ترفند iOS

تمام ترفندهای ضبط مکالمات روی آیفون

blank

 شاید با خود فکر کنید، گوشی هایی که می­توانند برای شما غذا سفارش دهند، تاکسی پیدا کنند و یا حتی ضربان قلب شما را بسنجند، به راحتی می توانند تماس تماس های تلفنیتان را نیز ضبط کنند. ولی متاسفانه ضبط مکالمات روی آیفون به این سادگی ها هم نیست!

 برای ضبط مکالمات روی گوشی های اندروید، محدودیتی وجود ندارد( بسیاری از روشهای معرفی شده در این مقاله، برای ضبط مکالمات روی گوشی های اندروید نیز به کارتان می آید)؛ اما وقتی در دستان گوشی اپل دارید، شرایط کمی متفاوت تر میشود چرا که شرکت اپل اجازه دسترسی اپلیکیشن های شرکتهای تابعه برنامه نویس را به میکروفون گوشی های آیفون و آن هم به صورت مستقیم نمیدهد. البته با استفاده از برخی ترفندها می توانید اپل را دور بزنید و مکالمات را روی گوشی های اپل ضبط کنید.

ضبط کردن تماس های تلفنی شما توسط گوشی هوشمندتان آنچنان هم که فکر می­کنید کار سهل و آسانی نیست! شما برای ضبط مکالمات روی آیفون و آیپد خود، نیاز به نصب یک اپلیکیشن جداگانه دارید. البته اپلیکیشن های زیادی با عنوان “ضبط کننده تماس” بر روی اپ استور اپل و سرتاسر اینترنت وجود دارند که ادعاهای مختلفی مثل ضبط تماس با بالاترین کیفیت، بدون نویز و … را دارند، ولی فقط تعداد محدودی از آن ها هستند که به این ادعاهای خود پایبند بوده و از همه مهمتر، خواسته شما را برآورده می­کنند!

برای کمک به شما در انتخاب بهترین گزینه از بین این برنامه های ضبط کننده تماس،  تحقیقاتی انجام داده ایم که در ادامه نتیجه آنها را در اختیار شما میگذاریم. البته یادآور میشویم که قبل از هرچیز، در مورد ضوابط قانونی ضبط تماس در کشور خود تحقیق کنید. به عنوان مثال، در برخی کشورها پیش از ضبط تماس، نیاز به بیان عبارتی از سمت طرفین مکالمه مبنی بر اطلاع داشتن آن ها از ضبط شدن تماس است تا به حقوق خصوصی افراد تعدی نشود. برای حفظ حریم خصوصی افراد می توانید قبل از شروع،  به شخصی که آن طرف خط تلفن است اعلام کنید که مکالمات در حال ضبط شدن است چون متناسب با  برخی قوانین، عدم اعلام این موضوع میتواند برایتان دردرسر های حقوقی به همراه داشته باشد.

ترفند اول ضبط مکالمات روی آیفون:  ضبط تماس های ورودی از طریق Google Voice

اگر تا به حال از سرویس رایگان گوگل ویس استفاده نکرده اید، حتما باید آن را امتحان کنید. این سرویس امکانات خوبی را از قبیل صندوق پست صوتی رایگان، شماره تلفن رایگان و بالاخره سرویس ضبط کننده صوتی مکالمات فراهم شده است. برای فعال کردن این سرویس در تنظیمات سرویس گوگل ویس میبایست گزینه “Incoming call options” فعال باشد. این گزینه در منوی تنظیمات در گوشی موبایلتان و یا وب سایت voice.google.com موجود است. برنامه Google Voice علاوه بر اینکه می تواند تماس های شما را مدیریت کند، توانایی ضبط آن ها را نیز داراست. کاربران این سرویس می توانند بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای تماس ها و مکالمات روی گوشی خود را ضبط کنند! البته گوگل تنها به شما اجازه ضبط تماس های ورودی را می­دهد و امکان ضبط تماس های خروجی وجود ندارد. پس اگر خواهان ضبط تماس های خروجی خود هستید، استفاده از گوگل ویس انتخاب هوشمندانه ای نیست. برای استفاده از سرویس Google Voice می­بایست از طریق شماره تلفن خود در سرویس گوگل ثبت نام کنید.

تمام ترفندهای ضبط مکالمات روی آیفون3

ترفندهای ضبط مکالمات روی آیفون

برای ضبط تماس هایتان از طریق Google Voice، ابتدا نیاز است تا یک حساب کاربری ایجاد کنید. این کار بسیار آسان است. فقط کافیست به آدرس voice.google.com رفته و طبق دستورات ذکر شده عمل کنید. پس از ساخت حساب کاربریتان، کافیست به برنامه رفته و گزینه Call Recording را فعال کنید. حالا شما می توانید تمام تماس های ورودی خود را با فرمت Mp3 ضبط کنید:

  • گام اول: ابتدا به صفحه اصلی google voice به آدرس Google Voice Homepage بروید.
  • گام دوم: 3 نقطه مربوط تنظیمات را لمس کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید
  • گام سوم: در منوی Calls، گزینه Incoming Call Options را فعال کنید

پس از گذراندن این مراحل، شما می توانید با فشردن عدد “4” در حین مکالمه تان، تماس خود را ضبط کنید. پس از فشردن عدد 4، هر دو طرف تماس یک بوق کوتاهی مبنی بر شروع شدن ضبط مکالمه را خواهند شنید. برای قطع شدن ضبط تماس نیز کافیست دوباره عدد 4 را انتخاب کنید. بلافاصله پس از قطع کردن، تماس شما در Inbox تان ذخیره می شود. شما از طریق منوی Inbox می توانید تمام تماس های خود را گوش کنید و یا آن ها را دانلود کنید.

تمام ترفندهای ضبط مکالمات روی آیفون3

ترفندهای ضبط مکالمات روی آیفون3

برای گوش دادن به تماس های ضبط شده خود نیز می توانید به ترتیب زیر عمل کنید:

  • گام اول: وارد برنامه Google Voice شوید
  • گام دوم: در بالا سمت چپ صفحه نمایش، گزینه Menu را انتخاب کنید
  • گام سوم: گزینه Recorded را انتخاب کنید
  • گام چهارم: تماسی را که می خواهید به آن گوش کنید از داخل لیست پیدا کرده و آن را انتخاب کنید
  • گام پنجم: آیکون پخش را که در پایین سمت چپ صفحه قرار دارد،  لمس کنید

ترفند دوم ضبط مکالمات روی آیفون: ضبط تماس هایتان توسط یک اپلیکیشن مختص آیفون

اپلیکیشن های بسیاری در گوشی های مبتنی بر سیستم عامل اندروید،  برای ضبط مکالمات تلفنی وجود دارد که میتوانید به صورت رایگان و به راحتی از آنها استفاده کنید. تنها محدودیت در استفاده از این اپلیکیشن ها این است که شرکت تولید کننده گوشی تلفن همراه شما استفاده از این اپلیکیشن ها را روی گوشی شما مسدود نکرده باشد.

شرکت اپل ضبط مکالمات روی آیفون را مسدود کرده است اما تعداد کمی از اپلیکیشن ها هستند که توان ضبط مکالمات روی آیفون را دارند و شما با پرداخت هزینه و خرید آنها میتوانید آنها را استفاده کنید.

 زمانی که شما به عنوان یکی از کاربران گوشی های اپل،  درحال مکالمه با تلفن خود هستید خواه تماس گیرنده باشید و یا پاسخگو به یک تماس، اپلیکیشن امکان برقراری یک کنفرانس سه جانبه را برای تماس شما فراهم میکند. در واقع نفر سوم این کنفرانس، اپلیکشین است که وظیفه ضبط این تماس را بر عهده دارد. دقت داشته باشید که اپراتور سیم کارتی که از آن استفاده می کنید،  هم باید این سرویس را پشتیبانی کند.

از اپلیکیشن هایی که این عملیات را انجام میدهند، میتوان  Call Recorder Lite و TapeACall Lite نام برد. باید توجه داشته باشید در صورتی که پسوند lite به نام این اپلیکیشن ها اضافه میشود،  در دریافت سرویسهای این نرم افزار با محدودیت روبرو هستید. برای مثال با استفاده از نسخه های لایت این اپلیکیشن ها  تنها اجازه ضبط مکالمات را برای 60 ثانیه دارید. برای دریافت امکانات بیشتر میتوانید نسخه Pro اپلیکیشن های معرفی شده را خریداری نمایید. قیمت اپلیکیشن TapeACall Pro 9.99 دلار است که می بایست به صورت سالیانه پرداخت نمایید اما محدودیتی در زمان ضبط مکالمات روی آیفون ندارید. برای اپلیکیشن Call Recorder Pro تنها می بایست مبلغ 9/99 دلار را برای یک بار پرداخت کنید و امکان ضبط مکالمات تا 300 دقیقه برایتان فراهم می شود. نحوه ی محاسبه ی هزینه هم به این صورت است که بعد از انجام مکالمه پرداخت را انجام خواهید دید که برای هر دقیقه 10 سنت محاسبه میگردد. محدودیت ضبط مکالمات 2 ساعت است.

  • ضبط تماس هایتان از طریقCom ( بیست و پنج سنت به ازای هر دقیقه)

اگر تنها به دنبال ضبط یک تماس هستید، احتمالا این برنامه، از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. پس از دانلود و ثبت نام و ایجاد یک حساب کاربری NoNotes، شما قادر خواهید بود تا ماهانه از 20 دقیقه ضبط تماس رایگان استفاده کنید. اگر استفاده تان بیشتر از این مقدار است، نیاز دارید تا یکی از گزینه های قابل خرید NoNotes را انتخاب کنید. مثلا می توانید ماهانه 10 دلار پرداخت کنید، یا با پرداخت سالانه 96 دلار، به صورت نامحدود تماس هایتان را ضبط کنید. اگر هم فقط می خواهید چند دقیقه بیشتر استفاده کنید، می توانید با پرداخت دقیقه ای 25 سنت به ضبط تماس های خود ادامه دهید. از دیگر ویژگی های این برنامه قابلیت نسخه برداری یا transcription آن می باشد که با پرداخت دقیقه ای 75 سنت در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین می توانید تماس های خود را در سرویس cloud ذخیره کرده تا بعدا بتوانید در هر مکان و زمانی، به راحتی به تماس ها گذشته خود دسترسی داشته باشید.

  • برنامه ضبط تماس IntCall (ضبط تماس های داخلی به ازای 10 سنت بر دقیقه)

IntCall ارزان ترین نرخ ضبط تماس بر دقیقه را داراست. البته کشوری که قصد برقراری تماس با آن را دارید نیز بر قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود. نرخ ضبط مکالمات روی آیفون در هر دقیقه بسته به کشوری که با آن تماس گرفته اید می تواند 5 سنت، 10 سنت یا 20 سنت باشد. پس حتما قبل از پرداخت هرگونه هزینه ای، لیست قیمت ها و کشور ها را بررسی نمایید. با این وجود، شما می توانید با پرداخت دقیقه ای 20 سنت با اکثر کشورها صحبت کنید. و این یعنی نرخی پایین تر از سرویس NoNotes! البته شایان ذکر است که سرویس IntCall فقط بر روی بستر VoIP کار می کند و این بدین معنی است که برای برقراری تماس، می بایست به یک شبکه WiFi متصل باشید.

  • برنامه ضبط تماس TapeACall Pro (بی نهایت ضبط تماس با پرداخت 20 دلار)

اگر با پرداخت اندکی پول برای یک برنامه درست و حسابی مشکلی ندارید، حتما روی TapeACall Pro سرمایه گذاری کنید! فقط با پرداخت سالانه 20 دلار، می توانید هر چقدر که بخواهید، تماس هایتان با هر مقصد و کشوری را ضبط کنید. برای سال های بعد نیز با پرداخت 10 دلار می توانید به استفاده خود از این سرویس ادامه دهید.

نحوه عملکرد این برنامه، با دو مورد دیگر تا حدودی متفاوت است. برای ضبط تماس هایتان توسط این اپلیکیشن، باید در حین انجام تماس، چند لحظه مکالمه را در حالت Hold قرار داده، سپس وارد برنامه شوید و گزینه Record را انتخاب کنید. با این کار، تماس شما با سرویس ضبط تماس TapeACall Pro ادغام (Merge) شده و ضبط تماس شروع می شود. برای ضبط تماس های خروجی هم ابتدا باید وارد برنامه شده، گزینه Record را انتخاب کرده و سپس اقدام به شماره گیری یا برقراری تماس نمایید. برخلاف سرویس های ضبط تماس دیگر، TapeACall Pro هیچگونه پیام یا اعلانی را مبنی بر ضبط شدن مکالمه، برای طرف مقابل پخش نمی کند. شما از طریق مرورگر فایل های گوشی خود می توانید به تماس های ضبط شده دسترسی پیدا کنید و به آن ها گوش دهید.

ترفند دوم: استفاده از صندوق پست صوتی شخصی تان

اگر گوشی آیفون شما و البته شرکتی که خدمات تلفن همراه شما را پشتیبانی میکند، قابلیت راه اندازی سرویس کنفرانس تلفنی را داشته باشند، گزینه ارزان دیگری  نیز برای ضبط مکالمات وجود دارد. برای استفاده از این ترفند می بایست مطابق با آموزش زیر عمل کنید:

در زمان انجام مکالمه تلفنی،  دکمه Add Call را بزنید. پس از فشردن این دکمه بر روی گوشی تان، امکان برقرای تماس با نفر سوم نیز برقرار میشود. از نفر پشت خط بخواهید که لحظه ای صبر نماید و سپس بر روی دکمه بزنید. حالا به خودتان زنگ بزنید و شماره خودتان را بگیرید. چون خط شما اشغال است طبیعی است که سیستم صندوق پست صوتی شما فعال شده و پیغام ” لطفا بعد از شنیدن بوق پیغامتنان را بگذارید” را میشنوید. اما شما میبایست بد از شنیدن صدای بوق دکمه Merge Calls را بزنید. هر سه طرف مکالمه به هم متصل میشوند که شامل شما، دوستتان و البته ضبط کننده مکالمه شما خواهد بود.

بعد از خاتمه تماس، به راحتی دسترسی به صندوق پست صوتی تان، امکان دسترسی به این فایل صوتی برای شما محیاست. در نسخه های سیستم عامل iOS 9 به بعد حتی امکان تبدیل آن به فایل صوتی نیز برای شما فراهم شده است.

تمام ترفندهای ضبط مکالمات روی آیفون2

ترفندهای ضبط مکالمات روی آیفون

البته این روش برای همه سرویس دهنده های تلفن همراه پشتیبانی نمی شود. برخی اپراتورهای تلفن همراه،  بعد از تماس شما به خودتان، ضبط را انجام نمیدهد و شما می بایست با شخص مقابل که با او تماس گرفته اید به عنوان طرف سوم ، مجددا تماس گرفته و از او بخواهید این مکالمه را ضبط کرده و احتمالا فایل صوتی را از صندوق صوتی اش برای شما ارسال کند که قطعا این روش مناسبی برای مکالمه های رسمی نخواهد بود. حتما قبل از انجام این روش، به صورت آزمایشی با دوست نزدیکتان انجام دهید تا از پشتیبانی این سرویس توسط شرکت خدمات تلفن همراه مطمئن شوید.

البته همانطور هم که قبلا عنوان شد، روش بهتر در مکالمه سه نفره، استفاده از قابلیت صندوق صوتی شرکت گوگل است که به عنوان نفر سوم مکالمه، وظیفه ضبط مکالمه را به عهده خواهد گرفت. برای استفاده از این قابلیت، لازم است ابتدا حساب کاربری گوگلی را برای خود بسازید و شماره تلفن خودتان را در لیست مخاطبانتان اضافه کنید. روش بالا را انجام داده و از گوگل به عنوان نفر سوم مکالمه برای ضبط مکالمه بهرمند شوید. در استفاده از این ترفند، به محض پایان مکالمه، فایل صوتی این تماس بصورت  MP3 برای شما ارسال می شود.

ترفند چهارم ضبط مکالمات روی آیفون: ضبط تماس ها توسط یک دستگاه ضبط کننده صدای جداگانه

راه حل دیگر برای ضبط تماس هایتان، می تواند استفاده از یک دستگاه ضبط کننده صدای جانبی باشد. فقط کافیست از طریق پورت 3.5 میلیمتری جک هدفون، این دستگاه را به آیفون خود متصل کنید. اگر هم از آیفون های جدیدتر استفاده می کنید، لازم است تا از یک مبدل لایتنینگ به جک هدفون 3.5 میلیمتری کمک بگیرید. دستگاه هایی مانند Esonic Cell Phone Call Recorder یا RecorderGear PR200 از جمله بهترین دستگاه های ضبط صدا می باشند. این دستگاه ها می توانند ساعت ها تماس های ورودی یا خروجی شما را در حافظه خود ضبط کنند. مشکل استفاده از این دستگاه ها این است که اندکی گران قیمت هستند! قیمت آن ها چیزی حدود 80 تا 110 دلار بر اساس قیمت های ارائه شده توسط سایت Amazon می باشد.

شاید خرید سخت افزار اضافی برای ضبط مکالمات کنار گوشی آیفون، کار احمقانه ای به نظر برسد؛ اما میتوان به این روش هم فکر کرد. راه ساده و ارزان دیگر برای ضبط مکالمات آیفون، خرید دستگاه ضبط صوتی الکترونیکی المپیوس مدل TP8 و استفاده از سیستم بلندگوی گوشی تان است هرچند امکان ضبط دیجیتالی بصورت مستقیم از روی گوشی شما را فراهم نمیکند؛ اما به جای آن، میکروفون کوچکی در گوشی هندزفری آن تعبیه شده است. برای استفاده از این وسیله می توانید، آن را به دستگاه ضبط متصل کرده و مثل همیشه به مکالمه و صحبت بپردازید حال گوشی آیفون را نزدیک گوشتان کنید و به مکالمه بپردازید. TP-8 هم صدای شما و هم صدای طرف مقابل را به راحتی ضبط میکند.

ضبط مکالمات آیفون

ترفندهای ضبط مکالمات روی آیفون

اگر شما به یک دستگاه ضبط کننده دیجیتال نیاز دارید، مدلی را انتخاب کنید که جک ورودی میکروفون 3.5 میلیمتری داشته باشید. گزینه مناسب دیگری که برای ضبط مکالمات آیفون وجود دارد،  دستگاه Olympus Digital Voice Recorder WS-852 است که قیمتی کمتر از 60 دلار دارد و با دو عدد باطری نیم قلمی میتواند بیش از 1400 ساعت صدا ضبظ کند و جک میکروفون و هدفون آن هم 3.5 میلیمتری است. مهمتر از همه اینها دارا بودن جک یو اس بی است که در پشت این دستگاه مخفی شده است و شما به راحتی میتوانید با اتصال به دستگاه کامپیوترتان تمام فایل های ضبط شده را بصورت MP3 بر روی حافظه های جانبی منتقل نمایید. شایان ذکر است شکاف کوچکی در پشت دستگاه برای نصب اس دی کارت هم در نظر گرفته شده است که میتوان فایلهای صوتی را بر روی آن نیز کپی کنید.

این دستگاه وسیله مناسبی است اما مشکل آن اینجاست که زمانی که فیش گوشی موبایل را به دستگاه ضبط کننده متصل کنید، دیگر امکان شنیدن صدای مکالمه را ندارید چون به محض اتصال فیش به موبایل صدای بلندگو قطع میشود. میتوانید با خرید آداپتور مخصوص تبدیل که فیش 3.5 میلیمتری هم دارد و خروجی هدفون و ضبط دارد ، با قیمتی حدودی 99 دلار ، این مشکل را هم حل کنید.

گزینه بعدی برای شما که سیم کشی کمتری را نیاز دارد، استفاده از دستگاه Esonic PR200 با قیمت 109 دلار است که کلیه مکالمات را میتواند به صورت بلوتوث ضبط کند. کافی ست دستگاه را نزدیک گوشتان بگیرید. دکمه تماس را بر روی دستگاه بفشارید و مکالمه را انجام دهید و خیالتان از ضبط مکالمه نیز راحت باشد. از طرف دیگر وجود کابل و کانکتور یو اس بی امکان دسترسی سریع به فایلهای ضبط شده را برایتان از طریق کامپیوترتان برایتان فراهم میکند از طرفی هم حافظه 4 گیگابایتی دستگاه  برای ضبط 144 ساعت مکالمه کافی است.

شرکت Esonic هم محصولی را عرضه کرده که به U2 recorder معروف است و 90 دلار قیمت دارد و مستقیما به جک گوشی موبایلتان متصل میشود. این دستگاه هم دارای باتری قابل شارژ است و با یو اس بی شارژ میشود و هم 144 ساعت برایتان ضبط میکند.

خلاصه اینکه:

اپل به عنوان یکی از مطرح ترین شرکت های طرفدار حقوق و حریم خصوصی کاربران، اجازه دسترسی اپلیکیشن ها را به میکروفن آیفون و آیپد نمی دهد و به همین دلیل ضبط مکالمات روی آیفون ها و آیپدها تبدیل به یک چالش برای گوشی های آیفون شده است. برای ضبط مکالمات آیفون می توانید از برخی از ترفندهای نرم افزاری و سخت افزاری استفاده کنید که در ایم پست به تفصیل در مورد آنها صحبت شده است.

مطالب مرتبط