ترفند اندروید

تغییر برنامه پیام رسان پیش فرض در اندروید

تغییر برنامه پیام رسان پیش فرض در اندروید

در صورتی که از اپلیکیشن پیام رسان پیش فرض اندروید خود راضی نیستید، جای نگرانی نیست زیرا شما می توانید به راحتی پیام رسان پیش فرض اندروید خود را تغییر دهید. در سیستم عامل اندروید بر خلاف iOS، این امکان وجود دارد که از برنامه ‌های دیگر برای اجرای عملکردهای اساسی، مانند پیام ‌رسانی، استفاده نمایید.

در حال حاضر اپلیکیشن ‌های زیادی برای سیستم عامل اندروید در دسترس کاربران قرار گرفته است. همین موضوع سبب شده که سیستم عامل اندروید بین کاربرانش بسیار محبوب شود. اگر به گوگل پلی استور (Google Play Store)  گوشی خود بروید، متوجه می شوید که تعداد زیادی اپلیکیشن پیام‌ رسان با قابلیت ‌ها و ظاهر متنوع برای سیستم عامل اندروید قرار دارد که شما می توانید آنها را دانلود و بعد از نصب، از آنها استفاده کنید. اگر خاطرتان باشد، در مقاله ای دیگر با عنوان “نحوه تغییر اپلیکیشن پیش فرض در اندروید” به چگونگی تغییر اپلیکیشن های پیش فرض پرداخته ایم، ولی در این مقاله قرار است نحوه تغییر اپلیکیشن پیام ‌رسان در دستگاه‌ های اندرویدی را به آموزش دهیم. 

چگونگی تغییر اپلیکیشن پیام ‌رسان پیش ‌فرض در گوشی و تبلت ‌های اندرویدی

در بالاتر گفته شد که سیستم عامل اندروید این اجازه را به کاربر می ‌دهد تا بتوانند نسبت به تغییر اپلیکیشن پیام‌ رسان دستگاه خود اقدام کنند. برای این کار و در ابتدا و قبل از هر چیزی باید یک اپلیکیشن ثانویه را دانلود کرده تا بتوانیم آن را جایگزین اپلیکیشن پیام‌ رسان پیش ‌فرض دستگاه خود کنیم. همانطور که مشاهده می کنید، برنامه ‌های پیام ‌رسان که برای سیستم عامل اندروید در دسترس کاربران قرار دارد بسیار زیاد و متنوع هستند ولی بعضی از آنها به دلیل کارایی نسبت به بقیه بهتر و کاربردی تر می باشند.

برنامه ‌هایی مانند اپلیکیشن  Go SMS Pro، Tetra SMS، TextPlus  و… از جمله این برنامه ها هستند. ما می خواهیم در این مقاله اپلیکیشن Textra SMS را جایگزین اپلیکیشن پیام ‌رسان پیش‌فرض اندرویدی خود معرفی کنیم. برای انجام این کار و تغییر اپلیکیشن پیام ‌رسان در گوشی تان مراحل زیر را انجام دهید.

اپلیکیشن Textra SMS

اپلیکیشن Textra SMS

به گوگل پلی استور دستگاه اندرویدی خود وارد شوید و بعد نام برنامه مد نظر خود را بزنید. بعد از یافتن برنامه مورد نظرتان، آن را دانلود کرده و در دستگاه خود نصب کنید. به بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه اندرویدی خود مراجعه کنید. در این بخش باید در لیست ارائه شده، گزینه More را انتخاب کرده و بعد بخش Default SMS App را جستجو کنید. مطمئناً این بخش در گوشی های اندرویدی مختلف با توجه به نسخه سیستم عامل نصب شده بر روی آن‌ ها و رابط کاربری اختصاصی شرکت تولید کننده محصول در مسیرهای متفاوتی وجود دارد. برای پیدا کردن مسیر دقیق اپلیکیشن پیام‌ رسان پیش ‌فرض تان می توانید سرچ کوتاهی در اینترنت داشته باشید. بعد از پیدا کردن گزینه Default SMS App، آن را انتخاب نمایید.

بعد از انتخاب این گزینه پنجره پاپ ‌آپی به نمایش در می آید که در آن لیست اپلیکیشن ‌های پیام‌ رسان نصب شده بر روی دستگاه دیده خواهد شد. حالا در اینجل نام اپلیکیشن مورد نظر خود را انتخاب کرده تا پروسه تغییر اپلیکیشن پیام ‌رسان پیش‌ فرض دستگاه انجام شده و اپلیکیشن مورد نظر شما به عنوان اپلیکیشن پیش ‌فرض دستگاه تعیین گردد. بعد از انجام مراحل بالا هر وقت که پیامک جدیدی دریافت کنید و یا بخواهید پیامک جدیدی را ارسال کنید به طور پیش ‌فرض اپلیکیشن پیام ‌رسان مورد نظرتان شما اجرا خواهد شد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *