ترفند اندروید

بهترین برنامه ها برای بکاپ گیری محتوای اندروید

بهترین برنامه ها برای بکاپ گیری محتوای اندروید

برخی مواقع مایلید از اطلاعات و برنامه های گوشی خود در سیستم عامل اندروید بکاپ بگیرید، ولی در بسیاری مواقع با مشکل روبرو شده و نمی توانید این کار را به خوبی انجام دهید. برای بسیاری از افراد بک آپ گرفتن از اطلاعات دستگاه های اندروید، بسیار مهم و ضروری می باشد. در این مقاله قرار است چند نمونه از بهترین برنامه ها برای بکاپ گیری محتوای اندروید را معرفی کنیم.

بکاپ گرفتن از محتوای گوشی فقط مختص افرادی که دارای کار و فعالیت مهمی هستند نمی شود و هر کاربری ممکن است اطلاعات گوشی اندرویدش برایش مهم و قابل اهمیت باشد. در حال حاضر دستگه های هوشمند بسیار پیشرفت کرده اند و هر کاربری می تواند محتوا و اطلاعات گوشی خود را ذخیره کنند و از آن بک آپ بگیرند و در این شرایط هر وقت که مایل باشید می توانید این اطلاعات را بازیابی کرده و از بین رفتن آن جلوگیری کنید. همین طور در صورتی که یک گوشی جدید تهیه کنید، هر لحظه که بخواهید از طریق بک آپ خود می توانید، اطلاعات خود را در گوشی جدیدتان انتقال دهید. حال باید بدانیم که برای بک آپ گرفتن راه های متفاوتی وجود دارد، که پیش از این ما در مقاله ای جداگانه با عنوان “راه های بکاپ گیری رایگان در اندروید” به این موضوع پرداخته ایم و هم اکنون می خواهیم روش‌ استفاده از برنامه ‌ها یا اپلیکیشن‌ های بک آپ و ریستور (Backup & Restore) را برای شما شرح دهیم.

چند مورد از برترین برنامه های بکاپ گیری از محتوای اندروید

ما با کمک این برنامه ها یا اپلیکیشن ها می توانیم در مدت بسیار کوتاه و حتی چند لحظه به راحتی از محتوا و اطلاعات گوشی خود بک آپ تهیه کنیم و آن در قالب یک فایل در گوشی خود ذخیره نماییم. حال چند مورد از آنها را به شما معرفی خواهیم کرد:

1) برنامه بک آپ  Google Drive

شما در دستگه اندرویدی خود می توانید از برنامه Google Drive استفاده کرده و از محتوای دستگاه خود به صورت ابری بک آپ تهیه کنید، این محتوا می تواند شامل عکس ‌ها، ویدیوها و یا بعضی از اسناد و مدارک شما باشد. اینکه می گوییم، بک آپ گیری به صورت ابری بدین معنی می باشد که باید سرویس ‌های ذخیره سازی ابری را به کار ببرید. چند مورد از سرویس‌های ابری که قابلیت و امکان بک آپ گیری اتوماتیک از عکس ها را فراهم می کنند، شامل دراپ باکس (DropBox)، وان درایو (OneDrive) وگوگل درایو (Google Drive) می باشد.

برنامه بک آپ Google Drive

برنامه بک آپ Google Drive

فقط برای این کار به این نکته توجه کنید که استفاده از این روش و برنامه بک آپ Google Drive بصورتی است که برای بک آپ گرفتن از محتوای دستگاه، فایل ‌های مورد نظر شما با استفاده از اتصال اینترنت در اکانت ابری کاربر آپلود خواهد شد. همچنین برای اینکه بتوانید فایل ها را بازیابی و دانلودکنید، باز هم باید اتصال اینترنت برقرار باشد. البته استفاده از این روش بک آپ گیری منجر به مصرف اینترنت خواهد شد.

2) برنامه بک آپ App Backup and Restore

در حال حاضر از بهترین اپلیکیشن های بک آپ گیر برای سیستم عامل اندروید برنامه App Backup and Restore  می باشد. امکان دانلود این برنامه به صورت رایگان از گوگل پلی استور (Google Play Store) وجود دارد و شامل خریدهای درون برنامه ‌ای بوده و برنامه App Backup and Restore این قابلیت را داشته که از نسخه ‌های مختلف برنامه ‌های نصب شده در گوشی فایل بک آپ جداگانه بگیرد تا اگر کاربر بخواهد، بتواند از نسخه ‌های قبلی برنامه خود استفاده نماید.

برنامه بک آپ App Backup and Restore

برنامه بک آپ App Backup and Restore

یکی از ویژگی های مهم برنامه App Backup and Restore که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است، این است که به بخش اختصاصی “مدیریت لغو نصب” یا “Uninstall Manager” مجهز می باشد. همین طور این برنامه امکان ارسال فایل ‌های APK برنامه ‌های مختلف را با اتصال بلوتوث، ایمیل، Wi-FI و غیره را هم ایجاد کرده است. در صورتی که می خواهید بک آپ گیری از محتوا و اطلاعات برنامه ‌های گوشی اندرویدی خود را دارید، برنامه App Backup & Restore را دانلود کرده و آن را در شرایط لازم بکار ببرید.

3) برنامه بک آپ CM Backup

طبق نظر کاربران یکی از بهترین اپلیکیشن ‌های موجود برای بک آپ گیری از محتوای دستگاه‌ های هوشمند اندرویدی برنامهCM Backup  می باشد. این برنامه به صورت رایگان از گوگل پلی استور در دستگاه‌ های اندرویدی قابل دانلود می باشد. فقط به این نکته توجه کنید که برنامه CM Backup قابلیت بک آپ گیری از محتوا و اطلاعات اپلیکیشن ‌های نصب شده در دستگاه را نداشته ولی از موارد مانند لیست مخاطبین، بوک مارک ‌های مرورگر، پیامک ‌ها، زنگ هشدار، لیست تماس ‌ها، تنظیمات برنامه تقویم و موارد دیگر بک آپ می گیرد.

برنامه بک آپ CM Backup

برنامه بک آپ CM Backup

فقط به این مورد هم باید توجه شود که برنامه CM Backup هم مبتنی بر سرویس‌ های ذخیره سازی ابری بوده و این مسئله بدین معنی ست که فرآیند بک آپ گیری و بازیابی اطلاعات از طریق اتصال به اینترنت و با مصرف حجم بسته اینترنتی کاربر صورت می گیرد. متاسفانه این مورد در کشور ما با این سرع اینترنت پایین و بالا بودن قیمت حجم بسته های اینترنتی خیلی به صرفه نیست. ولی اگر کاربری محدودیتی از لحاظ اینترنت ندارد به راحتی می تواند از برنامه بک آپ CM Backup استفاده نماید.

4) برنامه بک آپ Backup Your Mobile

به جرأت می توان گفت یکی از برترین و با کیفیت ‌ترین اپلیکیشن ‌های بک آپ گیری موجود برای سیستم عامل اندروید، برنامه یا اپلیکیشن Backup Your Mobile می باشد. این برنامه به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است و از گوگل پلی استور قابل دانلود می باشد. خوشبختانه با این اپلیکیشن می ‌توانید از اطلاعات اپلیکیشن ‌های نصب شده در دستگاه، پیامک‌ها، لیست تماس ‌ها، اطلاعات سیستمی دستگاه و غیره بک آپ گیری تهیه نمایید.

برنامه بک آپ Backup Your Mobile

برنامه بک آپ Backup Your Mobile

5) برنامه بک آپ MyBackup

یکی از بهترین اپلیکیشن ‌های موجود برای بک آپ گیری از محتوای دستگاه‌ های هوشمند اندرویدی برنامه MyBackup  به حساب می آید که بی شک عملکرد آن بسیار خوب بوده و با استفاده از این برنامه که شامل دو نسخه رایگان و غیر رایگان است، می توانید از محتوای دستگاه اندرویدی خود مانند عکس‌ ها، لیست تماس ‌ها، ویدیوها، موزیک ‌ها، اطلاعات اپلیکیشن ‌ها، آرشیو پیامک‌ ها و تنظیمات سیستمی دستگاه بک آپ تهیه نمایید. قابل ذکر است که نسخه رایگان این برنامه، بک آپ گیری از اطلاعات حافظه داخلی دستگاه و رم میکرو اس‌ دی آن را امکان پذیر نموده است ولی نسخه غیر رایگان آن علاوه بر این مورد، امکان استفاده از سرویس ‌های ابری، کامپیوتر واسط و بعضی دیگر از قابلیت ‌های خاص را فراهم کرده است.

برنامه بک آپ MyBackup

برنامه بک آپ MyBackup

6) برنامه بک آپ Easy Backup and Restore

یکی از دیگر از اپلیکیشن ‌های موجود برای بک آپ گیری از محتوای دستگاه‌ های هوشمند اندرویدی برنامه Easy Backup and Restore می باشد که مهم ترین قابلیت آن استفاده ساده از آن است. طبق نظر کاربران این برنامه رابط کاربری بسیار روانی دارد و اغلب کاربران به آسانی می توانند از آن استفاده کنند. در صورتی که بخواهید از اطلاعاتی مانند آرشیو پیامک ‌ها، اطلاعات تقویم و غیره بک آپ گیری تهیه کنید، می توانید از برنامه Easy Backup and Restore  استفاده نمایید. همچنین این برنامه می ‌تواند فایل بک آپ گرفته شده را در حافظه دستگاه ذخیره نماید و یا در اکانت سرویس ذخیره سازی ابری مورد نظر شما مانند دراپ باکس، وان درایو، گوگل درایو یا باکس دات کام (Box.com) ذخیره کند. این برنامه به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارد و با گوگل پلی استور قابل دانلود می باشد.

برنامه بک آپ Easy Backup and Restore

برنامه بک آپ Easy Backup and Restore

7) برنامه بک آپ Helium

یکی از کاربردی‌ ترین برنامه های اندرویدی برای بک آپ گیری از محتوا و اطلاعات دستگاه‌ های اندرویدی برنامه Helium می باشد. شما با این برنامه می توانید از محتوای دستگاه در حافظه داخلی خود و یا حتی کامپیوتری واسط بک آپ بگیرد. برنامه Helium در حیطه بک اپ گیری از محتوا و اطلاعات دستگاه‌ های اندرویدی عملکرد بسیار عالی داشته، ولی نسخه پریمیوم این برنامه با قیمت 4.99 دلار در دسترس کاربران قرار می گیرد ولی خوشبختانه نسخه ‌ای از آن به صورت رایگان وجود دارد.

برنامه بک آپ Helium

برنامه بک آپ Helium

8) برنامه بک آپ List My Apps

برنامه List My Apps یکی دیگر از برنامه های کاربردی در حیطه برنامه بک آپ می باشد که شیوه عملکرد متفاوتی دارد و مستقیماً از محتوای دستگاه بک آپ گیری نمی‌ گیرد. این برنامه بک آپ گیری، اپلیکیشن‌ های نصب شده در دستگاه شما را به حالت یک لیست مرجع ارائه می دهد. اگر این برنامه را جهت بکار بگیرید، دیگر نیازی به صرف هزینه‌ برای استفاده از سرویس ‌های ابری و همچنین صرف حافظه داخلی دستگاه برای ذخیره کردن محتوای فایل بک آپ در آن وجود نخواهد داشت. اگر از اپلیکیشن های زیادی در دستگاه اندرویدی خود استفاده نمی ‌کنید، بهتر است برنامه بک آپ List My Apps را دانلود کرده و امکانات آن را بررسی نمایید. این برنامه به صورت رایگان در گوگل پلی استور در دسترس کاربران قرار گرفته است.

برنامه بک آپ List My Apps

برنامه بک آپ List My Apps

9) برنامه بک آپ Ultimate Backup

اگر بخواهیم رقیبی مهم و جدی برای برنامه Titanium Backup معرفی نماییم، بی شک باید نام برنامه Ultimate Backup  را ببریم. این برنامه ویژگی های زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد و از پشتیبان بسیار عالی برخوردار می باشد. با نصب این برنامه می ‌توانید از محتوا برنامه ‌های نصب شده در دستگاه بک آپ بگیرید و آن را با سرویس ‌های ابری همگام‌سازی نمایید. با این برنامه می توانید اپلیکیشن‌ های سیستمی دستگاه خود را فریز و آنفریز کنید.

برنامه بک آپ Ultimate Backup

برنامه بک آپ Ultimate Backup

10) برنامه بک آپ Super Backup

اگر بخواهیم یک اپلیکیشن قدرتمند و در عین حال کاربرپسند را معرفی کنیم باید نام برنامه Super Backup را به زبان بیاوریم، زیرا استفاده از آن به آسانی ممکن است. با استفاده از این برنامه می‌ توانید از محتوای دستگاه خود مانند لیست تماس‌ ها، آرشیو پیامک‌ ها، لیست مخاطبین، اطلاعات اپلیکیشن ‌ها، اطلاعات تقویم، بوک مارک‌ ها، و … بک آپ بگیرید. همچنین این برنامه قابلیت بک آپ گیری اتوماتیک را داشته و بک آپ گیری در سرویس ‌های ذخیره سازی ابری را هم فراهم کرده است.

برنامه بک آپ Super Backup

برنامه بک آپ Super Backup

11) برنامه بک آپ Titanium Backup

یکی از شناخته شده ‌ترین و برترین برنامه‌ های اندرویدی برای بک آپ گیری از محتوای دستگاه‌های اندرویدی روت شده، برنامه Titanium Backup می باشد. در صورتی که گوشی اندرویدی شما روت شده می باشد، از این برنامه استفاده کنید. این برنامه همیشه در حال به روز رسانی است و قابلیت‌ های زیادی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

برنامه بک آپ Titanium Backup

برنامه بک آپ Titanium Backup

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *