ترفند iOS

نحوه تغییر مکان دانلود در سافاری در دستگاه های مک یا iOS

نحوه تغییر مکان دانلود در سافاری در دستگاه های مک یا iOS

وقتی از مرورگر سافاری در هر یک از دستگاه های Mac، iPhone و iPad خود استفاده می کنید، فایل ها و تصاویری که از صفحات وب دانلود می کنید به طور پیش فرض در یک پوشه دانلود خاص ذخیره می شوند. اما اگر ترجیح شما این است که این فایل ها در جای دیگری ذخیره شوند، می توانید مکان دانلود پیش فرض آن را تغییر دهید.

مرورگر Safari پیشرفته در iOS14 با ارتقاء و اضافه شدن ویژگی های جدید مثلاً مدیریت دانلود شبیه به آنچه که در دستگاه های مک دیده می شود، همراه بوده است. با این ویژگی جدید، کاربران آیفون و آیپد در نهایت می توانند تمام انواع فایل ها از جمله فایل های PDF و یا ZIP را از اینترنت دانلود کنند و آنها را در یک پوشه خاص ذخیره کنند.

قبلاً ترفندهای مرورگر سافاری را به شما نشان داده بودیم، در اینجا شما را با نحوه تغییر مکان دانلود در مرورگر Safari در Mac و iOS آشنا خواهیم کرد.

مکان دانلود را در سافاری در Mac تغییر دهید

اگر در مک برای ذخیره دانلودهای خود از مرورگر سافاری، علاقه ای به استفاده از پوشه Downloads برای Safari در Mac ندارید، می توانید آن را فقط با چند کلیک تغییر دهید.

  1. مرورگر سافاری را در Mac خود باز کنید و از نوار منو روی Safari> Preferences کلیک کنید.
  2. روی زبانه General کلیک کنید.
  3. روی کادر کشویی در کنار گزینه مکان دانلود فایل (File download location)، کلیک کنید.
  4. برای انتخاب یک پوشه خاص روی گزینه Other کلیک کنید. اگر ترجیح می دهید هر بار که فایلی را دانلود می کنید مکان ذخیره آن از شما پرسیده شود، نیز روی Ask for each download کلیک کنید.
  5. در آخر پنجره تنظیمات سافاری را ببندید.
مکان دانلود را در سافاری در Mac تغییر دهید

مکان دانلود را در سافاری در Mac تغییر دهید

به یاد داشته باشید، با کلیک روی دکمه Show Downloads (نمایش دانلودها) در نوار ابزار سافاری از نوار منو گزینه های View > Show Downloads، می توانید به سرعت به فایل های دانلود شده خود دسترسی پیدا کنید. فایل مورد نظر خود برای باز کردن را انتخاب کنید یا روی ذره بین کلیک کنید تا مکان ذخیره آن در پوشه مربوطه مشاهده شود.

روی دکمه Show Downloads (نمایش دانلودها) کلیک کنید

روی دکمه Show Downloads (نمایش دانلودها) کلیک کنید

تغییر مکان دانلود در مرورگر سافاری در دستگاه های iPhone و iPad

در دستگاه های iPhone و iPad، فایل های دانلود شده مستقیماً به اپ Files در پوشه ای به نام Downloads می روند. گرچه برخی از کاربران با این موضوع مشکلی ندارند و مسیر راحتی برای آنها می باشد، اما دیگران این مسیر دانلود را ترجیح نمی دهند و مایلند که فایل خود را در مکان و پوشه مورد نظر خود دانلود کنند. در اینجا نحوه تغییر مکان دانلود در سافاری در دستگاه های تحت iOS آورده شده است.

  1. تنظیمات دستگاه را باز کنید و سافاری را انتخاب کنید.
  2. در بخش General، روی «Downloads» ضربه بزنید.
  3. بسته به مکان پوشه ای که می خواهید برای ذخیره دانلودها از آن استفاده کنید، گزینه های iCloud Drive (دانلودها)، On My iPhone (دانلودها) یا گزینه Other را انتخاب کنید. همچنین می توانید روی آیکن Add Folder در بالا ضربه بزنید تا پوشه جدیدی ایجاد کنید.
  4. پوشه را انتخاب کنید و روی گزینه Done ضربه بزنید.
تغییر مکان دانلود در سافاری در دستگاه های تحت iOS

تغییر مکان دانلود در سافاری در دستگاه های تحت iOS

برای خروج از صفحه ها از فلش های سمت چپ بالا استفاده کنید یا پنجره تنظیمات را ببندید.

مشابه رایانه Mac ، هنگام دانلود یک فایل می توانید بلافاصله با ضربه زدن روی دکمه Show Downloads (نمایش دانلودها) در نوار ابزار Safari به آن دسترسی پیدا کنید. روی فایل ضربه بزنید تا باز شود یا روی ذره بین ضربه بزنید تا مکان ذخیره آن در پوشه مربوطه مشاهده شود.

روی ذره بین ضربه بزنید تا مکان ذخیره آن در پوشه مربوطه مشاهده شود.

روی ذره بین ضربه بزنید تا مکان ذخیره آن در پوشه مربوطه مشاهده شود.

پوشه دانلود مرورگر سافاری را متناسب با ترجیح خود تنظیم کنید

خواه تعداد زیادی فایل از وب یا فقط چند مورد دانلود کنید، مهم است که آنها را در مکانی مناسب ذخیره کنید. کمی وقت بگذارید و متناسب با منطق خود یک مکان دانلود در سافاری را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *