ترفند آیفون

ترفندهای مرورگر سافاری Safari آیفون

blank

عناوین این مقاله

مرورگر سافاری ایفون امکانات و تنظیمات متنوعی را برای کمک به شما در جهت مرور و استفاده از وب ارائه می‌دهد. و شما گزینه‌های مفید بیشتری را در iOS 17 و iPadOS 17 خواهید یافت.

سافاری با هر به روزرسانی iOS بهتر می‌شود. و با iOS 17، اپل دوباره تمرکزش را بر تجربه کاربری صاف و حفظ حریم شخصی قوی گذاشته است. شما گزینه‌ی جدیدی به نام پروفایل‌ها خواهید داشت، نتایج جستجوی بهتر، حالت مرور خصوصی پیشرفته، تایید کدهای Autofill، اشتراک‌گذاری رمزهای عبور سافاری و غیره، به همراه ابزارهای مفید دیگر.

بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، بیایید به بهترین نکات و ترفندهای مرورگر سافاری برای آیفون بپردازیم.

برای نصب آخرین نسخه سیستم‌عامل بر روی iPhone یا iPad خود، می‌توانید به بخش تنظیمات > عمومی > به‌روزرسانی نرم‌افزار بروید. در این مطلب، مهمترین ترفندهای مرورگر سافاری آورده شده تا تجربه بهتری از کار با Safari داشته باشید.

1- ایجاد و استفاده از پروفایل مرورگر سافاری ایفون

پروفایل‌های سافاری راه جدیدی برای سازماندهی فعالیت‌های مرورگری شما به طور مرتب هستند. من پروفایل‌های متفاوتی را در سافاری ایجاد کرده‌ام تا محیط‌های مرور مختلف برای اهداف گوناگون مانند کار، دانشگاه و شخصی داشته باشم. هر پروفایل دارای مجموعه‌ای از افزونه‌ها، گروه‌های زبانه، نشانک‌ها و تاریخچه خود می‌باشد.

بنابراین، این ویژگی مرورگر سافاری می‌تواند سرعت و عملکرد شما را افزایش دهد زیرا دیگر نیازی به جابجایی بین حساب‌های کاری و شخصی ندارید. جالب است، نه؟

2- نتایج جستجوی سریع:

برای صرفه‌جویی در زمان، سافاری با استفاده از قسمت جستجوی هوشمند در iOS 17 نتایج جستجوی سریع را نشان می‌دهد. این ویژگی سریع‌تر و پاسخگو تر از گذشته است و توصیه‌های جستجویی پرمحتوا و قابل فهم‌تری ارائه می‌دهد.

برای مثال، من می‌خواستم با بازی جاری NBA بروز باشم، بنابراین جستجویی برای امتیازات زنده NBA انجام دادم. سافاری فوراً یک کارت امتیاز نشان داد؛ بنابراین حتی نیازی به جستجو و بازدید از هیچ وب‌سایتی نداشتم. اگر برای “کیک” جستجو کنید، به شما نزدیک‌ترین شیرینی پزی را نشان می‌دهد با گزینه‌ای برای تماس گرفتن و مشاهده مسیرها.

مراحل تنظیم و فعالسازی Quick search results از ترفندهای مروگر سافاری ایفوناگر نتایج جستجوی سریع را نمی‌بینید، تنظیمات سافاری خود را بررسی کنید:

  • تنظیمات و سپس مرورگر سافاری را باز کنید.
  • بر روی جستجوی وب‌سایت سریع ضربه بزنید و با کلیک روی دکمه کنار جستجوی وب‌سایت سریع، آن را فعال کنید.
  • بر روی سافاری ضربه بزنید ، جستجوی وب‌سایت سریع را انتخاب کنید، در تنظیمات روشن کنید

3- جستجوی خصوصی پیشرفته

ویژگی قفل کردن زبانه‌های خصوصی بهترین نکته‌ها و ترفندهای مرورگر سافاری برای ایفون نسخه iOS 17 است. جستجوی خصوصی، ردیاب‌ها را در وب‌سایت‌ها جلوگیری می‌کند و تاریخچه مرور شما را حذف می‌کند.

سافاری زبانه‌های خصوصی شما را وقتی از آنها استفاده نمی‌کنید قفل می‌کند. بنابراین، می‌توانید با باز نگه داشتن این زبانه‌ها حرکت کنید. اگر کسی سعی کند به آن دسترسی پیدا کند، باید رمز عبور شما را وارد کند. همچنین، حالا جستجوی خصوصی ردیاب‌ها را از URLهایی که می‌بینید حذف می‌کند. بنابراین، ردیابی و شناسایی دستگاه شما الان تقریباً ناممکن است.

همچنین می‌توانید برای این محافظت پیشرفته در برابر ردیابی در همه جستجوهای روزمره خود انتخاب کنید. برای این کار،

  • تنظیم مرورگر سافاری برای ایفون در حالت سرچ خصوصیبه تنظیمات، سافاری، پیشرفته (Settings → Safari → Advanced) بروید.
  • بر روی حفاظت پیشرفته در برابر ردیابی و اثرانگشت‌گذاری ضربه بزنید.
  • گزینه All Browsing را انتخاب کنید .

4- پرکردن خودکار کدهای تأیید:

یکی دیگر از ترفندهای پنهان و کارآمد در مرورگر سافاری اپل در نسخه iOS 17، پر کردن خودکار کدهای تایید است. اکنون، سافاری کدهای تأیید شما را از ایمیل دریافت می کند. این بسیار راحت است زیرا هرگز جالب نبود که کدهای تأیید را از طریق ایمیل دریافت کنید.

دیگر لازم نیست سافاری را ببندید تا ایمیل کد تأیید را جستجو کنید و سپس بازگردید. کدهای تأیید به راحتی در کیبورد قابل دسترس هستند و می‌توانید آنها را به خودکار پر کنید.

5- به اشتراک گذاری گذرواژه‌ها با “گذرواژه‌های خانواده”:

اپل با ارائه ویژگی جدیدی در مرورگر سافاری برای آیفون، امنیت و امکانات را افزایش داده است – به اشتراک گذاری گذرواژه‌های خانواده. شما می‌توانید گروهی از افراد مورد اعتماد ایجاد کنید و گذرواژه‌های خود را در iCloud به اشتراک بگذارید. اعضای گروه می‌توانند به گذرواژه‌های شما دسترسی داشته باشند، و گذرواژه‌های خود را اضافه یا تغییر دهند.

همچنین، می‌توانید افرادی را از گروه حذف یا گذرواژه‌ها را تغییر دهید. بنابراین، دیگر لازم نیست گذرواژه‌ها را به صورت شفاهی به اشتراک بگذارید یا از طریق AirDrop ارسال کنید.

6- گوش دادن به یک صفحه وب:

اگر تمایلی به خواندن مقالات و بلاگ‌های طولانی ندارید، اکنون امکان گوش دادن به صفحات وبی که قابلیت خواندن دارند، فراهم شده است.

دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

  • یک وب‌سایت را در مرورگر سافاری باز کنید.
  • روی آیکون AA واقع در نوار آدرس ضربه بزنید
  • گزینه “گوش دادن به صفحه” را انتخاب کنید.

مراحل تنظیم گوش دادن به صفحه وب در مرورگر سافاری ios 17

پس از انجام این مراحل، خواننده صوتی فعال می‌شود و محتوای صفحه وب را برای شما می‌خواند. این فعالیت تا زمانی که دستگاه آیفون شما قفل نشود، ادامه می‌یابد. برای توقف خواننده صوتی، دوباره روی آیکون AA ضربه بزنید و گزینه “توقف گوش دادن” را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید خواننده صوتی را متوقف کرده یا آن را از طریق ویجت قفل صفحه به Airplay ارسال کنید تا بر روی دستگاه مک یا بلندگو در سافاری گوش دهید.

7- به اشتراک گذاری گروه برگه برای همکاری:

گروه‌های برگه (Tab) کمک می‌کنند تا فعالیت‌های مرور وب خود را به خوبی سازماندهی کنید. حالا می‌توانید یک گروه برگه را با همکاران و دوستان خود به اشتراک بگذارید تا کار تحقیقاتی خود را ادامه دهید.

  • مراحل تنظیم به اشتراک گذاری تب ها در مرورگر سافاری ایفون ios 17
  • در صفحه وب کنونی، روی آیکن برگه‌ها (tabs) کلیک کنید.
  • پس از آن، در بالا سمت راست، روی نماد به اشتراک گذاری (share icon) کلیک کنید. اگر نمی‌بینید، به بالای برگه‌ها بروید.
  • در انتها، از برگه به اشتراک گذاری، روی گزینه پیام‌ها (Messages) کلیک کنید تا گروه برگه را با مخاطب مورد نظر به اشتراک بگذارید.

در این زمان، فقط می‌توانید افرادی را که از برنامه پیام‌ها استفاده می‌کنند، دعوت کنید.

8- تغییر پس‌زمینه گروه برگه‌های خود:

در نسخه iOS 16، امکان تغییر ظاهر صفحه ابتدایی گروه برگه‌ها در مرورگر سافاری وجود دارد. مانند اینکه می‌توانید صفحات مورد علاقه خود را به صفحه ابتدایی اضافه کنید، می‌توانید پس‌زمینه صفحه را نیز تغییر دهید.

  • مراحل تنظیم تصویر پس زمینه به گروه تب ها در مرورگر سافاری ایفون
  • برای این کار به صفحه ابتدایی بروید و با اسکرول کردن به پایین، گزینه “ویرایش” (Edit ) را انتخاب کنید.
  • اگر تصویر پس‌زمینه (Background Image) غیرفعال است، آن را فعال کنید و یک تصویر زمینه انتخاب کنید.
  • همچنین امکان افزودن تصاویر جدید از گالری با فشار دادن دکمه افزودن (+) (plus sign (+)) وجود دارد.

9- بررسی برگه‌های بسته شده اخیر برای هر گروه برگه:

مراحل تنظیم بررسی برگه‌های بسته شده اخیر برای هر گروه برگه در مرورگر سافاریدر گروه برگه فعلی، به صفحه اولیه سافاری بروید.
به سمت پایین حرکت کرده و گزینه ویرایش را انتخاب کنید.
سپس، گزینه برگه‌های بسته شده اخیر را انتخاب کنید تا لیستی از برگه‌های بسته شده اخیر در آن گروه نمایش داده شود.

10. افزودن گروه‌های برگه یا پروفایل‌های سافاری به حالت تمرکز شما:

در نسخه iOS 17، ویژگی جدیدی به نام “فیلترها” در حالت تمرکز (Focus mode) اضافه شده است که به شما این امکان را می‌دهد تا تنها بخش معینی از برگه‌های سافاری را مشاهده کنید یا پروفایل مرورگر سافاری شخصی خود را برای این حالت انتخاب کنید.

برای اجرای این کار:

  • به بخش تنظیمات بروید و گزینه “تمرکز” (Focus) را انتخاب کنید.
  • یک حالت تمرکز مثل “مزاحم نشوید” (Do Not Disturb) را انتخاب کنید.
  • به پایین بروید و روی گزینه “افزودن فیلتر” (+) ضربه بزنید.
  • روی Safari ضربه بزنید، گروه برگه را انتخاب کنید، روی Choose in Focus filter ضربه بزنید
  • “سافاری” را از فهرست برنامه‌ها انتخاب کنید.
  • گروه برگه مورد نظر را انتخاب کنید یا یکی از پروفایل‌های سافاری خود را به فیلتر تمرکز اضافه کنید.
  • در انتها، روی گزینه “افزودن” در بالا سمت راست ضربه بزنید.

گروه برگه را انتخاب کنید و روی افزودن در سافاری فیلتر فوکوس ضربه بزنیدهمچنین می‌توانید برگه‌ها را به گروه‌های مختلف اضافه کرده و به صفحه شروع هر گروه برگه، موارد مورد علاقه‌تان را اضافه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، به راهنمای گروه‌های برگه مراجعه کنید.

11. ویژگی “جستجو در صفحه”

قابلیت جستجو در صفحه سافاری هر زمان که نیاز به جستجو در یک وب سایت داشته باشید مفید است.

  • قابلیت جستجو در مرورگر سافاری آیفون
  • ابتدا یک وب‌سایت باز کنید، سپس روی یک کلمه نگه دارید یا یک جمله را انتخاب کنید.
  • حالا یک منوی جدید با گزینه “جستجوی انتخاب” (Find Selection) می‌بینید. با زدن روی این گزینه، جمله انتخابی در تمام صفحه برجسته می‌شود و تعداد دفعاتی که این جمله تکرار شده است، نشان داده می‌شود.

12- ترجمه تصاویر برای وب‌سایت‌ها

امکان ترجمه تصاویر در سافاری قبلاً وجود داشته، اما نتایج همیشه دقیق نبوده‌اند. اکنون اپل با ویژگی “متن زنده” (Live Text) این مشکل را حل کرده است.

  • مراحل تنظیم مرورگر سافاری ایفون برای ترجمه برای وب سایت هابرای ترجمه یک تصویر، روی آن نگه دارید.
  • سپس روی “نمایش متن” و بعد “ترجمه” ضربه بزنید. این کار فقط متن روی تصویر را تغییر می‌دهد و صفحه جدیدی با ترجمه نشان نمی‌دهد.
  • سپس روی Show Text ضربه بزنید و سپس Translate را انتخاب کنید. این فقط متن روی تصویر را تغییر می دهد نه اینکه یک صفحه عمل همراه با ترجمه ظاهر شود.

13- پشتیبانی از زبان‌های جدید برای ترجمه صفحه وب

حالا می‌توانید به جز ترجمه تصویر، صفحه وب را نیز در سافاری ترجمه کنید. با به‌روزرسانی iOS 16، امکان ترجمه زبان‌های جدیدی به سافاری افزوده شده است. به این ترتیب، می‌توانید وب‌سایت‌ها را به زبان‌های عربی، هلندی، اندونزیایی، کره‌ای، لهستانی، تایلندی، ترکی و ویتنامی ترجمه کنید.

14- کلیدهای امنیتی

در iOS 16، کلیدهای امنیتی به جای گذرواژه‌های معمولی برای ورود به حساب‌های خود در وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها استفاده می‌شوند. این کلیدها شما را در برابر نقض اطلاعات و تلاش‌های جعلی محافظت می‌کنند.

با استفاده از کلیدهای امنیتی، به جای تایپ کردن گذرواژه به صورت دستی، شما با استفاده از Touch ID یا Face ID احراز هویت می‌کنید. این امر کلیدهای عمومی و خصوصی منحصر به فردی ایجاد می‌کند که با احراز هویت بیومتریک شما مرتبط هستند.

کلید خصوصی شما در زنجیره کلیدی iCloud ذخیره می‌شود و کلید عمومی روی سرورهای وب‌سایت نگهداری می‌شود. حتی اپل نیز نمی‌تواند کلید خصوصی را ببیند. این کلیدها به تمام دستگاه‌های iCloud شما

همگام‌سازی می‌شوند، که این کار ورود شما از هر مکان و دستگاهی را ساده می‌کند.

15- کپی آسان موضوعات از تصاویر

ویژگی جدید “نگاه بصری” نیز در برنامه سافاری وجود دارد. با استفاده از آن، می‌توانید اشیاء را مستقیماً از عکس‌های موجود روی وب‌سایت بکشید. فقط کافیست روی تصویر نگه دارید و سپس روی “کپی موضوع” ضربه بزنید. این امکان به شما این امکان را می‌دهد که هر تصویر اینترنتی را کپی کرده و پس‌زمینه آن را حذف کنید.

همچنین می‌توانید تصویر بریده شده را چسبانده، ذخیره کنید یا در هر جایی روی آیفون خود بیاندازید.

16- ویرایش گذرواژه‌های قوی پیشنهادی

سافاری هنگام ایجاد یک حساب روی یک وب‌سایت، گذرواژه‌های قوی پیشنهاد می‌کند. اما بعضی وب‌سایت‌ها معیارهای خاصی برای ایجاد گذرواژه دارند. حالا اپل امکان ایجاد یا ویرایش گذرواژه‌های قوی را به دلخواه فراهم کرده است.

  • هنگام ایجاد یک حساب، یک پنجره پاپ‌آپ ظاهر می‌شود. روی “گزینه‌های دیگر” (Other Options) ضربه بزنید.
  • حالا یک منو ظاهر می‌شود که در آن می‌توانید گذرواژه خود را انتخاب کنید یا گذرواژه قوی پیشنهادی را ویرایش کنید. اگر تصمیم بگیرید گذرواژه خود را بسازید یا گذرواژه پیشنهادی را ویرایش کنید، می‌توانید این کار را در قسمت گذرواژه وب‌سایت انجام دهید.

ویرایش گذرواژه قوی پیشنهادی در سافاری

17- دریافت اطلاعیه‌ها از وب‌سایت‌ها

حالا می‌توانید هنگام بازدید از یک وب‌سایت، اطلاعیه‌ها را از آن وب‌سایت دریافت کنید. برای این کار باید وب‌سایت را به صفحه اصلی خود اضافه کنید و به عنوان یک وب‌اپ استفاده کنید.

18- همگام‌سازی افزونه‌های سافاری

اگر افزونه Grammarly را به سافاری اضافه کرده‌اید ولی می‌خواهید آن را روی مک نیز استفاده کنید، باید آن را دوباره نصب کنید. خوشبختانه، حالا اپل امکان همگام‌سازی افزونه‌های سافاری را در تمام دستگاه‌های شما فراهم کرده است.

  • برای انجام این کار، به بخش تنظیمات بروید، سپس به سافاری → افزونه‌ها بروید.
  • روی گزینه “شیر کردن در تمام دستگاه‌ها” کلیک کنید (که احتمالاً از پیش فعال شده است).

مراحل تنظیم همگام‌سازی افزونه‌های سافاری روی آیفوندر این بخش، می‌توانید تمام افزونه‌های نصب شده روی آیفون خود را ببینید و همچنین افزونه‌هایی که روی دستگاه شما نصب نشده‌اند را دانلود کنید، به شرطی که برنامه‌های مرتبط با این افزونه‌ها را روی آیفون خود داشته باشید.

19- همگام‌سازی تنظیمات وب‌سایت در تمام دستگاه‌های اپل

می‌توانید تنظیمات وب‌سایت خود را در تمام دستگاه‌های اپل همگام‌سازی کنید. به این ترتیب، فقط یک بار نیاز است تا تنظیمات مختلف مانند بزرگنمایی صفحه، درخواست سایت دسکتاپ، خوان، بلاکرهای محتوا، دوربین، میکروفون و مکان را پیکربندی کنید.

  • برای این کار، به تنظیمات بروید → سافاری.
  • پایین بروید و روی گزینه “شیر کردن در تمام دستگاه‌ها” تحت بخش تنظیمات برای وب‌سایت‌ها کلیک کنید.

همگام‌سازی تنظیمات وب‌سایت در تمام دستگاه‌های اپل

20- اقدامات میان‌بر جدید

اپل اقدامات میان‌بر جدیدی به سافاری افزوده است. برخی از این اقدامات میان‌بر عبارتند از:

  • جستجوی نشانک‌ها
  • باز کردن نشانک
  • باز کردن نما
  • تنظیم فیلتر تمرکز سافاری
  • جستجوی موارد لیست خواندنی
  • باز کردن مورد لیست خواندنی
  • ایجاد گروه برگه
  • جستجوی گروه‌های برگه
  • باز کردن گروه برگه
  • بستن برگه
  • ایجاد برگه خصوصی جدید
  • ایجاد برگه جدید
  • جستجوی برگه‌ها
  • باز کردن برگه

21- جلوگیری از ورودی CAPTCHA:

  • به پایین صفحه بروید و در تنظیمات پیشرفته Safari گزینه تأیید خودکار را تغییر دهید.به قسمت تنظیمات بروید و روی نام خود کلیک کنید (Apple ID).
  • در صفحه جدید، گزینه “رمز عبور و امنیت” (Password & Security) را انتخاب کنید.
  • به انتهای صفحه بروید و گزینه “تایید خودکار” (Automatic Verification) را در تنظیمات پیشرفته سافاری فعال کنید.

22- دسترسی سریع در سافاری:

  • روی آیکون سافاری فشار دهید و نگه دارید تا به منویی دسترسی پیدا کنید که شامل اقلام مختلفی مثل لیست خواندنی و نشانک‌ها و باز کردن یک تب جدید است.

پیش‌نمایش سریع صفحات وب:

1. روی یک لینک فشار دهید و نگه دارید تا یک پیش‌نمایش از صفحه مربوطه ببینید. سپس می‌توانید بالا بکشید تا گزینه‌هایی مثل باز کردن در پس‌زمینه، افزودن به لیست خواندنی و کپی و اشتراک‌گذاری را مشاهده کنید.

جستجوی سریع و چسباندن:

1. پس از کپی کردن یک لینک، روی نوار آدرس فشار دهید و نگه دارید و سپس روی گزینه “چسباندن و بروید” کلیک کنید.
2. برای جستجوی سریع، متنی را کپی کنید، روی نوار آدرس فشار دهید و نگه دارید و سپس روی “چسباندن و جستجو” کلیک کنید.

ترفندهای مرورگر سافاری Safari در آیفون و آیپد و آشکار کردن نوار ابزار toolbar

همه ی کاربران گوشی موبایل اپل برای انجام فعالیت های اینترنتی خود از مرورگر سافاری Safari در سیستم عامل ios استفاده می کنند، و از عملکرد آن بسیار راضی و خشنود هستند. چرا که این مرورگر دارای قابلیت های متنوع و کاربردی زیادی است، همچنین با به بروز رسانی سیستم عامل ios، امکانات جدیدتر و خلاقانه تری به مجموعه قابلیت های این مرورگر افزوده می شود تا بتوانند کاربران اپل را همچنان مانند گذشته طرفدار این مرورگر نگاه دارد.

مرورگر اینترنت سافاری از سیستم عامل ios 7 به بعد پیشرفت های گسترده ای داشت. اما در حالتی که این مرورگر با حالت نمایشگر تمام صفحه اجرا می شود، گاها نوار آدرس address bar و نوار ابزار toolbar پنهان می شود. علاوه بر این در مواقعی که کاربران اپل صفحه نمایش خود را به سمت پایین اسکرول می کنند toolbar یا همان نوار ابزار مرورگر پنهان می شود.

در هنگام بروز چنین اتفاقی کاربر برای دسترسی به این گزینه باید دوباره صفحه را به سمت بالا اسکرول کند و این عمل در بیشتر مواقع ممکن است زمان گیر و دشوار باشد. بنابراین در این قسمت تلاش کردیم، ترفندی را برای شما شرح دهیم تا بتوانید توسط آن بدون انجام کارهای جانبی به راحتی و در هر زمان به نوار ابزار مرورگر سافاری حین وب گردی های خود دسترسی داشته باشید و با سرعت دلخواه و سریع به برطرف کردن نیاز های خود بپردازید.

نوار ابزار toolbar مرورگر سافاری

مرورگر اینترنت سافاری Safari در سیستم عامل ios که جزو مهم ترین ابزارها و نرم افزاهای استفاده از اینترنت دستگاه های اپل به شمار می رود، دارای تمام استاندارد های لازم برای کار است و نوار ابزاری دارد که امکانات متعددی را در اختیار هر کاربر قرار می دهد، مانند سوییچ کردن بین تب های مختلف و به اشتراک گذاری صفحات و غیره. این مرورگر قدرتمند شرکت اپل دارای ظاهری زیبا و امنیت بسیار زیادی و قابلیت های چون بارگذاری سریع صفحات وب و قابلیت بلوکه کردن Pop-Up Blocker و مدیریت Bookmark و نمایش فایل های PDF و غیره برای استفاده ی کاربران است.

دقت کنید مرورگر سافاری بر روی هر دو سیستم عامل یعنی ویندوز و مک قابل استفاده خواهد بود و علاوه این که می توان از آن بر روی گوشی آیفون iPhone و iPod Touch هم بهره برد.

در معرفی مرورگر سافاری Apple Safari باید گفت که علاوه بر سایت های ویندوزی که توسط این مرورگر اجرا می شود، سایت هایی با هاست لینوکس نیز بهتر پشتیبانی خواهند شد و سریعتر اجرا می شوند. با توجه به اینکه بیشتر سایت ها در حال حاضر در دنیا هاست لینوکس دارند قطعا سافاری بهتر از سایر مرورگرهای موجود عمل خواهد کرد.

چگونه به نوار ابزار Toolbar مرورگر سافاری دسترسی آسان داشته باشیم؟

مرحله اول : در ابتدای امر باید به مرورگر سافاری در منوی گوشی آیفون خود مراجعه کنید.

مرحله دوم : وب سایتی را برای انجام کار برگزینید و باز کنید.

مرحله سوم : حال باید صفحه نمایش را به سمت پایین اسکرول کنید تا نوار ابزار Toolbar بالای صفحه از دسترس شما خارج شود.

مرحله چهارم : در این مرحله برای نمایش دوباره نوار ابزار سافاری باید پایین صفحه نمایش را لمس کنید خواهید دید که به راحتی و بدون نیاز به هر گونه اسکرول اضافی نوار ابزار سافاری نمایان خواهد شد.

سافاری | تعمیرات ایفون

سخن پایانی 

روش های دیگری برای رسیدن به این مقصود نیز وجود دارد ولی هنگامی که مراحل ذکر شده را با موفقیت طی کنید خواهید دید که به نوار ابزار مورد نیاز خود دسترسی پیدا کرده اید هر چند این مراحل در مقایسه با تنظیمات پیچیده سیستم عامل ios چندان سخت و دشوار نیست منتهی می تواند برای افرادی که زمان برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است مفید و کارآمد باشد. اگر نیاز به بازیابی رمز عبور خود داشته باشید می توانید به مقاله ی بازیابی پسوردهای ذخیره شده در سافاری مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط