آموزش تعمیرات اپل

آموزش تعویض ال سی دی و دیجیتایزر آیفون 8

تعویض ال سی دی و دیجیتایزر آیفون 8

عناوین این مقاله

تاچ ال سی دی آیفون 8 یک محصول 4.7 اینچی با روزولوشن 750 × 1334 پیکسل و تراکم پیکسل 326 پیکسل در هر اینچ است. تاچ ال سی دی آیفون 8 از فناوری LED-backlit IPS LCD با ماتریس RGB بهره می برد، این نمایشگر از لمس سه بعدی و طیف رنگ عریض پشتیبانی می کند.

ال سی دی آیفون 8 از نوع رتینا و لمسی خازنی با 16 میلیون رنگ است و محافظت از آن توسط گلس تقویت شده یون با روکش الئوفوبیک انجام شده است. ال سی دی آیفون 8 دارای دکمه هوم می باشد. حداکثر روشنایی آن 625 نیت است و از مشخصه های آن می توان به پشتیبانی از طیف رنگی عریض، قابلیت لمس سه بعدی، True-tone و کیفیت تصویر اچ دی اشاره کرد.یکی از قابلیت های آن وجود تنظیمات True-tone است، تصحیح رنگی که از این تنظیمات حاصل می شود، وقتی که با یک گوشی معمولی که فاقد این قابلیت است مقایسه می شود، قابل توجه است. تفاوت بزرگ نیست اما اساساً خوانایی و کیفیت تصویر بهتر است و چشم ها را خسته نمی کند.

ای ال سی دی با داشتن متوسط deltaE برابر با 4 دارای کالیبراسیون عالی است. با غیر فعال کردن تنظیمات True Tone ، متوسط deltaE به 1.6 می رسد و حداکثر انحراف 3.6 در رنگ های سفید به ثبت می رسد.صفحه نمایش گوشی آیفون 8 زاویه دید خوبی دارد و از هر طرف که به گوشی نگاه کنید نه رنگ و نه کیفیت تصویر تغییری نخواهند داشت. ال سی دی آیفون 8 بسیار ترد و شکننده است توصیه می شود هنگام تعویض دقت کافی صورت گیرد.

در صورتی که ال سی دی آیفون 8 شما بر اثر ضربه، سقوط از ارتفاع، برخورد با اشیاء نوک تیز و یا به هر دلیل دیگری شکسته و دچار ترک خوردگی و یا پیسکل سوختگی شد، به طوریکه تصویر نمایش داده نمی شود و یا در تجربه بصری کاربر تاثیر بد می گذارد، باید با یک ال سی دی جدید تعویض شود. برای اینکه تعمیر راحتی داشته باشید می توانید از ابزارهای ما و این دستورالعمل کوتاه استفاده کنید و کل صفحه نمایش گوشی خود را تعویض کنید.

برای تعمیرکاران حرفه ای تر، این دستورالعمل راهنما کمک خواهد کرد که تنها ال سی دی و مجموعه دیجیتایزر آیفون 8 (پنل جلو) را تعویض کند. برای انجام صحیح این کار، قبل از نصب ال سی دی، باید چندین قطعه از صفحه نمایش قدیمی را به جدید انتقال دهید. این قطعات گوشی اپل شامل دوربین جلو، بلندگو، محافظ صفحه ال سی دی، و مجموعه دکمه هوم هستند.برای تمامی تعمیرکاران ال سی دی و یا صفحه نمایش، مهم است که سنسور هوم و تاچ آی دی با دقت از روی صفحه نمایش قبلی برداشته شده و روی صفحه نمایش جدید نصب شود. سنسور هوم یک دکمه حالت جامد است که توسط اپل به لاجیک بورد اصلی آیفون متصل شده است، و برای هر آیفون منحصربفرد است.

نکته: بعد از تعمیر صفحه نمایش، در صورتی که ویژگی روشنایی خودکار به درستی کار نمی کند، اطمینان حاصل نمایید که آیفون شما به iOS 12 به روزرسانی شده است. پس از تعویض صفحه نمایش، قابلیت و عملکرد True Tone غیر فعال می شود، حتی اگر از صفحه نمایش اصلی اپل استفاده کرده باشید.

مدت زمان انجام کار: 2 ساعت

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. پیچ گوشتی مخصوص باز کردن پیچ های t1 آیفون
  2. آی اُپنر
  3. کاپ مکش دستی
  4. کاردک یا قطعه مثلث شکل کوچک (6 کاردک)
  5. ابزار قاب باز کن (iSclack)
  6. پنس
  7. پیچ گوشی چهارسو #000
  8. پیچ گوشتی چند سر مخصوص باز کردن پیچ های Y000 آیفون
  9. اسپاتول

قطعات و مواد مصرفی مورد نیاز:

  1. ال سی دی و دیجیتایزر آیفون 8
  2. چسب مونتاژ صفحه نمایش آیفون 8 و یا SE 2020
  3. ست پیچ شیلد صفحه نمایش آیفون 8

مرحله 1- پیچ های t1 را باز کنید

  • قبل از اینکه شروع کنید، شارژ باتری آیفون خود را به زیر 25% خالی کنید. باتری لیتیوم یون فول شارژ اگر به اشتباه و به صورت اتفاقی با اشیاء نوک تیز مثل پیچ گوشتی ها و یا پنس برخورد کند می تواند منجر به انفجار و یا خطرات بالقوه شود.
  • قبل از باز کردن گوشی، ابتدا آن را خاموش کنید.
  • در لبه پایین گوشی های آیفون دو پیچ t1 بلند 3.5 میلیمتری قرار دارد، با پیچ گوشتی مخصوص، آنها را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • با باز شدن صفحه نمایش آیفون، واشرهای آب بندی و ویژگی ضد آب بودن دستگاه به خطر می افتد. قبل از اینکه به مرحله بعد بروید چند واشر آب بندی، آماده داشته باشید، و یا اگر گوشی را با همان واشرهای قبلی و یا بدون واشر آب بندی نصب و سرهم بندی کردید، حداقل مراقب باشید که آیفون دیگر در معرض آب قرار نگیرد.

مرحله 2- روی صفحه نمایش شکسته را با یک لایه چسب پهن بپوشانید.

  • اگر گلس صفحه نمایش آیفون شما شکسته و دچار ترک خوردگی شده است، یک لایه چسب پهن روی آن بیندازید تا در حین عملیات تعمیر باعث آسیب به پوست دست نشود و پرتاب تصادفی تکه های گلس به چشمان شما صدمه وارد نکند.
  • چسب پهن را طوری روی صفحه بیندازید تا تمام ترک ها و صفحه نمایش را بپوشاند، در صورت نیاز یک لایه دیگر از چسب پهن به صورت همپوشانی شده روی صفحه قرار دهید.
  • برای جلوگیری از آسیب ناگهانی به چشم، لطفاً عینک ایمنی و یا شیلد محافظ صورت استفاده کنید.
  • اگر شکستگی گلس روی صفحه نمایش خیلی زیاد است و سطح گسترده ای از صفحه ترک خورده است، یک لایه چسب قوی به دور انگشت خود بیندازید و روی گلس انداخته کل آن را با دست به سمت بالا بکشید و از گوشی جدا کنید.

مرحله 3- گوشی را باز کنید.

  • لبه پایین آیفون را حرارت دهید، حرارت باعث شل شدن چسب نگهدارنده نمایشگر می شود و باعث می شود که راحت تر باز شود.
  • برای حرارت دادن از سشوار صنعتی، هیتر استفاده کنید و یا آی¬اُپنر که از پیش گرم شده است را به مدت 90 ثانیه روی لبه پایین قاب آیفون قرار دهید تا چسب ها شل شوند.

مرحله 4- کاپ مکش دستی را به لبه پایین گوشی متصل کنید

  • پس از اینکه لبه های قاب را حرارت دادید، کاپ مکش را روی لبه پایینی پنل جلو، درست بالای دکمه هوم قرار دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که قسمتی از کاپ مکش با دکمه هوم همپوشانی نشده و روی دکمه هوم قرار نگرفته است. چرا که مانع از چسبیدن کامل کاپ مکش و ایجاد خلاء بین کاپ مکش و گلس جلو می شود.
  • در صورتیکه صفحه نمایش به شدت آسیب دیده و گلس آن در سطح گسترده ای خرد شده است، ابتدا روی آن را با نوارچسب پهن بپوشانید و سپس کاپ مکش را وصل کنید. همچنین بجای استفاده از کاپ مکش می توانید از چسب های نواری قوی استفاده کنید. اگر استفاده از نوار چسب مقدور نبود می توانید پس از چسباندن کاپ مکش روی پنل، دور تا دور کاپ را با چسب قطره ای بسیار قوی محکم بچسبانید.

مرحله 5- کاپ مکش دستی را با فشار بکشید و نوک کاردک را بین شکاف ایجاد شده قرار دهید.

  • دسته کاپ مکش را محکم گرفته و به آرامی به بالا بکشید، هنگام کشیدن دسته کاپ، نیروی ثابت و یکنواختی اعمال کنید تا بین پنل جلو و قاب پشت، شکاف کوچکی ایجاد شود.
  • کاردک و یا هر ابزار نازک دیکری را برداشته و نوک آن را به اندازه چند میلی متر در شکاف ایجاد شده فرو کنید.
  • چسب آب بندی نگهدارنده صفحه نمایش بسیار محکم و قوی است؛ برای جدا کردن چسب ها و ایجاد شکاف اولیه به نیروی قابل توجهی نیاز است. اگر برای باز کردن شکاف با مشکل مواجه شدید و چسب به قدری محکم است که نمی توانید پنل ها را از هم جدا کنید، ابتدا لبه ها را کمی حرارت داده و سپس به آرامی کاپ مکش را بالا و پایین کنید تا چسب آب بندی شل شده و شکاف ایجاد شود و بتوانید نوک کاردک را لای آن قرار دهید.

مرحله 6- کاردک را در لبه پایین به گوشه چپ بکشید.

  • کاردک را اطراف گوشه و سپس در امتداد لبه چپ تا گوشه بالای گوشی، و به سمت دکمه های کنترل حجم صدا و دکمه سکوت، بکشید و چسب نگهدارنده صفحه نمایش در سمت چپ گوشی را جدا کنید.
  • وقتی به نزدیکی لبه بالا، سمت چپ گوشی رسیدید، کاردک را همانجا رها کنید.
  • سعی نکنید لبه بالای صفحه نمایش را از قاب پشت اهرم کنید، این قسمت با گیره های پلاستیکی نگه داشته شده است که در اثر فشار ممکن است بشکنند.

مرحله 7- کاردک را در لبه پایین به گوشه راست بکشید.

  • کاردک را دوباره در لبه پایین آیفون سمت راست گوشی وارد کنید و این بار به سمت بالا و در امتداد لبه راست گوشی بکشید و چسب های سمت راست را نیز به طور کامل جدا کنید.
  • نوک کاردک را خیلی به داخل گوشی فرو نکنید چرا که ممکن است به قطعات داخلی و یا کابل های منعطف در سمت چپ آسیب وارد کند. نوک کاردک باید تنها چند میلی متر و یا به اندازه لبه صفحه نمایش فرو برده شود.

مرحله 8- کاپ مکش را بکشید و لبه پایین صفحه نمایش را بلند کنید.

  • به آرامی کاپ مکش را به سمت بالا بکشید و لبه پایین صفحه نمایش را بلند کنید.
  • هنگام بلند کردن صفحه نمایش مراقب باشید صفحه نمایش با زاویه بیش از 15 درجه بالا نیاید چرا که ممکن است کابل های منعطف متصل به صفحه نمایش کشیده و آسیب ببینند.
  • برای جدا کردن کاپ مکش از روی پنل زبانه کوچک کاپ را با ناخن بلند کنید.

مرحله 9-چسب زیر صفحه نمایش در لبه بالا را جدا کنید.

نوک کاردک را زیر صفحه نمایش در امتداد لبه بالای گوشی بکشید تا بقیه چسب ها نیز شل و جدا شوند.

مرحله 10- گیره های نگهدارنده صفحه نمایش به قاب عقب را باز کنید.

مجموعه صفحه نمایش را به آرامی به سمت پایین بکشید (به دور از لبه بالایی گوشی) تا گیره های نگهدارنده آن به قاب پشت جدا شوند.

مرحله 11- گوشی را به صورت کتابی باز کنید.

  • آیفون را روی میز کار قرار دهید لبه سمت چپ پنل جلوی آیفون را با دست گرفته و به طور کتابی از روی قاب پشت گوشی باز کنید.
  • صفحه نمایش را به طور کامل از قاب پشتی جدا نکنید چرا که هنوز این دو پنل بوسیله چندین کابل منعطف به لاجیک بورد و به یکدیگر متصل هستند.
  • صفحه نمایش را که بلند کردید به یک جسم محکم مثلاً جعبه خود گوشی تکیه دهید.

مرحل 12- اتصال باتری را جدا کنید.

  • هر چهار پیچ نگهدارنده براکت پایینی کابل صفحه نمایش به لاجیک بورد را باز کنید. طول پیچ ها در زیر آورده شده است:
  • با استفاده از پیچ گوشتی چند سر، دو پیچ 1.3 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر مربوطه با دایره قرمز رنگ نشان داده شده است.
  • دو پیچ 2.8 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر مربوطه با دایره نارنجی رنگ نشان داده شده است.
  • در سراسر عملیات تعمیر، هر پیچی را که باز می کنید آن را در الگوی پیچ ها قرار دهید و هر پیچ را طوری به ترتیب در الگو قرار دهید که هنگام بستن پیچ ها اشتباه نکنید و هر کدام را در جای خود ببندید. بستن پیچ ها در جای اشتباه می تواند باعث آسیب همیشگی به آیفون شود.
  • با استفاده از پنس، لبه براکت را گرفته از جای خود بردارید.

مرحله 13- کانکتور باتری را اهرم کنید و از سوکتش روی لاجیک بورد آزاد کنید.

  • با استفاده نوک تخت اسپاتول، کانکتور باتری را به سمت بالا اهرم کنید و از سوکتش روی لاجیک بورد خارج کنید.
  • کانکتور را کمی به سمت بیرون از لاجیک بورد خم کنید تا در حین تعمیر از اتصال ناگهانی آن با سوکت جلوگیری شود و گوشی آیفون روشن نشود.

مرحله 14- کانکتور صفحه نمایش را اهرم کنید و از سوکتش آزاد کنید.

  • با استفاده از نوک اسپاتول و یا ناخن، کانکتور صفحه نمایش پایینی اصلی را به سمت بالا اهرم کنید و از سوکتش خارج کنید.
  • برای نصب مجدد این مدل کانکتورها، ابتدا با دقت کانکتور را تراز کنید و از یک طرف فشار دهید تا با یک کلیک در جای خود قرار گیرد، سپس همین کار را برای طرف دیگر تکرارکنید. هرگز روی قسمت وسط کانکتور فشار وارد نکنید. اگر کانکتور به خوبی تراز نشده باشد و فشار داده شود، پین های آن خم شده و آسیب دائمی وارد می کند.

مرحله 15- کانکتور کابل دیجیتایزر را جدا کنید.

با استفاده از اسپاتول و یا ناخن، کانکتور کابل دیجیتایزر را جدا کنید. این کانکتور نیز مستقیماً پشت کانکتوری قرار گرفته است که در مرحله قبلی جدا کردید. نوک اسپاتول را زیر این کانکتور قرار دهید به سمت بالا اهرم کنید و از سوکتش خارج کنید.

مرحله 16- پیچ براکت روی نگهدارنده مجموعه سنسور پنل جلو را باز کنید.

  • با پیچ گوشتی چندسر هر سه پیچ 1.3 میلی متری نگهدارنده براکت روی کانکتور مجموعه سنسور پنل جلو را باز کنید. جای این پیچ در تصویر با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • با استفاده از پنس، براکتی که از کانکتور مجموعه سنسور پنل جلو محافظت می کند را بردارید.

مرحله 17 – کانکتور مجموعه سنسور پنل جلو را جدا کنید.

نوک اسپاتول و یا ناخن را زیر کانکتور مجموعه سنسور پنل جلو قرار دهید، به سمت بالا اهرم کنید و کابل منعطف مجموعه سنسور پنل جلو را جدا کنید.

مرحله 18 – مجموعه صفحه نمایش را بردارید.

  • لبه های صفحه نمایش را با دست گرفته و مجموعه پنل جلو را بردارید.
  • هنگام نصب مجدد به چسب های آب بندی اطراف لبه های صفحه نمایش دقت کنید. اگر لازم باشد چسب های قدیمی را برداشته و به دور لبه های صفحه نمایش، چسب جدید اضافه کنید.

مرحله 19- پیچ های براکت سنسور هوم و یا تاچ آی دی را باز کنید.

  • با استفاده از پیچ گوشتی چند سر، پیچ های نگهدارنده براکت روی سنسور هوم و یا تاچ آی دی را باز کنید.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چند سر، پیچ 1.2 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • با پیچ گوشتی چند سر، سه پیچ 1.3 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر مربوطه با دایره نارنجی رنگ مشخص شده است.
  • در طی نصب مجدد، دقت کنید که این پیچ ها را خیلی سفت نکنید، چرا که ممکن است سنسور هوم کار نکند و مجبور باشید دوباره آن را باز کنید.

مرحله 20- لبه کانکتور کابل دکمه هوم را اهرم کنید.

نوک تخت اسپاتول را زیر لبه چپ کانکتور کابل دکمه هوم قرار دهید، به آرامی اهرم کنید و آن را از سوکتش جدا کنید.

اگر شرایط طوری است که کل کانکتور بدون اینکه جدا شود به طور کامل به سمت دیگر برده می شود، نوک تخت اسپاتول را روی کابل در لبه بالای کانکتور گذاشته و به سمت پایین فشار دهید، سپس همزمان لبه چپ کانکتور را به سمت بالا اهرم کنید. بسیار مراقب باشید که به کابل و یا کانکتور آسیب وارد نکنید و یا سنسور را برای همیشه از کار نیندازید.

مرحله 21- قسمت اطراف سنسور هوم و یا تاچ آی دی را حرارت دهید.

  • قسمت اطراف سنسور هوم و یا تاچ آی دی را حرارت دهید و چسب نگهدارنده کابل اختصاصی اش را شل کنید، طوریکه اطمینان حاصل نمایید که سنسور به راحتی برداشته می شود.
  • مجموعه صفحه نمایش را به صورت کتابی به سمت دیگر ببرید. از سشوار مو و یا آی اُپنر که از قبل گرم شده است استفاده کنید و به مدت 90 ثانیه لبه پایینی صفحه نمایش را حرارت دهید تا چسب زیر سنسور شل شود.
  • مراقب باشید صفحه نمایش را خیلی حرارت ندهید. حرارت دادن باید به اندازه ای باشد که وقتی صفحه لمس می شود، در پوست دستتان احساس سوزش نداشته باشید.

مرحله 22- با استفاده از کاردک چسب نگهدارنده کابل سنسور هوم و یا تاچ آی دی را جدا کنید.

نوک کاردک را زیر چسب نگهدارنده کابل سنسور هوم و یا تاچ آی دی در پشت پنل صفحه نمایش قرار دهید و به آرامی بکشید و چسب زیر آن را جدا کنید.

مرحله 23- سنسور هوم و یا تاچ آی دی را بردارید.

  • با استفاده از پنس، مجموعه سنسور هوم و یا تاچ آی دی را گرفته و کابل آن را از طریق شکاف در پنل جلو آیفون بیرون بکشید.
  • برای نصب مجدد، ابتدا مطابق با تصویر مربوطه، کابل را از طریق سوراخ پنل جلو عبور دهید و سپس نسبت به نصب آن اقدام نمایید.
  • به همراه سنسور دکمه هوم که قرار است نصب کنید ممکن است چند پیچ Y000 اضافی گذاشته شده باشد. در صورتی که پیچ های قبلی معیوب شده است می توانید از این پیچ ها استفاده کنید.

مرحله 24- پیچ های براکت بلندگو (کپسول گوشی) را باز کنید.

  •  هر 3 پیچ نگهدارنده براکت بلندگو را باز کنید.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چند سر، پیچ 2.6 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • با پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 1.8 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر مربوطه با دایره نارنجی رنگ مشخص شده است.

مرحله 25- براکت کپسول گوشی را بردارید.

با استفاده از پنس، لبه براکت را گرفته، از جای خود بردارید.

مرحله 26- دوربین جلو را اهرم کنید.

  • با استفاده از نوک تخت اسپاتول، دوربین جلو را اهرم کنید و از جای خودش جدا کنید.
  • به آرامی کابل منعطف دوربین را به یک طرف کنار بزنید تا از زیر بلندگو دور شود.

مرحله 27- بلندگو را بردارید.

  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو دو پیچ نگهدارنده کپسول گوشی به پنل جلو را باز کنید.
  • پیچ 1.8 میلی متری را باز کنید.
  • پیچ 2.3 میلی متری را باز کنید.

مرحله 28- کپسول گوشی را بردارید.

با استفاده از پنس، کپسول گوشی را بردارید.

مرحله 29- لبه بالایی صفحه نمایش را حرارت دهید.

  • با استفاده از سشوار مو، سشوار صنعتی و یا آی¬اُپنر که از قبل گرم شده است، به مدت حداقل یک دقیقه قسمت بالایی و جلوی صفحه نمایش را حرارت دهید تا چسب نگهدارنده سنسورها شل شود.
  • سنسورها که در مراحل زیر با آنها سر و کار خواهیم داشت و باید برداشته شوند، بسیار ترد و شکننده هستند. برای افزایش شانس برداشتن آنها بدون هیچ گونه آسیب و صدمه، در صورت نیاز عمل حرارت دادن را چندین مرتبه تکرار کنید. به طوریکه از شل شدن کافی چسب ها و برداشتن راحت سنسورها مطئمن شوید. به روش دیگر برای شل کردن چسب های زیر سنسورها می توانید از الکل ایزوپروپیل استفاده کنید، قبل از اینکه سنسورها را اهرم کنید، دو قطره از این الکل را آن اضافه کنید و بگذارید تا به زیر سنسورها نفوذ کنند، کمی بعد که چسب ها کاملاً شل شدند، سنسورها را اهرم کنید.

مرحله 30- کابل منعطف سنسور مجاورتی را جدا کنید.

نوک تخت اسپاتول را زیر کابل منعطف سنسور مجاورتی قرار دهید، به آرامی بلند کنید تا این سنسور از جای خود اهرم شود و از سوکتش جدا شود.

مرحله 31- کابل منعطف سنسور محیطی را جدا کنید.

نوک تخت اسپاتول را زیر کابل منعطف سنسور نور محیطی قرار دهید، به آرامی بلند کنید تا این سنسور از جای خود اهرم شود و از سوکتش جدا شود.

مرحله 32- کابل منعطف مجموعه دوربین را اهرم کنید.

  • کاردک را زیر مجموعه کابل دوربین جلو بکشید و چسب نگهدارنده دوربین و کابل سنسور را جدا کنید.
  • در صورت نیاز از آی اُپنر و یا سشوار مو استفاده کنید و قسمت بالایی صفحه نمایش را حرارت دهید تا چسب نگهدارنده این کابل منعطف شل شود.

مرحله 33- دوربین جلو و مجموعه کابل سنسور را بردارید.

با استفاده از پنس، دوربین جلو و مجموعه کابل سنسور را بردارید.

مرحله 34- ال سی دی و دیجیتایزر را جدا کنید.

سه پیچ 1.2 میلی متری Y000 در دو طرف گوشی را باز کنید. در مجموع شش پیچ وجود دارند که باید باز شوند. جای این پیج ها در تصاویر مربوطه با دایره های قرمز رنگ مشخص شده اند.

مرحله 35- لبه های شیلد نزدیک به دکمه هوم را حرارت دهید.

آی اُپنر را گرم و آماده کنید و آن را روی لبه شیلد نزدیک به دکمه هوم قرار دهید تا چسب های زیر آن شل شوند.

مرحله 36- با استفاده از کاردک چسب های زیر دکمه هوم را جدا کنید.

با استفاده از کاردک پلاستیکی چسب نزدیک به دکمه هوم که کابل پهن صفحه نمایش را به صفحه محافظ ال سی دی آیفون متصل نگه داشته است استفاده کنید.

مرحله 37- کابل صفحه نمایش را از صفحه شیلد ال سی دی جدا کنید.

نوک کاردک را از گوشه پایین سمت راست وارد کنید و کابل صفحه نمایش را از صفحه شیلد ال سی دی جدا کنید.

مرحله 38- صفحه شیلد ال سی دی را از مجموعه صفحه نمایش بردارید.

  • به آرامی و با دست، صفحه شیلد ال سی دی آیفون 8 را از مجموعه صفحه نمایش بردارید.
  • مراقب باشید هنگام برداشتن صفحه شیلد ال سی دی، کابل های داده نمایشگر را نکشید و به انها صدمه وارد نکنید.

مرحله 39- ال سی دی و دیجیتایزر را بردارید.

اکنون تنها ال سی دی و دیجیتایزر باقی مانده است.

قطعات تعویضی جدید خود را با قطعات اصلی مقایسه کنید چک کنید قطعه ای از قلم نیفتاده باشد، قبل از نصب جای چسب های قدیمی را تمیز کنید و سپس از چسب جدید استفاده کنید.

برای نصب و اتصال قطعات، مراحل بالا را از آخر به اول (برعکس) انجام دهید.

برای دفع زباله های الکترونیکی و قطعات معیوب از دستورالعمل مربوطه (R2) یا مشابه استفاده کنید.

همچنین شما می توانید برای اطلاع از لیست قیمت قطعات یا خرید گوشی های آیفون به سایت کوک موبایل مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *