ترفند شبکه های اجتماعی

ترفندها و قابلیت های پرکاربرد در واتس اپ

ترفندها و قابلیت های پرکاربرد در واتس اپ

وقتی تعداد گوشی های هوشمند زیاد شدند، و استفاده از آنها همه گیر شد، همه به سمت استفاده ازقابلیت شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها رفتند. و روز به روز تعداد اپلیکیشن ها بیشتر شد. از بین شبکه های اجتماعی و پیام رسان هایی که وجود دارند، واتس اپ یکی از به نام ترین آنهاست. هر روزه به تعداد افرادی که به این اپلیکیشن می پیوندند، اضافه می گردد. ولی با این همه کاربر فعال در واتس اپ، هنوز خیلی از کاربران از قابلیت ها و ترفندهایی که در واتس اپ وجود دارد، بی اطلاع هستند. وقتی کاربری از قابلیت های یک اپ خبر داشته باشد، استفاده از آن برایش بسیار راحت تر بوده و می تواند از تمام قابلیت های آن بهره ی کافی را ببرد. برای مثال از امکاناتی چون ارسال عکس، ویدئو، چت گروهی، گفتگوی دو طرفه و حتی اشتراک گذاری فایل اطلاعات کافی بدست می آورد. ولی ما در اینجا منظورمان استفاده از ترفندها برای برخی محدودیت های این اپلیکیشن است و هدف مان آشنا ساختن شما با بهترین امکانات و ترفندهای آشکارا و پنهان این اپلیکیشن است. برای بدست آوردن اطلاعات کافی از این موارد، مقاله زیر را با دقت مطالعه نمایید.

1) قابلیت دو اکانت واتس اپ در یک دستگاه

شما با وجود واتس اپ می توانید دو اکانت فعال در واتس اپ داشته باشد، حتی اگر گوشی شما دو سیم کارته نباشد. با وجود اپلیکیشن ثالث، به راحتی می توانید، حساب کاربری دیگری به جز حساب کاربری اصلی خود داشته باشید.

یکی از برنامه هایی که می تواند حساب کاربری دوم شما را در واتس اپ فعال نماید، WhatsMapp solo می باشد. این اپلیکیشن مشابه با واتس اپ بوده و کار کردن با آن خیلی راحت است، برای استفاده از آن باید آن را دانلود و نصب نمایید. سپس مراحل بعدی آن مانند واتس اپ بوده و همانند ساخت اکانت در واتس اپ می توانید در این اپلیکیشن حساب کاربری جدید خود را ایجاد نمایید ولی نمی توانید از شماره ای که با آن یک حساب واتس اپ دارید، استفاده کنید.

اگر بخواهیم قابلیت اپلیکیشن دیگری برای ایجاد حساب کاربری دوم به شما معرفی کنیم، می توان از OG WhatsApp نام برد. فقط در هنگامی که قرار است این اپلیکیشن را راه اندازی کنید، از گفتگوهای خود در اپلیکیشن اصلی واتس اپ، بکاپ بگیرید و بعد این برنامه را نصب نمایید.

2)انتقال حساب کاربری واتس اپ از یک دستگاه به دستگاهی دیگر

کاربری که می خواهد واتس اپ خود را بر روی گوشی جدید انتقال دهد، باید موارد زیر را قبل از نصب واتس اپ بر روی گوشی جدید، پیاده کند:

ابتدا در گوشی قبلی خود، به مدیریت برنامه های خود بروید، سپس فولدر Whatsapp را جستجو کرده و واردآن شوید، اکنون محتویات فولدر database را روی کامپیوتر خود کپی کرده و حالا وقت آن است که واتس اپ را در گوشی جدیدتان نصب کنید و مجدداً مسیر قبل را در گوشی جدید بروید تا به فولدر database برسید و بعد محتویات کپی شده در کامپیوترتان را در اینجا کپی کنید.

3) قابلیت دانلود واتس اپ روی کامپیوتر

بسیاری کاربران دوست دارند، واتس اپ را نیز مانند اپلیکیشن های دیگر بر روی کامپیوتر خود داشته باشند و از این که نمی توانندنسخه ی اصلی آن را بر روی کامپیوتر داشته باشند، گله مند هستند. ولی ما در اینجا به شما این نوید را می دهیم که با ترفندهایی می توانید واتس اپ خود را در فضای وب داشته باشید.

روش اول: اگر bluestacks را روی کامپیوتر خود نصب کنید، می توانید به راحتی واتس اپ خود را بر روی کامپیوتر داشته باشید. این اپلیکیشن یک شبیه ساز اندروید بوده که محیطی مانند سیستم عامل اندروید بر روی کامپیوتر بوجود می آورد. نه تنها واتس اپ، هر اپلیکیشنی که بر روی کامپیوتر نصب نشود، با این شبیه ساز اندروید، به راحتی بر روی کامپیوتر نصب می گردد.

روش دوم: با این روش، می توان نسخه ی وب واتس اپ را در آدرس web.whatsapp.com جستجو و استفاده نمایید. وقتی به صفحه ی مربوطه وارد شدید، باید QR کد موجود در آن را با دستگاه اندروید خود اسکن کنید و حساب کاربری خود را با کامپیوتر شخصی همگام سازی نمایید.. برای استفاده از نسخه ی وب واتس در کامپیوتر مراحل زیر را طی کنید:

الف) ابتدا در کامپیوترتان به مروگر وب خود وارد شوید.

ب) اینترنت کامپیوتر و گوشی خود را روشن کنید.

ج) به گوشی خود بروید و در واتس اپ، گزینه ی Whatsapp Web را در منو انتخاب نمایید.

د) حالا در کامپیوترتان در بخش جستجوی مرور گر تان آدرس web.whatsapp.com را تایپ کنید

ه) وقتی به وب سایت رفتید، QR کد موجود در آن را با دستگاه اندروید خود اسکن کنید.

و) حالا واتس اپ شما بر روی وب سایت مورد نظر قابل مشاهده است.

ی) ارتباط واتس در نسخه ی وب فقط تا زمان قطع نشدن اتصال واتس اپ برقرار است.

4) تغییر قلم در واتس اپ

در واتس اپ این امکان فراهم شده است، که بتوانید قلم خود را تغییر دهید. اگر دوست دارید در نوشتن پیام هایتان تنوعی ایجاد نمایید، قابلیت در واتس اپ وجود دارد که شما با آن می توانید نوع نوشتار متن خود را تغییر دهید و متن ساده را Bold یا ایتالیک کنید.

توپر (Bold): در ابتدای جمله ی خود کاراکتر ستاره (*) را بزنید و متن خود را تایپ نمایید و در انتهای آن نیز مجدداً همین کاراکتر را وارد کنید، حالا متن ارسالی شما توپر یا بولد می شود.

خط کج (Italics): اگر در ابتدا و انتهای متن خود ازکاراکتر زیر خط (_) یا همان آندرلاین استفاده کنید، متن ارسالی شما خط کج یا ایتالیک خواهد شد.

خط زدن (strike through): در صورتی که مایلید بر روی متن خود خط بکشید (strike through) باید ابتدا و انتهای متن خود کاراکتر مد(~) (tildes) را اضافه کنید.

blank

5) پاسخ به یک پیغام در گفتگوی واتس اپ

گاهی مواقع چت های زیادی در یک گفتگو دارید و پشت سرهم از شما سوالاتی می شود و به دلیل اینکه چت های بعدی نیز وارد می شوند، و فرد بداند دقیقا پاسخ کدام یک از سوالات او داده شده است باید از گزینه ی ارجاع پیغام استفاده نمود.

blank

برای پاسخ دادن به هر کدام از چت های مورد نظرتان، انگشت خود را چند ثانیه بر روی آن نگه داشته و حالا در نوار پاپ آپ بالای صفحه، روی فلش منحرف بزنید، و پاسخ چت مورد نظر خود را بدهید. با این ترفند ساده و راحت، شخص مقابل شما گیج و سر درگم نمی شود و می داند دقیقاً کدام سوال او پاسخ داده شده است.

6) مخفی کردن تصویر پروفایل واتس اپ

گاهی کاربرانی هستند که مایل به دیده شدن عکس پروفایل شان توسط دیگران نیستند و دوست دارند در گفتگو با فردی ناشناس، پروفایل آنها پنهان باشد. در ورژن های جدید واتس اپ این امکان فراهم شده است، و اگر شما نیز تمایل به استفاده از این قابلیت را دارید، باید مراحل زیر را سپری کنید:

بعد از وارد شدن به واتس اپ خود، بر روی سه نقطه ی عمودی بزنید و به بخش تنظیمات بروید، در مرحله بعدی گزینه ی privacy را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید، و سپس گزینه های قابل مشاهده برای شما، مربوط به حریم خصوصی هستند، باید گزینه ی Profile Picture را از بین بقیه ی گزینه ها برگزینید و گزینه Everyone به معنای همه کاربران، My Contacts فقط مخاطبینی که با آن‌ها آشنایی دارید و گزینه ی Nobody یعنی هیچ کاربری، قابل مشاهده هستند، هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید.

blank

7) قفل کردن حساب کاربری واتس اپ

بسیاری از کاربران می خواهند بدانند چگونه اکانت خود را قفل کنند تا کاربران دیگری نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند، از قابلیت های دیگر واتس اپ، امکان قفل کردن اکانت می باشد، تا شما بتوانید با خیالی آسوده گوشی خود را در اختیار دیگران قرار دهید و بدانید، امنیت گوشی شما حفظ شده و هیچ کس جز خودتان نمی تواند به واتس اپ تان دسترسی پیدا کند. شما به راحتی می توانید حساب کاربری خود را قفل نموده و کلمه ای را برای ورود به آن قفل، قرار دهید. اگر می خواهید حساب کاربری تان را قفل نمایید باید، اول اپلیکیشن Messenger and Chat lock را از گوگل پلی استور دانلود کرده و بعد بر روی گوشی خود نصب کنید. سپس می توانید به راحتی برای هر اپلیکیشن خود کلمه ی عبوری جداگانه قرار داده و آن را قفل کنید.

blank

8) برگرداندن پیام ‌های پاک شده در واتس اپ

اگر پیامی را در واتس اپ خود پاک کردید و بعد از آن متوجه اشتباه پاک کردن پیام شدید و یا به پیام پاک شده ی خود نیاز پیدا کردید، می توانید در واتس اپ با قابلیت پشتیبان گیری از تمام پیام ‌های شما در حافظه گوشی می توان پیام های پاک شده ی خود را برگردانید. فقط کافی ست کارهای زیر را انجام دهید:

اپلیکیشن واتس اپ تان را حذف کنید و بعد از گذشت مدتی مجدداً آن را نصب کنید. وقتی شما اپلیکیشن را نصب می کنید، از شما سوال می شود که آیا می خواهید، تاریخچه و داده ‌های خود را بازیابی نمایید؟ در اینجا OK را انتخاب کنید. حالا با نصب دوباره ی واتس اپ، پیام ها بر می گردند.

9) تغییر شماره واتس اپ یا حذف حساب کاربری

گاهی کاربران به دلیل بی اطلاعی از اینکه می توان در واتس اپ شماره خود را تغییر دهند، برای اینکه شماره ی جدید خود را وارد کنند، واتس اپ خود را حذف کرده و مجدداً نصب می کنند، که این روش درست نیست. در واتس اپ این قابلیت وجود دارد که شما بتوانید به راحتی شماره ی خود را در واتس اپ تغییر دهید و نیازی به حذف و نصب مجدد نیست.

اگر می خواهید شماره واتس اپ خود را تغییر دهید و اکانت خود را به شماره ی جدید انتقال دهید. فقط باید به شماره پیام شماره ی جدید دسترسی داشته تا پیامک ارسالی از طرف واتس اپ را بتوانید وارد کنید. در صورت تصمیم به تغییر شماره ی واتس اپ به تنظیمات اپلیکیشن خود بروید، سپس بخش Account را انتخاب نموده و حالا Change Number را انتخاب کنید. حالا شماره ی تلفن قدیمی‌ و بعد شماره تلفن جدید خود را وارد کنید.

همه چیز درباره ی امنیت واتس اپ را مطالعه کنید.

blank

10) غیرفعال كردن آخرین بازدید در واتس اپ

همانطور که بارها مشاهده کرده اید، در اپلیکیشن واتس اپ به گفتگوی خصوصی هر کاربری که وارد شوید، در بالای صفحه ی او، تاریخ و ساعت آخرین بازدیدش مشخص می باشد. قابلیت نمایش آخرین بازدید قابلیت خوبی ست که دوستان شما از آخرین باری که به واتس اپ خود وارد شده اید، مطلع می شوند. اگر مایل نیستید شخصی از آخرین بازدید شما مطلع گردد و آن را جزء حریم خصوصی خود می دانید، و دوست ندارید شخصی بداند که شما چه زمانی از شبانه روز در واتس اپ هستید، به راحتی می توانید گزینه ی مربوط به آن را غیرفعال کنید. برای این کار به صفحه تنظیمات واتس اپ خود رفته و حالا account را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه ی privacy بزنید، حالا در قسمت last seen گزینه ی مورد دلخواه خود را انتخاب نمایید.در این قسمت گزینه Everyone به معنای همه کاربران ، My Contacts فقط لیست مخاطبین و گزینه ی Nobody هیچ کاربری را مشاهده می کنید، هر کدام که دوست دارید را لمس کنید.

11) غیرفعال نمودن دانلود خودکار ویدئو و عکس در واتس اپ

گاهی اوقات در گروهی عضو هستید و عکس یا ویدئوهایی در این گروه ارسال می شود که شما نمی خواهید این فایل ها را دانلود کنید، زیرا هم فضای گوشی شما را پر کرده و هم بسته ی اینترنت شما را تمام می کند و باعث کند شدن سرعت گوشی تان می شود. برای اینکه از دانلود خودکار جلوگیری کنید باید به بخش تنظیمات واتس اپ بروید و در بخش chats گزینه ی auto download Media را انتخاب کنید. در اینجا شما سه گزینه داده موبایل، وای ‌فای و رومینگ را مشاهده می کنید. که می‌توانید تعیین نمایید که در زمان استفاده از داده در هر کدام از این شرایط چه محتوایی باید به طور خودکار دانلود گردد.

blank

12) به اشتراک گذاری اسناد مانند فایل‌های Pdf, Doc, Apk و غیره در واتس اپ

برخی کاربران از قابلیت ارسال اسنادی چون فایل‌های Pdf, Doc, Apk، بی اطلاع بوده و فکر می کنند با واتس اپ فقط می توان، عکس و ویدئو ارسال کنند. واتس اپ بعضی از فایل ها را به راحتی ارسال و دریافت می کند ولی همه ی رسانه ها را برای ارسال پشتیبانی نمی کند و گاهی اوقات شما می خواهید یک فایل doc، pdf یا حتی فایل اندروید apk را برای دیگران ارسال کنید که واتس اپ آن را پشتیبانی نمی کند ولی نگران نباشید شما با مراحل زیر می توانید این کار را انجام دهید.

اول از همه به گوگل پلی استور بروید و اپلیکیشن dropbox را دانلود و نصب کنید. بعد از آن یک حساب کاربری در این اپلیکیشن ایجاد نمایید.

blank

بعد از مرحله ی بالا مجدداً باید به گوگل پلی استور بروید و حالا اپلیکیشن CloudSend را روی گوشی خود نصب کنید. در این قسمت از شما اجازه ی دسترسی به محتوای گوشی تان را درخواست می کند، که شما باید آن را تایید نمایید.

blank

در این مرحله بعد از صدور مجوز در فولدر dropbox شما به طور خودکار یک فولدر به نام cloudsend اضافه می گردد. حالا وقت آن رسیده که برای ارسال فایل مورد نظر خود در برنامه ی مدیریت فایل ها، انگشت خود را روی این فایل نگه داشته و بعد از ظاهر شدن گزینه‌های مختلف روی دکمه به اشتراک گذاری بزنید. سپس از منوی ظاهر شده گزینه Cloudsend را انتخاب کنید.

blank

کمی صبر کنید تا فایل انتخاب شده داخل فولدر cloudsend در dropbox آپلود گردد. مدت زمان آپلود بسته به حجم فایل انتخابی شما ممکن است زمان بر باشد. حالا Cloudsend بعد از آپلود فایل دو گزینه copy و share برای شما وجود دارد. شما باید گزینه share را لمس کنید تا بتوانید فایل خود را در پلتفرم‌های دیگر مثل Gmail, Whatsapp, SMS, WeChat و غیره به اشتراک بگذارید.

blank

در اینجا واتس اپ را انتخاب کرده تا فایل مورد نظرتان از طریق واتس اپ ارسال گردد. حتی می توانید لینک فایل را نیز به اشتراک بگذارید.

13) آنالیز واتس اپ خود

بسیاری از کاربران روزانه زمان زیادی را در واتس اپ سپری می کنند و از اشتراک گذاری عکس و ویدئو های خود لذت برده یا برای ارسال فایل های دیگر از آن بهره می برند. اگر شما هم جزء این کاربران هستید و مایلید بدانید چقدر از وقت خود را در واتس اپ بوده اید و اطلاعات حساب کاربری خود را بدست آوردید و متوجه شوید داده های ارسال و دریافت تان چقدر می باشد باید کارهای زیر را انجام دهید:

ابتدا به گوگل پلی استور بروید و اپلیکیشن WhatStat را دانلود و نصب کنید. وقتی این برنامه را بر روی گوشی خود داشته باشید، می توانید از میزان مصرف داده، و پیام ‌ها به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه و همچنین مدت زمان استفاده از واتس اپ اطلاع پیدا کنید.

blank

14) افزایش مدت زمان استفاده آزمایشی از واتس اپ

این اپلیکیشن امکانی فراهم کرده است که شما فقط می توانید برای یک سال از آن به صورت رایگان استفاده نمایید و بعد از گذشت این مدت زمان برای استفاده از این اپلیکیشن باید سالانه 0.99 دلار هزینه کنید. حال در اینجا ما به شما ترفندی را آموزش می دهیم که بتوانید بعد از گذشت یک سال بازهم از واتس اپ رایگان استفاده کنید.

مراحل زیر را طی کرده و حساب کاربری خود را حذف کنید:

به بخش تنظیمات بروید و بعد گزینه ی Account را لمس کنید و بعد بر روی  Delete My Account بزنید تا حساب کاربری تان حذف شود. بعد فردی را که تا به حال از واتس اپ استفاده نکرده پیدا کنید و حساب کاربری جدید خود را بر روی گوشی او نصب کرده و بعداً می توانید آن را به گوشی خود با استفاده از روش های گفته شده منتقل کنید.

15) استفاده از واتس اپ بدون شماره موبایل

برخی کاربران دائماً به دلیل کسب و کارشان یا هر چیز دیگری با افراد ناشناس در ارتباط هستند و دوست دارند در هنگام گفتگو با شخص مقابل هویت شان ناشناس باقی بماند شما با کمک ترفند زیر و طی کردن مراحل زیر به راحتی می توانید بدون شماره ی تماس از واتس اپ تان استفاده نمایید:

الف) اپلیکیشن واتس اپ راا از روی گوشی خود پاک کنید و مجدداً دانلود و نصب نمایید.

ب) بعد از دانلود برای راه اندازی واتس اپ خود باید شماره تان را وارد کنید تا برای شما پیامکی ارسال شود و شماره تماس شما تایید گردد ولی شما این کار را نمی کنید. ابتدا به گوگل پلی استور بروید و اپلیکیشن textPlus را دانلود و نصب کنید تا از طریق آن شماره موبایل تان را تایید کنید.

ج) به بخش تنظیمات بروید و contacts را انتخاب نمایید.

د) حالا شما شماره ای مجازی از این اپ دریافت می کنید، این شماره را کپی کرده و در واتس اپ در قسمت شماره درخواستی پیوست کنید.

ه) بعد گزینه ی ادامه را انتخاب کنید. کد تایید شما به برنامه ی textPlus ارسال می شود.

و) کد را در بخش کد خواسته شده در واتس اپ بزنید.

شما با این برنامه برای خود شماره ای مجازی ساخته اید و با افرادی که در ارتباط هستید شماره ی اصلی شما را نمی بینند.

16)قابلیت پنهان کردن عکس ها و ویدئوهای واتس اپ از گالری تصاویر

در واتس اپ وقتی عکس یا ویدئویی را ارسال و یا دریافت می کنیم، در گالری ما ذخیره می شوند، و وقتی هر فردی گوشی ما را بگیرد و به بخش گالری ما برود تمام این عکس و ویدئوها را می بیند، اگر جزء کاربرانی هستید که از این موضوع ناراحت هستید و دوست ندارید افراد با دیدن عکس های واتس اپ تان، شما را قضاوت کنند، پس از مسیر زیر آنها را پنهان کنید:

در ابتدای کار به اپلیکیشن file manager در گوشی خود بروید و با استفاده از این برنامه، فولدر media موجود در فولدر اصلی WhatsApp را جستجو کرده و آن را پیدا کنید. معمولاً این فولدر در مسیر Home >> SD card >> Whatsapp >> Media قرار گرفته است. حالا شما در داخل فولدر Media یک زیر فولدر به نام WhatsApp images را می بینید. نام آن را به .WhatsApp images تغییر دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *