ترفند شبکه های اجتماعی

نکاتی در مورد استیکرها در نسخه ی جدید واتس اپ

استیکرها در نسخه ی جدید واتس اپ

بسیاری از کاربران دوست داشتند، استیکرها ی جدید و جذابی به واتس اپ اضافه شود، و پس مدت ها بالاخره واتس اپ قابلیت استفاده از استیکر را در این اپلیکیشن، ایجاد کرد. این استیکرها که بر روی سیستم عامل اندروید و iOS و وب قابل مشاهده هستند، و شباهت زیادی به استفاده از استیکر در فیس بوک دارند. این استیکرها دارای بخش اختصاصی بوده و امکان افزودن پک های جدید در آنها وجود دارد.

همان طور که وقتی از ایموجی ها استفاده می کنیم، هزاران حرف ناگفته را آنها بیان می کردند، استیکرها نیز، حس درونی کاربر را القاء کرده و حرف های کاربر را به زبان خود می زنند. البته استیکرها جدید گاهی دارای متن هم هستند، که فواید بیشتری نسبت به بقیه ی استیکرها دارا بوده و در موارد بیشتری کاربرد خواهند داشت.

با اضافه شدن این استیکرها به دلیل داشتن ویژگی های مربوط به خود در واتس اپ، فضای جذاب تری ایجاد شده است. شما به راحتی می توانید آنها را به بخش های استیکرهای محبوب خود اضافه کرده و یا آنها را دسته بندی نمایید. البته ویژگی های قابل مشاهده توسط شما، بخشی از کل خصوصیات و ویژگی های استیکرهای اضافه شده در واتس اپ هستند، اگر می خواهید با خصوصیت های بیشتری از این استیکرها آشنا شوید، مقاله ی زیر را مطالعه کنید.

نحوه ی ارسال استیکر ها در واتس اپ

همانطور که هر کاربری می داند برای ارسال هر رسانه و یا متنی می توانید از نواری که در زیر صفحه ی گفتگوی شما وجود دارد استفاده کرد، اگر می خواهید از ایموجی ها استفاده کنید باید بر روی شکلک خندان بزنید. حال برای ارسال استیکر، روی آیکون ایموجی که در کنار قسمت تایپ واتس ‌اپ قرار دارد می زنیم. قبلاً گزینه‌ های ایموجی و GIF در این قسمت قرار داشت. اما حالا در کنار GIF، آیکون استیکر هم قرار داده شده است. که برای به کاربردن استیکرها باید بر روی آن بزنید. وقتی وارد صفحه ی استیکر ها شدید، می توانید هر کدام را که مایلید به کار ببرید و هم در گروه ها و هم گفتگوی خصوصی قابل استفاده هستند.

فقط نکته قابل توجه در مورد قبلیت استیکرها در واتس اپ این است که اگر استیکرها را در واتس اپ خود ندارید، حتماً نسخه ی واتس اپ شما بروز رسانی نشده است زیرا برای سیستم عامل اندروید نسخه ی +2.18.329 و برای سیستم عامل  iOS  نسخه ی شماره ی +2.18.100 دارای قابلیت استیکر هستند. پس در صورتی که نسخه ی واتس اپ شما با این ورژن ها فرق دارد، باید برای استفاده از این قابلیت، نسخه ی قدیمی خود را آپدیت کنید.

blank

مشاهده ی استیکر های اخیراً استفاده شده

قبلاً وقتی از ایموجی ها استفاده می کردیم، در بخشی به نام “Recently viewed” ایموجی های که اخیراً استفاده شده اند قابل مشاهده بود، در بخش استیکرها هم همین طور است، به محض ورود به این بخش، در ردیف های بالایی، استیکرهایی که اخیراً استفاده شده است، قرار گرفته اند. که آیکن مربوط به آن، شبیه به یک ساعت است.

blank

اضافه کردن استیکرها به بخش محبوب خود

به جزء قابلیت ستاره دار کردن پیام ها، که برای شما امکان دسترسی راحت به پیام های دلخواه تان را می دهد، و آن ها را در لیستی برای شما جمع آوری می کند، بخش دیگری نیز برای جمع آوری استیکرهای محبوب شما وجود دارد. برای دسترسی به‌‌ آن پنل استیکرها را باز کرده و آیکون Star را لمس نمایید.

blank

برای اضافه کردن استیکرها به بخش محبوب‌ ها، استیکر دلخواه خود را از پک استیکر انتخاب کرده، و چند ثانیه انگشت خود را بر روی آن نگه داشته و حالا از منوی پاپ آپ، بر روی گزینه ی Add بزنید. همچنین اگر دوست داشتید، از استیکرهای دریافتی خود در بخش محبوب تان داشته باشید، آن را لمس کرده و مجدداً از منوی پاپ آپ گزینه ی Add to Favorites را برگزینید.

blank

مشاهده ی استیکرها بر اساس ایموجی ها

در کنار آیکن Favorites، آیکون Heart وجود دارد، در این بخش دسته بندی استیکرها، بر اساس ایموجی‌ های حاضر در استیکرها قابل مشاهده هستند. دسته بندی هایی که شما می بینید به صورت قلب، غمگین، شاد و غیره می باشند.. به‌عنوان مثال، در بخش غم، استیکرهایی با صورت غمگین و گریه و ناراحتی قابل رویت است.

همه چیز در مورد امنیت واتس اپ را مطالعه کنید.

blank

جفت شدن استیکرها

در حالتی که چند استیکر در یک زمان به یک گفتگو یا گروه ارسال می شود، واتس اپ به صورت خودکار آنها را جفت می کند و در یک دسته قرار می دهد. و برای شما در همان لحظه قابل رویت نیستند ولی اگر از واتس اپ خارج شوید و مجدداً وارد شوید، آنها را می بینید. این کار واتس اپ برای این است که این استیکرهای مشابه فضای کمتری از بخش چت بگیرند. اما هم اکنون ارسال دو استیکر با هم و به‌ صورت دستی امکان پذیر نیست.

blank

اضافه کردن استیکرهای جدید

در حالت عادی، فقط یک پک استیکر در واتس اپ وجود دارد، و اگر شما بخواهید استیکرهای بیشتری به واتس اپ خود اضافه کنید به راحتی می توانید به بخش آرشیو واتس اپ رفته و استیکرهای مورد دلخواه خود را دانلود و اضافه نمایید.

اگر تمایل به اضافه کردن استیکرهای بیشتری دارید بر روی علامت + در صفحه ی استیکرها بزنید و پک مربوط به هر استیکر قابل مشاهده است، بر روی آیکون دانلود کنار هر پک زده و استیکرهای مورد نظر خود را اضافه نمایید.

blank

نصب استیکر دلخواه از بین بقیه ی استیکرها

در حال حاضر واتس اپ، استیکرهای زیادی را دارد، اگر استیکری را دریافت کردید که در بین پک مربوط به آن استیکر، جذاب تر بود و دوست دارید در جایی آن را داشته باشید که وقتی می خواهید آن را استفاده کنید، لازم به جستجوی آن در بین بقیه استیکرها نباشید، به راحتی می توانید یک بار که آن را مشاهده کردید، آن را لمس کرده و با ستاره دار کردن آن در همان بخش استیکرها آن را به بخش محبوب خود بفرستید و هر وقت که مایل به استفاده از آن بودید، در بخش استیکرها بر روی آیکن ستاره بزنید، حال استیکر مورد نظر شما در آن قسمت قابل مشاهده است.

blank

مشاهده ی استیکرهای اضافه شده

هر پک استیکری که دانلود می کنید در بخش My Stickers، قابل مشاهده است. برای دسترسی به آنها باید به بخش استیکر بروید و گزینه ی Add را لمس کرده و به بخش My Stickers بروید.

blank

سفارشی کردن پک استیکرها

اگر پک های استیکر زیادی را دانلود کرده اید می توانید بر اساس علاقه ی خود به آن ها، پک ها را مرتب کرده و بچینید. برای این کار وقتی به بخش My Stickers، رفتید، استیکرها مورد نظر خود را نگه داشته و با آیکن Move جای آن ها را تغییر دهید. بعد از این‌ که ترتیب را تغییر می دهید، اثر آن بلافاصله روی صفحه اصلی استیکر اعمال می گردد.

blank

حذف کردن پک استیکر

گاهی پیش می آید پک استیکری را دانلود و اضافه می کنیم و بعد از مدتی به دلیل شلوغ شدن بخش استیکرها و جایگزین کردن استیکرهای جدید، تمایل به حذف پک استیکری دارید. برای این کار به بخش My Stickers بروید و روی آیکون Delete که کنار پک مورد نظرتان قرار گرفته، بزنید.

blank

آیا نصب تمام پک ‌ها ضرورتی دارد؟

برخی کاربران دوست دارند بدانند که پک استیکرها، شامل چه استیکرهایی ست، برای این کار نیاز به دانلود و نصب پک نیست، فقط در بخش اضافه کردن استیکرها، باید بر روی پک بزنید تا همه ی استیکرها را ببینید، بعد تصمیم به دانلود و اضافه کردن آن بگیرید. پس برای مشاهده ی استیکرهای یک پک، نباید آن را نصب کرد، می توان قبل از نصب همه ی آنها را دید.

در حال حاضر، واتس‌اپ از استیکرهای متحرک و استیکرهای طرف سوم پشتیبانی نمی‌کند. امیدواریم این قابلیت ها نیز به زودی به این اپ پرطرفدار اضافه شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *