تاریخچه برندها

تاریخچه شرکت هوآوی

تاریخچه شرکت هوآوی

شرکت هوآوی Huawei Technologies، یک شرکت چینی است که در حوزه های تجهیزات شبکه، تجهیزات مخابراتی و خدماتی فعالیت می کند.

تاریخچه شرکت هوآوی

دفتر مرکزی این شرکت در شهر شنزن گوانگدونگ قرار داد. شرکت هوآوی بزرگ ترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی در جهان است که در سال 2012 از شرکت اریکسون (Ericsson) سبقت گرفت. شرکت هوآوی در سال 1987 توسط رن ژنگفی (Ren Zhengfei) که مهندس سابق ارتش آزادیبخش چین بود، تاسیس شد.

شرکت هوآوی فعالیت خود را با تولید سوئیچ های تلفن آغاز کرد و اولین موفقیت چشمگیر خود را با راه اندازی سوئیچ دیجیتالی تلفن C&C08 کسب کرد. این مجموعه اولین پروژه بین المللی خود را در سال 1997 انجام داد و پس از آن، محصولات شبکه ای خط ثابت را برای شرکتی در هنگ کنگ تولید کرد.

در سال 1999، هوآوی اولین مرکز تحقیق و توسعه خود را در شهر بنگور هند تاسیس کرد. همچنین این شرکت قراردادی 5 ساله تا سال 2003 را با آی بی ام منعقد کرد و به توسعه بازارهای بین المللی ادامه داد. این شرکت اولین شرکتی بود که شبکه تجاری LTE/EPC را در سال 2009 برای اپراتور مخابراتی تلیا سونرا (Telia Sonera) در نروژ ارائه داد.

در سال 2013، هوآوی دفتر جدید خود را در کانادا افتتاح کرد. این شرکت در طول سال ها، همواره بر ترویج تکنولوژی تلفن همراه تمرکز کرده و مشارکت هایی را نیز با شرکت های دیگر داشته است. همچنین این شرکت یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت 3Com انجام داده و بر تحقیق و توسعه و تولید محصولات شبکه ای متمرکز شده است.

در حال حاضر هوآوی یک شرکت عمومی است و دیگر مالکیت خصوصی ندارد. تا سال 2010، 80% از 50 شرکت برتر مخابراتی با هوآوی همکاری می کردند. برخی از شرکای برجسته این شرکت عبارتند از: موتورولا (Motorola) ، ودافون (Vodafone)، تاک تاک (Talk Talk)، تی موبایل (T-mobile)، کلیر وایر (Clear wire)، بل کانادا (Bell Canada) و … .

حیطه های کاری شرکت هوآوی

حدود 3 کسب و کار اصلی در این شرکت وجود دارد که عبارتند از: شبکه های حامل مخابراتی، شرکت بازرگانی و دستگاه ها یا تولید دستگاه های ارتباطی. واحد بازرگانی شرکت از سال 2011 آغاز به کار کرد. تعدادی از فناوری های شبکه ای وجود دارند که توسط شرکت هوآوی برای اپراتورهای مخابراتی ارائه شده اند.

همچنین این شرکت سوئیچ های نرم افزاری موبایل و ثابت را نیز ارائه می دهد. بخش دستگاه این شرکت، محصولاتی با برچسب سفید را ارائه می کند. این محصولات شامل ماژول های جاسازی شده، مودم های USB، دروازه های (gateways) بیسیم، هستند.

هوآوی بزرگ ترین سازنده تجهیزات مخابراتی در جهان و بزرگ ترین سازنده تجهیزات شبکه تلفن در چین است. همچنین هوآوی جایگاه اول را در بازار سوئیچ نرم افزاری دارد.

شرکت هوآوی (Huawei) یکی از شرکت های پیش رو در زمینه زیر ساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و دستگاه های هوشمند است. با استفاده از راه حل های یکپارچه در چهار حوزه کلیدی شبکه های مخابراتی، فناوری اطلاعات، دستگاه های هوشمند و خدمات ابری، این شرکت در صدد است تا یک دنیای کاملا متصل و هوشمند ایجاد کند.

مجموعه فعالیت های هوآوی در زمینه محصولات، راه حل ها و خدمات رقابتی و امن هستند. از طریق همکاری علنی با شرکای اکوسیستم، ارزش پایداری برای مشتریان خود ایجاد کرده و در تلاش است تا مردم را قدرتمند ساخته و زندگی ها را غنی تر کند و موجب نوآوری در سازمان ها با هر شکل و اندازه ای شود.

شرکت هوآوی در حال حاضر بیش از 1800 کارمند دارد و در بیش از 170 کشور و منطقه فعالیت می کند. این شرکت صرفا به عنوان یک شرکت خصوصی تشکیل شد و ماموریت اصلی آن ارائه ی خدمات عملیاتی و مشاوره ای به اکثر شرکت های چینی  و خارجی بود. حدود 46% از کارمندان هوآوی در بخش تحقیق و توسعه کار می کنند.

بخش تحقیق و توسعه این شرکت در کشورهای زیادی همچون بریتانیا، پاکستان، کانادا، ترکیه، ایرلند، سوئد، روسیه و … فعالیت می کند.

خلاصه فعالیت های مهم شرکت هوآوی در سال های مختلف

1987- تاسیس در شهر شنزن به عنوان نماینده فروش شرکت هنگ کنگی که تولید کننده سوئیج های PBX بود.

1990- اقدام به تحقیقات مستقل و تجاری سازی فناوری PBX با هدف قرار دادن هتل ها و شرکت های کوچک

1992- آغاز به تحقیق و توسعه و راه اندازی سوئیچینگ دیجیتالی روستایی

1995- فروش 1.5 میلیارد رنمینبی (واحد پول چین) در سال که عمدتا از بازارهای روستایی در چین به دست آمد.

1997- راه اندازی راه حل های مبتنی بر GSM (سیستم جهانی ارتباطات سیار) بی سیم

1998- گسترش به مناطق شهری چین

1999- تاسیس مرکز تحقیق و توسعه در بنگلور هند

2000- تاسیس مرکز تحقیق و توسعه در استکهلم سوئد، کسب 1000 میلیون دلار از بازارهای بین المللی

2001- فروش شرکت تابع Avansys به شرکت Emerson  با مبلغ 750 میلیارد دلار، تاسیس چهار مرکز تحقیق و توسعه در ایالات متحده، پیوستن به اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU)

شرکت هوآوی

شرکت هوآوی

2002- فروش بازار بین المللی به 522 میلیون دلار رسید.

2003- سرمایه گذاری مشترک با شرکت 3Com با تمرکز بر راه حل های شبکه داده های سازمانی

2004- سرمایه گذاری مشترک با شرکت زیمنس برای توسعه راه حل های TD-SCDMA (استاندارد 3G مخصوص کشور چین)، عقد نخستین قرارداد مهم در اروپا با مبلغ بیش از 25 میلیون دلار با اپراتور هلندی Telfort

2005- سفارشات قراردادهای بین المللی برای اولین بار بیشتر از فروش داخلی شد، انتخاب شدن به عنوان یک تامین کننده ی  تجهیزات مخابراتی ممتاز و امضای توافق نامه چارچوب جهانی با شرکت ودافون، انتخاب شدن به عنوان تامین کننده ممتاز برنامه تغییر سیستم شبکه بریتانیا  (21 Century Network ) توسط مخابرات بریتانیا

2006- فروش 49 درصد از سهام شرکت H3C به مبلغ 880 میلیون دلار، تاسیس مرکز تحقیق و توسعه ی مشترک با شرکت موتورولا برای توسعه فناوری UMTS (سیستم جهانی ارتباطات راه دور موبایل)، معرفی هویت بصری (VI) جدید

2007- سرمایه گذاری مشترک با شرکت نرم افزاری Symantec برای توسعه ابزار امنیت و ذخیره سازی، سرمایه گذاری مشترک با شرکت مخابراتی Global Marine برای ارائه ی راه حل شبکه های زیر دریایی، همکاری با تمام اپراتورهای برتر در اروپا، کسب جایزه ی Global Supplier Award از ودافون

2008- تعیین هوآوی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین شرکت های جهان توسط مجله BusinessWeek، کسب رتبه 3 توسط نشریه Informa برای سهم بازار جهانی در تجهیزات شبکه تلفن همراه

2009- کسب رتبه 2 در سهم بازار جهانی برای تجهیزات دسترسی رادیویی، ارائه ی موفق اولین شبکه تجاری LTE/EPC برای اپراتور TeliaSonera در شهر اوسلو نروژ، کسب جایزه ی 2009 Corporate Award از انجمن استاندارد IEEE

2010- تاسیس مرکز ارزیابی امنیت سایبری در بریتانیا، عقد توافقنامه رضایتمندانه سبز (Voluntary Green Agreement) با وزارت صنایع و فناوری چین

2011- ساخت 20 مرکز داده محاسبات ابری، صادرات حدود 20 میلیون گوشی هوشمند هوآوی، خرید سهام شرکت Symantec با 530 میلیون دلار، دریافت شش جایزه برتر LTE

2012- عرضه ی اولین سیستم حمل و نقل نوری 400G DWDM و راه اندازی  کارت خطی 480G که بیشترین ظرفیت صنعتی در زمینه IP را داشت، راه اندازی گوشی های تلفن هوشمند مانند Ascend P1،  Ascend D1 Quad و Honor که در کشورهای توسعه یافته فروش فزاینده ای داشتند.

blank

2013- تنظیم مرکز کنترل ریسک مالی (FRCC) در لندن برای مدیریت خطرات مالی جهانی، پیشرو در استقرار LTE تجاری در سراسر جهان که در بیش از 100 شهر بزرگ و نه مرکز مالی مستقر شدند.

2014- تاسیس مرکز تحقیق و توسعه فناوری 5G در نه کشور، ساخت 186 شبکه تجاری با استفاده از روترهای 400G تا آخر سال 2014، ساخت بیش از 480 مرکز داده تا پایان سال 2014 که 160 مرکز، مرکز داده ابری بودند. صادرات بیش از 75 میلیون گوشی هوشمند در سال 2014

2015- راه اندازی اولین راه حل IOT (اینترنت اشیاء) مبتنی بر SDN (شبکه نرم افزار محور) در جهان، راه اندازی Kunlun که کوچک ترین سرور 32 سوکتی بود، کسب رتبه 3 در بازار گوشی هوشمند جهانی و کسب رتبه اول در سهم بازار گوشی هوشمند چین

blank

2016- تامین عملیات پایدار بیش از 1500 شبکه در بیش از 170 کشور و منطقه، استقرار بیش از 60 شبکه 4.5G در سراسر جهان، عقد بیش از 170 قرارداد مرتبط با شبکه های تجاری ابری در سراسر جهان، همکاری با بیش از 500 شریک و ارائه ی راه حل های محاسبات ابری به مشتریان در بیش از 130 کشور و منطقه و ارائه ی بیش از دو میلیون ماشین مجازی و 420 مرکز داده ابری، صادرات 139 میلیون گوشی هوشمند در سال 2016 که 29% نسبت به سال 2015 افزایش داشت و رشد چشمگیر برای پنجمین سال متوالی، افزایش 9/11 درصدی سهم بازارهای جهانی گوشی های هوشمند

2017- ایجاد اولین تیم بازاریابی تخصصی در خارج از چین از بازاریابان دیجیتالی برای افزایش آگاهی خود در اروپا، ایجاد شبکه اطلاع شهری NB-IoT با استفاده از مدل ساخت “یک شبکه، یک پلتفرم، چندین برنامه کاربردی” با بهره گیری از IoT (اینترنت اشیاء)، محاسبات ابری، داده های بزرگ و دیگر تکنولوژی های ارتباطات و اطلاعات (ICT).

در سال 2017، شرکت هوآوی در فهرست مجله فورچن رتبه 83 را کسب کرد.

درآمد شرکت هواوی

درآمد این شرکت در سال 2017، 603621 میلیون یوان چین گزارش شده است که سود خالص آن 47455 میلیون یوان چین بود. نقدینگی حاصل از فعالیت های عملیاتی نیز در همین سال 96336 میلیون یوان چین گزارش شده است.

مطالب مرتبط