ترفند iOS

بهترین قابلیت های جدید iOS11 برای استفاده راحت کاربران از آیفون و آی پد

blank

شرکت اپل در آپدیت جدید سیستم عامل iOS تغییرات جدید و مناسب برای کاربران فراهم کرده است. در این مقاله به برخی از این تغییرات مهم که برای آیفون و آی پد ایجاد شده است می پردازیم. قابلیت هایی مانند اسکن با دوربین، بهبود رابطه کاربری با control center، کاهش مزاحمت در هنگام رانندگی، مدیریت راحت فایل ها، کیبرد بزرگ تر برای تایپ یک دستی و مدیریت بهتر فضای حافظه به وسیله پاک کردن خودکار اپلیکیشن ها.

  • اسکن به وسیله دوربین در برنامه نوت

برای اسکن ورقه های خود امروزه می توانید از گوشی های خود استفاده کنید و با نصب برنامه های اسکن به وسیله گوشی موبایل، ورقه های خود را اسکن کنید.

شرکت اپل در برنامه نوت  قابلیت جدیدی را برای کاربران خود بوجود آورده است که می توانند به وسیله دوربین آیفون یا آی پد مستقیما در همین برنامه ورقه های خود را اسکن کنند. این اسکن مستقیما داخل نوت انجام می شود بدون نصب برنامه دیگری.

برای استفاده از این قابلیت در برنامه نوت مانند تصویر گزینه اسکن را انتخاب کنید و دوربین را بر روی برگه هایی که مد نظر شما است تنظیم کنید و سپس اسکن بگیرید. برگه های اسکن شده در اپلیکیشن نوت ذخیره می شود و دسترسی کاربران به آن آسان می باشد.

blank

  • بهبود رابطه کاربری در control center

یکی از تغییرات قابل توجه iOS11، تغییر پنل control center می باشد. علاوه بر تغییرات ظاهری بسیاری که این پنل در iOS11 با سیستم های عامل قبلی پیدا کرده است، ویژگی بسیار مهمی اضافه شده  که در آن کاربران تصمیم می گیرند در control center چه گزینه هایی باشد و چه گزینه هایی نباشد.

Control center همواره دسترسی آسان به تنظیمات و قابلیت های برای کاربران فراهم کرده است که با تغییرات جدید، موثر تر شده است.

blank

  • مدیریت فضای حافظه به وسیله پاک کردن برنامه های استفاده نشده

همه ما در آیفون و آی پد خود برنامه هایی داریم که از آن ها استفاده نمی شود و فضای گوشی ما را اشغال می کند. در iOS11 قابلیت جدیدی اضافه شده است تا با فعال کردن آن این برنامه های استفاده نشده به صورت خودکار پاک شوند.

مراحل فعال کردن این قابلیت را می توانید در تصویر مشاهده کنید.

blank

  • کیبرد بزرگ برای تایپ یک دستی

آیفون های جدید نسبت به نسل های قبلی خود از صفحه نمایش بزرگتری برخوردار هستند که شما مجبور می شوید برای تایپ از 2تا دست خود استفاده کنید. اما درiOS11 می توانید کیبرد را بزرگتر کنید تا بتوانید با یک دست خود تایپ کنید و کیبرد را یا به سمت راست یا چپ انتقال دهید. برای بزرگ تر کردن کیبرد خود می توانید مسیر زیر را دنبال کنید.

Open Settings > Keyboards > One Handed Keyboard > Choose “Left” or “Right

blank

  • مدیریت راحت فایل ها به وسیله Files App

اپلیکیشن Files دسترسی راحت تری به iCloud Drive و فایل های ذخیره شما در iCloud می دهد. رابطه کاربری این اپلیکیشن بسیار راحت و برای کاربر آشنا می باشد و قابلیت هایی نظیر انتقال فایل، کپی کردن و پاک کردن فایل، ساختن پوشه جدید برای دسته بندی فایل ها، قابلیت طبقه بندی فایل ها بر اساس اسم و سایز فایل و بسیاری ویژگی دیگر را دارا می باشد.

blank

  • عدم مزاحمت در هنگام رانندگی

آیفون قابلیت جدیدی به گزینه Do Not Disturb خود اضافه کرده است تحت عنوان Do Not Disturbed While Driving. برای فعال کرن این قابلین مسیر زیر را دنبال کنید.

“Settings” > “Do Not Disturb” > Look for “Do Not Disturb While Driving” > “Automatically”

با فعال کردن حالت خودکار این قابلیت جدید شما هر وقت در هنگام رانندگی باشید تماس ها و پیام های شما هیچ صدایی نخواهند داشت تا تمرکز شما در هنگام رانندگی از بین نرود. حتی شما می توانیید این قابلیت را به گونه ایی تنظیم کنید تا به مخاطبان خود پیامی ارسال شود تا آن ها مطلع شوند که در حال رانندگی هستید.

blank

مطالب مرتبط