ترفند اندروید

برنامه ی پیام رسان اندروید با رمزگذاری

برنامه ی پیام رسان اندروید با رمزگذاری

همانطور که می دانید با پیشرفت تکنولوژی گوشی های هوشمند، استفاده از برنامه‌ های پیام رسان جایگزین روش های قدیمی ارسال پیامک یا همان اس ام اس شده است. در این میان به دلیل اینکه تعداد برنامه ‌های پیام رسان موجود بسیار زیاد می باشد، شاید انتخاب یک برنامه مناسب کمی سخت است. در این مقاله قرار است برترین برنامه های پیام رسان برتر با رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

در سال های گذشته، افراد برای ارسال پیام ‌های متنی برای مخاطبین مورد نظرشان از پیامک یا اس ام اس استفاده می ‌کردند. ولی با روی کار آمدن برنامه ‌های پیام رسان تحولی در این زمینه صورت گرفت و در حال حاضر تقریبا ارسال و دریافت اس ام اس روش منسوخ شده ‌ای به حساب می آید. با استفاده از برنامه ‌های پیام رسان موجود می ‌توان به آسانی و فقط با اتصال به اینترنت بدون هیچ محدودیتی بین مخاطبین خود پیامک متنی رد و بدل نمود. برنامه ‌های پیام رسان دارای قابلیت ‌های زیادی هستند و در بیشتر آن ‌ها حتی امکان مکالمه صوتی از طریق اینترنت، ارسال و دریافت فایل ‌های ویدئویی و عکس هم ارائه می‌ گردد.

ولی با بالا رفتن محبوبیت برنامه ‌های پیام رسان، تنوع این اپلیکیشن‌ ها هم بیشتر شده است. در حال حاضر اگر به دنبال یک اپلیکیشن پیام رسان باشید با گزینه ‌های بسیار زیادی رو به رو هستید و شاید انتخاب بهترین گزینه در این بین کمی برای شما دشوار باشد. علاوه بر قابلیت‌ های و ویژگی‌ های یک برنامه پیام رسان باید به یک نکته حائز اهمیت دیگر هم توجه کرد. این نکته رابطه مستقیم با حفظ حریم خصوصی کاربر دارد. نکته ‌ای که توصیه می ‌کنیم قبل از انتخاب یک برنامه پیام رسان قدرتمند و برتر به آن توجه داشته باشید به قابلیت رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) مربوط می گردد. همه ی برنامه ‌های پیام رسان موجود از این قابلیت پشتیبانی نمی ‌کنند، پس سعی کنید برنامه پیام رسانی را انتخاب نمایید که حتما به این ویژگی مجهز باشد. ولی رمزگذاری سرتا سر (end-to-end encryption) چیست؟

رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) 

رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) در واقع نوعی از سیستم ارتباطی بوده که به موجب آن تنها دو طرف مخاطب در حال مکالمه (در پیام خصوصی) قادر به خواندن پیام ‌های ارسالی و دریافتی خواهند شد. با استفاده از این روش احتمال شنود ارتباطی غیر ممکن خواهد شد و حتی سرور اصلی خود اپلیکیشن هم قادر به خواندن پیام‌ ها و مکالمات کاربر نیست. شرکت‌ هایی که از شیوه رمزگذاری سرتاسر استفاده می ‌کنند، نمی‌ توانند حتی پیام‌ های مشتریان خود را به مقامات امنیتی ارائه دهند. پس رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption)  می ‌تواند به طور کامل حریم خصوصی شما را حفظ کرده و از شنود پیام ‌های شما توسط هر فرد سودجویی جلوگیری می کند. قبل از انتخاب هر برنامه پیام رسان و استفاده از آن در دستگاه خود حتما توجه کنید که برنامه مورد نظر از قابلیت رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) بهره‌ مند باشد.

ولی هدف اصلی ما در این مقاله معرفی چند برنامه پیام رسان برتر موجود و بهره ‌مند از رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption)  برای دستگاه ‌های اندرویدی می باشد. چند اپلیکیشن پیام رسانی که در این مقاله به شما معرفی می ‌کنیم، در حال حاضر بهترین گزینه ‌هایی به حساب می آیند که می ‌توانید با نصب آن ‌ها در گوشی هوشمند خود به رد و بدل امن پیام ‌های متنی بپردازید. لینک دانلود گوگل پلی استور (Google Play Store)  هر یک از این برنامه ‌ها هم در انتهای توضیحات آن ارائه شده است.

برنامه تلگرام (Telegram)

در حال حاضر یکی از محبوب ‌ترین برنامه‌ های پیام رسان موجود که تقریبا هر کاربر ایرانی از آن استفاده می‌ کند، تلگرام می باشد. ولی محبوبیت برنامه تلگرام بی ‌دلیل نبوده و علاوه بر قابلیت ‌ها و امکانات عالی که در اختیار کاربر قرار می ‌دهد از رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) هم پشتیبانی می کند و هم اکنون یک از امن ‌ترین اپلیکیشن‌ های پیام رسان موجود می باشد. تیم توسعه دهنده این برنامه دائما در حال به روز رسانی آن بوده و تلگرام از پشتیبانی بسیار عالی بهره مند است.

رمزگذاری

برنامه تلگرام (Telegram)

برنامه تلگرام علاوه بر امکان رد و بدل پیام بین کاربر و یک مخاطب، قابلیت تشکیل گروه و کانال را هم ارائه کرده است. شما می ‌توانید گروهی تشکیل داده و افراد مورد نظرتان را به آن گروه دعوت نموده و نهایتا از گفتگوی گروهی لذت ببرید. قابلیت ‌ها و امکاناتی که توسط برنامه پیام رسان تلگرام ارائه می ‌شوند بسیار عالی و زیاد هستند. این موضوع و همچنین بهره ‌مندی آن از قابلیت رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) اصلی ‌ترین دلیل افزایش محبوبیت تلگرام به حساب می آید.

دانلود تلگرام از گوگلی پلی

برنامه سیگنال (Signal)

یکی از محبوب‌ ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن ‌های کنونی برنامه پیام رسان سیگنال می باشد. این برنامه پیام رسان هم از قابلیت رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) پشتیبانی خواهد کرد. این برنامه حتی می‌ تواند جایگزین اپلیکیشن پیامک دستگاه شما شود و با آن همگام ‌سازی کند. با استفاده از برنامه سیگنال (Signal)  علاوه بر چت یا گفتگوی فردی قادر به تشکیل گروه و گفتگو گروهی هم هستید. یکی از برتری ‌های این برنامه نسبت به تلگرام را می ‌توان در قابلیت برقراری تماس مستقیم آن بیان کرد.

برنامه سیگنال

وقتی که با استفاده از برنامه سیگنال (Signal) به برقراری تماس تلفنی مستقیم می‌ پردازید، کیفیت بسیار عالی مکالمه رد و بدل شده از طریق اینترنت را درک می کنید. البته برای این کار نیاز است که شبکه اینترنت شما سرعت و کیفیت لازم را داشته باشد. نکته‌ ای که باید به آن توجه کرد این است که برنامه پیام رسان سیگنال (Signal) به طور اختصاصی برای تبلت ‌های اندرویدی بهینه‌ سازی نشده، ولی تیم توسعه دهنده این برنامه ادعا دارند که در تلاش است تا هر چه سریع ‌تر آن را برای اجرا در تبلت ‌های اندرویدی بهینه‌ سازی کنند.

دانلود برنامه سیگنال از گوگل پلی

برنامه وایر (Wire)

یکی از بهترین برنامه‌ های پیام رسانی کنونی موجود برای سیستم عامل اندروید برنامه وایر (Wire) است که رابط کاربری جالبی دارد و ویژگی‌ های منحصر به فردی را در اختیار کاربر قرار می‌ دهد. قابلیت Doodle یا همان نقاشی کشیدن از طریق انگشت یکی از اصلی ‌ترین و جالب ‌ترین قابلیت ‌های برنامه پیام رسان وایر (Wire)  است. با استفاده از این برنامه علاوه بر امکان رد و بدل پیام متنی، قادر به ارسال و دریافت عکس، موقعیت مکانی و ضبط ویدئو و ارسال آن هستید. برنامه وایر (Wire) از قابلیت رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption)  هم پشتیبانی کرده و بستر کاملا امنی را در اختیار کاربر قرار می ‌دهد.

برنامه وایر

برای استفاده از برنامه پیام رسان وایر (Wire) باید شماره تماس خود را در آن رجیستر کنید. این فرآیند کاملا مشابه با روشی است که در بعضی اپلیکیشن‌ های پیام رسان مانند تلگرام طی می‌ شود. ضمنا برنامه وایر (Wire)  هم مانند برنامه سیگنال (Signal) از قابلیت برقرار مستقیم تماس صوتی پشتیبانی خواهد کرد. با استفاده از لینک زیر می ‌توانید نسبت به دانلود ای اپلیکیشن پیام رسان از گوگل پلی استور وارد عمل شوید:

دانلود برنامه وایر از گوگل پلی

برنامه واتساپ (WhatsApp)

یکی از محبوب ‌ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌ های پیام رسان برنامه پیام رسان واتساپ موجود می باشد که علاوه بر امکان ارسال و دریافت پیام‌ های متنی از قابلیت‌ برقراری تماس و مکالمه مستقیم هم پشتیبانی می ‌کند. اپلیکیشن واتساپ هم از رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) بهره می برد و بستر بسیار امنی را برای رد و بدل پیام بین کاربران ارائه می کند.

برنامه واتس اپ

 

یکی از موضوعاتی که به نوعی برنامه واتساپ را بیش از پیش محبوب و قابل اعتماد کرده است، مسئله مالکیت آن توسط فیس بوک می باشد. فیس بوک در زمینه شبکه‌ های اجتماعی کاملا شناخته شده است و این موضوع به نوعی اعتبار برنامه واتساپ را افزایش خواهد داد. برنامه واتساپ هم قابلیت ارسال و دریافت ویدئو، عکس و فایل ‌های این چنینی را دارد. با استفاده از آیکون زیر می ‌توانید آخرین نسخه از برنامه پیام رسان واتساپ را از گوگل پلی استور دانلود نمایید.

دانلود برنامه واتس اپ از گوگل پلی

برنامه داست (Dust)

آخرین برنامه پیام رسان برتری که قرار است معرفی کنیم، برنامه داست (Dust) است. این برنامه بعد از گذشت 24 ساعت بعد از مطالعه هر پیام به طور اتوماتیک آن را حذف خواهد کرد. برنامه داست (Dust) از ویژگی رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) بهره‌ می برد و رابط کاربری آن نسبت به سایر برنامه ‌های پیام رسان معرفی شده کمی متفاوت است.

برنامه داست

اگر بخواهید که از یک اپلیکیشن پیام رسان متنوع ‌تر استفاده کنید که از ویژگی رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption)  هم بهره ‌می برد و بستر امنی را برای شما ایجاد کند، توصیه می ‌کنیم که هم اکنون نسبت به دانلود و نصب برنامه داست (Dust) در دستگاه اندرویدی خود وارد عمل شوید.

دانلود برنامه داست از گوگل پلی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *