ترفند اندروید

حذف ابتدا و انتهای ویدئو در اندروید

حذف ابتدا و انتهای ویدئو در اندروید

بسیاری از کاربران به دلایل خاصی تمایل دارند تا از طریق گوشی اندرویدی خود نسبت به حذف ابتدا یا انتهای یک ویدیو اقدام نمایند. این کار به سادگی و تقریبا بدون هیچ دردسری امکان پذیر می باشد. در این مقاله قرار است نحوه حذف ابتدا یا انتهای یک ویدئو در دستگاه‌ های اندرویدی را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

همانطور که برای هر کاربری پیش آمده، حذف ابتدا یا انتهای یک ویدئو یا به اصطلاح برش آن در بعضی از شرایط نیاز است. خوشبختانه امروزه با پیشرفتی که دوربین گوشی‌ های هوشمند داشته ‌اند، استفاده از دوربین آن ‌ها هم به شدت افزایش پیدا کرده است و حتی آمار نشان می ‌دهد که خرید دوربین‌ های دیجیتال معمولی ‌تر به همین دلیل کاهش چشمگیری داشته است. ولی ویدئوهایی که با استفاده از دوربین گوشی ذخیره می ‌شوند، حافظه داخلی دستگاه را اشغال خواهد کرد. پس بهتر است که این ویدئوها از نظر مدت زمان به گونه ‌ای تنظیم شوند که بخش زائدی در آن‌ ها وجود نداشته باشد. برای دستیابی به این هدف، باید نسبت به حذف ابتدا یا انتهای یک ویدیو اقدام نموده و بخش ‌های اضافه آن حذف شود.

حال می خواهیم بدانیم چگونه می ‌توانیم با استفاده از تبلت یا گوشی اندرویدی خود نسبت به حذف ابتدا یا انتهای یک ویدئو یا به اصطلاح برش دادن آن اقدام نماییم؟ تا چند وقت پیش انجام این کار بسیار دشوار است و افراد برای انجام آن از اپلیکیشن ‌های سوم شخص متنوعی استفاده می ‌کردند. ولی در حال حاضر با استفاده از اپلیکیشن Photos که تقریبا به طور پیش فرض در تمام دستگاه‌ های اندرویدی موجود است، می ‌توانید نسبت به حذف ابتدا یا انتهای یک ویدیو و ویرایش مدت زمان آن وارد عمل شوید.

ما در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه انجام این کار صحبت کنیم.

حذف ابتدا یا انتهای یک ویدیو و برش دادن آن در دستگاه‌ های اندرویدی

همانطور که در بالاتر گفته شد، اپلیکیشن Photos در دستگاه ‌های اندرویدی قابلیت حذف ابتدا یا انتهای یک ویدئو را ارائه می ‌کند. این اپلیکیشن به طور پیش فرض در بیشتر گوشی ‌ها و تبلت ‌های اندرویدی نصب بوده، ولی اگر بنا به هر دلیلی این اپلیکیشن در دستگاه شما نصب نیست، می ‌توانید با استفاده از آیکون زیر به طور رایگان نسبت به دانلود آن از گوگل پلی استور (Google Play Store) اقدام کنید.

دانلود اپلیکیشن Photos از گوگل پلی استور

بعد از نصب برنامه Photos آن را اجرا نمایید. می ‌توانید قابلیت بک آپ گیری (Backup) اتوماتیک این برنامه را غیر فعال کنید. اگر این قابلیت فعال باشد، تمام فایل ‌های تصویری گوشی یا تبلت اندرویدی شما به طور اتوماتیک در سرویس ذخیره‌ سازی ابری گوگل آپلود می‌ گردد. به بیان دیگر از تمام فایل‌ های تصویری گوشی یا تبلت شما فایل بک آپ تهیه می ‌شود و این امر ملزم به صرف حجم بسته اینترنتی است. پس بهتر است که این قابلیت را غیر فعال نمایید.

غیر فعال کردن قابلیت بک آپ گیری

در تصویر بالا اسلایدر آبی رنگ موجود در کنار گزینه Back up & Sync فعال است. برای غیر فعال کردن قابلیت بک آپ گیری از محتوای تصویری دستگاه باید این اسلایدر را غیر فعال کرده و در نهایت گزینه Done را لمس کنید.

آیکونی که شکل مداد دارد را لمس کنید

بعد از انتخاب گزینه Done لیستی از فایل ‌های تصویری در دسترس نمایان می گردد. در این لیست ویدیویی را انتخاب کرده که قصد دارید نسبت به ویرایش آن و حذف ابتدا یا انتهای آن ویدیو اقدام کنید. بعد از انتخاب ویدئوی مورد نظر، آیکونی که شکل مداد دارد را لمس کنید.

گزینه Download را انتخاب نمایید

اگر ویدئوی انتخابی شما قبل از این در سرویس ابری گوگل آپلود شده باشد و در حافظه داخلی دستگاه تان موجود نباشد با محیطی شبیه به تصویر بالا رو به رو خواهید شد که در این شرایط باید آیکون سه نقطه موجود در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس و گزینه Download را انتخاب نمایید.

نحوه حذف فایل های دانلود شده در اندروید را مطالعه کنید.

ویدیو مورد نظر را برش دهید

بعد از انجام دانلود و یا در شرایطی که ویدیو انتخابی در حافظه داخلی دستگاه اندرویدی خود موجود باشد، در بخش پایینی صفحه می ‌توانید ویدیو مورد نظر را برش دهید. انجام این کار بسیار ساده بوده و هیچ دردسری را به همراه نخواهد داشت. بعد از انتخاب مدت زمان مورد نظرتان باید آیکون با عنوان Save موجود در بالای صفحه را لمس کنید تا ویدیوی برش داده شده شما ذخیره گردد.

بعد از انجام مراحل بالا خواهید دید که نسخه برش داده شده ویدیوی مورد نظر در کنار نسخه اصلی آن موجود است. اگر بخواهید می ‌توانید نسبت به حذف نسخه اصلی آن که طولانی بوده اقدام نمایید. بدین صورت و با استفاده از برنامه Photos گوگل می ‌توانید نسبت به حذف ابتدا یا انتهای یک ویدیو یا به اصطلاحا برش آن اقدام کنید. برنامه Photos به واقع فرآیند حذف ابتدا یا انتهای یک ویدیو را برای کاربران دستگاه‌ های هوشمند اندرویدی آسان نموده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *