تست و بررسی شیائومی

بررسی عملکرد Xiaomi Mi 9 SE

بررسی عملکرد Xiaomi Mi 9 SE

4- رابط کاربری ، عملکرد MIUI 10 در بالای اندروید 9.0  Xiaomi

Xiaomi Mi 9 SE روی اندروید پای با پوشش تزئینی داخلی MIUI کاملا سفارشی شیائومی در بالا اجرا می شود. نسخه SE که ما برای بررسی در اختیار داشتیم نسخه 10.2 بود، با ناچ پشتی شبیه آنچه که در 9T در حال اجرا بود، که بیشتر به معنای تفاوت های جزئی در برنامه دوربین بود و نه چیز دیگری. در هر صورت، به روزرسانی های MIUI معمولا به سرعت عرضه شده و به اکثر دستگاه های شیائومی رسیده است، بنابراین دلیلی برای شک در مورد آینده نرم افزار Mi 9 SE وجود ندارد.

ویژگی افزودنی جدید به MIUI، ویژگی همیشه روشن بودن صفحه نمایش است و Mi 9 SE نیز چنین است. شما می توانید با زمان بندی و تنظیم گزینه های معمولی تنظیم کنید که چه زمانی صفحه روشن و یا برای همیشه خاموش باشد. تم های مختلفی وجود دارد که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید و آن که مورد علاقه شماست را پیش فرض قرار دهید.

از طریق اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش بهبود یافته، می توانید قفل صفحه را باز کنید. بهبود یافته یعنی این اسکنر در واقع و پس از نصب آسان، سریع و قابل اعتماد کار می کند، و آن را به گزینه برتر ما برای باز کردن قفل تلفن تبدیل می کند. علاوه بر آن می توانید گزینه باز کردن قفل گوشی با تشخیص چهره را نیز تنظیم کنید، این گزینه به همان اندازه باز کردن قفل با اثر انگشت سریع است، هرچند که به اندازه آن ایمن نیست. توجه داشته باشید که گزینه باز کردن قفل گوشی با تشخیص چهره ممکن است در همه مناطق در دسترس نباشد.

blank blank blank blank blank
صفحه نمایش همیشه روشن • تنظیم اسکنر اثر انگشت

حالت تاریکی که در Mi 9 اضافه شد، در Mi 9 SE  Xiaomi نیز موجود است، این حالت، تمام رنگ های سیستم را از سفید به سیاه تغییر می دهد و به شما در صرفه جویی در مصرف میلی آمپرهای شارژ باتری کمک می کند. همه برنامه ها از حالت تاریک پشتیبانی نمی کنند، اما اکثر آنها این کار را انجام می دهند.

blank blank blank blank blank blank
حالت تاریک

Xiaomi Mi 9 SE همچنین دارای تصاویر پس زمینه زنده مختلف از جمله تصویر زمینه خنک 24 ساعته است که بسته به زمان و طول روز تغییر می کند. شاید داشتن چند صحنه دیگر برای انتخاب حتی بهتر باشد.

جمع بندی نقد و بررسی شیائومی mi a30 را مطالعه کنید.

تم ها نیز پشتیبانی می شوند، اما برنامه تم فقط زمانی تنظیم می شود که تلفن در یک منطقه پشتیبانی شده تنظیم شده باشد. در غیر این صورت، این انتخاب در منوی تنظیمات بسیار محدود است و امکان بارگیری بیشتر آن وجود ندارد.

blank blank blank blank blank blank
تصاویر پس زمینه • تم ها

در MIUI هیچ کشوی برنامه وجود ندارد، بنابراین همه برنامه های شما در صفحه اصلی گوشی نشسته اند، با این وجود هنوز هم می توانید آنها را به پوشه ها اضافه کنید تا ساماندهی شوند. البته همیشه گزینه نصب لانچر شخص ثالث برای داشتن کشو برنامه وجود دارد.

در صفحه اصلی پیش فرض Mi 9 SE یک ویجت آب و هوا در گوشه بالا سمت راست روبروی ویجت ساعت بزرگ قرار دارد. یک صفحه Quick Card، در منتهی علیه سمت چپ صفحه اصلی وجود دارد. این برنامه شامل کارت های مختلف با اطلاعات مربوطه از جمله برنامه های اخیر، پیشخوان، یادداشت ها، رویدادهای تقویمی، آب و هوا و موارد دلخواه، و غیره است. می توانید این برنامه را تنظیم کرده و به دلخواه هر چه را که دوست دارید در این کارت قرار دهید، یا به طور کلی می توانید آن را غیرفعال کنید.

blank blank blank blank blank blank
تنظیمات کارت سریع ابزارها نمای پوشه صفحه اصلی قفل صفحه

رابط کاربری MIUI با یکی از اجراهای خوب ژست حرکتی که در گوشی های مختلف وجود دارد، همراه است. کشیدن انگشت از لبه پایینی نمایشگر شما را به صفحه اصلی می برد، کشیدن و نگه داشتن انگشت شما را به سوئیچر برنامه می برد، و با کشیدن انگشت روی یکی از لبه ها شما را به برنامه قبل باز می گرداند. مورد آخر، با کشوهای جانبی برخی از برنامه ها تداخل ایجاد می کند، و شاید برای این کار مجبور باشید که انگشت خود را در لبه صفحه کمی بالاتر از کشو برنامه ها گذاشته و بکشید، چرا که کشیدن انگشت در پایین تر از کشو برنامه ها، شما را به یک مرحله عقب باز می گرداند.

blank blank blank blank blank
ناوبری حرکت

ویژگی SGetting بعضی اوقات برای سوئیچر وظیفه MIUI بکار برده می شود، اما به زودی از آن بیشتر استفاده خواهید کرد. یا ما حداقل بیشتر انجام دادیم. این ویژگی، برنامه های اخیر شما را در دو ستون روی صفحه نمایش نشان می دهد و به اصطلاح صفحه را برای نشان دادن برنامه ها تقسیم می کند. برای میانبر تقسیم صفحه بر روی یک کارت ضربه بزنید و نگه دارید، یا برای بستن آن فقط انگشت خود را به چپ یا راست بکشید.

پنجره اعلان بسیار براق و عالی است، اما این واقعیت وجود دارد که شما نمی توانید به هر جایی روی اسلایدر روشنایی ضربه بزنید بلکه باید آن را گرفته و بکشید تا فعال شود. بیشتر که با این گوشی کار کردید، یاد خواهید گرفت که با آن زندگی کنید، اما ایده آل نیست. همان کار نیز برای به یک طرف بردن اعلان ها انجام می شود، سمت راست برای از بین بردن آن، سمت چپ برای تنظیمات. این یکی دیگر از ترفندهای MIUI است که شما یا دوست دارید یا از آن متنفر هستید اما به آن عادت می کنید.

blank blank blank blank blank
موارد اخیر • گزینه های وظیفه • تقسیم صفحه نمایش • اعلان ها

رابط کاربری MIUI همچنین یک برنامه امنیتی ارائه می دهد. این برنامه می تواند تلفن شما را برای مقابله با هر گونه بدافزار اسکن کند، لیست سیاه شما را مدیریت کند، استفاده از داده ها را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کرده و برخی از داده های ذخیره شده روی رم را پاک کند. همچنین می تواند مجوزهای برنامه های نصب شده شما را مدیریت کند و به شما امکان می دهد میزان مصرف باتری برای برنامه های انتخاب شده را مشخص کند و محدودیت ها را فقط برای برنامه های انتخاب شده اعمال کند.

رابط کاربری MIUI همچنین گالری، موسیقی و پخش کننده ویدیویی اختصاصی را ارائه می دهد. در برخی از مناطق، برنامه موسیقی و فیلم شامل گزینه های پرداخت هزینه می باشد. با استفاده از بلستر مادون قرمز Mi 9 SE، به لطف برنامه Mi Remote ، می توانید انتخاب لوازم خانگی، قدیمی و جدید را نیز کنترل کنید.

blank blank blank blank blank blank
برنامه امنیتی • برنامه امنیتی • گالری • موسیقی • Mi Remote • مدیر پوشه

بنچمارک ها

Xiaomi Mi 9 SE  قدرت خود را از تراشه اسنپدراگون 712 می گیرد – این تراشه در واقع همان تراشه 710 با تغییرات جزئی است، که سرعت بالقوه آن روی هسته های با کارایی بالا، 0.1 گیگاهرتز افزایش یافته است. هسته های این تراشه Cortex-A75 با نام تجاری Kryo 360 هستند که دو تای آنها دارای سرعت 2.3 گیگاهرتز است. شش هسته دیگر مشتقات Cortex-A55 هستند که دارای حداکثر سرعت 1.7 گیگاهرتز هستند. هیچ تغییری در پردازنده گرافیکی برای انتقال 710 به 712 وجود ندارد، پردازنده گرافیکی این گوشی Adreno 616 است.

blank

با این پیش فرض، جای تعجب نیست که Mi 9 SE نتایج بسیار مشابهی برای مثال با Mi 8 SE با تراشه 710 ارائه کند. در بنچمارک GeekBench ، Mi 9 SE در تک هسته ای نتایج همسو با گوشی های هم رده دارد و در چند هسته ای از آنها جلوتر است. ریل می ایکس و پرو 3 که هر دو دارای یک چیپست با عدد یکسان هستند در آزمون تک هسته ای به طرز محسوسی در رده پایین هستند، در حالی که بیشتر با 9 SE در چند هسته ای مطابقت دارند. دستگاه های اسنپدراگون 675 مانند Moto Z4 و Galaxy A70 بهبود قابل توجهی را تحت بار تک هسته ای و برخی پیشرفت های چند هسته ای ارائه می دهند. گوشی های Mi 9T و گلکسیA80 ، با اسنپدراگون 730 ، هر کدام ، یک پله در عملکرد CPU بالاتر هستند

GeekBench 4.1 (تک هسته ای)

عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

blank

GeekBench 4.1 (چند هسته ای)

عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

blank

در بنچمارک Antutu، شیائومی Mi 9 SE پیشرفت کمی نسبت به Mi 8 SE نشان می دهد و 9T فاصله قابل توجهی در پیش دارد. گوشی های Moto Z4 و گلکسی A70 کمی عقب تر از جدیدترین SE هستند و ریل می 3 پرو، بیشتر پایین آمده است.

AnTuTu 7

عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

blank

پردازنده گرافیکی Adreno 616 اسنپدراگون 712 همان پردازنده گرافیکی بخشی از 710 است، اما Adreno 618 در اسنپدراگون 730 خیلی قدرتمندتر نیست، حداقل درXiaomi Mi 9T و 9 SE و 9T نمرات یکسان ندارد. گلکسی A80 در بنچمارک های GFXBench دارای 1 یا 2 فریم در هر ثانیه اضافی است، اما این تفاوت خیلی زیاد نیست. برای پیشرفت واقعی در بخش گرافیک، Mi 8 سال گذشته هنوز ایده خوبی است و Mi 9 با اسنپدراگون 855 انتخاب واضحی است- البته با توجه به قیمت شاخصی که دارد.

 

GFX 3.1 Manhattan (1080p off-screen)

عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

blank

GFX 3.1 Manhattan (onscreen)

عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

blank

GFX 3.1 Car scene (1080p offscreen)

عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

blank

GFX 3.1 Car scene (onscreen)

عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

blank

ما در گذشته از اسنپدراگون 710 بسیار راضی بودم و نسبت به اسنپدراگون 712 در  Xiaomi Mi 9 SE، که از نظر عملی یکسان هستند احساس مثبتی داریم. Xiaomi Mi 9 SE روی اندروید پای با پوشش تزئینی داخلی MIUI کاملا سفارشی Xiaomi در بالا اجرا می شود. نسخه SE که ما برای بررسی در اختیار داشتیم Mi 9 SE دارای پتانسیل کافی برای انجام کارهای روزانه و بازی است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *