ترفند شبکه های اجتماعی

چگونگی افزودن لوکیشن دلخواه در اینستاگرام

افزودن لوکیشن دلخواه در اینستاگرام

در سال های گذشته اگر کاربری تصویر و عکسی در صفحه ی خود قرار می داد، می توانست لوکیشنی که دوست دارد در کنار عکس وارد کند، حتی اگر لوکیشن واقعی نیود و یا اصلا چنین لوکیشنی وجود نداشت. بعد از اینکه اینستاگرام به تعلق فیسبوک در آمد، کاربران دیگر نمی توانستند چنین کاری را انجام دهند و ثبت لوکیشن دلخواه وجود نداشت، و به این دلیل بسیاری از کاربران با مشکل نبودن بعضی از لوکیشن ها در موقعیت مکانی خود، روبرو می شدند. هم اکنون، فیسبوک، قابلیتی بوجود آورده که فرد بتواند با اپ فیسبوک، موقعیت مکانی خود را به اینستاگرام اضافه نماید. پس با متصل شدن اکانت اینستاگرام تان به صفحه ی فیسبوک، می توانید لوکیشن دلخواه را وارد کنید. در آموزش زیر برای نحوه ی افزودن لوکیشن دلخواه در اینستاگرام، با ما همراه باشید.

اضافه کردن لوکیشن دلخواه در اینستاگرام

این کار در مراحل زیر انجام می شود و کار سختی نیست، این فرایند را مرحله به مرحله به شما توضیح خواهیم داد:

blank

1- اتصال صفحه ی فیسبوک به اکانت اینستاگرام

این مورد بیشتر برای صفحات تجاری اینستاگرام کاربرد دارد. اولین کار، برای اضافه کردن لوکیشن دلخواه در اینستاگرام اتصال اکانت شما به صفحه ی فیسبوک تان می باشد. ابتدا به پروفایل اینستاگرام تان وارد شوید و در قسمت تنظیمات، بر روی Linked accounts بزنید.

blank

در اینجا صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که اکانت خود را می توانید به هر کدام از شبکه های اجتماعی که روبروی شماست متصل کنید، ولی ما برای وارد شدن به مرحله ی بعد به فیسبوک متصل می کنیم.

blank

حالا اطلاعات مربوط به صفحه فیسبوک خود را وارد نمایید. همانطور که مشاهده کردید کار اتصال به فیسبوک کار سختی نبود و به همین سادگی می توان این عمل را انجام داد و وارد مرحله ی بعد شد.

چگونگی بازگشت به اکانت قبلی اینستاگرام را مطالعه کنید.

2- افزودن لوکیشن دلخواه در فیسبوک

ابتدا در این قسمت وارد اپلیکیشن یا سایت فیسبوک شده و در قسمت پست جدید گزینه ی Checked-in را انتخاب نمایید و لوکیشن دلخواه خود را وارد کنید.

blank

برای اینکار ابتدا لوکیشن دستگاه یا گوشی خود را فعال کرده، تا امکان استفاده از این قابلیت وجود داشته باشد.

blank

بر روی جستجوی لوکیشن بزنید. در برخی مواقع، لوکیشن شما پیدا می شود و در این حالت بدون هیچ دغدغه ای می توانید لوکیشن را در صفحه ی اینستاگرام تان بکار ببرید. گاهی اوقات شما لوکیشن هایی جستجو می کنید ولی تمایلی به استفاده از آنها ندارید در این حالت با کمی تفکر، می توان از لوکیشن بهتر و خاص تری استفاده کنید. مثلا به جای Food court می‌توانید Food court Official را انتخاب کنید. این مورد برای افرادی که بدنبال جلب نظر دیگران هستند و می خواهند لوکیشن آنها بهتر و جالب تر به نظر برسد، کاربرد دارد.

blank

همانطور که در قبل نیز گفتیم، فراموش نکنید که قرار است اول لوکیشن را در فیسبوک ثبت نمایید. پس وقتی لوکیشن دلخواه خود را یافتید با زدن بر روی گزینه ی Add ، لوکیشن مدنظرتان را در فیسبوک افزوده و ثبت کنید.

3- استفاده و بکار بردن لوکیشن دلخواه در اینستاگرام

این مرحله، مرحله پایانی ماست و بعد از با موفقیت پشت سر گذاشتن مراحل بالا، می توانید لوکیشن دلخواه خود را در اینستاگرام به کار ببرید. حالا وارد اینستاگرام خود شده و همانند دفعات قبل شروع به پست گذاشتن کنید و در مرحله ی نهایی باید لوکیشن ثبت گردد.

blank

برای این کار در پایان مرحله گذاشتن پست، گزینه ی Location را انتخاب کنید و لوکیشن ثبت شده در فیسبوک را اینجا اضافه نمایید.

گاهی اوقات کاربران برای گذاشتن لوکیشن دلخواه خود با مواردی روبرو می شوند، که چند مورد از آنها را برای شما توضیح می دهیم.

مورد اول:

شاید برای شما هم پیش آمده است که وقتی لوکیشن دوری را انتخاب می کنید، اینستاگرام و فیسبوک آن را قبول نمی کنند. برای این کار اول لوکیشن های نزدیک را بزنید و بعد لوکیشن دلخواه تان را در فیسبوک اضافه نمایید. اگر نمایش داده شد ولی بعد ناپدید شد، این کار را چند بار تکرار کرده تا موفق به انتخاب لوکیشن دلخواه خود شوید.

مورد دوم:

در گذشته بعضی از کاربران در قسمت لوکیشن جمله ی Just for fun را وارد می کردند و این لوکیشن از طرف فیسبوک و اینستاگرام پذیرفته شده نیست و به دلیل استفاده ی کاربران زیادی، بر روی این جمله حساس شده اند. برای جلوگیری از این مورد و تایید نشدن لوکیشن شما بهتر است از دسته های قابل قبول تر کمک بگیرید مثلا گزینه ی Home به نظر ما قابل قبول تر می باشد و در این صورت اینستاگرام راحتر آن را می پذیرد.

مورد سوم:

گاهی مواقع کاربرانی اعلام می کنند که لوکیشن جدید آنها بعد از مدتی غیب می شود، برای اینکه بتوانید با این مشکل هم کنار بیایید چند بار عمل جستجوی لوکیشن را بزنید و ناامید نشوید، مطمئنا به هدفتان می رسید و اگر نشد لوکیشن دلخواه تان را از طریق فیسبوک ثبت و در اینستاگرام قرار دهید. اگر در ثبت لوکیشن در فیسبوک هم به مشکل برخوردید، بعد از تکرار این کار و امتحان مجدد، مشکل حل می شود و بالاخره جواب می دهد.

مورد چهارم:

اگر نتوانستید لوکیشن دلخواه خود را پیدا کنید اول پستی در فیسبوک قرار دهید و لوکیشن دلخواه خود را در آنجا قرار دهید . و اینجا لوکیشنی را که می خواهید در اینستاگرام استفاده کنید، انتخاب و ثبت کنید بعد از این کار وقتی می خواهید پست را در اینستاگرام قرار داده و لوکیشن دلخواه را بزنید، به احتمال زیاد قبول می کند چون این لوکیشن قبلا در فیسبوک استفاده شده است و برای بار اول نیست که اینستاگرام با آن مواجه می شود.

امیدواریم با موارد گفته شده در بالا، بتوانید مشکل ثبت لوکیشن خود را حل کنید و لوکیشن دلخواه خود را قرار دهید ولی اگر با این موارد مشکل حل نشد، به احتمال زیاد لوکیشن دلخواه شما را اینستاگرام و فیسبوک نمی شناسند و آن را بعنوان لوکیشن قبول ندارند. برای این مورد هم، کلمه ی وارد شده را کمی تغییر دهید و مجددا شانس خود را امتحان کنید.

نتیجه‌ نهایی

قابلیت قرار دادن لوکیشن اینستاگرام، کاربردهای زیادی دارد و با این کار می توان به کاربران دیگر، اطلاعات بهتری داد. همچنین در اطلاع رسانی بسیاری از گردهمایی ها یا همایش ها در کنار پست، لوکیشن قرار داده می شود تا بقیه افراد از مکان و موقعیت آن اطلاع پیدا کنند و مورد بعدی که می توان از ارزش این قابلیت گفت، برای پست هایی است که جهت امر کسب و کار قرار داده می شوند، و این امکان برای کارهای اینگونه از اهمیت بالایی برخوردار است و کمک زیادی به کاربران می کند.

در نهایت از شما درخواست داریم که اگر پیشنهادی برای انتخاب و ثبت لوکیشن اینستاگرام دارید حتما در بخش نظرات قرار داده تا بقیه ی کاربران نیز بتوانند از آن استفاده نمایند.

مطالب مرتبط

2 thoughts on “چگونگی افزودن لوکیشن دلخواه در اینستاگرام

  1. blank فاطمه گفت:

    سلام من نسخه ی جدید فیسبوک و اینستا رو دارم تمام کارا رو انجام دادم اما گزینه add برای من نشون داده نمیشه ! دلیلش چیه؟

    1. blank تحریریه کوک موبایل گفت:

      سلام. جدیدترین نسخه اینستاگرام را دانلود و اینستا فعلی خود را به روزرسانی کنید. تمام باگ های قبلی رفع خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *