ترفند iOS

بازیابی پسورد های ذخیره شده در سافاری

blank

بازیابی پسورد های ذخیره شده در سافاری بسیار ساده در این مقاله آموزش داده می شود.

در دنیای امروز، تقریبا همه ی ما برای انجام امور خود از اینترنت و وب سایت های متفاوت استفاده می کنیم. ایمیل ها و شبکه های اجتماعی یا وب سایت های متفاوت هر روزه و در امور مختلف در اختیار ما هستند. که البته همه ی این ها دارای پسورد مخصوص به خود نیز هستند.

در بعضی شرایط ممکن است برخی کاربران بر اثر عوامل مختلفی پسوردهای مربوط به این وب سایت ها و شبکه های اجتماعی را فراموش کنند، یا آن را ذخیره نکرده باشند.

در چنین مواقعی چه باید کرد؟ آیا راهی برای بازیابی این پسوردهای فراموش شده است؟

امروز تصمیم گرفتیم تا نحوه ی بازیابی پسوردهای فراموش شده وب سایت ها در سیستم عامل ios را برای شما شرح دهیم تا بدین وسیله کاربران اپل بتوانند هر پسوردی را که فراموش کرده اند و یا یادداشت نکرده اند را دوباره بدون هیچ دردسری بدست بیاورند.

مرورگر اینترنت پیش فرض دستگاه های اپل سافاری Safari است که در بین کاربران بسیار محبوب و پرکاربرد است. یکی از ویژگی های خوب مرورگر سافاری Safari در سیستم عامل ios ذخیره خودکار پسوردهای وب سایت ها و اکانت های مختلف است. بدین ترتیب دیگر احتیاجی به یادداشت و وارد کرد پسورد در هر وب سایت نخواهد بود. در حالی که این ویژگی عالی کارها و انجام امور اینترنتی را بسیار سریع و آسان کرده است، در نظر داشته باشید که زمینه های فراموشی پسورد را نیز افزایش داده است؛ چرا که کاربر دیگر به خود زحمت به خاطر سپردن پسورد را نخواهد داد و در اثر گذشت زمان با مشکل فراموشی پسورد مواجه خواهند شد.

بازیابی پسورد های ذخیره شده در سافاری: مراحل

خوشبختانه سیستم عامل ios قابلیت ریست کردن بعضی از تنظیمات را در شرایطی که کاربران اپل با مشکل مواجه می شوند را داراست پس جای نگرانی نیست و تنها باید مراحل زیر را مرحله به مرحله دنبال کنید.

یک : برای بازیابی پسوردهای برنامه ها و وب سایت هایی که از پیش ذخیره کرده اید، ابتدا باید به تنظیمات Settings دستگاه خود بروید و گزینه Safari را انتخاب کنید. دقت کنید تنها زمانی قادر به بازیابی پسورد ها هستید که آن ها را از قبل در مرورگر سافاری خود ذخیره saved کرده باشید. در غیر این صورت هرگز قابلیت بازیابی پسوردی که هیچوقت ذخیره نکرده اید، را نخواهید داشت.

دو : سپس در بخش General گزینه Passwords & Autofill را لمس کنید.

بازیابی پسورد های ذخیره شده در سافاری

سه : به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه Saved Passwords را انتخاب کنید.

چهار: با انتخاب این گزینه صفحه ای برای شما باز خواهد شد؛ که نام و آدرس تمام وب سایت ها website URL و پسورد آن هایی را که ذخیره کرده اید را نمایش خواهد داد.

پسورد | اموزش تعمیرات تخصصی موبایل

روی هر کدام از وب سایت های نشان داده شده را که لمس کنید، به علت امنیت بالای محصولات شرکت اپل، در این مرحله از شما پسوردی را که قبلا برای دستگاه اپلی خود تنظیم کرده اید را درخواست می کند.

پنج : پس از وارد کردن پسورد آیفون و آیپد خود پسوردهای وب سایت ها با وضوح کامل نمایش داده می شوند.

نکات :

اگر تمایل به ویرایش لیست موجود را دارید گزینه ویرایش Edit را در بالای سمت راست صفحه انتخاب کنید.

برای حذف هر کدام نیز می توانید پس از تیک زدن موارد اضافی، گزینه حذف delete واقع در بالای صفحه سمت چپ را انتخاب کنید تا آن ها را پاکسازی کنید.

همچنین برای اضافه کردن سایتی به لیست موجود نیز گزینه ای وجود دارد، بدین گونه که از انتهای این فهرست باید گزینه Add Password را انتخاب کنید. سپس نام وب سایت مورد نظر برای اضافه شدن و نام کاربری و پسورد خود را وارد و در انتها روی گزینه Done کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود.

پس از پایان این فرآیند همانند سایر مواقع از بخش تنظیمات Settings خارج شوید. (پسوردهای شما پس از خروج به صورت خودکار پنهان خواهد شد و در امنیت خواهند بود)

ویژگی iCloud Keychain چیست و چگونه پسوردها را ذخیره می کند؟

کاربران اپلی که از iCloud Keychain در دستگاه های اپلی مک و آیفون خود استفاده می کنند، می توانند تمام username و password های اکانت ها را به صورت یکجا ذخیره کنند.

این ویژگی که شرکت اپل آن را از نسخه Yousemit به بعد ارائه کرد، باعث شد که دیگر نگرانی پیرامون فراموشی username و password سایت ها وجود نداشته باشد.

ویژگی منحصر به فرد iCloud Keychain قادر خواهد بود که اگر پسوردی را در سایتی ذخیره کردید، در دستگاه دیگر که از همین آیکلود استفاده می کنید بدون وارد کردن یوزر نیم و پسورد، وارد سایت مورد نظر شوید. چرا که آیکلود اطلاعاتی از قبیل شماره حساب و پسورد و رمز دوم و غیره سایت را به صورت کامل ذخیره می کند.

برای ذخیره اطلاعات وب سایت های مورد نظر دقت کنید که خود مرورگر سافاری در ابتدای کار سوالی از شما مبنی بر اینکه آیا تمایل به ذخیره کردن پسورد و اطلاعات در آیکلود Keychain را دارید یا نه از شما خواهد پرسید و در صورت تمایل می توانید موافقت کنید.

جمع بندی :

در انتهای این مطلب حتما دریافته اید که ویژگی ذخیره پسوردها در مرورگر سافاری می تواند بسیار کاربردی و مفید باشد، چرا که علاوه به اینکه دیگر احتیاجی به یادداشت و به خاطر سپردن پسوردهای سخت نیست بلکه به راحتی قادر به بازیابی هر پسورد فراموش شده خواهید بود. تنها باید پسورد آیفون و یا آیپد خود را به خوبی مراقبت کنید و به خاطر بسپارید. شما می توانید برای تعمیرات نرم افزاری آیفون با شماره ی رایگان 02167319 تماس بگیرید.

مطالب مرتبط