ترفند iOS

بازگرداندن دکمه هوم به iPhone X

blank

بازگرداندن دکمه هوم به iPhone X به صورت تصویری و کامل در این مقاله آموزش داده می شود.

چه باور کنید و چه باورتان نشود، سیستم عامل iOS 11 دارای برخی ترفندهای جالبی است که می توان با استفاده از آنها دکمه ی خانه را به گوشی iPhone X  بازگرداند.  وقتی میگوییم دکمه ی خانه به گوشی بازمیگردد به این معنا نیست که می توانید دکمه ی فیزیکی را به گوشی برگردانید، منظور ما استفاده از ترفندها و روش هایی است که با استفاده از آنها می توان دکمه ی دیجیتالی هوم را برای همیشه روی صفحه نمایش OLED   گوشی نمایش داد . اینکه دکمه هوم را بتوان روی صفحه نمایش گوشی آیفون نشان داد، موضوعی نیست که تنها به طراحی و مباحث گرافیکی گوشی محدود شود بلکه این دکمه هوم آیفون می تواند تمام عملکردهای دکمه هوم روی مول های قدیمی تر آیفون را نیز در بر بگیرد. در اصل شما با خواندن این پست و به کار بستن آن روی iPhone X خود، دکمه هوم مجازی را روی گوشی فعال خواهید کرد.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که اصلا چرا باید دکمه هوم را به گوشی iPhone X بازگرداند؟

این سوالی است که شاید آن را از خود بپرسید. اپل تمام اکشن هایی را که توسط دکمه ی هوم قابل اجرا بوده است،  به داخل توابع قابل اجرای سیستم عامل11 iOS آورده است. برخی از این اکشن ها به دکمه های قرار گرفته در لبه ی گوشی محول شده است و برخی دیگر توسط ژست هایی که کاربر روی صفحه نمایش اجرا می کند، انجام می پذیرد؛ اما نکته ای که وجود دارد در مورد سختی اجرای برخی فرامین با استفاده از ژست های کاربر است. برای مثال App Switcher Shortcut  یکی از همین سختی های استفاده از ژست های سیستم عامل به جای دکمه هوم است. ژست کنترل سنتر را نیز نمی توان با استفاده از یک دست به تنهایی انجام داد، تنها روش برای اجرا کردن این ژست با یک دست این است که آن را با بهره گیری از Reachability به انجام برسانید.

بازگرداندن دکمه هوم به iPhone X: مراحل انجام

 اگر می خواهید که کنترل لبه تا لبه ی گوشی را با استفاده از دکمه هوم مجازی روی صفحه نمایش iPhone X خود به دست بگیرید، راهنمای زیر را اجرا نمایید.

گام اول: تاچ دستیار را فعال کنید:

زیر گام اول :قفل iPhone X خود  را باز کنید. حال روی Setting از صفحه نمایش خانه ی گوشی تپ نمایید.

زیرگام دوم: از مسیر زیر به دستیار تاچ گوشی رفته و این قابلیت را فعال کنید. با این کار دکمه هوم شناوری روی صفحه نمایش ظاهر می شود. این دکمه را عمدتا می توانید در حاشیه ی سمت راست گوشی ببینید.

General -> Accessibility -> Assistive Touch

نکته:  می توانید میزان شفافیت دکمه هوم را با استفاده از Idle Opacity انجام دهید.اگر برای این فیلد مقادیر و درصد کمی را تعریف کنید، دکمه هوم زمانی که با آن کار ندارید، بسیار شفاف شده و به حالت نامرئی در می آید. کاربر با استفاده از اعمال تنظیمات درست در این مرحله، زمانی که با دکمه هوم کار ندارد،  صفحه نمایش گوشی را خالی نگه دارد.

گام دوم: تنظیمات مربوط به منوی دکمه ی Home

 زیرگام چهارم: پس از رفتن به مسیر General -> Accessibility -> Assistive Touch  روی گزینه ی Customize Top Level Menu تپ کنید و هر آنچه را که از دکمه ی هوم گوشی خود انتظار دارید انجام دهد، به آن نسبت دهید. هر عملیاتی که در این مرحله به دکمه ی هوم گوشی نسبت داده شود، زمان فشرده شدن دکمه هوم مجازی گوشی اجرا خواهد شد. میانبرهای موجود برای انتخاب در این مرحله عبارتند از : Home, Control Center, Notifications, Siri, Device  و یا هر قابلیت دیگری که دوست دارید خودتان آن را برای دکمه هوم گوشی تعریف کنید.

زیرگام پنجم: روی آیکون + که آن را در گوشه ی پایین و سمت راست صفحه نمایش می بینید، تپ کنید . Top Level Menu  می تواند تا 8 آیکون را در بر بگیرد. هر کدام از این آیکن ها می تواند یکی از وظایفی را که در بند قبلی شمرده شد، انجام دهد. علاوه بر آنچه در بند بالا ذکر شد، وظایفی چون : قفل کردن صفحه نمایش، چرخش صفحه نمایش، بلند کردن ولوم، کم کردن ولوم، بی صدا کردن گوشی، ژست ها، میانبر دسترسی ها،  اسکرین شات، دابل تپ، اس او اس، ریستارت، صفحه نمایش سخنگو و … را نیز می توان به این آیکون ها نسبت داد.

گام سوم:  ساختار دهی به میانبرهای دکمه ی هوم

زیرگام ششم: در منوی تنظیمات AssistiveTouch صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به بخش اکشن های شخصی سازی شده برسید و سه تا از میانبرهای موجود در این بخش را انتخاب نمایید:

سینگل تپ: تابع Open Menu  به صورت پیش فرض روی این عملیات واقع شده است. شما می توانید این منو را نادیده بگیرید و سه میانبر را برای خود انتخاب کنید. در این مرحله می بایست این ژست را تنظیم کنید تا دستور و فرمان Back Home را اجرا کنید. این فرمان برای آن است که دکمه ی مجازی نمایش داده شده روی صفحه نمایش iPhone X شما دقیقا همان عملی را انجام دهد که دکمه ی فیزیکی هوم روی آیفون های دیگر انجام می داده است.

دابل تپ:  می توان آن را برای باز کردن App Switcher به کار بست.

فشار دادن و نگه داشتن انگشت روی دکمه(فشردن طولانی مدت دکمه هوم):  این دستور به صورت عمده برای فعال کردن دستیار صوتی Siri به کار گرفته می شود. در iPhone X می توان با استفاده از فشردن و نگه داشتن دکمه ی کناری گوشی، سیری را فعال کرد. اگر می خواهید برای این ژست گزینه ای را انتخاب کنید، باز شدن مرکز یادآوری های گوشی (Notification Center ) گزینه ی مناسب خواهد بود.

تاچ سه بعدی: ژستی است که می توان آن را به عنوان میانبری برای Control Center در نظر گرفت . فعال کردن این ژست با استفاده از یک دست و به تنهایی بر روی iPhone X اصلا ساده نیست در نتیجه یکی از گزینه های کاندیدا برای اضافه شدن روی ژست های دکمه هوم، فعال ساختن تاچ سه بعدی است.

در صورتیکه در گوشی آیفون خود با مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری مواجه شدید، می توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات آیفون کوک موبایل، می توانید از مشاوره کارشناسان ما در بخش تعمیرات بهره مند شوید و در صورت نیاز، گوشی خود را در  سریعترین زمان ممکن و با قیمتی مناسب تعمیر نمایید.

مطالب مرتبط