راهنمای خرید لوازم جانبی

ایرپاد- AirPod – بخرم یا نه؟

AirPod

جالب است که بدانید بیشتر از ۹۸ درصد کسانی که ایرپاد – AirPod – را خریداری کرده اند، از خرید شان راضی هستند و به نظر آنها خرید ایرپادها ارزش پولی که برای آنها پرداخته اند را داشته است.

هدفون های بی سیم آیفون با نام ایرپاد شناخته می شوند. این محصول دوست داشتنی و زیبای اپل، در پاییز ۲۰۱۶ معرفی شد. زمان معرفی ایرپادها،  این محصول اپل، به نظر بسیار گران قیمت گذاری شده بود. ایرپادها، هدفون های بلوتوثی اپل هستند و کاربر برای خرید آنها می بایست حدود ۱۵۹ دلار پول پرداخت کند.فناوری که اپل در ساخت AirPod ها استفاده کرده است، بسیار منحصر به فرد است و هنوز هم که هنوز است بسیاری از شرکت های موبایل ساز نمی توانند این ایده را کپی کنند. قبلا هم گفته شد که قیمت این  AirPod ها گران است و برای بسیاری مهم است که بدانند آیا AirPod  ها ارزش خرید دارند یا خیر؟در ادامه قصد داریم ارزش ایرپادها نسبت به قیمت آنها را بررسی کنیم. قیمت ایرپادها در ایران حدود ۱۸۰۰۰۰۰تومان است.البته این قیمت واقعی نیست و این محصول درون حباب قیمتی است. قیمت واقعی ایرپادها باید در حدود ۸۰۰۰۰۰ تومان باشد.حال با فرض این که حباب قیمتی ایرپادها بشکند، ببینیم ایرپادها ارزش پرداخت هزینه ی تقریبا بالا را دارند؟

AirPod ها یکی از بهترین لوازم جانبی موبایل های آیفون هستند که تا به حال معرفی شده اند. بر اساس پرسشنامه ای که میان خریداران ایرپادها توزیع شد، میزان رضایت از کارکرد این هدفون بی سیم اپل حدود ۹۸% اندازه گیری شد. ۹۸ درصد رضایت برای یک محصول تازه وارد اپل، درصد بسیار بالایی است.  از نظر کاربران ایرپادها، تکنولوژی به کار رفته در این محصول، شگفت انگیز و کیفیت محصول بی نقص است. ۸۲ درصد از پاسخ دهندگان عنوان کرده اند که از ایرپادها “بسیار راضی” هستند. ۱۶ درصد گفته اند که از ایرپادها “راضی ” هستند.  در نظر سنجی مذکور، حدود ۱۰۰۰ نفر از صاحبان ایرپادها به مجموعه ای از سوالات در رابطه با راحتی کاربری و زیبایی و کیفیت محصول پاسخ داده اند. در سال ۲۰۰۷ از کاربران آیفون ها در مورد رضایت از محصولات اپل سوال شد که درصد رضایت حدود ۹۲% بود و این میزان در سال ۲۰۱۵ بعد از ارایه ی اپل واچ های اپل به ۹۷% رسید. درصد رضایت کاربران اپل از محصولات این شرکت در سال جاری به ۹۸ درصد رسید.خوب باید ببینیم ایرپادها چه نقاط قوت و ضعفی دارند که باعث شده است ۹۸ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی از آنها راضی باشند؟

نقاط قوت 

  • کاربران از راحتی کار با هدفون های بدون سیم اپل، بسیار احساس رضایت کرده اند.
  • راحتی در جفت شدن وسیله (Pairing) با آیفون و دیگر محصولات اپل، عامل مثبت دیگری برای رضایت کاربران از خرید ایرپادها بوده است.
  • زمان لازم برای شارژ شدن AirPod های اپل حدود یک ربع است. کاربران این زمان کوتاه برای شارژ گجت و نیز عمر مفید قابل قبول باتری ایرپادها را عامل بسیار مهمی در ایجاد رضایت از خرید محصول دانسته اند.
  • کیفیت بسیار بالای پخش صدا توسط ایرپادها نیز عامل تاثیر گذار دیگری روی رضایت کاربران این هدفون بی سیم بوده است.
  • قابلیت پیدا کردن ایرپادهای گمشده با استفاده از Find my AirPod نیز رضایت دسته ای دیگر از کاربران را به همراه داشته است.

نقاط ضعف

  • یکی از نکات منفی در مورد طراحی AirPod ها در مورد فیت شدن آنها در گوش افراد بوده است. از آنجا که گوشی هر فردی شکل و اندازه ی متفاوت از فرد دیگر دارد، وجود عدم رضایت از تناسب AirPod ها با اندازه و سایز گوش، به نظر طبیعی می رسد.
  • برخی دیگر از کاربران از مشکلات AirPod ها در اتصال به آیفون شکایت داشته اند. میزان نارضایتی گزارش شده بسیار اندک بوده است؛ با این حال درصد کمی از نارضایتی در استفاده از نسل اول محصولات نوآورانه طبیعی است.

در صورت تمایل می توانید با کارشناسان واحد فروش کوک موبایل تماس گرفته و مشاوره ی کاملی در مورد  راهنمای خرید هدفون و هدست دریافت نمایید.

مطالب مرتبط