ترفند آیفون

چگونه Playlist خود را در آیفون را به اشتراک بگذارم؟

Playlist در آیفون

یکی از بهترین قابلیت های Apple Music، قابلیت به اشتراک گذاشتن Playlist با دوستان است. با استفاده از این قابلیت به آسانی می توانید همان لیست پخشی که دوستتان در حال شنیدن آن هستند، را بشنوید و در نتیجه حس مشترک خود را با وی بیشتر کنید.یکی دیگر از کارهایی که با استفاده از این قابلیت اپل موزیک می توانید انجام دهید، جست و جو و دانلود موزیکی است که فرد مورد علاقه ی شما آن را بیشتر از بقیه آهنگ ها گوش می دهد و از این طریق می توانید با روحیات وی بیشتر آشنا شوید. در ادامه قصد داریم نحوه ی به اشتراک گذاری یک لیست پخش را در گوشی های موبایل اپل، آموزش دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

سیستم عامل iOS 10 این امکان را به کاربرانش داده است که لیست پخش مورد علاقه خود را با یکی از مخاطبان خود و یا با تمام مخاطبان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. روش انجام این کار بسیار سر راست و آسان است. تنها نیازمندی برای استفاده از این قابلیت این است که هر دو طرف باید یک اشتراک فعال در Apple Music  داشته باشند؛ چرا که باید بتوانند موزیک های ارسالی از طرف مقابل را روی Apple Music  اجرا و پخش کنند. Apple Music یک سرویس اشتراکی است. شما می توانید برای سه ماه در این سرویس به صورت رایگان اشتراک ایجاد کنید. این سرویس مانند Spotify دارای نسخه ی لایت نیست، اما می توان در آن اشتراک خانوادگی و یا دانشجویی ساخت. با استفاده از این حساب کاربری می توانید برای استفاده از خدمات Apple Music  ، تخفیف بگیرید.

خوب حالا ببینیم که چگونه می توان یک لیست پخش در Apple Music ساخت؟

برای ساخت یک لیست پخش در  Apple Music، لازم است که از قابلیت اشتراک گذاری لیست های پخش موزیک استفاده کنید . در سیستم عامل iOS10  ساخت و مدیریت لیست پخش ها آسان تر شده است. برای این منظور قدم های زیر را طی فرمایید:

قدم اول: برنامه ی Apple Music   را باز کنید و وارد Library  شوید. گزینه ی Library  به صورت پیش فرض نشان داده خواهد شد.

قدم دوم: روی PlayList  که گزینه ی اولی است که نشان داده می شود، تپ کنید.

قدم سوم: حال روی New Playlist  تپ کنید و نام دلخواه برای لیست پخش  را وارد کنید و اگر این لیست پخش دارای توضیحات است، توضیحات آن را در Description  وارد کنید.

قدم چهارم: روی دکمه ی Add Music  تپ کنید تا Library  شما برای اضافه کردن آهنگ، جست و جو شود. می توانید با تپ کردن روی علامت به اضافه “+” آهنگ را به لیست پخش اضافه کنید.

قدم پنجم: اگر کار ویرایش شما روی لیست پخش تمام شد؛ روی Done  تپ نمایید.

باید در نظر داشته باشید که هر زمانی که بخواهید می توانید با تپ کردن روی گزینه ی Edit، لیست پخش را ویرایش کنید. می توانید آیکون Edit   را در گوشه ی سمت راست و بالای صفحه ی PlayList   پیدا کنید.

نکته: شما می توانید حتی زمانی که در ویرایشگر نیستید،  موزیک ها را به لیست پخش اضافه کنید. برای این منظور باید روی آهنگ مورد نظر (برچسب آهنگ) تپ کرده و انگشت خود را روی آن نگه دارید تا گزینه ی های ویرایش برای  آهنگ فعال شود. حال روی گزینه ی Add to a Playlist   تپ کنید تا آهنگ مورد نظر شما به لیست پخش مورد نظر اضافه شود.

روش به اشتراک گذاشتن Playlist آیفون

بعد از آن که آهنگ های دلخواه را به لیست پخش جدید خود اضافه کردید، می توانید لیست پخش را با دوستان و مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.برای این منظور باید وارد لیست Playlist ها شوید و روی لیست پخش دلخواه خود تپ کرده و انگشتتان را روی آن نگه دارید. میبینید که پنل های گزینه های موجود برای کار روی Playlist ها ظاهر می شود.روی Share Playlist تپ نمایید.  با تپ کردن روی این گزینه پنل Share Extension  باز می شود.

حال می توانید کانال ارتباطی را که می خواهید لیست پخش را روی آن به اشتراک بگذارید، انتخاب کنید. گزینه های موجود Message, Mail, Twitter, Facebook, Gmail, WhatsApp  و نیز سایر شبکه های اجتماعی  است که شما آنها را روی آیفون خود نصب کرده اید.

نکته:شما همچنین می توانید گزینه ی Copy Command   را برای فهم   URL آهنگ، انتخاب کنید.

مطالب مرتبط