ترفند iOS

نحوه استفاده از قابلیت AirDrop روی آیفون و یا آیپد

نحوه استفاده از قابلیت AirDrop روی آیفون و یا آیپد

نحوه استفاده از قابلیت AirDrop روی آیفون بسیار ساده و کاربردی می باشد که در این مقاله به آن می پردازیم.

AirDrop چیست؟ ایردراپ یک ویژگی و قابلیت داخلی در گوشی های آیفون، دستگاه های Mac، iPad و iPod Touch است که انتقال داده را بین دو دستگاه پشتیبانی شده از ایردراپ را امکان پذیر می کند.

با فعال بودن قابلیت AirDrop، می توانید عکس ها، فیلم ها، مخاطبین، مکان ها، اسناد و موارد دیگر را از گوشی آیفون، تبلت آی پد و دستگاه مک خود به دستگاه پشتیبانی شده ایردراپ دیگری که در نزدیک شما هستند ارسال کنید.

با قابلیت ایردراپ می توانید به صورت بی سیم عکس ها، فیلم ها، وب سایت ها، مکان ها و موارد دیگر را به سایر دستگاه های اطراف و کامپیوترهای مک (iOS 7،iPadOS 13 ، OS X 10.10 یا نسخه های بعدی) ارسال کنید. ایردراپ اطلاعات را با استفاده از فناوری وای فای و بلوتوث منتقل می کند به طوریکه هر دو باید روشن باشند.

برای استفاده از ایردراپ، باید با Apple ID وارد سیستم شوید، همچنین برای امنیت بیشتر و حفظ حریم خصوصی، انتقال ها رمزگذاری می شوند.

اگر می خواهید مخاطبین در گوشی آیفون خود را به اشتراک بگذارید، می توانید آنها را از آیفون به آیفون ایردراپ کنید. یا اگر می خواهید عکس های روی کامپیوتر مک خود را با گوشی آیفون خود همگام سازی کنید، می توانید از این قابلیت برای ارسال عکس از مک به گوشی خود استفاده کنید.

در مقالات قبل به معرفی ایردراپ و ویژگی های آن پرداخته ایم. اگر می خواهید برای انتقال داده ها بین گوشی های آبفون و دستگاه های آی پد خود از قابلیت ایردراپ به کمک بلوتوث استفاده کنید، با کوک موبایل همراه باشید و مراحل تصویری زیر را تا انتها دنبال کنید.مراحل انجام این کار به شرح زیر می باشد:

نحوه استفاده از قابلیت AirDrop روی آیفون

1- از پایین، صفحه دستگاه خود را به سمت بالا بکشید.

انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا بکشید تا کنترل سنتر گوشی iPhone یا iPad شما ظاهر شود.

از پایین، صفحه دستگاه خود را به سمت بالا بکشید

از پایین، صفحه دستگاه خود را به سمت بالا بکشید

2- روی دکمه بلوتوث ضربه بزنید.

دکمه بلوتوث که به شکل حرف B انگلیسی است در بالای کنترل سنتر قرار دارد. با ضربه روی این دکمه، بلوتوث فعال می شود و آبی رنگ می شود.

برای استفاده از ایردراپ و انتقال داده بین دستگاه ها، بلوتوث هر دو دستگاه باید روشن باشد.

روی دکمه بلوتوث ضربه بزنید

روی دکمه بلوتوث ضربه بزنید

3- روی دکمه AirDrop Receiving ضربه بزنید.

با ضربه روی این دکمه، گزینه های ایردراپ برای دریافت فایل از دستگاه های اطراف نمایان می شوند. این گزینه ها شامل دریافت فایل از هر دستگاه نزدیک و یا فقط از افراد موجود در لیست مخاطبین شما می باشد.

روی دکمه AirDrop Receiving ضربه بزنید

روی دکمه AirDrop Receiving ضربه بزنید

4- گزینه Everyone را انتخاب کنید.

این گزینه به هر کسی که دارای دستگاه با پشتیبانی از AirDrop و در نزدیکی شما است اجازه می دهد فایل ها را از طریق بلوتوث با شما به اشتراک بگذارد.

اگر فردی که از او فایل دریافت می کنید در لیست مخاطبین شما باشد، می توانید گزینه فقط مخاطبین Contacts Only را انتخاب کنید.

گزینه Everyone را انتخاب کنید

گزینه Everyone را انتخاب کنید

5- برنامه Photo گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود را باز کنید.

آیکن برنامه Photo که معمولاً در صفحه اصلی و یا در پوشه ای در صفحه اصلی گوشی شما قرار دارد به شکل فرفره رنگارنگ است. آن را پیدا کنید، روی آن ضربه بزنید و وارد عکس ها شوید.

برنامه Photo گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود را باز کنید

برنامه Photo گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود را باز کنید

6- روی یک عکس ضربه بزنید.

هر عکس یا فایل تصاویر که در رول دوربین گوشی اپل شما و یا در آلبوم دیگری قرار دارد و می خواهید آن را به دستگاه دیگری منتقل کنید را انتخاب کنید. با انتخاب عکس علامت تیک در پایین گوشه راست آن ظاهر می شود.

روی یک عکس ضربه بزنید

روی یک عکس ضربه بزنید

7- روی دکمه Share ضربه بزنید.

برای به اشتراک گذاری عکس روی دکمه Share ضربه بزنید. شکل این دکمه یک کادر مربع است که یک پیکان جهت دار به سمت بالا از آن خارج شده است. این دکمه را در گوشه پایین سمت چپ صفحه گوشی خود پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

اگر می خواهید نوت، یادداشت صوتی (وویس)، شماره مخاطب یا هر چیز دیگری به غیر از عکس یا فایل تصویری به اشتراک یگذارید، از همان دکمه اشتراک گذاری در صفحه خود استفاده کنید. اگر این دکمه را پیدا نکردید، احتمالاً برای به اشتراک گذاری دکمه دیگری وجود دارد.

روی دکمه Share ضربه بزنید

روی دکمه Share ضربه بزنید

8- روی نام شخصی که می خواهید فایل خود را با او به اشتراک بگذارید ضربه بزنید.

می توانید لیستی از همه دستگاه های دارای ایردراپ را در وسط صفحه خود در زیر عنوان ap to share with Airdrop را مشاهده کنید. در این قسمت، نام و اطلاعات دستگاه هر مخاطب کشف شده در اطراف شما، نشان داده می شود. از میان آنها هر کدام را که می خواهید با او عکس یا فایلی را به اشتراک بگذارید انتخاب کنید و روی آن ضربه بزنید..

در صورتی فهرستی از مخاطب و دستگاه های اطراف خود را می بینید که بلوتوث و یا ایردراپ آنها روشن باشد.

روی نام شخصی که می خواهید فایل خود را با او به اشتراک بگذارید ضربه بزنید

روی نام شخصی که می خواهید فایل خود را با او به اشتراک بگذارید ضربه بزنید

9- روی گزینه Accept ضربه بزنید.

اگر دستگاه های شما از قبل جفت نشده باشند، هنگام ارسال فایل، یک کادر پاپ آپ روی صفحه دستگاه دریافت کننده مشاهده می کنید. با ضربه روی گزینه Accept، انتقال فایل تأیید و انجام می شود.

نحوه استفاده از قابلیت AirDrop روی آیفون

روی گزینه Accept ضربه بزنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *