ترفند اندروید

قطع صدای شاتر دوربین گوشی های اندروید

قطع صدای شاتر دوربین گوشی های اندروید

در بیشتر گوشی های هوشمند اپلیکیشن دوربین به قابلیتی مجهز است که به سبب آن در حین گرفتن عکس صدایی به عنوان صدای شاتر دوربین ارائه شده است. خوشبختانه امکان قطع کردن این صدا در همه ی گوشی ها وجود دارد. در این مقاله قرار است نحوه قطع کردن صدای شاتر دوربین در گوشی های اندرویدی مختلف را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

همانطور که بارها با این مورد برخورد کرده اید، با فشردن دکمه عکسبرداری یا لمس آیکون آن در اپلیکیشن دوربین گوشی های اندرویدی، صدای خاصی شبیه به “چیک” است از سوی اپلیکیشن دوربین ارائه می گردد. در این صورت اپلیکیشن دوربین دستگاه خبر می‌ دهد که عکس مورد نظرتان ضبط و ثبت شده است. به این صدا که در حین عکس گرفتن می شنویم، اصطلاحاً صدای شاتر دوربین می گویند. با توجه به اینکه صدای شاتر در بیشتر موارد می ‌تواند بسیار کاربردی باشد، در بعضی از شرایط هم می ‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. برای مثال فرض کنید که به رستورانی می روید که محیطی ساکت و آرام دارد. حالا می خواهید عکس سلفی بگیرید، مطمئناً صدای camera shutter می ‌تواند برای افراد دیگری که در آنجا هستند، آزار دهنده ‌باشد! همچنین این صدا در صورتی که بخواهید عکسبرداری مخفیانه داشته باشید، به مراتب بد‌تر خواهد بود.

ولی خوشبختانه همه ی شرکت ‌های سازنده گوشی های اندرویدی امکان قطع کردن صدای شاتر دوربین را فراهم کرده اند. پس هر کاربری در هر زمان که مایل باشد می تواند به غیر فعال کردن یا قطع کردن صدای شاتر دوربین دستگاه خود اقدام کند. در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه انجام این کار در گوشی های اندرویدی مختلف صحبت کنیم.

نحوه قطع کردن صدای شاتر دوربین در گوشی های اندروید استاک

گوگل در اپلیکیشن دوربین نسخه اورجینال سیستم عامل اندروید، گزینه ‌ای را برای قطع کردن صدای شاتر دوربین ارائه نمی ‌کند! برای غیر فعال کردن این صدا در محصولاتی مانند نکسوس 5 ایکس، گوگل پیکسل و غیره باید ابتدا دستگاه را به وضعیت ‌هایی همچون سایلنت، Do not Disturb  و غیره منتقل کرده و به کلی اجرای صدا و زنگ هشدار دستگاه را غیر فعال کنید. با استفاده از دکمه کاهش صدا (Volume Down) و چندین بار فشار دادن این دکمه، می ‌توانید دستگاه خود را به حالت سایلنت یا همان بی ‌صدا در بیاورید و بعد به عکسبرداری با دوربین آن بپردازید تا صدای شاتر دوربین شنیده نشود.

قطع کردن صدای شاتر دوربین در گوشی های سونی

در بعضی از نسخه‌ های سری محصولات اکسپریا سونی و برخی دیگر از محصولات این شرکت از جمله گوشی اکسپریا زد اولترا که تجربه استفاده از آن را دارید، با مراجعه به منوی تنظیمات اپلیکیشن دوربین می توان صدای camera shutter را قطع کرد، ولی در برخی از نسخه‌ های سری محصولات اکسپریا سونی این امکان وجود دارد که برای قطع کردن صدای شاتر دوربین ملزم به استفاده از دکمه کاهش صدای دستگاه شوید. برای بررسی وجود امکان قطع کردن صدای camera shutter از منوی تنظیمات اپلیکیشن دوربین سری محصولات سونی باید پس از اجرای این اپلیکیشن، آیکون سه نقطه موجود را لمس کنید و در تب ‌های ارائه شده به دنبال گزینه ‌ای تحت عنوان Sound باشید.

معرفی نکته های سایلنت کردن شاتر دوربین آیفون را مطالعه کنید.

قطع کردن صدای camera shutter در گوشی های وان پلاس

اپلیکیشن دوربین محصولات وان پلاس گزینه‌ اختصاصی را برای قطع کردن صدای شاتر دوربین ایجاد کرده اند. برای دستیابی به این گزینه باید بعد از اجرای اپلیکیشن دوربین، انگشت خود را از سمت چپ به سمت راست کشانده و بعد آیکون چرخ دنده را انتخاب کنید. به این صورت منو تنظیمات یا همان Settings اپلیکیشن دوربین دستگاه نمایان خواهد شد. در بین گزینه ‌های موجود گزینه ‌ای تحت عنوان Shutter Sound را جستجو کنید و آن را غیر فعال نمایید.

قطع کردن صدای شاتر دوربین در گوشی های ال‌ جی

در گوشی های ال‌ جی در اپلیکیشن دوربین گوشی ‌هایی از برند خود که به اندروید 5 آب نبات چوبی مجهز هستند، گزینه ‌ای برای قطع کردن صدای camera shutter وجود ندارد. پس کاربران باید مانند اندروید استاک با فعال کردن حالت سایلنت یا بی ‌صدا و حالت ‌هایی مانند Do Not Disturb صدای شاتر دوربین خود قطع کنند.

قطع کردن صدای شاتر دوربین در گوشی های سامسونگ

در بیشتر گوشی های هوشمند برند سامسونگ اپلیکیشن دوربین گزینه اختصاصی برای قطع کردن صدای camera shutter ارائه کرده است. برای دستیابی به این گزینه باید آیکون چرخ دنده موجود در اپلیکیشن دوربین دستگاه را لمس کرده و سپس گزینه Shutter را غیر فعال نمایید. متاسفانه در گوشی هوشمند گلکسی اس 7 باید برای قطع کردن صدای شاتر دوربین مانند اندروید استاک عمل کرده و دستگاه را به حالت ‌هایی مانند ویبره، سایلنت و غیره در بیاورید تا صدای شاتر دوربین آن غیر فعال گردد.

قطع کردن صدای camera shutter در گوشی های اچ تی سی

در محصولات اچ تی سی هم در اپلیکیشن دوربین گوشی های هوشمند خود گزینه اختصاصی را برای قطع کردن صدای شاتر دوربین ارائه کرده است که البته دستیابی به آن ممکن است کمی سخت باشد! برای غیر فعال کردن صدای شاتر دوربین در سری محصولات اچ تی سی، ابتدا اپلیکیشن دوربین دستگاه را اجرا کرده و آیکون سه نقطه موجود را لمس نمایید تا منوی تنظیمات اپلیکیشن دوربین نمایان گردد. گزینه General Settings را انتخاب کنید. سپس گزینه Shitter Sound را انتخاب و غیر فعال کنید.

قطع کردن صدای شاتر دوربین در گوشی های موتورولا

محصولات موتورولا بسیار پرطرفدار است. در بسیاری از گوشی های هوشمند موتورولا برای قطع کردن صدای camera shutter می ‌توانید از خود اپلیکیشن دوربین دستگاه استفاده نمایید. برای این کار باید در محیط این اپلیکیشن انگشت خود را از سمت چپ به سمت راست بکشید و سپس آیکون با نماد “بلندگو” را لمس کنید. به این صورت می توان صدای شاتر دوربین را فعال و غیر فعال نمود. در این بین برخی دیگر از محصولات شرکت موتورولا مانند گوشی هوشمند موتو جی 4 (Moto G4) در اپلیکیشن دوربین خود این قابلیت را ارائه نکرده اند و برای قطع کردن صدای شاتر دوربین در آن ‌ها باید از دکمه تنظیم صدای دستگاه (Volume) استفاده نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *