راهنمای خرید موبایل

آیا تکنولوژی icloud  امن است؟

آیا تکنولوژی iCloud امن است؟

از سال 2011 که تکنولوژی icloud توسط شرکت اپل معرفی شد تا امروز، میلیون‌ها نفر از آن استقبال و استفاده کرده‌اند. این تکنولوژی یک فضای ذخیرۀ اضافه برای دارندگان گوشی‌های آیفون مهیا می‌کند که به دیسک مجازی هم معروف است.icloud  عکس‌ها، فیلم‌ها، پرونده‌ها و باقی اطلاعات کاربر را در یک سرور مجازی ذخیره می‌کند و کاربر هر زمان و در هر مکانی که بخواهد از طریق اینترنت به آنها دسترسی خواهد داشت. ما پیش از این در مقاله ای با عنوان ” iCloud در iPhone چیست و چه کاربردی دارد؟!” در مورد icloud  در گوشی های آیفون توضیحات مفصلی داده ایم که شما می توانید در صورت تمایل به این مقاله مراجعه نمایید.

این تکنولوژی امکانات فوق‌العاده‌ای دارد. اما آیا واقعاً همان‌قدر که شرکت اپل ادعا می‌کند امن هست؟

آیا تکنولوژی iCloud امن است؟

آیا تکنولوژی iCloud امن است؟

iCloud چقدر در حفظ اطلاعات شخصی شما موفق عمل می‌کند؟

اطلاعات شما در iCloud لااقل همان میزان امنیتی را دارند که روی هر دیسک مجازی و سرور دیگری خواهند داشت. نکتۀ حائز اهمیت این است که اپل برای رمزگذاری اطلاعات حداقل از 128-bit AES استفاده می‌کند. این همان نحوۀ رمزگذاری است که اکثر بانک‌ها و موسسات مالی از آن بهره می‌برند و تا امروز تقریباً هیچ روشی برای هک کردن آن وجود ندارد.

حتی اگر روشی برای دسترسی به اطلاعات کاربران آیکلود وجود داشته باشد، بسیار پرهزینه است و به بزرگترین مغزهای علوم کامپیوتری نیاز دارد. به این ترتیب افراد عادی نباید نگرانی خاصی از بابت حملۀ هکرها به اطلاعات ذخیره شده‌شان رویicloud  داشته باشند.

پس اخباری که حاکی از هک شدن حساب کاربران iCloud است چه مبنایی دارد؟

چند وقت پیش خبرهایی شنیدیم که یک هکر به آرشیو افراد معروف هالیوودی در icloud دسترسی پیدا کرده و تصاویر خصوصی آنها را پخش کرده است.

 در حقیقت او حساب آن افراد را هک نکرده بود! به زبان ساده کار او را می‌توانیم به این شکل توضیح بدهیم: او سیستمی طراحی کرد که زمانی که آن افراد مشغول خواندن ایمیل‌های خود بودند یک پاپ‌آپ نوتیفیکیشن ارسال کند و از آنها بخواهد یک‌بار دیگر نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنند. اگر شخصی اطلاعات و آگاهی کافی داشته باشد، متوجه می‌شود که این پاپ‌آپ از طرف icloud  نیست. زیرا iCloud هرگز در صفحۀ پیام‌های شخص و زمانی که او با موفقیت به حساب خود وارد شده است، از او درخواست نمی‌کند کلمۀ عبور خود را دوباره وارد کند. اما اگر شخصی این موضوع را نادیده بگیرد و اطلاعات حساب خود را وارد کند، در حقیقت آنها را برای هکر فرستاده است!

روش هوشمندانه‌ای است. نه؟ اما همان‌طور که متوجه شدید ضعف از امنیت iCloud نبوده است و هکر نتوانسته است از دیوارهای امنیتی آن بگذرد؛ بلکه با فریبکاری اطلاعات حساب را از خود کاربر دریافت کرده است.

آیا تکنولوژی iCloud امن است؟

آیا تکنولوژی iCloud امن است؟

چارۀ کار چیست؟

تمام موارد ایمنی که طی سال‌های اخیر روی آنها تاکید شده است را رعایت کنید. رمز عبور خود را جایی یادداشت نکنید. از رمزهای یکسان برای تمام حساب‌های مختلف مجازی خود استفاده نکنید. رمزهایی که حدس زدن آنها ساده است انتخاب نکنید.( مانند تاریخ تولد یا اسم حیوان خانگی‌تان)

مورد آخر اینکه آگاهی و سواد خود را در مورد تکنولوژی‌هایی که از آنها استفاده می‌کنید بالا ببرید. همیشه وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های معتبری وجود دارند که در مورد کوچکترین اتفاقات دنیای مجازی به شما اطلاعات مفیدی می‌دهند. سعی کنید سواد مجازی خود را به‌روز نگه دارید و با ضعف اطلاعاتی، حفره‌ای برای نفوذ هکرها باز نگذارید. در صورتی که در هر موردی نیاز به کمک داشته باشید می توانید با کارشناسان کوک موبایل در واحد معتبر و حرفه ای تعمیرات موبایل کمک بگیرید.

مطالب مرتبط