ترفند iOS

آموزش ۹ میانبر و ژست iOS

آموزش ۹ میانبر و ژست iOS

میانبرها و ژست های آیفون را که درباره آن حتی نشنیده اید، بیاموزید…

هزاران جذابیت و دانستنی بی مثال در مورد گوشی های آیفون، آی پدها و سیستم عامل iOS وجود دارد که به احتمال زیاد بسیاری از کاربران آنها را نمی دانند و برای کشف این قابلیت ها ساعت ها زمان مورد نیاز است. بعد از ارایه ی سیستم عامل iOS 7.0 کلی از این میانبرها و ژست ها به سیستم عامل اضافه شد که دانستن در مورد آنها خالی از لطف نیست.این قابلیت ها و میانبرها به اپل بازان کمک می کند که با سرعت بیشتری به مقاصدی که دارند برسند.  با استفاده از این میانبرها می توانید سرعت عمل و دقت خود را در استفاده از گوشی موبایل آیفون و یا تبلت های iOS تان بالا ببرید.با استفاده از برخی از ژشت هایی که در این مقاله به شما آموزش داده می شود می توانید ایمیل هایتان را سریعتر از معمول بخوانید و میان برنامه ها و اپلیکیشن هایی که در بکگراند آیفونتان در حال اجرا هستند حرکت کنید . شاید سرعت جا به جا شدن میان اپلیکیشن هایتان با استفاده از این ژست ها برایتان شگفتی آفرین شود!

در مقاله ی حاضر، ۹ میانبر و ژست را که شاید تا کنون در باره آنها نمی دانستید را به شما آموزش خواهیم داد. با دانستن این ژست ها می توانید کارهای پیچیده را با سرعت و به صورتی شبک به انجام برسانید.

۱-رویدادی را در تقویم Calendar در یک چشم به هم زدن ثبت کنید.

آیا می دانستید که  وقایع ثبت شده در تقویم گوشی شما می توانند به آسانی و به سرعت تغییر یابند و یا پاک شوند؟!این اعمال تغغیرات دقیقا مشابه بلایی است که سر آیکن های صفحه ی خانه ی آیفون می آوریم.برای انجام این کار، بر روی یک واقعه ی خاص (Event)  تپ کنید و انگشت خود را روی آن نگه دارید.  میبینید که دو تا نقطه  روی جعبه نمایش داده می شوند. می توانید مرزهای این جعبه را برای تغییر بازه ی واقعه به بالا یا پایین بکشانید.برای  جا به جا کردن یک Event  تنها روی آن تپ کنید و آن را به جایی که می خواهید بکشانید.

۲-دسترسی سریع به جست و جوی ویژه

اگر حس می کنید که جست و جوی ویژه Spotlight Search درنسخه های جدید iOS غیب شده است، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید.

آموزش ۹ میانبر و ژست iOS

تنها اتفاقی که برای جست و جوی ویژه رخ داده  این است که در همه جای صفحه نمایش شما قرار دارد و شما تنها با اراده کردن، می توانید آن را در اختیار بگیرید.تنها چیزی که لازم دارید این است که هر نقطه ی دلخواه از صفحه ی خانه را در آیفون و یا آی پدتان لمس کنید. لازم نیست تنها نقطه ی بالای صفحه را برای دسترسی به جست و جوی سریع لمس کنید. پس از لمس ال سی دی ،به پایین سوییپ کنید. صفحه به پایین می رود  و تنها جست و جوی سریع ظاهر خواهد شد.

۳-نگاهی سریع به تمام عکس های تازه گرفته شده

اگر می خواهید به تمام عکس هایی که اخیرا با آیفون و یا آی پدتان گرفته اید را به سرعت و در یک نگاه ببینید باید به برنامه ی camera  بروید و تنها صفحه نمایش را از چپ به راست بکشانید. تمام عکس هایی که اخیرا گرفته اید به سرعت روی صفحه نمایش شما ظاهر  خواهند شد.

۴-ایموجی های بیشتری استفاده کنید

اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که برای احساسات خود مدام به متن ها ایموجی اضافه می کنید خبر خوبی برایتان داریم.در نانو ثانیه ای می توانید ایموجی های بسیاری را اضافه و از آنها استفاده کنید.برای این کار، setting را باز کنید، به قسمت General  بروید و حالا بخش keyboard  بروید.حالا ایموجی کیبورد را اضافه کنید و از ایموجی های فراوانی که به کیبوردتان اضافه شده است لذت ببرید. می توانید تنظیمات مشابه را برای کیبوردها به زبان های دیگر نیز به کار ببندید.

۵-از گوش هایتان برای باز کردن Siri استفاده کنید.

حال می خواهیم ژست کنترلی منحصر به فردی را به شما آموزش دهیم. شما بدون پایین نگه داشتن دکمه ی  Home  می توانید Siri  را در آیفون و یا آی پدتان باز کنید. برای این کار به Setting بروید، حال به General  بروید و Siri  را باز کنید.حال گزینه ی Raise to Speak  را می بینید.زمانی که این آپشن را فعال می سازید  سنسور نور روی روی آیفون شروع به کار می کند.

در این حالت زمانی که آیفون را به گوشتان بچسبانید با رفتن نور سنسور فعال شده و Siri  را برای شما باز می کند.

آموزش ۹ میانبر و ژست iOS

۶-با استفاده از منو به بالا اسکرول کنید.

اسکرول کردن میان صفحات وب به وسیله ی دست اصلا کار جذاب و هیجان انگیزی نیست. حال می توانید کارهای بسیاری را بدون آن که از دست هایتان استفاده کنید، انجام دهید.شما می توانید با استفاده از منو بار به بالا اسکرول کنید. زمانی که متنی طولانی را می خوانید ،با یک تپ ساده می توانید، منو باری که بالای صفحه نمایش داده می شود را ببینید.

 با استفاده از این آیکون می توانید به بالای صفحه ی وب و یا مقاله ای ک در حال خواندن آن هستید بروید. این ویژگی با بسیاری از مرورگرها و اپلیکیشن ها کار می کند.

۷-جدا کردن کیبورد iPad برای تایپ سریع

اگر تایپ کردن با تبلت های اپل برای شما عذاب آور است، باید این کیبورد جدید را بشناسید و از آن برای آسان کردن تایپتان استفاده کنید.

با به پایین نگه داشتن کلید کیورد روی آی پد،می توانید کیبورد آی پد را به دونیمه تبدیل نمایید.با این کار تایپ کردن با انگشتان دو دست آسان تر می شود.این کار مخصوصا برای کسانی که همواره با گوشی های هوشمند خود در حال تایپ کردن هستند  گزینه ای  بسیار مناسب است.برای قرار دادن کیبورد در مکان مناسب آن فقط کافی است  کیبورد را به سمت بالا بکشید.

۸- استفاده از فلش Camera برای هشدار

نکته ای عالی که کاربران آیفون در مورد گوشی های خود نمی دانند مربوط به فلش دوربین است .این فلش دوربین به صورتی کاملا هوشمندانه می تواند برای  هشدار استفاده شود.برای فعال ساختن این قابلیت به مسیر زیر بروید:

Settings > General > Accessibility

شما می توانید از فلش برای هشدار استفاده کنید. از مسیر بالا این قابلیت را فعال سازید و پس از آن از ال ای دی آیفون خود به عنوان فانوس دریایی و ارسال علامت هشدار استفاده نمایید.

۹-دانلودهای خود را سینک کنید.

به نظر شما اینکه تمام دانلودهای شما میان تمام دیوایس هایتان سینک شود هیجان انگیز نیست؟این همگام سازی میان دیوایس ها به صورت اتوماتیک صورت می گیرد. شما می توانید تمام برنامه ها و کتاب های خود را نیز در تمام دیوایس هایتان سینک کنید. نسخه های iOS پس از iOS 7.0  این امکان را به شما می دهد که تمام فایل های دانلودی خود را در تمام دیوایس هایتان سینک کنید. برای انجام این کار، به Setting بروید و Store را باز کنید.حال می توانید گزینه های مختلف برای دانلود ها را مشاهده نمایید. پس از این تمام فایلهای دانلودی شما اعم از کتاب، آهنگ و … میان تمام دیوایس هایتان سینک خواهد شد.

مطالب مرتبط