ترفند iOS

معرفی و آموزش نصب جدیدترین سیستم عامل iOS

blank

iOS 10.3.1 را روی آیفون و آی پدتان نصب کنید.

اپل در هفته ی دوم فروردین ماه سال جاری، نسخه ی جدیدی از سیستم عامل iOS را منتشر ساخت.  اپل نام این نسخه ی جدید از iOS  را iOS 10.3.1  گذاشته است.  این  سیستم عامل تنها یک هفته پس از ارائه ی iOS 10.3  ارائه شده است. حجم این نسخه ی به روز رسانی شده سیستم عامل اپل تنها در حدود ۳۰ مگابایت است. با توجه به شکایت کاربران از وجود باگ در سیستم عامل که باعث کندی اجرا در برنامه ها می شده است و نیز برخی مشکلات مربوط به سیم کارت و بحث های امنیتی،  اپل تمام تلاش خود را معطوف به رفع باگ ها در iOS 10.3.1  کرده است . از همین جهت بعد از آپدیت نرم افزار گوشی به نسخه ی iOS 10.3.1  متوجه رفع این اشکالات در سیستم عامل آیفون خواهیم شد. یکی از مهم ترین بهبود هایی که این نسخه از سیستم عامل آن را برای کاربرانش به ارمغان آورده است مربوط به حوزه ی باتری است.

یکی دیگر از مشکلات اساسی نسخه ی قبلی iOS  عدم سازگاری آن با آیفون های ۵  و ۵c  بوده است. زمانی که کاربران آیفون های ۵ , ۵c اقدام به آپدیت سیستم عامل خود می کرده اند، پیامی مبنی بر اینکه iOS 10.3  روی این نسخه از سیستم عامل اجرا نمی گردد و مشکل ناسازگاری دارد نشان داده می شده است. به نظر شما دلیل آن چه بوده است؟ خوب واضح است که این دو گوشی آیفون دارای سیستم عامل های ۳۲ بیتی بوده اند. پس مشکل این نسخه iOS  با نوع سیستم عامل بوده است. در آپدیت بعدی(بتا) iOS 10.3.1  میبینیم که این مشکل نیز  برطرف شده است . اپل هنوز هم دوست دارد از مدل های قدیمی تر آیفون پشتیبانی کند.

با استفاده از برخی بهبود های دیگر اپل روی سیستم عامل جدید،  فرآیندهای مربوط به چند وظیفه ای بودن سیستم عامل (مولتی تسکینگ) اصلاح شده اند.  بهره وری سیستم عامل در مصرف توان برای اجرای پردازش ها نیز بهبود چشم گیری یافته است.  همچنین می بینیم که در نسخه ی ارائه شده، برخی اشکالات موجود در چیپ WiFi نیز بر طرف شده است.

 برخی دیگر از قابلیت ها نیز هستند که در این نسخه از سیستم عامل برای اولین بار ارائه شده اند. از آن جمله می توان به سیستم فایل اپل که تحت عنوان APFS شناخته می شود، سرویس جدید Find My AirPods،  فراخوانی WiFi  روی وسایل iCloud  که توسط Verizon  پیاده سازی شده است، توانایی پاسخ توسعه دهندگان برنامه ها به انتقادات کاربران، ویجت جدید برای برنامه پادکست، اجرای روان تر انیمیشن ها در برنامه ها، منوی تنظیمات جدید برای Apple ID ، بخش جدید iCloud ، برنامه نقشه جدید با قابلیت استفاده از تاچ سه بعدی، برنامه پیش بینی آب و هوای منطقه شما و … اشاره کرد.

نصب و اجرای سیستم عامل جدید iOS

  شما می توانید از طریق مسیر زیر اقدام به آپدیت نسخه ی سیستم عامل iOS  قبلی خود در گوشی موبایل آیفون خود اقدام کنیدکنید و نسخه ی جدید و بهبود یافته سیستم عامل iOS 10.3.1  را روی آیفون خود نصب کنید.برای این کار طبق مسیر زیر اقدام نمایید :

 قدم اول : به بخش Setting  آیفون و یا آی پدتان بروید.

قدم دوم: به بخش General  بروید.

قدم سوم: روی Software Update  تپ کنید.

نسخه ی جدید سیستم عامل برای مدلهای زیر موجود است و می توانید آن را دریافت کنید و نصب نمایید.اگر گوشی شما یکی از مدلهای iPhone 5 و مدلهای بعد از آن باشد و یا iPad4 و مدلهای بعد از آن باشد با سیستم عامل iOS 10.3.1 سازگار خواهد بود. همانطور که قبلا هم گفتیم، حجم فایل دریافتی تنها در حدود ۳۰ مگابایت است و از لحاظ حجم اشغالی توسط سیستم عامل جدید گوشی تان نمی بایست نگران باشید.

مطالب مرتبط