ترفند آیفون

آموزش برنامه ی Notes آیفون

blank

یادداشت برداری با استفاده از برنامه ی Notes

برای یادداشت کردن اطلاعات مهم، طرح ها و  ایده هایی که به صورت ناگهانی به ذهنتان خطور می کند و همچنین سازماندهی نوشته هایی که در شرایط مختلف و به اشکال گوناگون برداشته اید، می توانید از برنامه ی بومی و کاربردی Notes که در کارخانه بر روی سیستم عامل iOS نصب شده است، استفاده کنید. شما با استفاده از این برنامه قادر خواهید بود عکس هایی که به ایمیل و برنامه های دیگر ضمیمه شده اند، اسنادی که از آنها اسکن گرفته شده است، لینک های وب و نقشه ها را به هر یادداشت دلخواهی که ایجاد کرده اید، اضافه کرده و حتی می توانید برای حفظ امنیت یادداشت هایتان آنها را قفل کنید. شما همچنین می توانید یادداشتی دلخواه را به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز بتوانند آن را مشاهده و ویرایش کنند.

آموزش برنامه ی Notes آیفون

شاید برایتان جالب باشد که می توانید با استفاده از امکانات برنامه ی Notes آیفون طرح اولیه ای را که برای پیاده سازی ایده ای که جهت بازسازی آشپزخانه دارید بکشید و حتی می توانید یک لیست کاری را با استفاده از اضافه کردن آن به برنامه ی Notes انجام دهید.

 

آموزش برنامه ی Notes آیفون

نمای-کلی-از-برنامه-ی-Notes-ایفون

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، برنامه ی Notes شامل دکمه هایی برای کار مشترک با دیگر افراد است و همچنین امکاناتی هم برای اشتراک گذاری یادداشت های موجود و در حال تکمیل با دیگران وجود دارد. در تصویر می توانید دکمه هایی را در بخش پایینی و برای پاک کردن یادداشت نوشته شده، شروع انجام یک چک لیست، اضافه کردن عکس به یادداشت، اضافه کردن ویدیو به یادداشت، اسکن اسناد، اضافه کردن مارک آپ ها و همچنین ایجاد یک یادداشت ببینید.

  • نگه داری امن یادداشت ها در iCloud 

برای آنکه نسخه ای امن از یادداشت هایی که بر روی برنامه ی Notes ایجاد می کنید بر روی فضای ذخیره سازی آی کلود ذخیره شود، می بایست به آدرس Settings > [your name] > iCloud رفته و در ادامه گزینه ی Notes را روشن کنید.  دقت کنید که با فعال کردن ذخیره سازی یادداشت ها بر روی iCloud ایجاد و ذخیره – و هرگونه تغییری که برای آنها ایجاد می کنید – بر روی تمامی دستگاه های iOS و رایانه های مکی که با استفاده از همان اپل ID سرویس iCloud به انها لاگین کرده اید، همگام خواهند شد. در این صورت می توانید با استفاده از کامپیوتر مک خود یادداشت هایی را که بر روی آیفون و آیپدتان ایجاد کرده اید، مشاهده و ویرایش کنید.

blankتوجه: چنانچه بر روی آیفون و آیپدتان از نسخه های قدیمی تر برنامه ی Notes استفاده می کنید، شاید لازم باشد که در ابتدای همگام سازی برنامه با آی کلود ابتدا این برنامه را آپدیت کنید تا بتوانید به تمام ویژگی های آن دسترسی داشته باشید و از آنها استفاده کنید. طرح ها(اسکچ ها)، چک لیست ها، سبک های مختلف برای طراحی پاراگراف، خصوصی سازی برنامه و حفظ رمز عبور، اضافه کردن افراد و موارد دیگر همگی از ویژگی های جدید برنامه ی Notes هستند که بر روی سیستم عامل های جدید iOS نصب شده است. آموزش ارتقای برنامه ی Notes در پست های آتی خواهد آمد.

  • ذخیره سازی یادداشت ها صرفاً بر روی آیفون

برای آن که یادداشت هایی که به گوشی خود اضافه می کنید تنها و تنها بر روی همین دستگاه ذخیره شوند، می بایست به ادرس Settings > Notes رفته و در ادامه بر روی گزینه ی “On My iPhone” تپ کنید تا این قابلیت بر روی گوشی فعال شود. پس از فعال سازی ذخیره ی یادداشت ها بر روی آیفون، یادداشت های اضافه شده توسط اکانت جاری تنها بر روی آیفون ذخیره می شود.

ذخیره یادداشت ها بر روی دستگاه ایفون

ذخیره یادداشت ها بر روی دستگاه ایفون

پس از این مرحله می توانید ببینید که یادداشت های جدید و ویرایش شده بر روی آیفون دیگر بر روی iCloud ذخیره نمی شوند و تغییر نمی یابند.

  • ایجاد یادداشت جدید 

برای اضافه کردن یادداشتی جدید به لیست یادداشت های موجود روی گوشی تنها کافی است بر روی دکمهthe New Note button تپ کنید. در این صورت یادداشتی جدید برای شما ایجاد می شود و اولین خط یادداشت هم عنوان یادداشت جدید خواهد بود.

blank استفاده از Siri برای اضافه کردن یادداشت جدید

برای ایجاد کردن یادداشتی جدید به لیست یادداشت های آیفون تنها کافی است پس از صدا زدن سیری جمله ای مانند: Create a new note بگویید تا یادداشتی جدید برایتان ایجاد شود.

blankنکته: چنانچه کنترلی را برای برنامه ی Notes به مرکز کنترل اضافه کنید، خواهید توانست به سرعت یک یادداشت ایجاد کنید و یا کار خود را بر روی آخرین یادداشت مورد ویرایش و از روی صفحه قفل گوشی ادامه دهید. برای پیکربندی تنظیمات و دسترسی های صفحه قفل گوشی، به آدرس Settings > Notes > Access Note from Lock Screen بروید.

دسترسی به یادداشت ها از روی صفحه ی قفل گوشی

دسترسی به یادداشت ها از روی صفحه ی قفل گوشی

blank استفاده از تاچ سه بعدی برای اضافه کردن یادداشت جدید

برای این منظور می بایست از روی صفحه اصلی گوشی، آیکون برنامه ی Notes را که به شکل blank است فشار داده و در ادامه از منوی عملیات سریعی که نشان داده می شود، عملیات مربوط به ایجاد یک نوشته جدید را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لمس سه بعدی بر روی پست آموزش تاچ سه بعدی در آیفون ضربه بزنید.

  • ایجاد حساب کاربری پیش فرض برای افزودن یا ویرایش یادداشت ها با استفاده از سیری و یا نمای امروز

شما می توانید با استفاده از  Siri یا Today View حساب کاربری پیش فرضی را تنظیم کنید که توسط آن به ایجاد و ویرایش یادداشت بر روی گوشی خود بپردازید. برای این منظور به آدرس Settings > Notes > Default Account بروید.

تنظیم اکانت پیش فرض برای برنامه ی Notes

تنظیم اکانت پیش فرض برای برنامه ی Notes

blankنکته: چنانچه ویجت Notes را به برنامه ی نمای امروز اضافه کنید، می توانید یادداشت ها را از درون برنامه ی نمای امروز بسازید و  آنها را درون برنامه مشاهده کنید. برای این منظور می بایست زمانی که در برنامه ی «نمایش امروز» هستید، بر روی گزینه ی Edit که  در بخش پایینی صفحه دیده می شود، ضربه بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه ی نمای امروز می توانید نگاهی به پست “آموزش نمای امروز در آیفون”  بیندازید.

  • حذف یادداشت در برنامه ی Notes

برای پاک کردن یادداشتی از لیست یادداشت های موجود روی گوشی می بایست پس از وارد شدن به یادداشت مورد نظر بر روی دکمه ی the Delete Note button تپ کنید. شما همچنین می توانید با تپ کردن روی یادداشت مورد نظر در لیست یادداشت ها و کشیدن آن به سمت چپ، بر روی Delete تپ کنید تا یادداشت را حذف کنید.

اگر کمی بعد نظرتان تغییر کرد و خواستید یادداشت حذف شده را بازگردانی کنید، تنها کافی است پوشه Recently Deleted را باز کرده و با تپ کردن بر روی یادداشتی که می خواهید آن را بازگردانی کنید، روی گزینه ی Recover ضربه بزنید.

اضافه کردن استایل و فرمت برای یادداشت و ضمیمه

  • تنظیم فرمت متن و جداول، لیست ها، اسناد اسکن شده، عکس ها، فیلم ها و طرح ها 

همانطور که در تصویر زیر می بینید می توانید فرمت متن نگارش شده در برنامه ی Notes را تغییر داده و به آن جدول اضافه کنید. همانطور که پیشتر هم گفتیم می توانید به نوشته های اضافه شده در بخش یادداشت ها عکس و ویدیو ضمیمه کنید و روی آن طرح دلخواه خودتان را قلم بزنید.

فرمت نوشته ها در برنامه ی Notes ایفون

فرمت نوشته ها در برنامه ی Notes ایفون

تصویر بالا صفحه ای از برنامه ی Notes را نمایش می دهد که در بخش بالایی آن دکمه های Add و ذخیره ی یادداشت ها و نیز افزودن طرح، عکس یا ویدیو قرار دارند.

  • تغییر سبک و استایل متن

برای تغییر استایل و سبک کار شده روی متن، بر روی دکمه the Text Styles button ضربه زده و در ادامه سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  • تنظیم قالب پیش فرض قالب بندی برای پاراگراف اول 

برای این منظور بایستی به آدرس Settings > Notes رفته و در ادامه بر روی گزینه ی  New Notes Start With ضربه بزنید. پس از این مرحله می بایست Title, Heading,  Body را نیز انتخاب کنید.

  • ایجاد چک لیست

برای اضافه کردن یک چک لیست به یادداشت خود بایستی دکمه چک لیست را که به شکلthe Checklist button است لمس کرده و در ادامه اولین موردکنترلی را در لیست وارد کنید. برای حذف فرمت چک لیست، بایستی بار دیگر بر روی the Checklist button تپ کنید.

ابزار مورد استفاده در برنامه ی Notes ایفون

ابزار مورد استفاده در برنامه ی Notes ایفون

در تصویر بالا می توانید نمونه ای از چک لیست اضافه شده به یادداشت های آیفون را ببینید. نوار ابزار بالای صفحه کلید شامل دکمه هایی است (از چپ به راست) که می توانند یک جدول را اضافه کنند؛ یادداشت را فرمت کنند، یک چک لیست اضافه کنند، اسکن سند را انجام دهند، عکس، ویدئو، یا طرح را اضافه کنند و یا ابزار مارک آپ را در اختیار کاربر قرار دهند.

  •  اضافه کردن عکس و ویدیو به یادداشت 

دکمه Insert را فشار دهید تا یکی از عکس ها و یا ویدیوهای جدیدی که می گیرید و یا عکسی موجود در برنامه ی Photos را انتخاب کرده و به یادداشت مورد نظرتان اضافه کنید.

چنانچه دوست دارید که عکس ها یا فیلم هایی که درون برنامه ی Notes می گیرید به صورت خودکار به برنامه Photos اضافه شوند، به Settings > Notes  رفته و گزینه ی Save to Photos را فعال کنید.

  • اضافه کردن اطلاعات جدید از برنامه های دیگر به Notes 

زمانی که در حال اجرای برنامه دیگری هستید و میخواهید اطلاعات اضافه تری را به یادداشتهایتان اضافه کنید (مانند مکانی مشخص بر روی نقشه در برنامه ی Maps، صفحه ی وب خاصی در برنامه ی Safari و یا یک PDF که بر روی Files قرار گرفته است)، می بایست بر روی دکمه the Share button تپ کرده و در ادامه بر روی گزینه ی Add to Notes ضربه بزنید. شما همچنین می توانید یادداشتی جدید را ایجاد کرده و یا پیوست را به یکی از یادداشت های موجود اضافه کنید.

  • علامت گذاری به عنوان یک تصویر یا PDF

برای این منظور می توانید بر روی تصویر یا PDF ی که در بخش یادداشت ها اضافه کرده اید ضربه زده و در ادامه بر روی دکمه Markup ضربه بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی کار با ابزار نشانه گذاری و علامت گذاری بر روی آیفون، نگاهی به پست “علامت گذاری و مارک آپ با استفاده از آیفون” بیندازید.

  • تغییر اندازه پیش نمایش فایلهای پیوستی به یادداشت ها

برای تغییر در اندازه ی پیش فرضی نمایش فایلهای پیوستی به یادداشت ها می توانید ابتدا فایل پیوستی را لمس کرده و برای چند ثانیه انگشت خود را روی ان نگه دارید و در ادامه سایز پیش نمایش دلخواه خود را از میان گزینه های ارائه شده انتخاب کنید.

ایجاد دست نوشته با استفاده از برنامه ی Notes

کاربران آیفون ها و آیپد ها می توانند با استفاده از ابزار دست خط و یا همان Hand Writing و با طرح کشیدن با استفاده از انگشتان دستانشان بر روی صفحه نمایش گوشی، یادداشت هایی را ایجاد کنند که قابلیت جست و جو و … دارد.

  •  ایجاد یادداشت دست نویس یا نقاشی

برای ایجاد دست نوشته می بایست درست زمانی که در حال مشاهده ی یکی از یادداشت ها هستید بر روی دکمه the Handwriting Tools button ضربه زده و در ادامه نوشتن یا نقاشی را با استفاده از انگشت خود آغاز کنید. می توانید با ضربه زدن بر روی the Handwriting Tools button  ابزار متفاوتی را برای نوشتن دست نوشته ی خود انتخاب کنید. برای انتخاب رنگ دلخواه دست نوشته تان بر رویپالت رنگ ضربه بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی کار با ابزار نشانه گذاری و علامت گذاری بر روی آیفون، نگاهی به پست “علامت گذاری و مارک آپ با استفاده از آیفون” بیندازید.

ایجاد-یک-دست-نوشته-در-برنامه-ی-Notes-ایفون

ایجاد-یک-دست-نوشته-در-برنامه-ی-Notes-ایفون

 در تصویر بالا می توانید یادداشت دست نویسی را ببینید که با متن و نقاشی همراه شده است.

blankنکته: اگر دوست دارید نقاشی را بر روی متن موجود قرار دهید، می بایست متن را تا زمانی که یک نشانگر ذره بین بر روی آن ظاهر شود لمس کرده و انگشت خود را روی آن نگه دارید، پس از این می بایست با کشیدن صفحه به سمت چپ و راست و یا بالا و پایین موقعیت مکانی مورد نظر برای درج نقاشی را انتخاب و تعیین کرده و در نهایت بر روی گزینه ی «Insert Drawing» ضربه بزنید.

  • پاک کردن بخشی از طرح کشیده شده

چنانچه در هر بخشی از کشیدن نقاشی و یا نوشتن روی صفحه باشید و به اشتباه شکلی را بکشید که دلخواهتان نیست، می توانید با تپ کردن روی آیکون the Undo button طرح اضافه شده را حذف کنید.

  • توقف نقاشی 

 برای رد کردن هر یک از ابزارهای ایجاد دست نوشته بر روی گزینه ی Done  تپ کنید. برای افزودن موارد و اطلاعات بیشتر به یادداشت خود، هر چه که دوست دارید را بر روی صفحه کلید تایپ کرده و یا با تپ کردن بر روی add attachments عکس و فیلم دلخواهتان را به یادداشت و دست نوشته ی موجود اضافه کنید.

  • ادامه ی فرآیند کشیدن نقاشی

دکمه the Handwriting Tools button  را تپ کنید تا فرآیند کشیدن نقاشی از سر گرفته شود.

  • نمایش خطوط یا شبکه توری تنظیم صفحه

برای ایجاد خط و یا توری تنظیم صفحه می باست درست زمانی که در حال تماشای یکی از یادداشت های برنامه ی Notes هستید، بر روی دکمه the Share button ضربه زده و در ادامه بر روی Lines & Grids ضربه بزنید، سپس یک سبک و استایل خط و یا شبکه را برای اعمال روی یادداشت انتخاب کنید. برای تنظیم و اعمال سبک پیش فرض خط یا شبکه بر روی یادداشت های جدید، به آدرس Settings > Notes > Lines & Grids بروید.

تنظیم خط و شبکه توری بر روی برنامه ی Notes ایفون

تنظیم خط و شبکه توری بر روی برنامه ی Notes ایفون

  • ویرایش عنوان پیشنهادیِ دست نوشته

اول از همه دقت کنید که حدس زدن عنوانی پیش فرض برای دست نوشته برای همه زبان ها موجود نیست. چنانچه یادداشت شما با متن دست نوشته ای آغاز می شود،  می توانید با رفتن به بالای صفحه یادداشت، عنوان پیشنهادی را ببیند. اگر این عنوان مطلوب شما نیست می توانید بر روی Edit ضربه بزنید.

  • جستجوی متن تایپ شده و دستنویس های موجود روی یک یادداشت

بر روی دکمه the Share button ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Find in Note تپ کنید و با وارد کردن متن مورد نظر برای جست و جو در قسمت جستجو، برنامه را ملزم به گشتن میان دست نوشته ها کنید.

جست و جو میان دست نوشته های موجود روی برنامه ی Notes آیفون

جست و جو میان دست نوشته های موجود روی برنامه ی Notes آیفون

در تصویر بالا می توانید یادداشتی را به همراه دست خطی ببیند که قابل جستجو است. همانطور که در تصویر می بینید کلمه “beans” که در فیلد جستجو وارد شده است، بر روی در یادداشت برجسته می شود. برای آموزش ترفندهای جست و جوی دست نوشته بر روی سیستم عامل iOS 11 پست “آموزش جست و جوی دست نوشته روی iOS11 “ را ببینید.

  • جستجوی کل یادداشت ها برای متن تایپ شده و دست نویسی خاص

برای نشان دادن فیلد جستجو، به بالای لیست یادداشت ها بروید و در ادامه متن مورد نظرتان برای جست و جو را وارد کنید.

blankتوجه: توانایی جستجوی متن های دست نویس برای همه زبان ها قابل دسترسی نیست. این قابلیت نیاز به دانش هوش مصنوعی و متن کاوی دارد که در حال حاضر برای برخی از زبان ها از جمله انگلیسی در اختیار است.

سوالات متداول در مورد آموزش برنامه ی Notes آیفون : یادداشت برداری

1- برنامه Notes در گوشی آیفون چیست؟

امروزه گوشی آیفون صرفا یک دستگاه موبایل نیست، این به دستیار هوشمند برای هر کاربر تبدیل شده است. جدای از مکالمه، نوشتن و ارسال پیامک، گیمینگ و وبگردی در رسانه های اجتماعی، از این گوشی برای نوشتن یادداشت استفاده می شود. برنامه Note برای یادداشت برداری در گوشی آیفون استفاده می شود.

2- بهترین برنامه برای یادداشت برداری کدام است؟

هر گوشی هوشمند به صورت پیش فرض یک برنامه یادداشت برداری را روی خود نصب دارد. اما برنامه های زیادی برای یادداشت برداری وجود دارد که هر یک با داشتن مزیت و رابط کاربری که دارد طرفداران خاص خود را دارند. برخی از بهترین برنامه های Note در گوشی آیفون عبارتند از: Evernote ، Bear با بهترین رابط کاربری، Notes App برنامه پیش فرض iOS برای یادداشت برداری، OneNote ، Google Keep یک برنامه یادداشت برداری با حجم کم، Notebook by Zoho.

3- یادداشت ها در گوشی آیفون من محو شده است، آیا می توانم آنها را پیدا کنم؟

اگر در گوشی آیفون خود یادداشت هایی دارید که ناپدید شده اند، بازگرداندن آنها ساده است. اگر یادداشت های ناپدید شده بخشی از iCloud، Gmail، Yahoo یا اکانت ایمیل دیگری دارید، هستند، اگر یادداشت هایی که از دست داده اید به صورت محلی ذخیره شده اند، برای بازیابی آن یادداشت ها باید نسخه بکاپ قبلی خود را بازیابی کنید.

4- برای بازیابی فایل بکاپ و پیدا کردن یادداشت های آیفون چه کار کنم؟

برنامه تنظیمات گوشی آیفون خود را باز کنید. گزینه Passwords & Accounts را انتخاب کنید. زیر اکانت ها، یکی از ارائه کنندگان خدمات آی کلود، جیمیل، یاهو و یا هر سرویس دیگری که قبلاً از آن برای Note و یادداشت برداری استفاده کرده اید را انتخاب کنید. روی Notes ضربه بزنید و دکمه کنار آن را فعال کنید. به برنامه Notes باز گردید و انگشت خود را از بالا به پایین بکشید تا یادداشت های از دست رفته رفرش شده و بازیابی شوند. این کار را برای سایر اکانت های ایمیل دیگر نیز انجام دهید.

5- از کجا بدانم برنامه Notes در آیفون من حذف شده است؟

اگر نمی توانید برنامه یادداشت ها را راحت پیدا کنید، از وسط، صفحه اصلی خود را به پایین بکشید. با این کار کادر جستجوی Siri در گوشی آیفون شما باز می شود. عبارت Notes را تایپ کنید؛ اگر نماد برنامه در گزینه های جستجوی شما نشان داده نشود یا در قسمت App Store ظاهر شود، به نوعی حذف شده است. به خاطر داشته باشید که برنامه Notes فقط از آیفون با iOS 10 یا بالاتر، قابل حذف است.

6- چگونه برنامه Notes در آیفون را مجددا نصب کنم؟

نحوه نصب مجدد برنامه Notes و بازیابی یادداشت ها در iPhone به صورت زیر است: اپ استور را روی گوشی آیفون خود باز کنید، در کادر جستجو عبارت Notes را تایپ کنید. در لیست نتایج آن را پیدا کنید و مجدداً دانلود کنید. هنگام باز کردن برنامه نوت برای نصب مجدد، به آی کلود هدایت خواهید شد. روی آی کلود ضربه بزنید و در منو تنظیمات آی کلود روی Notes ضربه بزنید. سپس برنامه نوت را باز گردانید و تمام یادداشت های آی کلود خود را بازیابی کنید.

7- آیا امکان بازیابی یادداشت های حذف شده در گوشی آیفون وجود دارد؟

بله. یادداشت هایی که اخیراً در گوشی آیفون خود پاک کرده اید در یک پوشه ویژه که به یادداشت های اخیراً حذف شده اختصاص دارد، قرار می گیرند. یادداشت ها به مدت 30 روز در پوشه اخیراً حذف شده باقی می مانند و پس از آن به طور کامل از دستگاه شما پاک می شوند. بنابراین امکان بازیابی یادداشتی که اخیراً پاک کرده اید وجود دارد.

8- چگونه یادداشت های اخیراً حذف شده را در گوشی آیفون بازیابی کنیم؟

برای بازیابی یادداشتی که اخیراً پاک کرده اید برنامه Note گوشی آیفون خود را باز کنید. مطمئن باشید که در پنجره پوشه های این برنامه هستید. در غیر اینصورت روی فلش بازگشت در گوشه بالا سمت چپ صفحه، ضربه بزنید تا به این پنجره هدایت شوید. هر اکانت و حساب کاربری مثل ایمیل، آی کلود، جیمیل و غیره دارای پوشه اخیراً حذف شده مخصوص به خود است. اگر مطمئن نیستید که یادداشت شما در کدام پوشه است، یکی یکی آنها را چک کنید. روی پوشه ها ضربه بزنید و یادداشتی که می خواهید بازیابی شود را انتخاب کنید، آن را به مکان دلخواه خود انتقال دهید برای این کار روی گزینه Edit در بالا سمت راست ضربه بزنید، یادداشت را انتخاب کنید و به مکان دلخواه ببرید.

9- آیا برنامه یادداشت Evernote بهتر است یا Apple Notes؟

Apple Notes و Evernote تجربه رضایت بخشی را در دستگاه های iOS ارائه می دهند. Evernote با نوار پایین، رابط کاربری بصری، پشتیبانی از تم تاریک و امکان افزودن یادداشت های صوتی بهتر است. گزینه های قالب بندی آن نیز شبیه به نسخه دسک تاپ آن است که نکته خوبی است.

10- امن ترین برنامه یادداشت برداری (Note) برای گوشی های آیفون کدامند؟

در زیر به ترتیب چند از بهترین و امن ترین برنامه Note آورده شده است:

  • Evernote : بهترین و امن ترین برنامه
  • Runner-Up : امن ترین برنامه
  • Dropbox Paper: با قابلیت به اشتراک گذاری و همکاری تیمی
  • Simplenote : با ساده ترین رابط کاربری
  • Apple Notes : بهترین برنامه از پیش نصب شده در دستگاه های اپل
  • Zoho Notebook : بهترین برنامه برای مدیریت انواع مختلف یادداشت ها
  • Saferoom : بهترین برنامه برای یادداشت برداری رمزگذاری شده

مطالب مرتبط