ترفند آیفون

تنظیم صدای آیفون و نمای امروز

تنظیم صدای آیفون و نمای امروز

تنظیم صدای آیفون آسان است و اپل امکان تغییر ولوم صدای موسیقی را جدا از تماس ها و هشدارها فراهم می کند. این یک ویژگی مفید است، زیرا برخی از صداها برای کاربر مهم‌تر هستند و باید بلندتر باشند تا بتوانند از صدای محیط در اتاق یا بیرون از منزل شنیده شوند. ممکن است منتظر شنیدن صدای نوتیفیکیشن آیفون باشید و در آن لحظه دوست ندارید صدای بازی یا موسیقی بلند باشد. از طرف دیگر، یک تماس تلفنی می تواند مهمتر از موسیقی پس زمینه ای باشد که در حین کار پخش می شود. از اینرو در این مقاله قصد داریم، نحوه تنظیم میزان صدای رسانه آیفون جدا از زنگ و صدای نوتیف ایفون را بررسی کنیم.

چگونه صدای گوشی ایفون را درست کنیم؟

برای درست کردن صدای آیفون، شما می توانید چند راهکار را امتحان کنید:

  • ابتدا بررسی کنید که گوشی شما در حالت سایلنت یا نوتیفیکیشن نباشد. برای این کار، دکمه کنار گوشی را بالا و پایین کنید و مطمئن شوید که صدای گوشی فعال باشد.
  • سپس بررسی کنید که گرد و غبار روی اسپیکر گوشی وجود نداشته باشد. برای این کار، می توانید از یک مسواک نرم و خشک استفاده کنید و به آرامی اسپیکر را تمیز کنید.
  • در مرحله بعد، تنظیمات صدای گوشی را چک کنید و مطمئن شوید که صدای زنگ، رسانه، هشدار و غیره به حد کافی بلند باشد. همچنین می توانید از گزینه Change with Buttons استفاده کنید تا صدای زنگ گوشی را با دکمه های کنار گوشی تغییر دهید.
  • اگر همچنان مشکل داشتید، ممکن است مشکل از نرم افزار باشد. در این صورت، می توانید گوشی خود را ری استارت کنید و آخرین نسخه سیستم عامل را نصب کنید.

در نهایت، اگر هیچ راه حل فوق جواب نداد، ممکن است مشکل از سخت افزار باشد. در این صورت، باید به یک مرکز تعمیرات معتبر مراجعه کنید و قطعات خراب را تعویض کنید.

شما می توانید زمانی که در حال حرف زدن با تلفن هستید و یا مشغول گوش دادن به آهنگ ها، فیلم ها یا رسانه های دیگر هستید، با استفاده از دکمه های سمت چپ آیفون، میزان صدای خروجی از بلندگوهای گوشی و یا تبلت خود را تنظیم کنید. دکمه های کنترل ولوم برای تنظیم و کنترل صدای زنگ، هشدار(نوتیفیکیشن ها) و دیگر جلوه های صوتی گوشی نیز استفاده می شوند.

نکته ی جالبی که شاید خیلی از کاربران آیفون ها از آن خبر نداشته باشند قابلیت تنظیم صدای خروجی از اسپیکرها با استفاده از Siri است. نحوه ی کنترل ولوم با استفاده از سیری به این شکل است که اگر می خواهید صدای بلندگو بیشتر شود باید از فرمان صوتی “Turn up the volume” و در صورتی که می خواهید صدای خروجی کم شود از فرمان صوتی “Turn down the volume” استفاده کنید.

صدای آیفون

ولوم کم و زیاد در آیفون

قفل زنگ (رینگر) و ولوم های هشدار

برای آن که اعمال تغییر با استفاده از دکمه ها را غیرفعال کنید، در مدل هایی از آیفون که هپتیک دارند به آدرس Settings > Sounds & Haptics و در سایر مدل ها به آدرس Settings > Sounds بروید و با تپ کردن روی عبارت “Change with Buttons”  و کشیدن تانگل آن به سمت چپ، این گزینه را روی گوشی و تبلت خود غیر فعال کنید. در ادامه لیستی از گوشی هایی را که از قابلیت هپتیک صدا پشتیبانی می کنند، می بینید. این گوشی ها عبارتند از: iPhone X، iPhone 8 ،iPhone 8 Plus ،iPhone 7 iPhone 7 Plus

تنظیم صداهای خروجی از اسپیکر آیفون

تنظیم صداهای خروجی از اسپیکر آیفون

blankتوجه: برای محدود کردن حداکثر میزان صدای خروجی برای هدست که به جهت تامین امنیت شنوایی کاربران انجام می شود، به آدرس زیر بروید.

Settings > Music > Volume Limit

تنظیمات ماکزیمم صدای خروجی

تنظیمات ماکزیمم صدای خروجی

برای آن که جلوی تغییرات روی ماکزیمم صدای خروجی از هدست را بگیرید، به آدرس زیر بروید.

Settings > General > Restrictions > Volume Limit

استفاده از مرکز کنترل برای تنظیم ولوم گوشی

برای آن که با استفاده از مرکز کنترل بتوانید ولوم گوشی موبایل را تنظیم کنید، زمانی که آیفون قفل شده است و یا هنگامی که از برنامه ای دیگر روی گوشی استفاده می کنید، مرکز کنترل را باز کرده و آن گاه آیکون  the volume slider  را بکشید.

استفاده از Do not Disturb

شما می توانید با استفاده از فعال کردن Do not Disturb، به صورت موقتی اعلان تماسها، هشدارها و … را خاموش کنید. برای این منظور می بایست مرکز کنترل را باز کنید و پس از آن بر روی دکمه Do not Disturb که با آیکون the Do Not Disturb button مشخص شده است، ضربه بزنید تا آن را روشن یا خاموش کنید.

قرار دادن آیفون در حالت رینگ یا سایلنت

برای آن که گوشی را در حالت رینگ (زنگ خوردن با صدای بلند) و یا سایلنت قرار دهید، می بایست سوییچی را که در سمت چپ گوشی قرار گرفته است و موسوم به کلید “Ring/Silent” است، فلیپ (به چپ و را راست تغییر دهید) کنید تا iPhone را در حالت رینگ یا حالت خاموش قرار دهید.

سوییچ رینگ و سایلنت در آیفون

سوییچ رینگ و سایلنت در آیفون

در حالت رینگ، آیفون همه صداهایی را که سیستم عامل آنها را به اسپیکر می فرستد، پخش می کند. در حالت خاموش یا همان سایلنت (زمانی که سوئیچ رنگ نارنجی را نشان می دهد)، آیفون هشدار و سایر جلوه های صوتی را نادیده گرفته و آنها پخش نمی کند (در حالت سایلنت، بسته به تنظیماتی که روی گوشی صورت گرفته است، ممکن است گوشی با ورود پیام و یا زنگ ارتعاش یابد).

توجه: صدای خروجی آلارمی که آن را برای هشدار روی گوشی تنظیم می کنید، برنامه هایی که خروجی صوتی دارند همانند موسیقی و بسیاری از بازی ها از طریق بلندگوی داخلی پخش می شود و این پخش صدا حتی زمانی که iPhone در حالت خاموش قرار داده شده است هم صورت می گیرد. آلارم های صوتی (شاتر دوربین) برای دوربین و یادداشت های صوتی، در برخی از مناطق جهان و به دلایل امنیتی حتی زمانی که کلید رینگ / سایلنت روی سایلنت قرار داده شده است هم صدا می دهد. مقاله ی ” ترفندهای ساکت کردن شاتر دوربین آیفون” را مطالعه کنید.

تغییر صدا آیفون با AirPods

جدا از استفاده از کلیدهای کنترل‌ آیفون، اپل همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان صدا را از روی AirPods خود تنظیم کنند. اگر کاربر دارای AirPods Pro 2 باشد، این کار بسیار آسان است. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که انگشت شست خود را روی ساقه AirPod قرار دهند و سپس انگشت اشاره خود را روی کنترل لمسی صاف به سمت بالا یا پایین بکشند تا صدا را کم یا زیاد کند. این کنترل برای افزایش حجم رسانه در هنگام تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی یا بازی به خوبی کار می کند.

کاربران AirPods 3 یا AirPods Pro (نسل اول و دوم)، می‌توانند کنترل‌های صدا را با استفاده از Siri نیز تغییر دهند. با استفاده از دستوری مانند « Hey Siri، صدا را افزایش دهید » یا « Hey Siri، صدا را کم کنید » سطح صدا را در آیفون تغییر می‌دهد. کاربران اپل واچ هم می‌توانند با باز کردن Now Playing و چرخاندن Digital Crown، میزان صدای رسانه آیفون را روی AirPods خود تنظیم کنند.

علت کم شدن صدای زنگ ایفون ۱۱، ۱۲ و ۱۳

کم شدن صدای زنگ آیفون ممکن است به چند دلیل باشد:

  • گوشی شما در حالت سایلنت یا ناتیفیکیشن باشد. برای بررسی این مورد، دکمه کنار گوشی را بالا و پایین کنید و مطمئن شوید که صدای گوشی فعال باشد.
  • گرد و غبار روی اسپیکر گوشی وجود داشته باشد. برای تمیز کردن اسپیکر، می توانید از یک مسواک نرم و خشک استفاده کنید و به آرامی اسپیکر را تمیز کنید.
  • ممکن است تنظیمات صدای گوشی نادرست باشد. برای این کار، به قسمت Settings > Sounds & Haptics بروید و صدای زنگ، رسانه، هشدار و غیره را تغییر دهید.
  • احتمال دارد گوشی شما به یک هندزفری یا بلوتوث متصل باشد. برای این کار، بلوتوث گوشی را خاموش کنید و هندزفری را جدا کنید.
  • شاید گوشی شما نیاز به ری استارت یا آپدیت داشته باشد. برای این کار، گوشی خود را خاموش و روشن کنید و آخرین نسخه سیستم عامل را نصب کنید

در نهایت، اگر هیچ راه حل فوق جواب نداد، ممکن است مشکل از سخت افزار باشد. در این صورت، باید به یک مرکز تعمیرات ایفون معتبر مراجعه کنید و قطعات خراب را تعویض کنید.

نمای امروز

با استفاده از قابلیت “نمای امروز” می توانید تنها با یک نگاه از اطلاعات و برنامه های مورد علاقه خود اطلاع پیدا کنید. این برنامه ها شامل نقشه ها، تقویم، یادداشت ها، اخبار، یادآوری ها و موارد دیگر است.

باز کردن “نمای امروز”

برای باز کردن نمای امروز روی گوشی خود تنها لازم است صفحه را از لبه سمت چپ به سمت راست بکشید. این کار را می توانید زمانی که در صفحه ی خانه ی گوشی هستید و یا زمانی که روی صفحه قفل گوشی هستید، انجام دهید.

نمای امروز

نمای امروز

اضافه کردن و سازماندهی ویجت های “نمای امروز”

برای انتخاب ویجتی که نمای امروز با آن نمایش داده شود، بر روی عبارت “Edit” که در پایین صفحه قرار دارد، ضربه بزنید. برای افزودن یا حذف ویجتها نیز می توانید به ترتیب آیکون های  the Insert button و  the Remove button  را لمس کنید. برای ایجاد تغییر در ترتیب اطلاعات نمایش در صفحه ی “نمای امروز”، دکمه the Reorder button را لمس کنید و آن گاه  اطلاعات را برداشته و آنها را به موقعیت جدیدشان که مطلوب شماست، بکشانید.

نکته: برای افزودن شرایط رفت و آمدی به Today View، از طریق مسیر زیر دکمه ی “Significant Locations”  را فعال کنید.

Settings > Privacy > Location Services > System Services > Significant Locations

تنظیم نمای امروز

تنظیم نمای امروز

 آیا زمانی که آیفون قفل شده است، اجازه دسترسی به نمای امروز را می دهد؟

 برای تغییر در این دسترسی ها به آدرس زیر بروید.

Settings > Face ID & Passcode (iPhone X) 

Settings > Touch ID & Passcode (در مدل های دیگر آیفون)

نمایش نمای امروز در صفحه ی قفل آیفون

نمایش نمای امروز در صفحه ی قفل آیفون

سوالات متداول در مورد تنظیم صدای آیفون و نمای امروز

1- چگونه حجم صدای گوشی آیفون را کم و یا زیاد کنم؟

هنگامی که گوشی آیفون را در دست دارید یا به آهنگ، فیلم یا سایر رسانه ها گوش می دهید، با استفاده از دکمه های کناری گوشی iPhone خود می توانید میزان صدا را تنظیم می کنند. این دکمه ها همچنین میزان صدای زنگ گوشی (رینگر)، نوتیفیکیشن ها و افکت های صوتی دیگر را کنترل می کنند. همچنین می توانید از Siri برای افزایش یا کاهش میزان صدا استفاده کنید.

2- چگونه می توان میزان صدای کپسول گوشی برای تماس های تلفنی در گوشی آیفون را تغییر داد؟

اگر در گوشی آیفون در شنیدن صدای مخاطب خود مشکل دارید یا اینکه صدای مکالمه شما به طرز ناراحت کننده ای بلند است، می توانید میزان صدای تماس را در گوشی آیفون تنظیم کنید. اگر در گوشی خود برای مکالمه از هدست یا هدفون استفاده می کنید، ممکن است به طور جداگانه بتوانید میزان صدا را بر روی هدست یا هدفون تنظیم کنید. برای این کار می توانید از دکمه های کناری گوشی خود استفاده کنید و میزان صدا را به دلخواه خود تنظیم کنید.

3- چرا حجم صدا در گوشی آیفون من اینقدر پایین است؟

برنامه تنظیمات گوشی آیفون خود را باز کنید و به قسمت Sounds و یا Sounds & Haptics بروید، نوار کشویی Ringer and Alerts را چند بار به عقب و جلو بکشید. اگر صدایی نمی شنوید، یا اگر دکمه بلندگوی شما در این نوار کشویی کم نور شده است، ممکن است بلندگو شما خراب باشد و به تعمیر نیاز داشته باشد. در صورت نیاز می توانید از سرویس تعمیرات موبایل ما استفاده کنید.

4- چرا صدای گوشی آیفون من خود به خود کم می شود؟

کم شدن خودکار صدای گوشی آیفون از تنظیمات گوشی و یکی از گزینه هایی است که در iOS های جدید به منو اضافه شده است. می توانیم آن را غیرفعال کنیم یا روی حجم صدای مختلف و دلخواه تنظیم کنیم. برای انجام این کار، وارد تنظیمات دستگاه خود شوید. بخش صداها و ارتعاشات (Sounds and vibrations) را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. قسمتی به نام Headphone Safety را خواهید دید. در داخل این قسمت گزینه ای وج.ود دارد که شما می توانید کاهش صداهای بلند را فعال یا غیرفعال کنید. با فعال کردن آن، می توانید میزان دسیبل صدایی که می خواهید به عنوان حد یا limit باشد، را علامت گذاری کنید.

5- چرا دکمه های تنظیم صدا روی آیفون من کار نمی کنند؟

برای رفع این مشکل به به تنظیمات> عمومی> قابلیت دسترسی بروید و Assistive Touch را روشن کنید. با این کار می توانید دکمه ها را کنترل کنید. روی گزینه Volume چند بار ضربه بزنید ممکن است دوباره دکمه ها کار خود را شروع کنند.

6- آیا برنامه ای برای افزایش حجم صدا گوشی آیفون وجود دارد؟

برنامه همگام سازی موسیقی آیفون AmpMe که با گوشی های آیفون، بلندگوهای بلوتوث، کامپیوترها و لپ تاپ ها سینک و جفت می شود براحتی و به صورت رایگان می تواند صدای موسیقی شما را افزایش دهد! بیش از 20 میلیون کاربر در حال حاضر از AmpMe استفاده می کنند! چرا که حجم صدای بلندگو آیفون شما را به خوبی تقویت می کند، موسیقی را از یوتیوب، اسپاتیفای، دیزر، ساند کلود یا لایبرری موسیقی شخصی شما پخش می کند. امکان سینک کردن با گوشی دوستان شما وجود دارد تا همزمان در چندین دستگاه موسیقی پخش کرده و فیلم تماشا کنند. هرچه تعداد دستگاه های شما بیشتر باشد، صدای مهمانی شما بلندتر می شود!

7- چگونه حجم صدای بلوتوث را روی گوشی آیفونم تنظیم کنم؟

برای تنظیم حجم صدای بلوتوث در گوشی آیفون به برنامه تنظیمات بروید، به پایین اسکرول کنید تا به Music برسید. گزینه «Volume Limit» به معنای «حد صدا» را چک کنید، در صورتی که فعال است و روی On قرار دارد، آن را انتخاب کرده و به حداکثر یا کمی مانده تا حداکثر بکشانید. با این کار مشکل حل خواهد شد.

8- Today View یا نمای امروز در گوشی آیفون چیست؟

نمای امروز و یا Today View یک صفحه برای نمایش اطلاعات است که از صفحه اصلی گوشی آیفون شما قابل دسترس است و نگاهی گذرا به اوقات روز دارد و دسترسی به کارهایی که اغلب انجام می دهید را به شما نشان می دهد. نگاه اجمالی روزانه ممکن است شامل برنامه شما، پیام های اخیر، آب و هوا ، عناوین خبری و موارد دیگر باشد.

9- چگونه می توانم Today View را در گوشی آیفونم ببینم؟

برای دسترسی به نمای امروز در گوشی آیفون خود، در صفحه اصلی، انگشت خود را روی پنل گذاشته به سمت راست بکشید. کشیدن انگشت به سمت راست را می توانید از هر جای صفحه: لبه سمت چپ، وسط یا حتی نزدیک به لبه سمت راست صفحه، انجام دهید. برای بازگشت به صفحه اصلی یا صفحه قفل گوشی، انگشت خود را روی فرم نمای امروز قرار دهید به سمت چپ بکشید.

10- چگونه نمای امروز یا Today View را در گوشی آیفونم غیر فعال کنم؟

برای غیر فعال کردن نمای امروز در گوشی آیفون خود، برنامه تنظیمات را باز کنید، روی گزینه « Touch ID & Passcode » و یا «Face ID & Passcode» ضربه بزنید. به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه نمای امروز برسید، اکنون روی دکمه کنار آن ضربه بزنید و آن را غیر فعال (off) کنید. دقت داشته باشید که با این کار تنها نمای امروز را از صفحه قفل گوشی خود حذف می کنید و وقتی که قفل صفحه نمایش گوشی خود را باز می کنید، می توانید به Today View دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط