ترفند iOS

آموزش بازگردانی نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن‌ها در گوشی آیفون جیلبریک شده

آموزش بازگردانی نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن‌ها در گوشی آیفون جیلبریک شده

به دلایل مختلفی ممکن است خواهان بازگرداندن نسخه‌‌های قبلی یک یا چند اپلیکیشن متفاوت باشید. چه ظاهر نسخه‌های قبلی بوده است که با آنها راحت‌تر بوده‌اید چه کارایی آن که ممکن است در نسخه‌های جدید دستخوش تغییراتی شده است، به هر حال دلایل برای بازگرداندن نسخه‌های قبلی اپلیکیشن‌های مختلف فراوان است و به همین دلیل راه‌های مختلفی نیز برای انجام این کار وجود دارد. در این مطلب قصد داریم به شما نحوه‌ی بازگردانی نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن‌ها را پس از به روز رسانی آموزش دهیم.

استفاده از App Admin برای بازگردانی نسخه قبلی اپ ها در آیفون جلبریک شده

قبل از هر چیز لازم است که گوشی آیفون شما جیلبریک شده باشه و در غیر این صورت این روشی که می‌خواهیم به شما آموزش دهیم ابدا جواب گو نخواهد بود. نکته‌ی مثبت این روشی که در ادامه می‌خوانید این است که اصلا و ابدا نیازی به کامپیوتر یا لوازم جانبی دیگر ندارید و به راحتی می‌توانید از طریق گوشی آیفون خودتان آن را انجام دهید. به دلیل راحتی این روش با یک بار انجام آن بصورت گام به گام، در آینده می‌توانید به راحتی خودتان تمام اپلیکیشن‌ هایی که می‌خواهید را به نسخه‌های قبلی بازگردانید و به روز رسانی‌های ناخواسته‌ای که باعث شده است دیگر به نسخه‌های قدیمی دسترسی نداشته باشید را دور بزنید.

برای شروع لازم است که برنامه‌ی App Admin که روشی نوین برای دست کاری کردن اپلیکیشن آیفون‌های جیلبریک شده است را بر روی آیفون خود نصب کنید. برنامه‌ی App Admin به اندازه‌ای هوشمند است که به راحتی تمام نسخه‌های متفاوت از برنامه که قبلا بر روی آیفون خود نصب کرده‌اید را برای شما لیست کرده تا بدون نیاز به جستجو و آزمون و خطا به راحتی بتوانید نسخه‌ی به روز رسانیِ مورد نظر خود را انتخاب کرده و برنامه را به آن به اصطلاح دانگرید کنید.

آموزش بازگردانی نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن‌ها در گوشی آیفون جیلبریک شده روش اول

آموزش بازگردانی نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن‌ها در گوشی آیفون جیلبریک شده روش اول

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید این کار به راحتیِ لمس کردن نسخه‌ی موردنظر قابل انجام است و نیاز به روش پیچیده و زمان بری نیست. همینطور یکی دیگر از ویژگی‌های این روشِ دانگرید برنامه‌های آیفون این است که به راحتی می‌توانید با ارائه‌ی شماره‌ی به روز رسانی برنامه به نسخه‌هایی که حتی در لیست مشاهده نمی‌کنید یا نمی‌توانید آنها را پیدا کنید، دسترسی پیدا کنید. در واقع با این روش دیگر نیازی به جستجو ندارید و به راحتی با وارد کردن شماره‌ی آپدیت، به آن دسترسی پیدا می‌کنید.

این شماره‌ی آپدیت‌ها را به راحتی می‌توان از طریق سایت‌های مختلف پیدا کرد اما روش راحت تر این است که در گوشی آیفون خود به این مسیر بروید و فایل iTunesMetadate را پیدا کنید:

Private >> var >> mobile >> Containers >> Bundle >> Application

لازم به ذکر است که App Admin هنوز در حال توسعه است اما بصورت دسترسی زود هنگام می‌توان از آن استفاده نمود. این به معنی آن است که این برنامه در طول مدت توسعه بیشتر بهبود خواهد یافت و ویژگی‌های بیشتری به آن اضافه خواهد شد تا بتوانید راحت تر و در زمانی بسیار کمتر به روز رسانی برنامه‌های خود را به نسخه‌های قدیمی باز گردانید. شما می‌توانید از طریقی لینکی که برایتان فراهم کرده‌ایم این برنامه را بصورت رایگان دانلود کرده و استفاده نمایید.

سازنده‌ی این برنامه‌ی کاربردی که بسیاری از افراد در حال استفاده‌ی آن هستند گروه UnlimApps می‌باشد که اعلام کرده است به زودی ویژگی‌هایی مانند جلوگیری از به روز رسانی‌های جدید را به برنامه اضافه خواهد کرد تا دیگر مجبور به به روز رسانی نشوید و هر زمانی که خواستید به نسخه‌های جدید دسترسی پیدا کنید.

در نهایت باید اشاره کنیم که این برنامه کاملا رایگان بوده و حتی بعد از عرضه‌ی نسخه‌ی اصلی نیست رایگان خواهد بود تا همه بتوانند از ویژگی‌های آن بهره ببرند و تجربه‌ای شخصی‌سازی شده از برنامه‌های مختلف را در اختیار داشته باشند.

آموزش بازگردانی نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن‌ها در گوشی آیفون جیلبریک شده

آموزش بازگردانی نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن‌ها در گوشی آیفون جیلبریک شده روش دوم

استفاده از Charles Proxy برای برگرداندن برنامه های قدیمی آیفون جلبریک

علاوه بر این روش، شیوه‌ی دیگر برای دسترسی به نسخه‌های قدیمی برنامه‌ها وجود دارد. با اینکه این روش نسبت به روش قبل مراحل طولانی‌تری دارد اما به هر حال اگر مشکلی برای آن روش پیش آمد می‌توانید از آن بهره ببرید:

ابتدا لازم است که برنامه‌ی Charles Proxy را دانلود و نصب کنید. حالا برنامه‌ای که می‌خواهید به نسخه‌های قدیمی‌تر آن دسترسی پیدا کنید را از طریق iTunes دانلود کنید. در برنامه‌ی Charles دانلود آن را زیر نظر بگیرید و زمانی که گزینه‌ی buy را دیدید، روی آن کلیک کنید. پس از آن روی گزینه‌ی Enable SSL Proxy کلیک کنید. حالا دانلود را نصفه کاره متوقف کنید. دوباره برای آن برنامه جستجو کنید و دوباره روی گزینه‌ی دانلود کلیک کرده و آنرا متوقف کنید. حالا با کلیک روی buy و buy product به گزینه‌ی response و نهایتا گزینه‌ی Export دسترسی پیدا کنید.

در ادامه گزینه‌های Desktop و XML را انتخاب کنید و روی Save کلیک کنید. فایل XML را با یک برنامه‌ی ویرایشگر متن باز کنید و به دنبال جمله‌ی زیر بگردید:

<key>softwareVersionExternalIdentifiers</key>

در زیرِ این جمله نسخه‌های مختلف برنامه را می‌توانید از طریق شماره‌ها ببینید. نسخه‌ای از برنامه را که می‌خواهید را کپی کنید. به برنامه‌ی Charles برگردید و روی گزینه‌ی buy Product و Edit کلیک کنید. در ادامه جمله‌ی <key>appExtVrsId<key را پیدا کنید و زیر آن می‌توانید داخل <string> شماره‌هایی را پیدا کنید. شماره‌های کپی کرده شده را با آنها جایگزین کنید. روی گزینه‌ی Buy Product کلیک کنید و Breakpoints را انتخاب کنید. حالا دوباره به سراغ iTunes بروید و برای دانلود برنامه اقدام کنید. در برنامه‌ی Charles روی گزینه‌ی Click Edit Request و XML Text کلیک کنید و شماره‌های کپی شده را در زیرِ متنِ <key>appExtVrsId<key کپی کنید. دوباره روی Execute کلیک کنید.

اینجا اروری را مشاهده می‌کنید اما دوباره روی Execute کلیک کنید. حالا روی iTunes کلیک کنید و بگذارید دانلود کامل شود. روی گزینه‌ی My Apps کلیک کنید و در آنجا می‌توانید برنامه‌های دانلود شده‌ی خود را ببینید. این باید نسخه‌ی قدیمی برنامه باشد. می‌توانید روی آن کلیک کنید و اطلاعات آن را بررسی کنید. حالا آیفون خود را به کامپیوتر خود وصل کرده و آیکونِ اپلیکیشن را به آیفون خود منتقل کنید. اطمینان حاصل کنید که نسخه‌های جدید از آن برنامه روی آیفون شما نصب نشده باشند.

در مرحله‌ی پایانی برنامه‌ی Charles را ببندید و زمانی که کارتان به پایان رسید برنامه‌ی Charles را Uninstall کنید. حالا به راحتی می‌توانید از نسخه‌ی قدیمی برنامه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید و این روش را برای برنامه‌های دیگر نیز به کار ببرید. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید و توانسته باشید به راحتی به نسخه‌های قدیمی برنامه‌های آیفونِ جیلبریک شده‌ی خود دسترسی پیدا کنید.

مطالب مرتبط