آموزش کامپیوتر

گوگل درایو چیست و چه مزیت هایی دارد؟

blank

گوگل درایو یک سرویس ذخیره سازی داده رایگان محسوب می شود که توسط غول جستجوگر آمریكایی گوگل روانه بازار گردیده است.گوگل درایو این امکان را فراهم می سازد تا بتوانید تا 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی داده را داشته باشید.شاید سوال اینجاست که این روند چگونه صورت می گیرد.جواب ساده است،اطلاعات شما در یکی از سرورهای Google ذخیره می شود تا بتوانید از هر جایی که باشید به آن دسترسی پیدا کنید. در اینجا چند مزیت استفاده از Google Drive مورد بررسی قرار می گیرد.

-پشتیبانی فایل های شما:

 گوگل درایو یک جایگزین ذخیره سازی بهتر از یک هارد دیسک خارجی یا USB است زیرا ممکن است  به اشتباه یا به علت خراب شدن هارد در طول زمان،اطلاعات شما از دست برود اما گوگل درایو امنیت داده ی شما را تضمین می کند.

– ارسال فایل ها با حجم های بالا به دوستان

 Google Drive به شما اجازه ارسال فایل های حجیم به مخاطبین خود را به طور مستقیم از حساب ایمیل می دهد.

– برای دسترسی به اسناد، از برنامه Google Drive استفاده کنید

در صورت بروز هر گونه نیاز به دسترسی به هر فایل، می توانید برنامه Google Drive را با گوشی هوشمند خود دانلود کنید. شما می توانید از این استفاده کنید .

-موتور جستجوگر ساخته شده

گوگل درایو موتور جستجوی داخلی خود را دارد که به شما اجازه می دهد تا بر اساس نوع فایل، مانند تصویر، سند یا ویدیو ورد و یا کلمه کلیدی فرآیند جستجو را شروع کنید.

– ویژگی تشخیص هویت

فناوری تشخیص کاراکتر  Google Drive شما را قارد می سازد که شروع به اسکن از طریق اسناد ذخیره شده توسط کاربران دیگر و پیدا کردن کلمه (یا نام) کنید.

– به اشتراک گذاری عکس ها و فیلم ها با مخاطبین خود

اگر اعضای خانواده یا دوستان شما همچنین حساب های Google Drive خود داشته باشند، می توانید همه فایل ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

-انواع مختلف داده  را باز کنید و ویرایش کنید

آیا شما از یک رایانه استفاده می کنید که نرم افزار مورد نیاز برای باز کردن نوع خاصی از فایل را ندارد؟ نگران نباشید ، آن را به حساب Google Drive خود آپلود کنید و از آنجا باز کنید. گوگل درایو به شما اجازه می دهد چیزی را از فایل های ادوبی سوئیت، صفحات گسترده و اسناد مایکروسافت و ورد است نیز باز کنید.

– فناوری تشخیص تصویر

این یکی از ویژگی های برجسته گوگل درایو محسوب می شود. در واقع فناوری تشخیص تصویر Google Drive می تواند محتوای تصاویر شما را تشخیص دهد. اگر از یک معجزه معروف در یک تعطیلات اخیر بازدید کرده اید و یک تصویر از شما در مقابل آن قرار داده اید، تصویر دیگر هنگامی جذاب خواهد بود که توسط کاربران نیز جستجو گردد.

درباره ی گوگل درایو بیشتر بدانید

Google Drive یک سرویس ذخیره سازی که کاربران را قادر به ذخیره و دسترسی به فایل های آنلاین می کند. این سرویس همگام سازی اسناد، عکس ها و موارد دیگر را در همه دستگاه های کاربر، از جمله دستگاه های تلفن همراه و رایانه ها ذخیره می کند.

گوگل درایو با خدمات و سیستم های دیگر این شرکت ادغام شده است – از جمله Google Docs، Gmail، Android، Chrome، YouTube، Google Analytics و Google+. گوگل درایو با Microsoft OneDrive، Apple iCloud، Box، Dropbox و SugarSync که در حال رقابت با گوگل درایو هستند.

نحوه ی کارایی گوگل درایو چگونه است

برای شروع کار با Google Drive:

کاربر نهایی باید یک حساب Google ایجاد و وارد سیستم شود. سپس، کاربر “drive.google.com” را در مرورگر خود تایپ می کند. “Drive من” به طور خودکار ظاهر می شود که می تواند شامل فایل ها و پوشه های آپلود شده یا همگام شده و همچنین صفحات Google، اسلایدها و اسناد باشد. سپس، کاربر می تواند فایل های خود را از رایانه خود بارگذاری کند یا فایل ها را در Google Drive ایجاد کند.

نحوه ی کارایی گوگل درایو چگونه است

نحوه ی کارایی گوگل درایو چگونه است

علاوه برآن، کاربر نهایی می تواند یک برنامه Google Drive را برروی یک یا چند دستگاه دانلود کند. پوشه Google Drive همراه با پوشه های دیگر در سیستم فایل هر دستگاه نمایش داده می شود. فایل هایی که کاربر به یک پوشه اضافه می کند از طریق یک برنامه وب Google Drive یا پوشه Google Drive در هر دستگاه در دسترس است.

Google Drive و نقش فایل GOOGLE

فایلهای Google Drive

هنگامی که کاربر نهایی یک فایل یا پوشه ایجاد می کند، به طور پیش فرض مالک آن می شود. سپس، مالک می تواند میزان دید را کنترل کند (عمومی یا خصوصی با حساب های خاص Google به اشتراک گذاشته شده) و انتقال مالکیت به کاربر دیگری با استفاده از آدرسهای Gmailصورت می گیرد.مالک همچنین می تواند مجوز ها را برای هر دو پوشه و فایل تنظیم کند.

دیگر خدمات google  شامل:

اسلایدها و Google Sheets مجموعه دفتر اداری Google Drive را تشکیل می دهند. اسناد Google یک پردازشگر کلمه است، اسلایدهای Google یک برنامه ارائه است و Google Sheets یک برنامه صفحه گسترده است. به ترتیب، آنها را می توان با مایکروسافت ورد، مایکروسافت پاورپوینت و مایکروسافت اکسل مقایسه کرد. اگر چه نسخه های گوگل فاقد قابلیت هایی هستند که برنامه های مایکروسافت آفیس دارند، آنها ساده، مشارکتی و رایگان هستند.

هر برنامه در مجموعه، کاربران را قادر به ایجاد و ویرایش اسناد، ارائه ها و صفحات گسترده می کند که می توانند در Google Drive ذخیره کنند. کاربران با استفاده از مرورگرها از جمله Google Chrome، Microsoft Internet Explorer و Edge، Mozilla Firefox و Apple Safari می توانند به برنامه ها در وب دسترسی داشته باشند. همچنین برنامه های موبایل برای Google Android و iOS اپل وجود دارد. هر برنامه همچنین کاربران را قادر به ذخیره، ویرایش و به اشتراک گذاری فایل ها در فرمت های مایکروسافت آفیس می کند.

 گوگل درایو، برنامه های دسک تاپ را برای ویندوز و macOS پشتیبانی می کند. د اکنون یک برنامه دسک تاپ با نام پشتیبان گیری و همگام سازی به کاربران اجازه می دهد تا کپی فایل های محلی ذخیره شده را  همگام سازی کنند. کاربران کسب و کار همچنین می توانند از فایل Drive File Stream برای macOS و ویندوز استفاده کنند که فایل های آنلاین را ذخیره می کند.

مطالب مرتبط