اخبار فناوری

تازه های تکنولوژی در قالب اپلیکشن های موبایل

blank

نگاهی به ترندهای تازه عالم تکنولوژی

با ورود به سال 2019 مدل های جدید گوشی های هوشمند به بازار خواهند آمد و نسل جدیدی از تازه های فناوری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در صورتی که نوشته های ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید کدام برندها، چه محصولاتی را در ماه های آینده عرضه می کنند و هرکدام چه ویژگی هایی دارند. اما در این نوشته قصد داریم به این نکته بپردازیم که با توجه به بررسی روند تغییرات، نسل آینده گوشی های هوشمند، برای پشتیبانی از چه اپلیکیشن هایی آماده می شوند. اگر برای سفری مجازی به آینده آماده اید، این نوشته را از دست ندهید.

تازه های تکنولوژی در قالب اپلیکشن های موبایل

تازه های تکنولوژی در قالب اپلیکشن های موبایل

اینترنت اشیا یا (Internet of Things (IoT 

در کمتر از سه دهه پیش، تجسم اینکه روزی کسب و کارها به طور عمده در بستری مجازی جاری و ساری شوند کمی سخت بود. حتی در روزهای اول گسترش اینترنت این فضا نوعی ابزار انحصاری ارتباط محسوب می شد. اما دیری نگذشت که همه متوجه شدند ماهیت فضای مجازی برای کسب و کار، شبیه خاکی حاصلخیز است. سخن را کوتاه می کنیم، به نظر می رسد هر چه در سال 2019 پیش برویم، بیشتر شاهد اپلیکیشن هایی هستیم که سعی دارند کسب و کار (Business) ها را از طریق گوشی های هوشمند به هم پیوند بزنند.

تازه های تکنولوژی در قالب اپلیکشن های موبایل

تازه های تکنولوژی در قالب اپلیکشن های موبایل

هوش مصنوعی یا (Artificial Intelligence (AI   

هوش مصنوعی همین حالا در زندگی من و شما نقشی عمده دارد. اگر بخواهیم ساده ترین مثال این امر را بیان کنیم، آیا تا به حال فکر کرده اید چگونه زمانی که یوتیوب یک ویدئو را نگاه می کنیم پس از آن محتوای مشابه به ما پیشنهاد می شود؟ حال فرض کنید روی گوشی هوشمند خود یک اپلیکیشن دارید که با یافتن سلیقه شما در غذا، رستوران های مناسب را پیشنهاد می دهد. یا رفته رفته متوجه می شود شما چه مسیرهایی را دوست دارید و از آن به بعد می کوشد در آدرس دادن شما را مطابق با میل شخصی هدایت کند.

مثال های بالا بسیار سطحی انتخاب شده اند. اگر تاثیر هوش مصنوعی را در مقیاس کلان نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که پیشرفت در این حوزه چه تغییرات عظیمی پدید خواهد آورد. به طورکلی تکنولوژِی (Artificial Intelligence (AI و (Machine Learning (ML هر دو، دست در دست هم، آینده ای دلپذیر برای کاربران گوشی های هوشمند رقم خواهند زد.

تازه های تکنولوژی در قالب اپلیکشن های موبایل

تازه های تکنولوژی در قالب اپلیکشن های موبایل

ارتباط بیشتر با اپلیکیشن های مدرن

شاید این یکی را میوه ی جدید پیشرفت های تکنولوژیک به حساب نیاورید اما بی چون و چرا باید پذیرفت که هر چه در زمان پیش می رویم، حضور اپلیکیشن هایی که ارتباط افراد سراسر دنیا را تسهیل می سازند پر رنگ تر می شود. در این باره نمی خواهیم پیش بینی مشخصی کنیم، اما شاید به لطف پیشرفت های عظیم در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (که در ادامه مطلب به آن ها اشاره کرده ایم)، بتوانیم در آینده با استفاده از اپلیکیشن هایی عادی و معمولی، حضور فیزیکی افراد حاضر در دوردست ها را، به راحتی شبیه سازی کنیم.

تازه های تکنولوژی در قالب اپلیکشن های موبایل

تازه های تکنولوژی در قالب اپلیکشن های موبایل

اپ ها ایمن تر می شوند

از همان روزهای اول، تامین امنیت اپلیکیشن ها و به طور کلی هر امر درگیر با تکنولوژی دیجیتال کار دشواری بود. به این خاطر که همواره افرادی متخصص در کمین بودند و سعی بر این داشتند تا از ضعف برنامه های نرم افزاری سود ببرند و به درون دیوارهای امن قلعه های مجازی افراد نفوذ کنند. این طور که پیشرفت های جدید تکنولوژی نشان می دهد، به طور حتم در سال 2019  شاهد تحولاتی خواهیم بود که منجر به ایمنی بالاتر انواع اپلیکیشن ها می شود.

دنیای بدون مرز؛ New Domains

این موضوع هم قصه ی جالبی دارد. تا به حال فکر کرده اید اگر یک ایده استارتاپی فوق العاده داشته باشید در کدام بستر آن را ارائه می کنید و مقدمات عملی ساختنش را می چینید؟ این طور که از شنیده ها به نظر می رسد، تا چندی دیگر، مرزهای سنتی تولید اپلیکیشن در این حوزه شکسته می شود و هر کسی می تواند بدون مشکل، کسب و کار و استارتاپ خود را مجازی ارائه دهد.

واقعیت مجازی یا (Virtual Reality (VR

واقعیت مجازی و حقیقت افزوده یکی از جذاب ترین پیشرفت های تکنولوژیک عصر حاضر بوده اند. شما عینکی به چشم می زنید و ناگهان خود را دنیایی افسانه ای تجسم می کنید. به کمک اپلیکیشن های این حوزه می توان هر لحظه که از خشکی و روزمرگی جهان واقعی دلزده می شویم، سفری داشته باشیم به دنیایی از شگفتی ها. گاهی کار از این هم جالب تر می شود. شما از دریچه ی یک گوشی هوشمند به دنیا نگاه می کنید و هر ریزه کاری که دوست دارید را به واقعیت خشک و بی روح مناظر صنعتی می افزایید.

تازه های تکنولوژی در قالب اپلیکشن های موبایل

تازه های تکنولوژی در قالب اپلیکشن های موبایل

بلاک چین گسترده تر می شود

حتما تا به حال نام پلتفرم بلاک چین به گوش شما رسیده است. این سامانه مزیت های فراوانی دارد. اول اینکه واسطه ها را حدف می کند (خودکار انجام وظیفه می کند)، دوم اینکه ایمن ترین راهکار است و سوم اینکه به دلیل ماهیت متن باز، روز به روز ترقی می یابد.

پلتفرم بلاک چین پیش از این برای میزبانی از ارزهای مجازی فوق العاده معروف شده بود (هرچند پیش از آن ها وجود داشت) اما هرچه پیش آمدیم فراگیری بیشتری یافت و اپلیکیشن های گوناگونی سعی داشتند از ظرفیت این پلتفرم بهره بگیرند.

بدون شک هم سیستم عامل اندروید و هم جمیع محصولات اپل از این به بعد می کوشند تا خود را با بلاک چین هماهنگ سازند و این یعنی، در سال 2019 کم کم لذت استفاده روزمره از این پلتفرم را خواهیم چشید.

جمع بندی؛ تکنولوژی اپلیکیشن های مدرن

در این نوشته سعی کردیم نشان دهیم فارغ از طرح و مدل گوشی های هوشمند، این محصولات برای پشتیبانی از چه اپلیکیشن هایی آماده می شوند. شاید بسیاری از آن ها در آینده ای نزدیک تکمیل نشوند و اصطلاحا به بلوغ نرسند، اما به طور حتم در سال 2019 شاهد پیشرفت آن ها خواهیم بود.

از بالا رفتن ایمنی گوشی های هوشمند گرفته تا مجهز شدن به دوربین های قدرتمند و توان پردازش بالا، همه و همه با اهدافی مشخص صورت می گیرد. اهدافی که در این نوشته به گوشه ای از آن ها اشاره شد.

مطالب مرتبط