ترفند شبکه های اجتماعی

رفع بلاک اینستاگرام

خارج شدن از بلاک در اینستاگرام

عناوین این مقاله

درست وقتی که در حال لذت بردن از گشت و گذار در اینستاگرام هستید، عکس‌ها و ویدیوهای جذاب دوستانتان را می‌بینید و لبخند بر لب دارید، ناگهان متوجه می‌شوید که نمی‌توانید هیچ فعالیتی انجام دهید. بله، با یکی از ترسناک‌ترین موقعیت‌ها در اینستاگرام روبرو شده‌اید: ارور اکشن بلاک اینستاگرام.

اینستاگرام با همه جذابیت‌هایش گاهی اوقات با محدودیت‌های کارکردی خود ما را عصبانی می‌کند. اما نگران نباشید، این مشکل برای بسیاری از کاربران پیش می‌آید و راه‌حل‌های موثری برای حل آن وجود دارد. بیایید با هم نگاهی بیندازیم به نکاتی که باید درباره رفع بلاک اینستاگرام و یکی از اصلی ترین آنها یعنی رفع اکشن بلاک اینستا بدانید و چگونه می‌توانید از شر این مشکل خلاص شوید.

در این مقاله یاد خواهیم داد که چگونه اکشن بلاک اینستاگرام را برداریم. اکثر کاربران این حالت را تجربه کرده اند. وقتی صفحه ای بلاک می شود ادمین آن قادر به انجام کارهایی مانند فالو کردن، لایک و کامنت گذاشتن نیست. پیغامی که شما در هنگام بلاک شدن با آن روبرو می شوید Action Blocked است. بنابراین می توان گفت که عمل بلاک شدن برای فعالیت هایی مثل کامنت گذاشتن است و با تعلیق کامل اکانت Instagram suspension فرق دارد.

حال این سوال برای ما پیش می آید که اصلا چرا اینستاگرام ما را بلاک می کند و در صورت بلاک شدن چگونه می‌توانیم از بلاک اینستاگرام خارج شویم؟ در این مقاله قصد داریم این مسئله را به طور کامل توضیح دهیم و به این دو ۲ سوال شما پاسخ بدهیم:

1- اینستاگرام چرا یک حساب را بلاک می‌کند؟

2- چگونه می‌توان از بلاک اینستاگرام خارج شد؟

در صورتی که مشکل شما مسدود شدن حساب کاربری اینستاگرام است. با ما همراه باشید و این مقاله را تا انتها بخوانید. امیدواریم مطالب ما برای شما آموزنده و مفید واقع شود.

چرا اینستاگرام ما را بلاک می‌کند؟

اینستاگرام برنامه ای سرگرم کننده اما در بسیاری موارد جدی و سخت گیر است. اگر احساس کند که کاربر و یا یک حساب کاربری مسیر را اشتباه می رود و به اصلاح به جاده خاکی می زند، یعنی اطلاعات و مطالبی را تولید می کند که بی فایده هستند و اساسا هرزنامه خوانده می شوند، و گاهاً صفحه فیک و تقلبی درست می کنند و با هدف و یا بی هدف به دنبال گمراه کردن بقیه کاربران هستند و پست ها و مطالبی را می گذارند که خلاف اخلاق است و عامه پسند نیستند، آنها را بلاک می کند. وقتی اینستاگرام کوچک ترین نشانه ای از موارد بالا را ببیند، حساب کاربری را مسدود خواهد کرد. در صورتی که حساب کاربری مسدود شود ادمین آن نمی تواند کامنت بگذارد، لایک کند و افراد را فالو کند، یعنی عملا کاربر را از دسترسی به صفحه محدود می کند. پس در کل پیشنهاد می کنیم که برای جلب توجه و جذب فالوور از گذاشتن مطالب فاقد وجاهت اخلاقی و در واقع هرزنامه ها و پست های نامربوط خودداری کنید تا اینستاگرام شما را بلاک نکند.

باید به این نکته توجه داشته باشید که اینستاگرام افراد خاطی را به طور خودکار تشخیص می‌ دهد و آنها را بلاک می کند. گاهاً دیده شده است که حساب کاربری بر اثر یک اشتباه کوچک و یا غیر عمدی، مسدود شده است. بدترین قسمت این مسئله این است که هیچ توضیحی برای اینکه چرا در اینستاگرام مسدود شده‌اید وجود ندارد. اینستاگرام وقتی اکانتی را بلاک می کند هیچ هشدار یا پیغامی در مورد بلاک شدن به صاحب اکانت نمی دهد و حتی دلیل آن را هم اعلام نمی کند.

روش های رفع بلاک اینستاگرام

اینطور که مشخص شد، کوچکترین و یا حتی یک حرکت اشتباه کافی است تا اینستاگرام اکانت شما را مسدود کند بدون اینکه دلیلی بیاورد. نگران نباشید! در این مقاله روش های رفع بلاک اینستاگرام را توضیح می دهیم و در آخر دلایل مختلف بلاک شدن را آموزش خواهیم داد.

در این مقاله قصد داریم روش هایی را به شما آموزش دهیم که بتوانید از محدودیت های اینستاگرام رهایی پیدا کنید. وقت را از دست ندهید و چند روش برای خارج شدن از اکشن بلاک اینستاگرام را یاد بگیرید.

روش اول: ارسال ایمیل به اینستاگرام

اگر فکر می کنید اینستاگرام شما را اشتباهی بلاک کرده است، می توانید به واحد پشتیبانی اینستا ایمیل بزنید و درخواست رفع بلاک اینستاگرام بدهید. وارد آدرس info@instagram.com شوید و متنی را که برای شما تهیه کرده ایم را در کادر مربوطه کپی کنید و دکمه ارسال را کلیک کنید.

Hi, I’ve noticed that my Instagram account has been suspended. I don’t know the reason for this blockage, but you should know that I’m a real person. Would you please recheck my suspension.

ترجمه این متن به این شکل است: «سلام، من متوجه شدم که اکانت اینستاگرام من تعلیق و مسدود شده است. دلیل آن را نمی دانم. فقط بدانید که من ربات نیستم. لطفا من را رفع بلاک کنید».

همانطور که در بالا توضیح دادیم، وقتی با پیام Action Blocked روبرو می شوید، بدان معنی است که حساب شما بلاک شده است. به محض اینکه این پیغام را دریافت کردید، گزینه Tell Us را فشار دهید و اشتباه صورت گرفته از طرف خود را برای اینستاگرام توضیح دهید.

وقتی گزینه Tell Us را انتخاب می کنید، اینستاگرام (به احتمال زیاد از طریق آدرس ایمیل) از شما می‌خواهد اطلاعاتی امنیتی را تکمیل کنید و سپس از شما درخواست می‌کند که عکس خودتان را برایش ارسال کنید تا مطمئن شود شما ربات نیستید. پس از ارسال عکس به اینستاگرام، اینستاگرام موارد را دوباره بررسی کرده و در صورت اشتباه، حساب کاربری شما نهایتاً پس از چند روز دوباره فعال می شود.

رفع بلاک اینستاگرام

روش دوم: رفع اکشن بلاک اینستا از طریق تنظیمات اپلیکیشن

می توانید از داخل تنظیمات اپلیکیشن، درخواست رفع ریپورت اینستاگرام کنید. برای این کار:

  • وارد پروفایل اینستا شوید.
  • روی آیکن سه خط یا همبرگر کلیک کنید.
  • وارد گزینه setting شوید.
  • گزینه help را انتخاب کنید.
  • عبارت Report a problem را بزنید.
  • یک پنجره با سه عبارت گزارش اسپم یا سوء استفاده، ارسال بازخورد و گزارش مشکل دیده می شود. روی گزارش مشکل یا report a problem ضربه بزنید.
  • این عبارت را کپی و در قسمت کادر نوشتاری بچسبانید. Hi, I’ve noticed that my Instagram account has been suspended. I don’t know the reason for this blockage, but you should know that I’m a real person. Would you please recheck my suspension
  • روی گزینه submit کلیک کنید.

در صفحه اینستاگرام خود به بخش پروفایل رفته و گزینه تنظیمات یا Options را انتخاب کنید (آیکن چرخ دنده در گوشه سمت راست، بالای صفحه). در قسمت پایین بخش تنظیمات، گزینه Report a Problem را پیدا و انتخاب کنید. در اینجا می توانید گزارشی از فعالیت خود برای اینستاگرام ارائه دهید. از بین گزینه‌ها، آیتم Something isn’t Working را انتخاب کنید. حالا فرم مورد نظر را با درخواستی برای رفع بلاک پر کرده و سپس دکمه ارسال را فشار دهید. blank

روش سوم: پاک کردن دیتای اینستاگرام (Clear Data)

پاک کردن دیتا اینستاگرام گاهی اوقات می تواند مشکل رفع بلاک اینستاگرام را حل کند.

برای این کار:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • به قسمت apps بروید.
  • گزینه Manage app را انتخاب کنید.
  • اسکرول کنید و برنامه اینستاگرام را از بین برنامه های گوشی خود پیدا و لمس کنید.
  • روی گزینه clear data بزنید.
  • اکنون clear all data یا پاک کردن همه داده ها را لمس کنید و در نهایت روی OK بزنید.

روش چهارم: استفاده از ابزار تغییر IP

یکی دیگر از روش های اکشن بلاک اینستاگرام استفاده از ابزار تغییر IP است. بدین منظور باید پروکسی یا برنامه تغییر IP گوشی خود را روشن کنید و وارد اینستاگرام خود شوید. یا با یک گوشی دیگر یا با لپ تاپ وارد اکانت اینستا شوید.

گاهی اوقات ممکن است اکانت اینستاگرام شما مسدود نشود، بلکه دسترسی دستگاهتان به اینستاگرام محدود شود؛ به این معنی که IP دستگاهتان بلاک می‌گردد. در چنین شرایطی، شما می‌توانید با استفاده از یک دستگاه دیگر وارد حساب کاربری خود شوید و تا زمانی که محدودیت IP شما برداشته شود، با آن دستگاه از اینستاگرام استفاده کنید. علاوه بر این، امکان ورود به حساب کاربری از طریق کامپیوتر نیز وجود دارد.

روش پنجم: تغییر اطلاعات اکانت و رفع ریپورت اینستاگرام

گاهی عوض کردن اطلاعات حساب کاربری تان می تواند برای رفع اکشن بلاک اینستاگرام کارساز باشد. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • اینستاگرام را باز کنید.
  • وارد پروفایل شوید.
  • گزینه Edit Profile را لمس کنید.
  • به پایین اسکرول کنید و عبارت personal information settings را انتخاب کنید.

در قسمت مربوط به آدرس ایمیل و شماره تلفن می توانید اطلاعات آن را تغییر بدهید.

روش ششم: خروج از ریپورت اینستاگرام با تغییر رمز عبور

یکی از راهکارهای موثر برای رفع بلاک اینستاگرام، تغییر رمز عبور است. این روش به دلیل سادگی اجرایی، یکی از آسان‌ترین ترفندها برای برطرف کردن محدودیت‌های احتمالی اینستاگرام محسوب می‌شود. جهت آشنایی با دستورالعمل‌های تغییر پسورد اینستاگرام، می‌توانید مقاله‌ سایت را بخوانید.

روش هفتم: دی اکتیو کردن اکانت اینستا

روش دیگری که می‌توان برای رفع بلاک شدن در اینستاگرام به کار برد، دی اکتیو کردن موقتی حساب کاربری است. این اقدام به عنوان یک روش موثر شناخته شده و در مواقعی که با محدودیت‌های اینستاگرام روبرو هستید، می‌تواند راه‌حلی کارآمد باشد. دی اکتیو کردن موقتی اکانت به شما اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های حساب خود را به طور موقت متوقف کرده و به این ترتیب امکان بازنگری و رفع محدودیت‌های اعمال شده را فراهم می‌آورد.

برای درک بهتر این فرآیند و یادگیری دقیق نحوه دی اکتیو کردن اکانت اینستا، می‌توانید به مقاله‌ مربوطه مراجعه کنید. این مقاله شما را با مراحل و نکات مهمی که باید در طی این فرایند در نظر گرفته شوند، آشنا می‌کند.

روش هشتم: رفع بلاک اینستاگرام با خروج و ورود دوباره به حساب کاربری

برای رفع اکشن بلاک اینستاگرام می توانید اطلاعات حساب را پاک کنید و از اپلیکیشن اینستا خارج و دوباره وارد حساب کاربری خود شوید.

برای این کار:

  • وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید.
  • عبارت edit profile را لمس کنید.
  • روی گزینه change profile photo ضربه بزنید.
  • سپس remove profile photo را انتخاب کنید.
  • اگر در قسمت نام، وب سایت و بیو اطلاعاتی نوشتید، آنها را انتخاب و یکی یکی پاک کنید.
  • در آخر روی تیک آبی رنگ بزنید و اقدام خود را تایید کنید.
  • حالا از بخش پروفایل آیکن سه خط را لمس کنید.
  • وارد بخش settings شوید.
  • به پایین اسکرول کنید و عبارت Log out را انتخاب کنید.
  • حالا دوباره وارد اکانت اینستاگرام خود شوید. نام کاربری (شماره تلفن، ایمیل) خود را تایپ کنید و سپس پسورد را در قسمت مربوطه وارد کنید. حالا لاگین را لمس کنید و وارد صفحه اینستاگرام خود شوید.

روش نهم: پر کردن فرم مبنی بر رفع بلاک شدن در وب سایت اینستاگرام

blank

 

راه بعدی که می توانید برای رفع بلاک شدن درخواست دهید، مراجعه به سایت اصلی اینستاگرام و تکمیل فرم گزارش حساب هک شده است. در این حالت، شما متنی مبنی بر اینکه حساب شما هک شده است را به اینستاگرام گزارش می دهید. بنابراین اینستاگرام پس از اطمینان از اینکه شما صاحب واقعی حساب هستید، و در واقع صفحه شما هک شده است، صفحه شما را از بلاک خارج می‌کند.

امیدواریم با روش هایی که در بالا آموزش دادیم بتوانید مشکل رفع بلاک اینستاگرام خود را حل کنید.

حالا بیایید دلایل مختلفی که باعث بلاک و ریپورت شدن اکانت اینستاگرام شما می شود را بررسی کنیم. با دانستن این موارد شاید دیگر ناخواسته باعث نشوید که پیج اینستا شما اکشن بلاک شود.

دلایل مختلف بلاک شدن در اینستاگرام

اکنون که متوجه شدید که اینستاگرام بدون اینکه اطلاع و یا هشدار اولیه ای بدهد، می تواند حساب کاربری را بلاک کند، در اینجا بررسی می کنیم که اینستاگرام به چه دلایلی اقدام به این کار می کند. با دانستن این دلایل، به راحتی می‌توانید از بلاک شدن حساب کاربری خود در اینستاگرام جلوگیری کنید و مسیر را درست بروید تا اصلا به چنین مشکلاتی برخورد نکنید و خیالتان از بابت اینکه صفحه و یا حساب کاربری تان مسدود نمی شود راحت شود.

با این حال، اگر در حال حاضر، حساب کاربری و صفحه اینستاگرام شما بلاک شده است، با مراجعه به لیست زیر سعی کنید دلیل بلاک شدن تان را پیدا کنید و سپس برای رفع بلاک خود، مطابق با بخش بعدی مقاله اقدام کنید.

۱- سعی کنید در صفحه اینستاگرام خود پست های متعددی بگذارید

گاهی اوقات پیش آمده است که به تازگی صفحه اینستاگرام راه اندازی کرده اید اما فرصت اینکه در آن مطلب و یا پست و یا عکس بارگذاری کنید را نداشته اید و یا شاید اصلا تمایل نداشته باشید که پست و یا عکسی روی پروفایل خود بگذارید. کمی که از راه اندازی صفحه تان بگذرد و شرایط به همین منوال پیش رود، اینستاگرام احساس می کند که صاحب این صفحه یک ربات است و از قصد و نیت آن آگاه نیست، پس در صدد مسدود کردن آن صفحه بر می آید.

برای جلوگیری از بلاک شدن صفحه ای که تازه راه اندازی کرده اید، حتما عکس پروفایل انتخاب کرده و در فواصل مختلف عکس ها و پست های دلخواه خود را قرار دهید (برای شروع حداقل 10 پست و عکس بارگذاری کنید). اگر پست ها به صورت متوالی و در فواصل منظم بارگذاری شوند، تاثیر بیشتری خواهند داشت.

۲- بخش مربوط به اطلاعات حساب کاربری خود را تکمیل کنید

بخش پروفایل و اطلاعات مربوط به آن در صفحه اینستاگرام خود را کامل کنید؟ برای مثال در پروفایل خود حتما عکس بارگذاری کنید و در قسمت بیوگرافی، متن کوتاهی از زندگی نامه و علاقه خود بنویسید. به احتمال زیاد، اینستاگرام به دلیل ناقص بودن اطلاعات حساب کاربری و ناشناخته بودن صفحه، شما را به عنوان یک ربات (یعنی یک کاربر غیر واقعی) شناسایی کرده و احساس می کند که صفحه شما را مسدود کند. پس وقت را از دست ندهید و اگر صفحه شما فاقد اطلاعات کافی در بخش پروفایل و بیوگرافی است، هر چه زودتر اطلاعات خود را کامل کنید.

۳- از گذاشتن پست های پی در پی خودداری کنید

از گذاشتن پست های رگباری و پشت سر هم خودداری کنید. شاید دلیل بلاک شدن شما همین باشد. اینستاگرام صفحات و حساب هایی که بیش از اندازه پست می‌گذارند را به عنوان اسپمر (اسپم کننده) می‌شناسد و به احتمال زیاد آنها را مسدود می کند. باز هم توصیه می کنیم که ارسال پست ها همواره به طور منظم و در فواصل مشخص باشد و عکس هایی از خود و یا فعالیت های دلخواه خود را در صفحه شخصی خود پست کنید. اما زیاده‌روی نکنید.

blank

4- لایک کردن بیش از حد باعث بلاک می‌شود

اینستاگرام حساب هایی که پست های دیگران را در یک بازه زمانی مشخص، بیش از اندازه لایک می کنند، قطعاً بلاک می کند. برخی از کاربران هر پستی را می بینند و می خوانند لایک می کنند تا بیشتر دیده شوند. این کار اشتباه است. طبق قوانین اینستاگرام، در یک ساعت اینستاگرام گردی می توانید حداکثر ۳۵۰ بار عکس‌ها و ویدئو‌های دیگران را لایک کنید. پیشنهاد می کنیم برای اینکه از بلاک شدن در اینستاگرام در امان باشید، بیشتر از این حد مجاز لایک نکنید.

5- فالو کردن بیش از حد افراد هم منجر به بلاک شدن می شود

در اینستاگرام، اقدام به فالو کردن بیش از حد افراد، یک فعالیت هرز در نظر گرفته شده است و اینستاگرام این حساب های کاربری را به عنوان یک ربات شناسایی می‌کند. پس یکی از دلایل بلاک شدن می تواند فالو کردن بیش از حد بیش از حد افراد دیگر در مدت زمان کوتاه باشد، همواره بهتر است در یک ساعت بیش از ۲۰ نفر را فالو نکنید تا اینستاگرام شما را بلاک نکند.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که حداکثر تعداد فالوهایی که می توان داشت ۷۵۰۰ نفر است. پس لازم نیست برای فالو کردن همه افراد عجله کنید.

blank

۶- تکراری بودن بیش از حد پست ها، منجر به بلاک می شود

اینستاگرام وقتی می بیند یک حساب کاربری پست ها، اموجی‌ها و کامنت های بیش از حد تکراری می گذارد، فوراً او را مسدود می کند و امکان پست گذاشتن یا کامنت دادن را از این حساب کاربری می‌گیرد. اما این بلاک شدن تا کی ادامه دارد؟ هیچ کس جواب این سوال را به درستی نمی‌داند.

طبق تجربه کاربرانی که تابحال اینستاگرام آنها را بلاک کرده است، اگر اکانتی پیغام Action Blocked را از اینستاگرام دریافت کرده باشد، اینستاگرام این کانت را از چند ساعت تا چند هفته در وضعیت بلاک قرار خواهد داد. در ادامه، اطلاعات بیشتری در این زمینه به شما خواهیم داد.

۷-  افراد را بیش از حد منشن نکنید تا بلاک نشوید

یکی از موارد دیگری که می تواند به بلاک شدن افراد منجر شود، منشن کردن (mention) یا نام بردن بیش از حد از افراد دیگر است، همانطور که می دانید، منشن کردن زمانی است که شما از علامت @ استفاده می‌کنید.

بنابراین در پست‌ها و کامنت‌های خود، دیگران را بیش از اندازه منشن نکنید. در واقع، در منشن کردن افراد زیاده روی نکنید. مخصوصا زمانی که افرادی که منشن می کنید جزء فالوورهای شما نیستند. حتی المقدور از این کار خودداری کنید و حساب کاربری خود را امن نگه دارید. معمولا وقتی که شما عکس یا پستی را در رقابت های اینستاگرامی بارگذاری کرده و برنده شده اید و بخواهید با منشن کردن از کسانی که به شما تبریک گفته اند تشکر کنید. همین تشکر زیادی و مکرر می تواند باعث بلاک شدن شود.

اضافه شدن زبان فارسی به اینستاگرام را مطالعه کنید.

blank

۸- در استفاده از ربات‌های لایک و فالو اینستاگرام دقت کنید

همانطور که می‌دانید، در اینستاگرام ربات هایی وجود دارند که کار لایک، فالو و کامنت گذاشتن در صفحه اینستاگرام را انجام می دهند. مثلا همین ربات افزایش فالوور اینستاگرام. این ربات ها هر چند در افزایش فالوورهای شما بسیار تاثیرگذارند، اما زیاده‌روی در آنها می‌تواند تاثیر نامطلوبی داشته باشد. از آنجا که این ربات ها درآمد تبلیغات خود اینستاگرام را کاهش می‌دهند، اینستاگرام فعالیت این ربات‌ها را تائید نمی‌‌کند. پس در استفاده از این ربات ها احتیاط و دقت به خرج دهید.

اگر کار شما به نحوی است که به ناچار باید از این ربات ها در صفحه اینستاگرامی خود استفاده کنید، پس طوری آنها را تنظیم کنید که باعث بلاک شدن صفحه شما نشود. برای این مهم باید به دو مساله دقت کنید. اول اینکه هنگام تنظیم ربات، فعالیت آنها را بیش از حد، افزایش ندهید. برای مثل ربات لایک را طوری تنظیم کنید که در یک بازه زمانی مشخص، همان ۱۵ یا ۲۰ لایک را داشته باشد. به علاوه رباتی انتخاب کنید که فعالیت های آن متنوع و طبیعی باشد.

۹- قوانین اینستاگرام را رعایت کنید

اکانت هایی که قوانین اینستاگرام را نادیده می گیرند و رعایت نمی کنند، بلاک می شوند. بنابراین توصیه می کنیم که ابتدا قوانین اینستاگرام را به دقت مطالعه کنید تا مطابق قوانین و مقررات آن عمل کرده و مسیر درست را طی کنید.

اکشن بلاک اینستا چقدر طول میکشه

هنگامی که یک حساب کاربری توسط اینستاگرام بلاک می شود، مدت زمان بلاک شدن معمولا ۳ ساعت تا ۴ هفته طول می کشد (این مخصوصا برای افرادی که اکثر اوقات در صفحه اینستاگرام به دنبال پست گذاشتن و لایک کردن و کامنت گذاشتن هستند خیلی طولانی است، انتظار کشیدن توسط کاربر بلاک شده، برای اینکه مجددا حساب کاربریش فعال شود، سخت و آزاردهنده است (برای همین موارد بالا را رعایت کنید تا ناخواسته حساب کاربری تان مسدود نشود).

اما اگر بخواهید هر چه زودتر و کمتر از این مدت زمان از بلاک در بیایید، چکار باید کرد، اولین کار این است که برای اینستاگرام درخواستی مبنی بر بررسی مجدد حساب کاربری تان ارسال کنید. برای ارسال درخواست و ارتباط با اینستاگرام، چند روش مختلف وجود دارد که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

حرف آخر

در این مقاله تلاش کردیم تمام دلایل و موارد مختلفی که در نهایت می تواند به بلاک شدن حساب کاربری در اینستاگرام منجر شود و همچنین شیوه های از بلاک خارج شدن را با شما به اشتراک بگذاریم.

امیدوارم مطالب گفته شده در این مقاله آموزنده بوده و به شما در رفع بلاک کمک کند. در آخر دوستانه از شما دعوت می‌کنیم اگر تا بحال تجربه رفع بلاک داشته اید و یا شیوه ای بلدید که می تواند به رفع بلاک کمک کند، با ورود به بخش نظرات، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: هلپ اینستاگرام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *