ترفند شبکه های اجتماعی

قابلیتی مهم به نام استوری اینستاگرام

قابلیتی مهم به نام استوری اینستاگرام

یکی از امکانات و قابلیت های مهم و پر کاربرد برای هر کاربر اینستاگرامی، مطمئناً استوری می باشد. زیرا هر کاربری که وارد اینستاگرام می شود، اولین ردیف در بالا، استوری هایی ست که توسط following های او قرار داده شده است. پس می توان گفت یکی از جذابیت های اینستاگرام همین استوری است، زیرا همه ی کاربران با آن ارتباط برقرار کرده و با دیدن استوری های دیگران لذت می برند. هر کاربر می تواند در هر وقتی که دوست داشته باشد لحظات مهم زندگی خود را به استوری تبدیل کند و برای خود داستان کوتاهی از اوقات خوب یا بد خود ایجاد کرده و با دوستان و مخاطبانش به اشتراک بگذارد. اینستاگرام به هدف اشتراک گذاری اوقات روزمره و لحظات یهویی این قابلیت را قرار داده است، به همین دلیل بین کاربران از جذابیت خاصی برخوردار است. پس می توان گفت همه یا بسیاری از کاربران اینستاگرامی با این قابلیت، ارتباط و تعامل خوبی برقرار کرده اند زیرا دوست دارند داستان های کوتاه دوستان خود را ببینند و یا گوش کنند. کاربرانی که دارای صفحه ی کسب و کار هستند، از این قابلیت در جهت های مختلف مثل، تبلیغات، آموزش خدمات و…  برای رشد کسب و کار خود استفاده می کنند. یکی از دلایلی که در اینجا مطالبی در مورد قابلیت قرار دادن استوری برای شما می گوییم، اهمیت بالای این امکان می باشد، تا بتوانید بخش های مختلف استوری را بشناسید و از آن در هر صفحه ای که دارید بهره ی کافی را ببرید. پس با یک آموزش خوب و مفید با ما همراه باشید.

استوری اینستاگرام (Instagram Story)

در اصل استوری اینستاگرام روایت یک داستان کوتاه می باشد که با کمک ویدئو ها و عکس های تعریف می شود. و کاربر می تواند با کمک آن هر اتفاقی که در طول شبانه روز برای او رخ داه است را با دیگران به اشتراک بگذارد. اگر کاربری در طول 24 ساعت استوری شما را چک کند، تمام وقایع رخ داده برای شما را به ترتیب زمان خواهد دید و فالورهای شما در این لحظات با شما همراه هستند. و نکته ی قابل توجه این است که شما با قرار دادن افکت ها، استفاده از ایموجی ها و به کاربردن متن های جذاب با فونت های مختلف و غیره می توانید این داستان کوتاه خود را جذاب کنید و می توان گفت با قابلیت های فراوانی که یک استوری دارد، می تواند به یک کانال تلویزیونی جذاب تبدیل شود. فقط به این مورد توجه کنید در صورتی که از تصاویر و مطالب تکراری و بی ارزش استفاده کنید ، کاربر به راحتی بعد از مشاهده ی چند تا از آنها بقیه را رها کرده و به استوری کاربر بعدی می رود ولی برعکس اگر محتوای استوری شما هیجان انگیز، جذاب، ارزشمند و یا حتی چالش برانگیز باشد، کاربر از دیدن آنها لذت برده و همیشه آنها را دنبال می کند.

blank

در اینجا باید بگوییم عمر این داستان های کوتاه شما، 24 ساعت می باشد و استوری 24 ساعت فعال بوده و بعد از این مدت زمان خود به خود حذف می شود. بعد از آن هیچ کاربری به آن دسترسی ندارد ولی می دانید که در طول این مدت زمان هر لحظه می توانید به استوری ها اضافه کنید.

اگر جزء کاربران هستید که بعد از گفتن اینکه عمر استوری 24 ساعت است ناراحت شدید و مایلید که استوری را در زمان بیشتری داشته باشید باید به شما گفت، امکانی فراهم شده تا کاربران بتوانند استوری خود را در صفحه خود نگه داشته و آن را همیشه در صفحه شان، در معرض نمایش کاربران جدید قرار دهند، ولی این زمان 24 ساعت هم دلایل خاص خودش را دارد که در پایین تر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

داستانی کوتاه از یک استوری اینستاگرامی

برای مثال شما دارای یک صفحه ی شخصی می باشید و به یک مسافرت یک روزه می روید در لحظات اول از حرکت خود عکس های سلفی می گیرید و بعد در طول مسیر از محیط اطراف خود تصاویر جذاب تهیه می کنید و بعد از آن از لحظاتی که با دوستان خود غذا می خورید استوری بعدی را می گذارید و در از امکان دیدنی عکس تهیه می کنید و در آخر روز از سلفی های خداحافظی خود با دوستانتان استوری قرار می دهید، حال داستان کوتاه شما، صبح شروع شد و در انتهای روز به پایان رسید، اگر بخواهید تمام این عکس ها در اینستاگرام شما باشد، صفحه ی شما بسیار شلوغ شده و دیدن این تصاویر شاید برای شما مهیج باشد ولی مطمئناً برای کاربران تان دیدن یک بار آنها جذاب است. پس استوری در طول این 24 سعات فعال می ماند و بعد از آن حذف می شود. در واقع، اگر بخواهم به زبانی دیگر بگویم، داستان های اینستاگرامی باعث در حرکت بودن و جذابیت بیشتر اینستاگرام خواهند شد. فقط فراموش نکنید که در بالاتر هم گفتیم در صورت تمایل می توانید آنها را نگه دارید که در این مورد هم توضیح می دهیم.

blank

محبوبیت استوری‌ های اینستاگرام

شاید با شنیدن آماری که به شما می دهیم، متعجب و مبهوت شوید ولی برای توضیحات خود دلایل محکمی داریم. در لحظه ی اول این را ببینید که استوری اینستاگرام از روی اپلیکیشنی به نام Snapchat ساخته شده است، و نسبت به آن قابلیت های کمی دارد ولی آمار استفاده از هر دو را در نمودار زیر مشاهده کنید.

blank

در نمودار بالا مشاهده می کنید که اینستاگرام در مدت کوتاهی حتی چند ماه توانسته از رغیبی خود جلو زده و کاربرانی بیشتر از تعداد کل کاربرانی Snapchat در طول ۳ سال، جذب کند. عدد کاربران استوری اینستاگرام حدوداً 250 میلیون کاربر فعال در یک روز است. بله درست متوجه شدید این تعداد افراد هر روز ای این قابلیت استفاده می کنند، پس هر چه زودتر دست به کار شوید و شما هم از آن استفاده های مفیدی داشته باشید.

مشاهده کردن استوری اینستاگرام

در ابتدا باید گفت، استوری های اینستاگرام فقط از طریق اپلیکیشن اینستاگرام قابل مشاهده است و از طریق مرورگرها و اینترنتی نمی توان به آنها دسترسی پیدا کرد و اگر این اپلیکیشن را بر  روی گوشی خود ندارید. اول باید اپلیکیشن اینستاگرام مربوط به اندروید و یا iOS را دانلود و نصب نمایید.

بعد از ورود به اپلیکیشن اینستاگرام، و وارد شدن به حساب کاربری، استوری به دلیل بالا بودن در هر صفحه ی اینستاگرامی و بعنوان فیدی که در اولین مرحله ورود به اینستاگرام جلوی چشم می باشد، کاربران زیادی را جذب خود کرده و مطمئنا بسیاری از فالوورهای شما آن را مشاهده می کنند. فید به معنی بخشی ست که در صفحه اینستاگرام، به آخرین عکس‌ ها و ویدئو های دیگران دسترسی دارید.

وقتی وارد اینستاگرام می شوید دایره های قرمز رنگی با تصاویر مربوط به دنبال شونده های خود می بینید. به این دایره ها استوری می گویند. وقتی کاربری بر روی آن می زند می تواند داستان کوتاه یی با تصاویر و یا ویدئوهای با مدت زمان کوتاه را ببیند. در اصل دایره های قرمز رنگ بالای صفحه ی هر کاربر اینستاگرامی نشان دهنده ی استوری های جدیدی ست که دنبال شونده های او در 24 ساعت آتی قرار داده اند. در هر زمان که این دایره ی قرمز رنگ دور عکس پروفایل کاربری مشاهده می شود، یعنی این کاربر در حال ایجاد یک داستان است.

blank

وقتی در صفحه ی اصلی اینستاگرام خود هستید (با آیکن خانه مشخص است)، در بالای صفحه می توانید استوری های دوستان و مخاطبانی را که دنبال می کنید را مشاهده نمایید ولی وقتی کاربری در قسمت Explore (با آیکن ذره بین مشخص است) به دنبال فردی می گردد، دایره قرمز نشان دهنده ی استوری جدید، بر روی نام پروفایل و حساب کاربری هر فرد می باشد. البته استوری در این بخش، فقط برای افرادی که دارای صفحات عمومی هستند برای بقیه قابل مشاهده می باشد و در صورتی که صفحه خصوصی بوده، استوری دیده نمی شود.

در این قسمت اینستاگرام به شما آخرین پست‌ها و همین طور استوری های دیگران را نمایش می‌دهد. کسانی که از نظر اینستاگرام، می‌توانند دوستان خوبی برای شما شوند.

در قسمت استوری ها، نوار افقی وجود دارد، که این نوار، به ترتیب استوری ها را نمایش می دهد، و از سمت چپ به راست استوری ها را چیده است. اگر بخواهید می توانید با کشیدن انگشتی خود به سمت چی، استوری های بیشتری را مشاهده کنید و اگر هم دوست داشته باشید می توانید گزینه ی Watch All را لمس کنید، تا کل استوری های دوستان و مخاطبان شما، به ترتیب نمایش داده شوند. فقط به این نکته توجه کنید وقتی کاربری در حال مشاهدهی استوری می باشد با ضربه بر روی استوری، تصویر یا ویدئو به صورت تمام صفحه قابل مشاهده می باشد و شما می توانید کامنتی برای شخص ایجاد کننده استوری بفرستید و این کامنت فقط برای او در دایرکت قابل مشاهده است و در حالتی که استوری همین الان و به صورت زنده مشغول پخش است، گزینه live روی آن قابل مشاهده است. استوری های لایو یا همان زنده، یکی دیگر از آن قابلیت های جالب ایسنتاگرام بوده که حتما دیدن آن برای شما جذاب خواهد بود و مهمترین خصوصیت آن، پخش در همان لحظه ای ست که در حال اتفاق است.

مورد بعدی اینکه با کشیدن انگشت تان بر روی نوار افقی استوری ها، به سمت چپ یا راست، می توانید استوری های بیشتری را ببینید.

حالا وقت آن رسیده که با دایره ای که کنار آن علامت + است آشنا شوید و با زدن بر روی آن به تعریف داستان کوتاه خود بپردازید و استوری دلخواه خود را ایجاد کنید.

نحوه ایجاد استوری در اینستاگرام

بر روی دایره ی روی عکس پروفایل تان بزنید تا به بخش  استوری وارد شوید و یا با زدن بر روی دوربین می توانید همان لحظه عکس بگیرید و با کشیدن صفحه به سمت بالا می توانید از عکس های گالری خود برای نمایش دادن در استوری استفاده کنید. در اینجا بعد از انتخاب عکس یا ویدئوی خود، می توانید تغییراتی بر روی آن ایجاد کنید و استوری خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

blank

پس در استوری هم می توان همان لحظه عکس گرفت و یا از عکس و ویدئوهای گالری استفاده کرد.

در نهایت، بعد از انتخاب عکس یا ویدئوی خود، حتما از شکلک ها و ایموجی ها بهره برده، روی آن متنی بنویسید، افکت هایی به آن اضافه کنید تا بتوانید استوری جذاب تری به فالوورهای خود ارائه کنید و نظرشان را بیشتر جلب استوری خود نمایید. این قسمت باید با کمی خلاقیت و با تأمل همراه باشد، زیرا این امکانات برای جذابیت بیشتر، استوری های شما قرار گرفته اند. مطمئناً وقت آن رسیده که بر روی کلمه ی  ” Your story+ ” بزنید و اولین استوری شما ایجاد و منتشر شود. از لحظه ی شروع تا 24 ساعت فرصت دارید آنچه را که دوست دارید اعم از عکس یا ویدئو به داستان کوتاه خود بیفزایید.

برای اینکه مطمئن شویم، که آموزش ایجاد استوری کامل بوده است و حتی اگر یک کاربر هم متوجه نشده است، یاد بگیرد، در اینجا برای شما ویدئویی از نحوه ی قرار دادن استوری، قرار می دهیم.

فرمت های انتشار استوری‌

در این قسمت شما را با یکی از جذاب ترین و مهیج ترین قابلیت های اینستاگرام آشنا می سازیم. شما برای استوری خود می توانید فرمت های مختلفی را استفاده نمایید. در حال حاضر چند فرمت در دسترس کاربران اینستاگرامی قرار دارد. در پایین صفحه ی استوری در زیر دوربین این فرمت ها قابل مشاهده است و با کشیدن انگشت بر روی آنها می توانید مورد دلخواه خود را انتخاب کنید.

blank

فرمت هایی که در حال حاضر در استوری هستند:

حالت Normal: این حالت، حالت پیش فرض استوری اینستاگرام می باشد، در حالت نرمال، به صورت معمولی، ویدئویی 15 ثانیه ای یا عکسی تا 24 ساعت در صفحه ی شما قرار می گیرد و کاربران هم می توانند به آن پاسخ داده و با آن ارتباط برقرار نمایند.

حالت بومرنگ: در این حالت می توانید ویدئویی 10 تا 30 ثانیه بگیرید و با زدن بر روی گزینه بومرنگ ویدئوی شما را ذخیره شده و با سرعت زیاد، چند بار تکرار می شود، این قابلیتی جذاب و پرطرفدار، بین افراد جوان تر و دارای صفحه ی خصوصی می باشد.

حالت Rewind: در این حالت به صورت معمولی ویدئوی گرفته می شود ولی به صورت معکوس به نمایش در می آید.

حالت Hands-Free: بسیاری از کاربران وقتی می خواهند استوری ایجاد کنند، نمی توانند انگشت خود را بر روی دوربین وسط نگه دارند، با استفاده از حالت Hands-Free ویدئوی خود را بدون نگه داشتن انگشت، بگیرید. برای این کار یک بار دایره را فشار داده و حالا 15 ثانیه فیلم ضبط کنید و بعد ویدئوی خود را برای کاربران خود share کنید.

دانلود و نصب اینستاگرام در اندروید و اپل را مطالعه کنید.

حالت Live: در این قسمت می توانید دوربین خود را بر روی سلفی یا عادی قرار دهید و به صورت زنده از صحنه ای که در آن قرار دارید، فیلم بگیرید و با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. بعداً در این مورد صبحت خواهیم کرد.

blank

نحوه قرار دادن استوری به صورت Live (زنده)

شما می توانید بصورت زنده، ویدئویی از خود تهیه نمایید و در همان لحظه ی گرفتن ویدئو با دوستان خود به اشتراک بگذارید. و در این حالت می توانید به صورت زنده با دوستان و مخاطبانی که آنلاین هستند، ارتباط برقرار کنید. در همان لحظه برای فالوورهای تان در بخش اعلان ها، پیامی ارسال می شود، که اگر مایل به این کار نبودید قبل از تهیه استوری خود، آن را غیر فعال نمایید. بخش لایو در استوری برای هر دو صفحات تجاری و شخصی فعال است و هر دو می توانند از آن استفاده کنند.

آیکن دوربین را در بالای صفحه خود لمس کنید و یا انگشت خود را بر روی صفحه ی اینستاگرام تان به سمت راست بکشید، حالا بخش استوری برای شما نمایان می شود. یکی دیگر از راه های ورود به بخش استوری لمس علامت + بر روی عکس پروفایل تان در صفحه ی شماست. حالا در بخش استوری در پایین صفحه، گزینه ی Live را انتخاب نمایید و بعد از آن بر روی  Start live Video بزنید. افرادی که جزء بینندگان لایو شما هستند، در بالای صفحه مشخص است و در پایین صفحه نیز کامنت افراد، مشاهده می شود و می توانند نظرات خود را ارسال کنند مگر اینکه گزینه ی کامنت غیر فعال باشد. در این حالت نمی توان کامنتی برای لایو ارسال کرد.

همین طور می توانید وقتی لایو شما تمام شد و ضبط تان به پایان رسید، مانند یک ویدئو در گالری خود ذخیره اش کنید ولی نظرات و فید بک ها، با آن ذخیره نمی شوند.

blank

نحوه ایجاد استوری ‌های جذاب برای اینستاگرام

در حالتی که استوری ایجاد می کنید، قابلیت های فیلترینگ و امکاناتی که در پست ها وجود دارد، در استوری نیست. اما امکاناتی که در استوری وجود دارد، در بهتر کردن و جذاب شدن استوری ها بی تاثیر نیستند. در عکس زیر، چند نمونه از این افکت ها دیده می شود.

blank

هر کاربری به این امکانات در قسمت بالای صفحه، استوری دسترسی دارد. در تصویر زیر کاربرد آنها را نوشته ایم. مطمئناً خیلی دقیق متوجه کاربرد هر کدام نشده اید، در توضیحات بعدی بصورت دقیق و کاربردی برای شما توضیح خواهیم داد و هر کدام را به صورت جداگانه معرفی می کنیم.

blank

استفاده کردن از فیلتر، قلم‌موی نقاشی و نوشته در پست‌های استوری

اول از همه، قابلیت های اصلی ویرایش در استوری را توضیح می دهیم:

افزودن فیلتر به عکس و ویدئوی استوری

در این قسمت چند فیلتر برای ویرایش استوری وجود دارد ولی از آن همه فیلتری که در پست ها موجود است، در اینجا خبری نیست. ولی فیلتر های که در استوری قرار داده شده اند، جالب هستند و برای استفاده از آنها باید انگشت خود را به سمت راست و یا چپ بکشید. در ویدئوی زیر به نحوه ی فیلتر کردن استوری ها وجود دارد.

به کار بردن قلم نقاشی در استوری

شما با استفاده از ابزار قلم می توانید، شکل، اندازه و رنگ را تغییر دهید، می توانید شکل خاصی را روی استوری خود بکشید مثلاً گوشه استوری قلب بکشید و یا با کشیدن شکلی استوری خود را جذاب کنید. اگر هم در هنگام کشیدن نقاشی، اشتباه کردید نگران نباشید، زیرا با زدن بر روی کلمه ی undo به حالت قبل بر می گردد و در این صورت مانند یک پاک کن عمل کرده و خطوط اشتباهی شما را پاک می کند.

blank

دو تکنیک برای ایجاد استوری های حرفه ای به شرح زیر است:

1) در حالتی که بخواهید صفحه ی خود را با قلم رنگ کنید که این رنگ می تواند کم رنگ بوده تا در زیر آن عکس مشخص باشد، انگشت خود را روی صفحه نگه داشته تا رنگ ها برای شما نمایان شوند.

blank

2) اینستاگرام در حالت عادی تعداد رنگ کمی را در اختیار شما قرار می دهد، اگر می خواهید رنگ مورد دلخواه خود که هماهنگ با تصویر است را انتخاب نمایی، می توانید انگشت خود را بر روی قسمت مورد نظر خود نگه دارید و بعد پالت انتخاب رنگ برای شما نمایان می شود.

افزودن متن به استوری

قابلیت بعدی که به شما معرفی می کنیم، قابلیت متن یا Text می باشد.اگر تمایل دارید در کنار عکس یا تصویر قرار داده شده در استوری، متنی را بنویسید یا توضیح کوچکی در مورد آن وارد کنید این ابزار را به کار ببرید. بعد از نوشتن متن تان می توانید با انگشت آن را نگه دارید و به هرجایی که دوست دارید بکشید تا در جای مورد نظر شما قرار بگیرد. حتی می توانید نوشته را بین دو انگشت خود قرار دهید و با نزدیک انگشتان آن را کوچک و با دور کردن انگشتان آن را بزرگ کنید. همین طور می توانید سایز و رنگ قلم خود را تغییر دهید. به علاوه، جهت چینش متن و سبک آن هم قابل انتخاب می باشد. برای افزودن متن به یک تصویر، شما می‌توانید از آیکون متن استفاده کرده یا آنکه به هر جا از صفحه که می‌خواهید متن در آن جا قرار گیرد، یک ضربه بزنید.

در اینجا کار دیگری که می توان انجام داد، این است که با وارد کردن نام کاربری هر فرد در کنار کارکتر @ می توانید او را Mention کنید و به همین سادگی فرد مورد نظر خود را Mention کنید. امکان هشتگ هم در همین قسمت متن می باشد علامت # را بگذارید و کلمه مدنظر خود را وارد می کنید.

blank

استیکرهای جذاب و متنوع استوری

بعد از قرار دادن تصویر مورد نظر، از جزئیات دیگری که باید به یک استوری اضافه کرد، برچسب (sticker) و ایموجی ها هستند، ایموجی ها در بیشتر شبکه های اجتماعی و در گوشی ها معمولاً یکی ست ولی استیکرهای اینستاگرام مربوط به خود اینستاگرام هستند. این استیکرها باعث جذب کاربران می شوند، زیرا دارای تنوع زیادی بوده و نسبت به تصویر شما، قابل انتخاب هستند. برای افزودن استیکر باید، بر روی آیکن شکلک خندان که در گوشه ی بالای صفحه قرار دارد بزنید، باید هر کدام که دوست دارید انتخاب کنید تا ایموجی مورد دلخواه خود و استیکر متناسب با تصویرتان را پیدا کنید. بعد با انگشت آن را بر روی صفحه جابجا کنید تا در جای مورد نظر شما قرار گیرد.

blank

حالا به معرفی بعضی از استیکرهایی که مخصوص اینستاگرام هستند، می پردازیم:

استیکر دما: با این استیکر می توانید دمای موقعیت مکانی که در آن قرار دارید را نشان دهید، این استیکر جزء استیکرهایی ست که استایل متفاوت دارد و با ضربه ردن بر روی آن شکلش تغییر می کند. استیکر دما، جنبه ی اطلاع رسانی و نشان دادن دمای یک منطقه را دارد.

استیکر ساعت: این استیکر برای نمایش زمان استفاده می شود، در برخی از مواقع کاربران برای اینکه نشان دهند که هنوز بیدار هستند یا مشخص کردن زمانی که استوری خود را قرار داده اند، از این استیکر استفاده کرده و بیشتر جنبه ی سرگرمی دارد.

استیکر روز: با کمک استیکر روز، شما می‌توانید روزی را که استوری خود را ایجاد کرده اید و یا تصویر شما گرفته شده است را مشخص نمایید.

استیکر مکان (Location): امکان قرار دادن لوکیشن اینستاگرام، کاربردهای زیادی داشته و با این کار می توانید به کاربران دیگر، اطلاعات از موقعیت مکانی خود بدهید. همچنین در اطلاع رسانی بسیاری از گردهمایی ها یا همایش ها در کنار پست، لوکیشن قرار داده می شود تا بقیه افراد از مکان و موقعیت آن اطلاع پیدا کنند. برای مثال به مسافرت رفته اید و دوست دارید که جای خود را با دوستانتان به اشتراگ بگذارید، به راحتی می توانید از این استیکر استفاده کنید و در کنار آن شهر مورد نظر خود را وارد نمایید.

استیکر هشتگ: اگر مایل باشید می توانید برای استوری خود هشتگ را در کنار کلید واژه ی انتخابی خود وارد نمایید. با وارد کردن هشتگ در ستوری باعث می شوید اگر فردی کلمه ی مورد نظر را وارد کند، پست شما هم به نمایش درآید. از هشتگ ها در جای خود بهره ی کافی را ببرید، زیرا باعث بهتر دیده شدن صفحه ی شما خواهد شد.

استیکر نظرسنجی (Poll): استیکر نظرسنجی اینستاگرام ابزاری است که اینستاگرام برای دریافت نظرات و بازخوردهای کاربران در نظر گرفته است! در این ابزار با طرح سوال با پاسخ دو گزینه ای می توانید سوال خود از کاربران پرسیده و آنها نیز با توجه به این دو گزینه پاسخ دهند. کاربران با توجه به پاسخی که می دهند در واقع بازخورد سوال شما را ارسال کرده و به راحتی می توانید نظرات و پاسخ آنها را تحلیل و از آنها در تولید محتوای صفحه ی خود استفاده کنید.

استیکر خود شما: یکی از استیکرهای جذاب برای کاربران، استیکر خودشان است، درست متوجه شدید شما به سادگی می توانید استیکر خود را ایجاد کنید. با انتخاب استیکر دوربین شکلی، در کنار استیکر هشتگ وجود دارد، شما می‌توانید تصویر خود را بگیرید و آن را تبدیل به یک استیکر کنید.

در نهایت به این نکته اشاره می کنیم که وقتی شما استیکر خود را به یک ویدئو اضافه می ‌کنید، می‌توانید این استیکر را به نحوی تنظیم نمایید که در یک نقطه ثابت باقی مانده و استیکر، بسته به حرکت دوربین شما، جابجا می شود تا بتواند جای ثابت خود را در تصویر حفظ نماید.

مخاطب قرار دادن شخصی در استوری

در اینستاگرام در هر بخشی با کارکتر @ می توان، افراد دیگر را مخاطب قرار داد و او را اصطلاحاً Mention کرد. منشن کردن در اینستاگرام بدین معنی ست که در صورتی که با دوست یا دوستان خود در عکسی هستید و در حال حاضر آن پست را در استوری تان قرار می دهید، می توانید نام کاربری هر کدام از دوستانتان را در زیر آن تصویر مشن نمایید تا اگر فردی تمایل دارد با زدن بر روی نام کاربری منشن شده توسط شما ،وارد صفحه ی اینستاگرام او شود. گاهی اوقات ما نیاز داریم تا کاربری را Mention کنیم زیرا پستی از او در استوری خود قرار داده ایم و برای رعایت کپی رایت این کار باید انجام شود. برای این کار، می توان با وارد شدن به بخش استیکرها، استیکر Mention را انتخاب کرد و در کنار آن، اسم فرد را از میان لیست کاربران پیشنهادی، پیدا کرده و وارد نمایید.

blank

نحوه ی استفاده از فیلترهای صورت در استوری اینستاگرام

در حال حاضر قابلیتی به اینستاگرام اضافه شده است که از اپلیکشین های دیگر کپی شده است. این قابلیت جذاب، وقتی شما در حال ایجاد استوری هستید، در اختیار شما قرار دارند. این امکانات با کمک هوش مصنوعی و قابلیت تشخیص چهره، شکل های مختلفی را بر روی صورت شما ایجاد می کند، از جمله این فیلترها، تاج، گوش و بینی حیوانات مختلف، کلاه و خیلی از موارد دیگر.

فقط فرق این قابلیت با استیکر ها و امکانات ویرایشی دیگر در این است که آنها را بعد از انتخاب تصویر بر روی عکس برچسب می زدیم ولی در اینجا می توانید قبل از شروع به ضبط ویدئو و یا عکس، آنها را انتخاب نمایید. برای این کار بر روی شکلکی که در پایین صفحه قرار داد، کلیک کنید و حالا عکس مورد دلخواه خود را بگیرید و یا شروع به گرفتن ویدئو نمایید و اگر آن را دوست نداشتید از بین فیلترها، فیلتر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

blank

آنالیز بازدید یک استوری اینستاگرام

بعد از ایجاد استوری و بعد از گذشت زمان فعال بودن استوری، بازخورهایش را بررسی کنید. ببینید کدام استوری ارتباط بیشتری با کاربر برقرار کرده، سلیقه ی فالوورهای خود را ببینید. استوری خود را باز کنید و آمار هر کدام از تصاویر یا فیلم ‌ها را که می‌خواستید، روی آن که بزنید، انگشت خود را به سمت بالا بکشید. به این ترتیب نه تنها می‌توانید تعداد بازدید های استوری خود را ملاحظه کنید، بلکه متوجه خواهید شد، چه افرادی آن را مشاهده کرده‌اند.

چک کنید که کدام استوری خیلی بازدید کننده و کامنت مثبت نداشته است و از این موارد در استوری های بعدی استفاده نکنید. در هر پست و استوری افرادی هستند که بدون دلیل از شما انتقاد کرده و حتی حرف های بدی می زنند، به آنها توجه نکرده و سعی کنید همیشه از نظر کاربران منطقی و همیشگی خود استفاده کنید.

ذخیره استوری و اشتراک گذاری آن بین عکس‌ های اصلی صفحه‌

یکی از راه های ذخیره ی استوری و جلوگیری از حذف آن بعد از 24 ساعت، این است که روی تصویر پروفایل خود زده و استوری را باز کنید، حالا در قسمت پایین سمت راست صفحه استوری تان، بر روی سه نقطه بزنید و حالا بر روی گزینه ی Save بزنید.

در این نوع از ذخیره، استوری ها به صورت تکی ذخیره می شوند ولی در دومین مسیر برای ذخیره ی استوری ها، اینستاگرام از چند استوری شما، ویدئویی می سازند و این قابلیت، برای کاربران بسیار جذاب است و شما از داستان های کوتاه خود ویدئویی دارید.

همین طور شما می توانید، پست‌ های استوری خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. برای این کار باید بر روی سه نقطه پایین صفحه زده و گزینه ی share as a post را لمس کنید. به این ترتیب، صفحه اشتراک گذاری پست اینستاگرام باز خواهد شد و شما می‌توانید پست مورد نظر را، دقیقاً مانند یک پست معمولی اینستاگرام، قبل از انتشار، ویرایش نمایید.

blank

مقالات ما در رابطه با اینستاگرام استوری

ما نکات کلی و در دسترس شما در استوری را در این مقاله تا جای ممکن، آوردیم اگر در ایحاد استوری به نکات دقیق تری احتیاج دارید به مقالات دیگر ما در سایت کوک موبایل بخش ترفندهای آموزشی مرجعه نمایید از جمله مقالاتی که در این مورد در دسترس کاربران می باشد می توان چگونگی افزودن لینک به استوری اینستاگرام، نحوه ی اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری اینستاگرام، نحوه استفاده از ابزار نظرسنجی اینستاگرام، نحوه ی استفاده از لینک در استوری اینستاگرام و چندین مقاله ی دیگر در مورد استوری را نام برد.

حرف آخر

قابلیت بسیار مهمی که به اینستاگرام اضافه گردیده است، استوری می باشد، که از آن می توانید استفاده های بسیار کاربردی در جهت کسب و کار انجام دهید و باعث ارتباط و تعامل با کاربران شوید. بیشترین دلیل، کاربرد استوری، تعامل و ارتباط با کاربران و برای بیشتر دیده شدن صفحه می باشد. پس از استیکرها بعنوان مکملی در کنار استوری بهره ببرید. وقتی شما با کمک استوری داستان کوتاهی را نقل می کنید، در مورد رفتار و خصوصیات خود با زبان تصویر بیشتر با فالوورهایتان سخن می گویید. اگر جزء کاربران اینستاگرامی باشید، متوجه شده اید که استوری ها بین کاربران بسیار محبوب بوده و اگر بخواهید با مخاطبان خود ارتباط برقرار نمایید باید، از قافله عقب نمانید و شروع به ایجاد استوری های خود کنید. فقط نکته مورد توجه در ساخت و ایجاد استوری، استفاده از قابلیت ها و امکانات آن به اضافه ی کمی خلاقیت بوده تا یک استوری جذاب تولید کنید و آن را از استوری های دیگر جدا کند و این خلاقیت شما را نشان می دهد که چقدر استوری شما بازدید کننده داشته باشد و چقدر بقیه با آن ارتباط برقرار کرده اند.

همین الان دست به کار شوید، وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید، با کمک توضیحات ما یک استوری ایجاد کنید و بعد آن را با دوستان و فالوورهای تان به اشتراک بگذارید و از بازخوردهای آنها لذت ببرید. اگر هم استوری خوبی نشد، جای نگرانی نیست، چون بعد از 24 ساعت حذف می شود و از دسترس دوستان تان خارج می شود.

اگر نظرات و ایده هایی برای ایجاد یک استوری جذاب داشتید در بخش نظرات اعلام نمایید تا بقیه ی کاربران نیز از آن استفاده کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *