اخبار فناوری

گوشی Mate X قابلیت پشتیبانی از سیستم 5G را دارد

blank

شرکت هوآوی ویدیویی از گوشی Mate X منتشر کرد که در آن نشان داده شده این گوشی قابلیت پشتیبانی از سیستم 5G را دارد. بعد از این که شرکت هوآوی در لیست شرکت های مورد تحریم دولت آمریکا قرار گرفت، آینده ی گوشی Mtae X در هاله ای از ابهام قرار گرفت زیرا از نظر اقتصادی فشارهای بسیاری زیادی اخیرا به خاطر تحریم ها بر شرکت هوآوی اعمال شده است در ماه گذشته گوگل گوشی های Mate X و هواوی p30 را از لیست سایت Android.com برداشت. در همین حین شرکت هوآوی ادعا کرده است که هنوز می تواند تراشه های به کار رفته در گوشی Mate X را با همان قیمت سال قبل تولید کند و تغییری به خاطر فشار های اقتصادی اخیر در قیمت تمام شده اعمال نخواهد کرد اما پیش بینی شده است که از سیستم عامل های جایگزین به جای اندروید در این گوشی ها استفاده شود که توسط شرکت های چینی تولید خواهند شد.

گوشی جدید کمپانی هوآوی که تاشو می باشد در حالت بسته، دارای اندازه ی صفحه نمایش 6.4 اینچی می باشد و زمانی که این دستگاه باز می شود اندازه ی هر قرص و طرف از نمایشگر های آن به 8 اینچ می رسد،  زمانی که شرکت هوآوی از طرف دولت آمریکا و تحریم هایش مورد حمله و فشار قرار گرفته بود تهدیدات امنیتی نیز بر روی دستگاه های هوآوی هجوم آورده بودند و همچنین باید اشاره کرد که از این پس گوشی های جدید تولید شرکت هوآوی را در امریکا نخواهید پیدا کرد مگر به صورت مسافری وارد این کشور شده باشند و همچنین قیمت این دستگاه ها ۲۶۰۰ دلار آمریکا تخمین زده شده است.

باید اشاره کرد که این گوشی اولین گوشی تاشوی شرکت هوآوی نیست بلکه اولین گوشی با قابلیت پیتشیبانی از سیستم 5G این شرکت می باشد که در این جا باید گفت که نسل بعدی ارتباطات دارای سرعت ۱۰ برابری نسبت به نسل های قبل از خود می باشد و در این نقطه شرکت های verizon و AT&T به سرعت ارتباطی یک گیگابایت بر ثانیه با استفاده از این تکنولوژی جدید رسیده اند و همینطور باید خاطر نشان کرد که این تکنولوژی در گوشی های آینده ی هوآوی به کار گرفته خواهند شد و در آینده این سیستم ارتباطی به طرز شگفتی توسعه خواهد یافت.

گوشی Mate X تنها گوشی نیست که آینده اش در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. باید گفت تراشه هایی که در این گوشی قرار گرفته است در گوشی های دیگری همچون Mate 20 pro و p30 که با اقدامی که از طرف آمریکا صورت گرفت آینده ی تولید این گوشی های وابشته به این تراشه ها در هاله ای از ابهام قرار گرفته اند و به احتمال زیاد در آینده، این شرکت در تولید این گوشی ها به مشکلات بزرگی بر می خورد.

مطالب مرتبط