ترفند iOS

مخفی کردن عکس و فیلم های شخصی در iOS

blank

در این پست قصد داریم که روش های مختلفی که شما با استفاده از آن میتوانید اقدام به مخفی کردن عکس و فیلم های شخصی تان نمایید را یک به یک بررسی کنیم.

استفاده از نرم افزار photos

در این روش شما برای مخفی کردن عکس و فیلم های مد نظرتان آنها را باز کرده و در ادامه روی گزینه ی share کلیک نمایید و سپس گزینه ی hide را لمس نمایید. که با این کار فایل ها از بخش های moment، collection و years حذف خواهد شد.

برای مشاهده عکس و فیلم هایی که به این روش مخفی کرده اید باید به پوشه ی hidden album مراجعه نموده که پوشه در بخش albums واقع در نرم افزار photos می باشد، با توجه به توضیحات فوق میتوانید به این نتیجه برسید که این روش از امنیت بالایی برخوردار نبوده است و بدیهی است که برای اینکه عکس و فیلم های مذکور را از حالت مخفی خارج نماییم این راه را باید از آخر به اول برویم. مراحل انجام شده را می توانید در گیف زیر مشاهده نمایید.

باتوجه به توضیحات فوق بدیهی است که روش بالا از امنیت بالایی برخوردار نیست.

استفاده از نرم افزار notes 

این روش متاسفانه فقط برای عکس ها کاربرد دارد و شامل حال فیلم های شما نخواهد شد، که برای استفاده از آن باید ابتدا  notes را از داخل تنظیمات دستگاه رمز گذاری نموده( رمز باید متشکل از ۸ تا ۱۶ کارکتر باشد که ترکیبی از اعداد و حروف است) و پس از آن به مانند راه قبلی پس از لمس گزینه ی share واقع در بالای سمت راست صفحه، گزینه ی note را انتخاب میکنیم و پس از انجام این کار اقدام به حذف تصاویر اصلی در photes نمایید و پس از آن عکسها را در notes باز کرده و روی گزینه ی اشتراک کلیک کرده و سپس گزینه ی lock notes را انتخاب می نماییم.می توانید مراحل این روش را در گیف زیر مشاهده نمایید.

استفاده از نرم افزار های جانبی 

نرم افزار های فراوانی نیز برای مخفی نمودن عکس ها و فیلم های گوشی در ios وجود دارد که به معروفتوین آنها را معرفی می نماییم :

Dropbox ,Private Photo Vault , Secret Photo Vault – Keepsafe , secret photo vault و…

برنامه های ذکر شده در بالا عموما روش استفاده مشابه دارند که عکس و فیلم های مدنظرتان را باید از بخش cameraroll باید داخل نرم افزار import نموده و پس از حاصل شدن اطمینان از وجود عکس و فیلم ها در نرم افزار مذکور باید آن ها را از قسمت photes حذف نمایید.

استفاده از تنظیمات گوشی 

از ios 10 به بعد کاربران می توانند اپلیکیشن دستگاه خود را از طریق تنظیماتی که توضیح خواهیم داد در سرچ دستگاه پنهان نمایند به صورتی که اگر اسم نرم افزار سرچ شد نتیجه ای حاصل نشود، برای انجام این کار باید به تنظیمات دستگاه رفته و سپس به قسمت siri&search وارد شوید و پس از آن اسکرول را پایین بیاورید تا برنامه مد نظر را پیدا کرده و روی آن تپ نمایید و سپس گزینه ی search&sirisuggestions را انتخاب کنید و پس از آن برنامه در سرچ ظاهر نخواهد شد و با این روش می توانید نرم افزار photos را در پوشه های تو در تو پنهان نمایید و سپس با انجام این روش آن را از لیست جستجو نیز حذف کنید، بدیهی است که این روش از امنیت بسیار پایینی برخوردار می باشد و به محض پیدا نمودن برنامه photos دسترسی به عکس ها و فیلم ها آزاد خواهد شد.

مطالب مرتبط