ترفند اندروید

مخفی کردن برنامه در سیستم عامل اندروید

مخفی کردن برنامه در سیستم عامل اندروید

روش های مخفی کردن برنامه ها در سیستم عامل اندروید

برخی کاربران مایلند در بعضی از شرایط یک یا چند برنامه خود را که بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی شان نصب است را مخفی کنند، و می خواهند بدانند برای این کار باید چه کنند، این مقاله را از دست ندهند. در این مقاله قرار است در مورد روش های مخفی کردن برنامه ها در اندروید صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

برای هر کاربری این احتمال وجود دارد که به دلایل شخصی مایل نباشید که آیکون یک برنامه خاص در منوی اپلیکیشن های گوشی اندرویدش نمایش داده شود! حال می خواهیم بدانیم که اگر شخصی بخواهید یک اپلیکیشن را در گوشی خود مخفی یا پنهان کند، آیا این کار امکانپذیر است؟ بله، انجام این کار در اندروید با استفاده از روش های مختلف ممکن خواهد بود!

ما در مطالب آورده شده در این مقاله روش هایی را نام خواهیم برد که بهترین روش های موجود برای پنهان کردن اپلیکیشن ها در اندروید به حساب می آید. پس به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

1) پنهان کردن برنامه در اندروید با برنامه Apex Launcher

پنهان کردن برنامه در اندروید با برنامه Apex Launcher

یکی از معروف ترین روش های مخفی کردن برنامه ها در اندروید به بکارگیری اپلیکیشن های جانبی مربوط می‌ گردد که امکان مخفی کردن سایر برنامه ها را ایجاد خواهد کرد! بدین معنی که در این روش ها شما از یک برنامه برای مخفی کردن سایر برنامه های اندرویدی خود استفاده می‌ کنید. یکی از برنامه هایی است که این امکان را فراهم کرده است، اپلیکیشن Apex Launcher می باشد

دانلود برنامه Apex Launcher  از گوگل پلی استور

برای اینکه بتوانید از برنامه Apex Launcher، استفاده کنید، ابتدا باید آن را از گوگل پلی استور دانلود و در گوشی یا تبلت اندرویدی خود نصب کنید. بعد مراحل زیر را به منظور مخفی کردن برنامه ها انجام دهید:

برنامه Apex Launcher را اجرا کرده تا بر روی گوشی یا تبلت سما پیاده سازی شود. این برنامه یک لانچر اندرویدی بوده و امکان ایجاد تغییر در اسکرین های گوشی و شخصی سازی بخش های مختلف آن خواهد شد. بعد از انجام مرحله قبل به هوم اسکرین (Home Screen) دستگاه اندرویدی خود مراجعه کرده و گزینه App Settings  را انتخاب نمایید که توسط لانچر Apex ارائه شده است. سپس گزینه Drawer Settings  و بعد Hidden Apps را انتخاب نمایید.

گزینه Drawer Settings  و بعد Hidden Apps را انتخاب نمایید

در حال حاضر لیستی از اپلیکیشن های نصب شده در دستگاه تان نمایان می گردد. از این لیست اپلیکیشن یا اپلیکیشن هایی که مایل به مخفی کردن آنها هستید را انتخاب کرده تا تیک باکس کنار آن ها زده شود. بعد از انتخاب برنامه یا برنامه های مورد نظر خود، گزینه SAVE را از گوشه سمت راست و بالای صفحه انتخاب نمایید. با انجام موارد بالا، پروسه مخفی کردن برنامه ها در اندروید با استفاده از برنامه Apex Launcher به پایان خواهد رسید. به نظر ما به کاربردن این لانچر یکی از بهترین روش های موجود برای مخفی کردن برنامه ها در اندروید می باشد.

گزینه SAVE را انتخاب نمایید

2) پنهان کردن برنامه در اندروید با اپلیکیشن Hide App-Hide Application Icon

از دیگر روش های مخفی کردن برنامه ها در اندروید مربوط به استفاده از یک اپلیکیشن خاص با نام Hide App-Hide Application Icon  می باشد که مطمئناً یکی از بهترن هاست. فقط تنها موردی که متاسفانه برای بکارگیری آن گوشی تان باید رعایت شود این است که دستگاه شما حتماً باید روت شده باشد. پس اگر گوشی یا تبلت اندرویدی شما روت شده نباشد، نمی ‌توانید از این روش برای پنهان کردن برنامه ها استفاده کنید.

دانلود برنامه Hide App-Hide Application Icon  از گوگل پلی استور

برای اینکه بتوانید از اپلیکیشن Hide App-Hide Application ، استفاده کنید، ابتدا باید آن را از گوگل پلی استور دانلود و در گوشی یا تبلت اندرویدی خود نصب کنید. بعد مراحل زیر را به منظور مخفی کردن برنامه ها انجام دهید:

ابتدا این برنامه را اجرا نمایید. مشاهده خواهید کرد که محیطی شبیه به عکس زیر مقابل تان ظاهر می گردد.

پنهان کردن برنامه در اندروید با اپلیکیشن Hide App-Hide Application Icon

آیکون “بعلاوه” موجود در وسط صفحه را لمس کرده تا دستور اضافه کردن یک اپلیکیشن به لیست برنامه های مخفی شده صادر گردد.

حالا باید از لیست اپلیکیشن هایی که در گوشی یا تبلت شما نصب می باشند، موارد مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برای این کار باکس موجود در کنار برنامه یا برنامه های مورد نظر را لمس کرده تا تیک آنها زده شود. در آخر و پس از انتخاب تمام موارد مورد نیازتان، گزینه SAVE را از گوشه سمت راست و بالای برنامه لمس نمایید. همانطور که مشاهده کردید، پروسه مخفی کردن برنامه ها در اندروید با استفاده از اپلیکیشن Hide App-Hide Application Icon  به سادگی به پایان خواهد ‌رسید. مجدداً تاکید می‌ کنیم که برای استفاده از این روش حتما باید دستگاه اندرویدی شما روت شده باشد.

3) مخفی کردن برنامه در اندروید از طریق قابلیت ویژه ی موجود در اندروید 5.2 به بالا

راه سومی که ما آن را برای مخفی کردن برنامه ها در اندروید پیشنهاد می ‌کنیم، به استفاده از ویژگی خاصی که گوگل از آپدیت اندروید 5.2 آن را ارائه کرده و در تمام نسخه‌های اندروید بالاتر از 5.2 هم در دسترس خواهد بود، مربوط می شود. پس اگر گوشی یا تبلت اندرویدی شما از اندروید 5.2 یا نسخه های بالاتر آن بهره‌ مند باشد،  از این روش برای مخفی کردن اپلیکیشن ها در آن استفاده نمایید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا به هوم اسکرین گوشی اندرویدی خود مراجعه کرده و انگشت خود را برای چند ثانیه بر روی بخش خالی از صفحه قرار دهید و کمی نگه دارید تا قابلیت ویرایش آیکون ها و ویجت های هوم اسکرین فعال گردد. حال گزینه Settings را انتخاب نمایید.

مخفی کردن برنامه در اندروید از طریق قابلیت موجود در اندروید 5.2 به بالا

در لیست ارائه شده به دنبال گزینه‌ ای با نام Protected Apps بگردید. به محض پیدا کردن این گزینه، آن را لمس کنید.

در این جا از شما می خواهد تا یک رمز الگویی را وارد کنید. این رمز الگویی در واقع رمزی خواهد بود که شما هر بار برای دسترسی به اپلیکیشن های مخفی شده دستگاه باید آن را وارد کنید. پس رمزی را انتخاب کرده که فراموش نشود.

بعد لیستی از برنامه های نصب شده در دستگاه نمایش داده خواهد شد. باکس موجود در کنار هر یک از برنامه هایی که تمایل دارید در گوشی مخفی شوند را لمس نمایید. پس از انتخاب تمام برنامه های مورد نظرتان، گزینه Save را انتخاب کنید.

به سادگی برنامه های مورد نظرتان از اپلیکیشن داور یا منوی اپلیکیشن های دستگاه اندرویدی پنهان می گردد. هر وقت که مایل به اجرای دوباره آن ها دارید، باید به بخش Protected Apps مراجعه کرده و پس از وارد کردن رمز الگویی خود هر کدام از اپلیکیشن های مد نظرتان را اجرا نمایید. پس اگر گوشی یا تبلت شما از سیستم عامل اندروید 5.2 یا نسخه های بالاتر آن بهره مند است، این روش یکی از بهترین روش های مخفی کردن برنامه ها برای شما می باشد.

4) پنهان کردن برنامه  در اندروید با استفاده از برنامه Parallel Space

پنهان کردن برنامه  در اندروید با استفاده از برنامه Parallel Space

روش بعدی که قرار است برای مخفی کردن اپلیکیشن ها در اندروید به شما معرفی ‌کنیم، مربوط به استفاده از برنامه Parallel Space می گردد. با استفاده از این برنامه می‌ توان سایر اپلیکیشن های نصب شده بر روی دستگاه اندرویدی خود را مخفی کنید. برای این کار باید ابتدا با کلیک بر روی بخش زیر نسبت به دانلود برنامه Parallel Space  وارد عمل شوید.

دانلود برنامه Parallel Space از گوگل پلی استور

بعد از دانلود برنامه Parallel Space آن را بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود نصب کرده و بعد از نصب برنامه، آن را اجرا کنید.

حالا آیکونی که در عکس بالا و سمت چپ نمایش داده شده است را لمس کرده و این آیکون با نام Incognito Installation  شناخته می‌ شود.

آیکون با نام Incognito Installation  را انتخاب کنید

در اینجا باید نام یکی از برنامه هایی که مایل هستید در گوشی شما مخفی شود را جستجو نمایید. مشاهده خواهید کرد که برنامه مورد نظرتان نمایان می‌ گردد. در این بخش آن را انتخاب نمایید. در این شرایط به پلی استور هدایت خواهید شد و گزینه Install را مشاهده می کنید. مثل حالت عادی نصب برنامه ها گزینه Install  را انتخاب کنید.

کمی منتظر شوید تا پروسه نصب اپلیکیشن مورد نظر تکمیل گردد. بعد از اینکه برنامه مورد نظرتان بر روی دستگاه نصب شود، یک پیغام دریافت خواهید کرد.

به برنامه Parallel Apps وارد شوید

در این مرحله گزینه Uninstall را انتخاب و سپس در پنجره پاپ آپ نمایش داده شده هم گزینه OK را انتخاب نمایید تا آیکون برنامه مورد نظرتان از منوی اپلیکیشن های گوشی حذف گردد. بدین صورت پروسه مخفی کردن برنامه ها در اندروید به پایان خواهد رسید. برای اجرای برنامه هایی که به این شیوه مخفی می شوند، لازم است تا ابتدا وارد برنامه Parallel Apps شده و سپس برنامه مورد نظر را اجرا کنید. پس در این روش برنامه های مخفی فقط از طریق اپلیکیشن Parallel Apps قابل اجرا هستند.

روش مخفی و غیرفعال کردن برنامه ها را مطالعه کنید.

5) پنهان کردن برنامه ها در اندروید با استفاده از Go Launcher

 

پنهان کردن برنامه ها در اندروید با استفاده از Go Launcher

روش دیگری که ما آن را به عنوان یکی از بهترین روش های پنهان کردن برنامه ها در اندروید خدمتتان معرفی می کنیم، به استفاده از لانچر محبوب Go Launcher مربوط می ‌شود. این اپلیکیشن یکی از محبوب ترین لانچرهای اندرویدی هستند که علاوه بر ارائه قابلیت مختلف برای شخصی سازی رابط بصری اندروید، امکان مخفی کردن اپلیکیشن ها را هم ایجاد کرده است.

دانلود برنامه Go Launcher  از گوگل پلی استور

برای استفاده از این روش، باید ابتدا اپلیکیشن Go Launcher را بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید. بعد برنامه نامبرده را اجرا کنید.

وقتی این برنامه اجرا می شود Go Launcher تصویری شبیه به عکس را مشاهده می کنید. گزینه Enjoy  را لمس کنید.

گزینه Enjoy  را لمس کنید

بعد از کمی انتظار Go Launcher همگام سازی لازم را انجام داده و خود را بر روی رابط دستگاه اندرویدی شما سوار می کند. بعد پروسه مخفی کردن برنامه ها را شروع کنید. برای این کار، ابتدا به منوی اپلیکیشن های خود رفته و آیکون برنامه‌ای که مایلید پنهان شود را پیدا کنید. انگشت خود را بر روی آیکون آن برنامه قرار دهید و کمی نگه دارید. مشاهده خواهید کرد که دو گزینه با عناوین info و Hide در بالای صفحه نمایان می ‌شوند.

برنامه مورد نظرتان را بکشید و بر روی گزینه Hide رها کنید

آیکون برنامه مورد نظرتان را بکشید و بر روی گزینه Hide در گوشه سمت راست و بالای صفحه رها کنید. در این حالت از شما خواسته می‌ شود تا یک پین را رمز الگویی را برای دسترسی به اپلیکیشن های مخفی شده دستگاه ایجاد کنید. پس پین یا رمز الگویی مورد نظرتان را وارد نمایید. به راحتی پروسه مخفی کردن برنامه ها در اندروید به پایان می رسد. ولی حالا چگونه به اپلیکیشن های مخفی شده دسترسی پیدا کنیم؟

برای اینکه بتوانید به برنامه های مخفی شده توسط لانچر Go Launcher دسترسی پیدا کنید، به هوم اسکرین دستگاه مراجعه کرده و گزینه Tools را انتخاب نمایید.

 

آیکون Hide Apps با نماد “چشم” را لمس کنید

حالا آیکون با نماد “چشم” را لمس کرده که با نام Hide Apps در بین آیکون های دیگر وجود دارد.

در این صورت از شما خواسته می‌ شود تا رمز مورد نیاز برای دسترسی به برنامه های مخفی دستگاه را وارد نمایید. پس این رمز را وارد کنید.

لیست برنامه های مخفی شده گوشی

وقتی رمز صحیح را وارد کنید، شاهد ارائه لیست برنامه های مخفی شده گوشی می شوید و می ‌توانید هر یک از برنامه هایی که مایل هستید را اجرا کنید. پس استفاده از اپلیکیشن Go Launcher یکی از بهترین روش های موجود به منظور مخفی کردن برنامه ها در اندروید می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *