ترفند شبکه های اجتماعی

محافظت از حریم شخصی در واتس اپ

blank

مطمئناً برای هر کاربری پیش آمده که شب خوابیده است و وقتی صبح واتس اپ خود را باز کرده، مشاهده می کند که مجدداً در چند گروه جدید عضوش کرده اند. بدون اینکه نظرش را بخواهند که آیا دوست دارد در این گروه عضو شود یا خیر.بسیاری از کاربران واتس اپ از عضو شدن در گروه های مختلف ناراحت بوده، و خیلی از آنها دوست دارند که با راه حلی این مشکل خود را حل کنند تا به کاربران دیگر این اجازه را ندهند. ما به شما در این مقاله آموزش می دهیم که برای جلوگیری از عضو شدن در گروه ها از قابلیت جدید حریم خصوصی استفاده کنید و چگونه از این کار دیگران که باعث آزار و اذیت شما می شود جلوگیری کنید.

قابلیتی که مربوط به این مورد در واتس اپ وجود دارد این است که شما می توانید با انتخاب گزینه ای در بخش تنظیمات حریم خصوصی مانع از عضو شدن تان در گروه ها گردید و برای دعوت کردن شما به گروه، از شما اجازه گرفته می شود. با این کار می توانید حریم خصوصی خود را حفظ کرده و از آزار و اذیت دیگران جلوگیری نمایید و شماره تلفن خود را در معرض دید بقیه ی کاربران قرار ندهید.

blank

چگونگی مشخص کردن افرادی که خواهان اضافه کردن ما در یک گروه در واتس‌اپ هستند

برای اینکه از عضو شدن خود در گروه ها جلوگیری کنید، وارد اپلیکیشن واتس اپ خود شوید، بر روی سه نقطه ای که در گوشه ی سمت چپ بالای صفحه وجود دارد، زده تا به بخش تنظیمات خود بروید.

در منوی باز شده بر روی گزینه ی Settings بزنید و در منوی بعدی گزینه ی Accounts را انتخاب کنید. در اینجا روی گزینه ی Privacy ضربه بزنید بعد از پیدا کردن Groups، هر کدام از گزینه ها، که مدنظر شما هستند، را می توانید انتخاب کنید. این گزینه ها شامل: گزینه Everyone به معنای همه کاربران ، My Contacts فقط مخاطبینی که با آن‌ها آشنایی دارید را شامل می گردد و گزینه ی Nobody یعنی هیچ کاربری بدون اجازه نمی تواند شما را به گروه دعوت کند.

قابلیت های پر کاربرد در واتس اپ را مطالعه کنید.

اگر نمی خواهید عضو هیچ گروهی شوید، باید Nobody که گزینه ی سوم در منوی بالاست را انتخاب کنید و اگر دوست دارید مخاطبان شما بتوانند شما را عضو گروه کنند ولی هیچ کس دیگری نتواند این کار را انجام دهد، باید گزینه ی My Contacts را انتخاب نمایید.

blankقابلیت جدید حریم شخصی برای بعضی کاربران فعال است ولی برای برخی دیگر از کاربران هنوز فعال نشده ولی جای نگرانی نیست، به زودی همه ی کاربران واتس اپ از این قابلیت می توانند استفاده کنند، و به صورت جهانی در اختیار همه قرار می گیرد با این امکان، اگر مدیر گروهی بخواهد کاربری را به گروهی دعوت کند، ابتدا برای او پیامی ارسال می گردد که آیا مایل به عضو شدن در این گروه با این نام و این موضوع هستید؟ کاربر از زمان دریافت پیام به مدت سه روز فرصت دارد تا دعوت را بپذیرد یا نپذیرد. اگر کاربر دعوت نامه را بپذیرد، خب، در گروه عضو می شود، در غیر این صورت، در گروه عضو نخواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *