اخبار فناوری

زمان آن رسیده است که یک اکانت Apple Prime خریداری کنید

blank

اپل سرویس های متعددی را در روز دوشنبه 25 مارس در رویداد Show Time به نمایش گذاشت. اما متاسفانه اپل در این رویداد جزئیات هزینه را برای ما بیان نکرد و ما خیلی مشتاق هستیم تا ببینیم که این سرویس ها چقدر هزینه برای ما خواهند داشت. ولی به طور قطع تا زمان عرضه ی همه ی سرویس ها اپل جزئیات دقیق آن را به ما خواهد گفت. همانطوریکه می دانید هر دو سرویس Apple music و +Apple News که به تازگی در روز 25ام از آن رونمایی شد، هرکدام به ازای هر ماه استفاده به اندازه ی 10 دلار قیمت دارند.

اگر هزینه ی استفاده از +Apple TV و Apple Arcade که آن ها را با جزئیات زیاد برای شما در Apple Arcade می تواند اپل را به یک شرکت مشهور در حوزه ی بازی تبدیل کند؟ و سرویس جدید +Apple TV شرح دادیم به همین میزان باشد، این مبلغ به نزدیک 40 دلار در ماه خواهد رسید. شما باید هزینه ی icloud و یکسری هزینه های دیگر را مثل Apple card هم به این هزینه ها اضافه کنید اگر می خواهید تمام آن ها را داشته باشید.

ولی قطعا اپل برای کسانی که بخواهند تمامی سرویس ها را به صورت یک جا خریداری کنند یا بازه ی بیشتری را خریداری کنند تخفیف هایی را در نظر می گیرد. البته امیدواریم که به این صورت باشد. ما از طریقی دیگر می توانیم به این هزینه ها دسترسی پیدا کنیم و پ‍‍یش بینی کنیم آن هم این است که رقبای شرکت اپل را بررسی کنیم.

می توانیم از Amazon prime به عنوان یکی از شبیه ترین و بهترین مدل هایی که اپل می تواند نزدیک به آن باشد استفاده کنیم که هزینه ی Amazon prime در ماه ۱۳ دلار و برای سال 119 دلار است. همچنین برای کسانی که اپل را دنبال می کنند می تواند تخفیف هایی را در فضاهای ذخیره سازی برای عکس ها و باقی دیتاها در نظر داشته باشد یا می تواند تخفیفاتی را به شما برای استفاده از فروشگاه دیگر اعطا کند.

بسته های نرم افزاری در سایر شرکت های رقیب هم وجود دارند که به آن می پردازیم. ساده ترین بسته ی نرم افزاری گوگل ۵ دلار برای هر ماه است. ماکروسافت دارای Office 365، حدود 7 دلار برای هر شخص در ماه است. شرکت Adobe که دارای نرم افزارای زیادی از جمله  Photoshop و غیره است برای دسترسی به تمامی نرم افزار ها به وسیله ی Creative Cloud به ازای هر ماه ۵۳ دلار و برای دسترسی به tiers ۲۰ دلار در ماه دریافت می کند. در این دسترسی به Photoshop و Lightroom یک گیگ فضای ذخیره سازی با 20 دلار می فروشد.

پس ایده ی یک بسته ی نرم افزاری به صورت مشترک، منحصر به اپل نیست و شرکت های مختلفی در سراسر جهان از آن استفاده کردند. و اپل از سال 2016 این موضوع را در پیش گرفته است و  در نظر گرفته که خدماتی مثل Apple Arcade و Apple News را با حدود ماهی ۵۰ دلار در اختیار مردم قرار دهد. در آن زمان این قیمت مقداری ظالمانه و زیاد تصور می شد ولی در حال حاضر می بینیم Apple music و Apple TV و سرویس های دیگری هم در راه است که شاید اپل با قیمت کمتری همه ی آن ها را در اختیار مخاطبانش قرار دهد.

از سال 2016 تا کنون تغییرات چشمگیری در جهان رخ داده است و خدمات اپل هم بخش اصلی و عمده ی تغییرات این شرکت را تشکیل می دهد. خواهیم دید که همه چیز تغییر خواهد کرد. شاید اپل کل بسته را نسبت به 50 دلار، خیلی کمتر در نظر بگیرد و شاید هم اینطور نباشد. شاید تمامی این سرویس ها در یک سرویس به اسم +Apple بگنجد و قیمتی متفاوت برای خرید های متفاوت داشته باشد پس باید صبر کنیم تا ببینیم اپل به چه صورت از این ها رونمایی می کند.

به نظر شما بسته های اپل به چه شکلی خواهد بود؟ در ابتدای امر من فکر می کنم که این خدمات باید شامل تمام خدماتی باشند که به همراه Apple music در دسترس قرار خواهد گرفت، که آن را اپل در خوش بینانه ترین حالت 30 دلار برای هر ماه در نظر خواهد گرفت. با خرید این بسته احتمال دارد سرویس های رایگانی هم دریافت کنید و بتوانید سود زیادی بدست آورید یا به عبارتی صرفه جویی خوبی کرده باشید.

بسته Apple+ Basic Bundle که احتمالا شامل Apple Music ،Apple TV+ ،Apple News+ ،Apple Arcade به همراه 50 گیگ فضا در icloud برای اشتراک خانوادگی می باشد، 30 دلار برای هر ماه می شود.

قطعا اپل دارای بسته های متنوعی خواهد بود و این بسته Basic بود و احتمالا بسته های دیگری هم از +Apple خواهیم دید مثلا Apple+ Max. بسته Apple+ Max Bundle می تواند 50دلار به ازای هر ماه باشد و شامل Apple music ،Apple TV+ ،Apple News ،Apple Arcade و فضای نامحدود استفاده در icloud برای خانواده و یک درصد پول نقد اضافی در Apple card که قبلا راجع به آن در مقاله معرفی apple card صحبت کردیم، می شود.

حتی ممکن است اپل برای اینکه این خدمات را بفروشد از شما تعهداتی را برای پرداخت یکسال دریافت کند یا اینکه شما مجبور شوید کل آن را اول سال پرداخت کنید، همانطوریکه آمازون در سال 2005 اولین بار سرویس خودش را معرفی کرد و با پرداخت 79 دلار برای کل سال می توانستید آن را دریافت کنید ولی در سال 2016 اجازه ی پرداخت ماهیانه 11 دلار را به کاربرهای خود داد و دیگر نیاز به پرداخت سالیانه نبود، که این رقم هم اکنون به 13 دلار در ماه افزایش پیدا کرده است. شاید حتی این بسته ها به صورت خانوادگی به فروش برسد و شما را در هزینه ها کمک کند و تخفیف بیشتری برای شما منظور شود. در هر صورتی اپل ارزش مبلغی که پرداخت می کنید را دارد.

قطعا رقبا بیکار نخواهند نشست و برای مقابله با آن و از دست ندادن بازار خود تدابیری را می اندیشند. امیدواریم هرچه زودتر اپل جزئیات بیشتری را برای ما گزارش دهد تا ببینیم آیا پیش بینی های ما با توجه به تجربه ای که داشتیم درست بوده است یا خیر؟

مطالب مرتبط