ترفند اندروید

چگونه از AirDrop برای انتقال آسان فایل ها استفاده کنیم؟

blank

Apple AirDrop اولین بار در سال 2011 برای انتقال فایل ها و دیگر انواع اطلاعات رونمایی شد. در ابتدا این برنامه فقط در یک platform کار می کرد. مثلا شما فقط از یک سیستم عامل ios به سیستم عامل ios دیگر، از یک iPhone به iPhone دیگر می توانستید اطلاعات بفرستید یا می توانستید فقط از یک macOS به یک macOS دیگر، یعنی از یک لپ تاپ اپل به یک لپ تاپ اپل دیگر این کار را انجام دهید. در نسخه های بعدی شاهد این بودیم که شما می توانستید بین ios و macOS اطلاعات را جابه جا کنید، یعنی اینکه شما می توانستید یک عکس را مثلا از روی mac book خود به iPhone خود ارسال کنید یا مثلا یک مقاله ای که در حال خواندن آن هستید و برای شما جالب است، نشانه ی اینترنتی آن را برای یک شخصی که در نزدیکی شما است به اشتراک بگذارید.

در استفاده از AirDrop نکته ای که خیلی مهم است، این است که باید دو دستگاه گیرنده و فرستنده خیلی به هم نزدیک باشند. باید در بردی قرار بگیرند که هم بلوتوث کار کند و هم wifi، بنابراین لازمه ی این نرم افزار این است که هم بلوتوث و هم wifi خود را روشن کنید. برای استفاده از آن هم باید هر دو دستگاه به یک wifi مشترک وصل شوند و این wifi نباید Hotspot تلفن iPhone باشد. حتما باید با یک wifi خارج از این دو دستگاه باشد.

جدیدا گزارشاتی به دست ما رسیده است که بعضی از کاربران در نحوه ی استفاده ی درست از این نرم افزار به مشکل برخوردند. برای همین این راهنمای مختصر را تنظیم کردیم تا با کمک آن به راحتی از  AirDrop استفاده کنید و اطلاعات را انتقال دهید.

نکته ی اول این است که بدانید برای چه کسی قرار است فایل را بفرستید. شما در تنظیمات AirDrop می توانید سه گزینه را انتخاب کنید که عبارتند از: دریافت کردن از وسیله خارجی را غیر فعال کنید(Receiving Off)، ارتباطتان فقط با مخاطبانتان باشد(Contacts Only) و یا با هرکسی بتوانید ارتباط برقرار کنید(Everyone).

 

AirDrop

AirDrop

 

قابلیت Receiving Off فقط برای ios است و برای macOS وجود ندارد. پس کاربران macOS می توانند بین دو حالت اشتراک گذاری بین مخاطبانشان یا با هر فرد دیگری یکی را انتخاب کنند.

برای استفاده از AirDrop در محیط ios شما می توانید از Control Center استفاده کنید، یعنی همان مرکز کنترل که روی iPhone شما وجود دارد. که آن در تمام وسیله های iPhone، iPad و غیره از ios 12 به بعد به یک شکل است.

در قسمتی که wifi، بلوتوث و غیره وجود دارد می توانید AirDrop را انتخاب کنید یا این که در بخش Settings، وارد قسمت General شویدو در نهایت به AirDrop مراجعه کنید و وارد این بخش شوید. کاربران macOS یا همان لپ تاپ های اپل می توانند از گزینه ی Command-Shift-R در محیط Finder استفاده کنند. بعد از این کار پنجره ی AirDrop باز می شود.

توصیه ی ما این است که هنگام استفاده از AirDrop آن را در حالت Contacts Only قرار دهید، زیرا در این حالت امن تر و ساده تر است. در این حالت هرکسی که آدرس ایمیل یا شماره تلفن شما را در لیست تماس های خودش داشته باشد می تواند فایل ها و آیتم هایی که می خواهد را با شما به اشتراک بگذارد. همچنین شما می توانید فایل هایی که در دستگاه دیگر خودتان وجود دارد را ارسال کنید و در همان حساب کاربری وارد شوید و آن ها را مشاهده کنید.

تعدادی از مردم گزارش داده اند که فایل های ناخواسته ای را دریافت کردند که اکثر آن ها غیر اخلاقی بوده است. برای همین وقتی شما در محیط های عمومی مثل ایستگاه های مترو قرار دارید یا این نرم افزار را در حالت خاموش قرار دهید یا اگر لازم است که فعال باشد، حداقل آن را در حالت Contacts Only قرار دهید.

سوال بعدی این است که چگونه با AirDrop فایل ارسال کنیم؟

در بالا گفتیم که چگونه AirDrop را روشن کنید و در چه حالتی قرار دهید. اکنون می توانید AirDrop خود را از طریق گزینه ی sharing در macOS یا Sharing sheet در ios انتخاب کنید. می توانید web page، عکس، فیلم، موقعیت در نقشه، فایل های خاص و غیره را به کمک آن به اشتراک بگذارید.در داخل macOS می توانید فایلی را بکشید و درون پنجره ی AirDrop قرار دهید. در ios هم از گزینه ی sharing می توانید استفاده کنید.

وقتی که یک فایل را با AirDrop دریافت می کنید، قبل از دریافت فایل جزئیاتی از آن به نمایش در می آید و از شما می پرسد آیا تمایل به دریافت فایل دارید یا خیر. پس هنگامی که ما فایلی را می فرستیم بعد از انتخاب وسیله ی گیرنده، یک پیامی بر روی صفحه ی مخاطب دیده می شود که جزئیات فایل را نشان می دهد. اگر آن شخص دریافت فایل را تایید کند این ارسال انجام می شود و بدون معطلی فایل به دست شخص پذیرنده با سرعت خیلی بالایی می رسد.

در اغلب موارد فایل ارسالی در محیط مورد نظرش به درستی باز می شود، یعنی عکس در قسمت گالری، یک URL در safari که مربوط به اینترنت است و یک مکان نقشه در نقشه باز می شود.

یک مشکل خیلی رایج است که وقتی شما می خواهید یک فایلی را برای یک شخص ارسال کنید آن را در قسمت جستجوی AirDrop پیدا نمی کنید و نمی توانید با آن ارتباط برقرار کنید و فایل را بفرستید. یکی از رایج ترین دلایل این است که بلوتوث، wifi و AirDrop در تلفن شما روشن نیست یا این امکان وجود دارد که این گزینه در شخص مقابل فعال نباشد، پس اول از همه این مورد را چک کنید. علت دیگر آن می تواند استفاده نکردن از آخرین نسخه ی AirDrop و سیستم عامل باشد. همیشه در این دو مورد به روز باشید. بعضی اوقات مشکل با یکبار خاموش روشن کردن بلوتوث برطرف می شود. سعی کنید آن را در حالت قابل ردیابی قرار دهید تا هرکسی بتواند آن را پیدا کند.

والدین می توانند در قسمت کنترل فرزندهای خود روی AirDrop هم کنترل داشته باشند و به آن ها اجازه ی دسترسی در این قسمت یا عدم دسترسی بدهند. برای اینکار شما در ios 12 در قسمت Screen Time ،Settings گزینه ontent & Privacy Restrictions را بزنید و در بخش Allowed Apps این برنامه را خاموش کنید تا فرزندانتان نتوانند از این گزینه استفاده کنند.

 

خاموش کردن AirDrop

خاموش کردن AirDrop

مطالب مرتبط