اخبار فناوری

اپل نسخه 5.2 watchOS را با پشتیبانی از ECG منتشر کرد

blank

تنها بعد از چند روز از انتشار ios 12/2 که خبر آن را قبلا در اضافه شدن Animoji ،Apple newsهای جدید در نسخه ios 12/2 برای شما منتشر کردیم، اپل تصمیم گرفت به روزرسانی جدیدی را برای watchOS (ساعت های هوشمند) خودش قرار دهد و ساعت هوشمند آن را به سیستم عامل 5.2 ارتقا دهد.

از ویژگی جالب watchOS 5.2 می توانیم به تشخیص نرخ ضربان قلب نامنظم با استفاده از ECG اشاره کنیم. که برای کشورهای اروپایی و هنگ کنگ در حال حاضر در دسترسی است.

زمانی که اپل سری چهارم Apple watch را به بازار عرضه کرد، اعلام کرد که قرار است با استفاده از ECG نظارت بیشتری روی سلامتی افراد داشته باشد. اما بیان کرد تنها این قابلیت در آمریکا قابل استفاده است و این کار توسط FDA تایید شده است. سایر کشور ها سخت افزار مورد نیاز را دریافت خواهند کرد اما تا زمانی که اپل مجوز مناسب هر کشور را بدست نیاورد و تایید نشود، آن را قابل استفاده برای بقیه قرار نمی دهد.

تصور مردم بر این بود که دریافت این مجوز ها بیش از یکسال طول می کشد. ولی در حال حاضر کمتر از چهار ماه پس از اینکه اولین بار این سیستم در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت، در 19 کشور اروپایی و هنگ کنگ نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای ثبت ضربان قلب نامنظم یا کلا ثبت ضربان قلب از سنسور دریافت نرخ ضربان قلب نوری استفاده می شود. این ویژگی برای Apple watchهای سری اول به بعد در دسترس خواهد بود و همه می توانند از آن استفاده کنند.

در زیر فهرست کامل مناطقی که تحت حمایت این سیستم قرار گرفتند را مشاهده می کنیم. کشورهایی به ترتیب با اسم های اتریش، بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، گوام، هنگ کنگ، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبرگ، هلند، نروژ، پرتغال، پورتوریکو، رومانی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، انگلیس، آمریکا و جزایر ویرجین ایالت متحده از این سرویس استفاده خواهند کرد.

در سیستم عامل Apple watch ، watchOS 5.2 چه چیز جدیدی برای ما خواهد داشت. پشتیبانی از RTT) Real Time Text) برای تماس تلفنی و پشتیبانی از نسل جدید AIR Pad ها. قطعا شما با این مقاله ترغیب خواهید شد که زودتر این به روزرسانی را داشته باشید و امیدواریم در تمامی کشور ها این به روزرسانی قابل دسترسی باشد.

برای به روزرسانی iphone خودتان را چک کنید و برنامه ی Watch App را باز کنید در قسمت General آیتم Software Update را نگاه کنید و آن را بزنید تا به روزرسانی برای شما انجام شود. برای این به روزرسانی باید حداقل شارژ ساعت شما بیشتر از 50 درصد باشد و پیشنهاد ما این است که شما نیز گوشی خود را به روزرسانی کنید.

مطالب مرتبط