ترفند آیفون

تغییر آدرس DNS Server در آیفون و آیپد

blank

تغییر آدرس DNS Server در آیفون و آیپد در این مقاله به صورت کامل و جامع بررسی می شود.

کلمه DNS که مخفف عبارت Domain Name System می باشد، به معنی یک سرور است که دامنه سایت ها مثل apple.com را به یک آدرس IP تبدیل می کند و به آن متصل می شود. تعداد زیادی اعداد که برای مشخص کردن موقعیت سرورها در اینترنت به دنبال هم قرار گرفته اند را IP می نامند.

DNS، یا همان یک سرور که با هدف ذخیره کردن ای پی های IP سایت های مختلف در دنیا به وجود آمده است، وقتی کاربر یک سایت مثل www.google.com را اجرا می کند در حقیقت به یک سرور DNS متصل خواهد شد و از آن ای پی IP اختصاص یافته به گوگل Google را درخواست می کند. سپس با دریافت ای پی IP مورد نظر خیلی سریع و خودکار به سرور گوگل Google وصل خواهد شد و اطلاعات آن در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

 ISP شما به سرور DNS Server مخصوص و منحصر بفرد خودش متصل می شود، که بصورت پیش فرض در تمام دستگاه های اپل وجود دارد بنابراین تمام دستگاه هایی با سیستم عامل IOS به همان سرور DNS Server مشخص متصل خواهند شد. اما در هر صورت کاربران اپل می توانند این آدرس DNS server را هر زمان که بخواهند تغییر دهند.

تغییر DNS server پیش فرض دستگاه های اپل

اغلب سرورهایی DNS servers که مربوط به ISP می شوند به حد کافی سریع نیستند و از سرعت مناسبی برخوردار نخواهند بود. اما با توجه به اینکه DNS ها اکثر مواقع مورد جستجو قرار خواهند گرفت سرعت کم آن ها می تواند نتیجه ی بدی بر روی تجربه وب گردی شما در وب سایت ها بگذارد.

نزدیک ترین سرور DNS server، که از لحاظ فیزیکی و جغرافیایی از سایرین به موقعیت شما نزدیک تر است سریع ترین سرور DNS server محسوب خواهد شد. این احتمال می رود که در مراحل ابتدایی کار متوجه افزایش سرعت نشوید ولی دربیشتر مواقعی که با وب سایت های چند منبعی مثل فایل های تصویری، بنرهای تبلیغاتی و… سروکار دارید متوجه افزایش شایان سرعت خواهید شد.

از طرفی اغلب ISP ها باعث اتصال به سایت هایی که تمایل ندارید خواهند شد. این سایت ها که با هدف های تبلیغاتی ایجاد شده اند برای منافع اقتصادی تجاری تبلیعاتی بصورت خوکار باز می شوند. همچنین اگر تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که سایت مورد نظرتان با اتصال به اینترنت شما اجرا نمی شود ولی با یک اتصال دیگر متصل خواهد شد راه حل آن نیز می تواند تغییر آدرس DNS Server در دستگاه های اپل باشد.

اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربران اپل هستید که با چنین مشکلاتی مواجه می شوید باید برای تغییر آدرس DNS خود سریعا اقدام کنید و برای انجام این کار نیز باید مراحل زیر را دنبال کنید. در صورتی که نمی توانید به شخصه این کار را انجام دهید، به کارشناسان حرفه ای تعمیرات موبایل آیفون مجموعه ی کوک موبایل تماس بگیرید.

تغییر دستی آدرس DNS دستگاه های اپل :

مرحله اول : در ابتدای انجام هر گونه تغییراتی باید به قسمت تنظیمات SETTING موجود در صفحه ی اصلی  منوی دستگاه خود مراجعه کنید. و روی گزینه اینترنت بی سیم Wi-Fi واقع در این قسمت کلیک کنید.

مرحله دوم : حال لیستی از اتصالات موجود نمایان می شود که باید در میان آن ها جستجو کنید و اتصال وای فای Wi-Fi خود را که به شکل i است، بیابید و آن را انتخاب کنید.

تغییر آدرس DNS Server در آیفون و آیپد

مرحله سوم : در این صفحه باز شده نیز باید به سمت پایین اسکرول کنید تا بخش DNS را پیدا کنید.

سرور | تعمیرات تخصصی موبایل

مرحله چهارم : در سمت راست شماره هایی را مشاهده می کنید که باید آن ها را لمس کنید. سپس صفحه کلیدی ظاهر خواهد شد که در این صفحه کلید باز شده باید آدرس جدید سرور خود را وارد کنید.

مرحله پنجم : زمانی که وارد کردن آدرس جدید با موفقیت تمام شد باید روی کلمه ی وای فای Wi-Fi در بالای صفحه سمت چپ ضربه بزنید تا به عقب باز گردید.

از چه سرور DNS Server باید استفاده کنیم؟

مطمئنا برای اینکه آدرس سرور DNS خود را تغییر دهید باید بدانید که کدام یک از سرورهای DNS مناسب تر هستند تا بتوانید از آن ها استفاده لازم را ببرید.

یک : Google DNS

شرکت گوگل Google یک سرور DNS رایگان ایجاد کرده است که سرعت عالی تایید شده، عملکرد بالا و امنیت فوق العاده ای دارد. بر طبق تجربیات به دست آمده این سرور کم خطا ترین و پر سرعت ترین سرور شناخته شده در دنیا است. برای استفاده از سرور DNS گوگل Google باید یکی از آدرس های زیر را در جایگاه مشخص شده ی DNS وارد کنید.

۸.۸.۸.۸

۸٫۸٫۴٫۴

دو : OpenDNS 

این نیز سرویس رایگانی می باشد که در مقایسه با سایر سرویس های DNS از سرعت بالا، اطمینان و امنیت تایید شده ای برخوردار است.

به منظور استفاده از این سرویس عالی می توانید هر یک از آدرس های زیر را در جایگاه معین شده وارد کنید.

۲۰۸٫۶۷٫۲۲۲٫۲۲۲

۲۰۸٫۶۷٫۲۲۲٫۲۲۰

قطعا علاوه بر این دو مورد سرور های DNS متعدد و رایگانی برای استفاده وجود دارند و باید گفت که برای دسترسی و آشنایی با آن ها باید از ابزاری به نام Namebench استفاده کنید. ( برای تغییر آدرس DNS در گوشی های هوشمند اندرویدی حتما باید دستگاه شما روت شده باشد. )

 

سوالات متداول- تغییر آدرس DNS Server در آیفون و آیپد

1- DNS Server روی گوشی آیفون چیست؟

آیفون یا آیپد شما به طور معمول از سرورهای DNS ارائه شده توسط شبکه Wi-Fi شما استفاده می کنید. اما می توانید یک سرور DNS سفارشی تنظیم کنید و از Google Public DNS ، OpenDNS یا هر سرور DNS دیگری که ترجیح می دهید استفاده کنید.

2- بهترین DNS Server برای گوشی آیفون چیست؟

در اینجا چندین سرویس DNC عمومی که قابل اطمینان و امن هستند نام برده شده است:
 CloudFlare DNS: 1.1. 1.1 و 1.0. 0.1 (هم برای iOS و هم اندروید)
o AdGuard DNS: 176.103. 130.130 و 176.103. 130.131.
o OpenDNS: 208.67. 222.222 و 208.67. 220.220.
o Quad9 DNS: 9.9. 9.9 و 149.112. 112.112.
 Google DNS: 8.8. 8.8 و 8.8

3- آیا باید DNS را بر روی گوشی آیفونم تنظیم کنم؟

تغییر سرور DNS در آیفون می تواند برخی از مشکلات را حل کند. اما این تنها دلیلی نیست که ممکن است بخواهید به یک سرور DNS تغییر موقعیت بدهید. تغییر تنظیمات DNC می تواند به شما در دانلود سریع وب سایت ها و حتی گاهی بهبود امنیت کمک کند. همچنین می توانید برای دسترسی به وب سایت های مسدود شده، و وب سایت های دیگر، سرورهای DNS را تغییر دهید.

4- چگونه DNS server ام را روی گوشی آیفونم پیدا کنم؟

در گوشی آیفون و یا دستگاه آیپد خود می توانید تنظیمات DNS روی دستگاه iOS خود پیدا کنید. برای این کار به ترتیب برنامه «Settings» را باز کنید و روی گزینه «Wi-Fi» ضربه بزنید. شبکه که می خواهید پیکربندی کنید را پیدا کنید و روی آیکن «i» در کنار آن ضربه بزنید. روی گزینه «Configure DNS» ضربه بزنید و تنظیمات DNS را ویرایش کنید.

5- تغییر آدرس سرور DNS در گوشی آیفون چیست؟

ایده اصلی پشت سر تغییر آدرس سرور دی ان اس، فعال سازی iCloud از طریق DNS برای تغییر مسیر درخواست ارسال شده توسط دستگاه از سرور اپل به سرور دیگر است. به راحتی می توانید مسیر را برای دستگاه اپل تغییر دهید حتی اگر iCloud قفل باشد. این کار در تنظیمات Wi-Fi انجام می شود و انجام آن کار سختی نیست.

6- آیا تغییر آدرس DNS Server امن و بی خطر است؟

تغییر آدرس DNS Server روی گوشی آیفون بی خطر است و با تغییر آن هیچ هیچ آسیبی به گوشی و یا شبکه وای فای شما وارد نخواهد شد.

7- آیا DNS برای گیمینگ مهم است؟

DNS هیچ تاثیری روی سرعت واقعی اتصال ندارد. تنها زمانی که به آن نیاز دارید، برای حل IP سروری است که در آن و با استفاده از دامنه به آن متصل می شوید (چیزی مانند play.example.com) ، پس از آن اکثر بازی ها می توانند برای برقراری ارتباط مستقیم با سرور و دور زدن DNS از IP استفاده می کنند.

8- آیا می توانم در گوشی آیفونم یک DNS بلاک را دور بزنم؟

برای دور زدن یک DNS سرور مسدود شده به صورت زیر عمل کنید:
1- تنظیمات دستگاه iOS خود را باز کنید.
2- روی وای فای ضربه بزنید. اگر خاموش است آن را فعال کنید.
3- شبکه وای وای را انتخاب کنید و روی آیکن آبی رنگ «i» ضربه بزنید.
4- روی کادر متنی DNS ضربه بزنید.
5- آدرس های DNS را با آدرس گوگل DNS: 8.8.8.8, 8.8.8.4. وارد کنید.
6- روی گزینه وای فای در بالا صفحه ضربه بزنید و به صفحه قبل برگردید. تغییرات به صورت خودکار ذخیره خواهند شد.

9- آدرس DNS Server چیست؟

DNS که مخفف عبارت Domain Name System می باشد، به معنی یک سرور است که دامنه سایت ها مثل apple.com را به یک آدرس IP تبدیل می کند و به آن متصل می شود. تعداد زیادی اعداد که برای مشخص کردن موقعیت سرورها در اینترنت به دنبال هم قرار گرفته اند را IP می نامند. هر ادرس اینترنت که شما در نوار جستجوی مرورگر وب خود وارد می کنید، سپس بوسیله روتر شما به یک DNS Server فوروارد می شوند.

10- چگونه می توانم تنظیمات DNS را روی گوشی آیفونم ریست کنم؟

ساده ترین راه برای فلاش کردن حافظه کش DNS روشن و خاموش کردن حالت هواپیما گوشی آیفون خود است. براحتی به منو تنظیمات بروید، آیکن حالت Airplane Mode را انتخاب کنید. روی دکمه کشویی آن ضربه بزنید و اگر خاموش است آن را روشن کنید و برعکس. روش دیگر برای پاک کردن DNS ریبوت کردن دستگاه خود است. همچنین می توانید با رفتن به منو تنظیمات، بخش General ، و انتخاب گزینه Reset، تنظیمات شبکه خود را ریست کنید. اکنون دستگاه شما ری بوت می شود. در صورتی که قبلا تنظیمات DNS Server را روی حالت سفارشی سازی قرار داده اید آن را به صورت دستی وارد کنید.

مطالب مرتبط