اخبار فناوری

آیا ادعاهای اپل مبنی بر طول عمر باتری گوشی های آیفون دروغ است؟

blank

طبق گزارشات یک گروه خبری در انگلستان، کمپانی های Apple و همچنین HTC در مورد عمر باتری های گوشی های تولیدی هوشمند خود بزرگ نمایی کرده اند. و باید گفت که بعضی مواقع کمپانی های برای جلب کردن توجه کاربران از این ادعاها می کنند. ولی در این مورد به خصوص گروه خبری UK Advocacy Group به بررسی ادعای اپل در زمینه ی عمر باتری های گوشی های سری آیفون پرداخنه است. و باید گفت در نقطه ی مقابل این عمل باید گفت که کمپانی های Nokia ،sony ،samsung در مورد عمر باتری های خود به نحوی شکسته نفسی کردند و در آزمایشات نشان داده شده که طول عمر باتری اعلام شده از آن چه که در عمل رخ می دهد کمتر می باشد.

باید گفت طی آزمایشات، ۹ مدل از گوشی های ساخت اپل مورد آزمایش قرار گرفت و در هر ۹ مورد گوشی های اپل نتوانستند ادعاهای کمپانی را ثابت کنند و همه ی این گوشی ها در این امر شکست خوردند. در واقع تمامی ادعاهای کمپانی اپل مبنی بر طول عمر باتری های گوشی های هوشمندش بین ۱۸ تا ۵۱ درصد از آن چه که در واقعیت هست بیشتر اعلام شده است که البته با توجه به نتایج آزمایشات باید گفت ک همه ی این ادعاها، ثابت شد که تو خالی و دروغ بوده است.

همینطور باید بگوییم که بزرگترین فاصله میان واقعیت و ادعا برای گوشی iPhone XR می باشد که هم زمان با گوشی های iPhone Xs Max  و همچنین iPhone XS به بازار عرضه شد و نکته ی قابل توجه این است که iPhone XR از دو مدل دیگر به خاطر امکانات به کار رفته در آن قیمت ارزان تری دارد. همچنین باید خاطر نشان کرد که iPhone XR دارای یک دوربین عقب است که قادر می باشد عکس های پُرتره بگیرد به طوری که به کاربر اجازه می دهد تصویر پس زمینه را محو کند. در ابتدا اپل ادعا کرده بود که iPhone XR توانایی ۲۵ ساعت مکالمه ی مداوم را از نظر عمر باتری دارد. اگرچه باید گفت که طی آزمایشات نشان داده شده، زمان حقیقی این امر ۱۶ ساعت ۳۲ دقیقه می باشد که باید اذعان کرد که ادعای اپل حدود ۵۱ درصد از حقیقت امر فاصله دارد.

 

آیا ادعاهای اپل مبنی بر طول عمر باتری گوشی های آیفون دروغ است؟

آیا ادعاهای اپل مبنی بر طول عمر باتری گوشی های آیفون دروغ است؟

 

امروزه گوشی های هوشمند بخش جداناپذیری از زندگی روزمره ی ما شده است که البته این موضوع ما را بر آن می دارد که به آن چه که تولیدات کنندگان راجع به دوام آوردن باتری های محصولاتشان ادعا می کنند توجه و روی آن حساب کنیم. و باید گفت این امری سرنوشت ساز در تصمیم یک فرد برای خرید گوشی هوشمند مورد نظرش هست که طول عمر باتری آن، چقدر باشد. و اگر کمپانی ادعای دروغ راجع به طول عمر باتری هایش تحویل رسانه ها دهد کار را کمی پیچیده و سخت می کند.

طی آزمایشاتی ادعاهای دروغ اپل در این باره به روشنی مشخص شده و در این حالی است که به طور میانگین طول عمر باتری های گوشی های هوشمند Sony تقریبا ۲۱ درصد بیشتر است از آن چه که این کمپانی راجع به باتری گوشی های هوشمند خود ادعا کرده است‌. به عبارت دیگر اگر این ادعا را در مورد طول عمر باتری آیفون ها دروغ نمی نامید پس چه می نامید؟ و این در حالی است که اپل همچنان ادعا می کند تمامی این اطلاعات راجع به باتری هایش را بر اساس معیار ها و آزمایشات دقیق اعلام کرده است .

کمپانی اپل در بیانیه ای اعلام کرده است که “پشت سر تمامی ادعاهای کمپانی ما مبنی بر طول عمر باتری های محصولات تولیدی مان، آزمایشات دقیق و معیارها و اندازه گیری های دقیق وجود دارد. باید گفت که گوشی های آیفون از نظر سخت افزاری و نرم افزاری به گونه ای مهندسی شده اند که بیشترین طول عمر ممکن را با استفاده از طراحی هوشمندانه از نظر باتری در هنگام کار از طرف کاربر بر روی ان ها ارائه دهند.

همچنین ادعا های مشابه ای برای محصولات  کمپانی HTC مطرح شد که نشان می دهد ادعاهای این کمپانی برای طول عمر باتری های تولیدات خود ۵ درصد از واقعیت بیشتر است که البته این کمپانی طی بیانیه ای اعلام کرد که این تفاوت بین ادعای کمپانی ما و آزمایشات انجام شده به خاطر تفاوت های محیطی حین انجام آزمایشات بوده است و در شرایطی که ما این آزمایشات را بر روی محصولات خود انجام دادیم دقیقا نتایج مطابق آن چه که از قبل ادعا کرده بودیم، بوده است.

مطالب مرتبط