اخبار فناوری

تخلفات چهار سرویس دهنده ی مخابراتی ایالات متحده آمریکا

blank

همه ی چهار سرویس دهنده ی مخابراتی بی سیم آمریکا که عبارت اند از: Verizon ،T_mobile ،sprint ،AT&T متهمان پرونده ای هستند که در آن ادعا شده، این کمپانی ها اطلاعات لوکیشن و یا همان مکان کاربران خود را به شرکت های ثالث می فروختند. به گزارش Bloomberg گفته شده است که این چهار شرکت بزرگ آمریکایی حقوق و قوانین ایالتی را مبنی بر حفظ حریم شخصی مشتریان خود که شامل اطلاعات اکانت، شماره های موبایل آن ها و همچنین اطلاعات جغرافیایی می شد را زیر پا گذاشته اند و اقدام به جمع آوری این گونه اطلاعات از کاربران خود کرده اند.

نزدیک به یک ماه پیش در روزنامه ی نیویورک تایمز گزارش شد که چگونه این شرکت ها اقدام‌ به بهره برداری از اطلاعات مشتریان و اطلاعات جغرافیایی آن ها می کنند و این گونه اطلاعات را به شرکت های ثالث می فروشند. حدود یک ماه بعد از این گزارش شرکت های Verizon و AT&T اعلام کردند که دیگر جلوی فروش این اطلاعات به شرکت های ثالث را خواهند گرفت و دیگر این کار ها را نخواهند کرد.

بر طبق گزارشات motherboard باید گفت که ادعا شده که شرکت Verizon در قبال مبلغی اطلاعات کاربران را به شرکت ثالث Securus به فروش می رسانده است، همچنین در این گزارش آمده است که بزرگترین سرویس دهنده ی مخابراتی بی سیم آمریکا اطلاعات مربوط به مکان جغرافیایی کاربرانش را به شرکت Captira می فروخته است. همچنین ادعا شده که اطلاعات کاربران سه شرکت دیگر سرویس دهنده ی بی سیم آمریکا AT&T ،Sprint ،T_mobile نیز به بیش از ۲۵۰ شرکت ثالث سو استفاده گر فروخته می شده است، باید گفت اطلاعاتی که فروخته می شده شبیه اطلاعات مربوط به مکان یابی کاربران برای پلیس، اورژانس و یا آتش نشانی می باشد که بتوانند در این مواقع اضطراری به داد افراد استفاده کننده از این سرویس ها برسند.

باید گفت که ماه پیش توسط سناتور D_Oregon نامه ای به سه شرکت دیگر سرویس دهنده ی مخابراتی بی سیم امریکا داده شد مبنی بر این که توضیحاتی راجع به جزییات و همچنین سیستم مکان یابی کاربرانشان در اختیار شرکت های ثالث گذاشتند، بدهند. همچنین در این نامه اشاره شده که سرویس دهنده ها مجاز به فروختن اطلاعات کاربرانشان بدون آگاهی آن ها نیستند و همینطور در این پرونده ها علیه این سه سرویس دهنده آمده است که چطور فروختن اطلاعات کاربران به شرکت های ثالث بدون اطلاع آن ها کاری غیر قانونی بوده است، به طور مثال در قرارداد اولیه شرکت T_mobile آمده است که این شرکت مجاز به فروش اطلاعات خصوصی و مکان جغرافیایی کاربران خود به شرکت های ثالث که قصد تبلیغاتی از این اطلاعات را دارند یا قصد هر استفاده ای دیگری، نیست و نباید بدون اطلاع کاربران این کار را انجام دهد.

رییس FCC آقای pai در جلسه ای اضطراری که مربوط به رسیدگی این موضوع بود توجه ای راجع به این مسئله نشان نداد. همچنین با توجه به آمار ارئه شده در این جلسه باید گفت که از تاریخ ۳۰ آپریل سال ۲۰۱۵ میلادی ِلغایت ۱۵ فوریه ۲۰۱۹ حدود ۱۰۰ میلیون نفر از خدمات شرکت های Verizon و همچنین Sprint در آمریکا استفاده کرده اند و همچنین در این مدت  کمپانی T_mobile حدودا ۵۰ میلیون نفر را تحت پوشش خدماتی خود قرار داده است که طبق قانون فدرال بخش۲۲۲ هیچکدام از این سرویس دهنده ها مجاز به خرید و فروش اطلاعات خصوصی کاربرانشان نبوده اند.

 

قانون فدرال بخش۲۲۲

قانون فدرال بخش۲۲۲

 

همچنین در طول هفته ی گذشته تمامی وکلا و افراد درگیر با این مسئله در دادگاه ها حاضر شدند و طبق گزارشات نماینده ی T_mobile  به یکی از خبرنگاران گفت که در این مقطع زمانی ما هیچ نظری نداریم که آن را در اختیار رسانه ها قرار دهیم، و همین طور نماینده ی این شرکت گفت که ما در انتظار بازپرسی ها برای تکمیل اطلاعات این پرونده هستیم و همچنین نماینده ی شرکت های دیگر نیز جوابی به خبرنگاران در رابطه با این موضوع ندادند.

باید اضافه کرد که حتما شما می دانید که آقای pai رییس FCC حاضر به حظور در جلسه ای اضطراری در رابطه به رسیدگی به تخلفات این چهار سرویس دهنده ی مخابراتی بی سیم آمریکایی نشد ولی در ادامه آقای رییس pai طی اظهاراتی بیان کرد که بی توجه ای او به خاطر پاره ای از مسائل و مشکلات شخصی اش بوده است و هیچ ربطی به این که کمیته ی FCC در پی احقاق حقوق مردم آمریکا نباشد ندارد و این کمیته تمام تلاش خود را برای حفظ حریم شخصی مردم خواهد کرد.

مطالب مرتبط