ترفند آیفون

آموزش آیفون – سیر تا پیاز برنامه Videos آیفون

blank

تماشای فیلم با برنامه ی Videos آیفون

یکی دیگر از برنامه های بومی که در کارخانه بر روی گوشی ها و تبلت های اپل نصب شده است، برنامه ی Videos آیفون است که با آیکون blank بر روی صفحه ی هوم گوشی قرار دارد. کاربران آیفون ها و آیپدها می توانند برای تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی بر روی iPhone خود از این برنامه کاربردی استفاده کنند. همچنین تمامی فیلم ها و سریالهایی که از فروشگاه iTunes خریداری می کنید، بر روی برنامه ی Videos قابل دریافت و پخش هستند. دقت کنید که اگر با همان اپل آی دی که هنگام خرید فیلم و سریال از فروشگاه آیتیونز به آن لاگین کرده اید، وارد هر دستگاه اپل دیگری شوید؛ تمامی فیلم ها و سریال های خریداری شده با برنامه ی Videos سینک و همگام خواهند شد.

blankتوجه: در برخی از مناطق، دریافت و پخش رسانه ها بر روی برنامه ی Videos با برنامه ی Apple TV App جایگزین شده است.

پخش-ویدیو-روی-برنامه-ی-Videos-آیفون

پخش-ویدیو-روی-برنامه-ی-Videos-آیفون

تصویر بالا نمایانگر صفحه ی پخش یک ویدیو است. برای پخش کردن ویدیو بایستی بر روی دکمه ی پخش آن که به شکل the Play button  است، ضربه بزنید. با استفاده از زبانه هایی که در بخش پایینی صفحه می بینید، می توان منبع پخش را انتخاب کنید. این بخش شامل دو منبع رسانه ای فیلم ها (Movies) و سریال های تلویزیونی(TV Series) می باشد. برای اضافه کردن هر یک از رسانه های دلخواهتان به Library برنامه ی Videos آیفون،  می بایست بر روی دکمه Store که به رنگ آبی و در بخش بالایی و سمت چپ تصویر دیده می شود، تپ کنید.

blankهشدار: دقت کنید که مشاهده ی فیلم با صدای بلند، مانند گوش دادن به موسیقی با صدای بلند برای شنوایی تان مضر خواهد بود. سعی کنید فیلم ها و سریال ها را با حد درستی از بلندی صدا، مشاهده نمایید.

  • تماشای یک نمایش تلویزیونی و یا فیلم سینمایی

برای تماشای هر یک از فیلم ها و یا سریال های تلویزیونی می توانید روی کاور آنها که در صفحه ی برنامه ی Videos آیفون نمایش داده می شود، تپ کنید.

  • تماشای فیلم و سریال با استفاده از Stream بهتر است یا دانلود کردن آنها؟

چنانچه زمان مشاهده ی تصاویر بندانگشتی از کاور فیلم های سینمایی و یا سریال ها، آیکون the iCloud icon را بر روی تصاویر بندانگشتی ویدئو می بینید، به این معنا است که می توانید آن ویدیو را با استفاه از اتصال اینترنت و به صورت استریم مشاهده کنید (نیازی به دانلود فیلم و سپس تماشای آن نیست). دانلود و ذخیره سازی ویدیوها برای تماشای آنها در زمان آفلاین شدنتان مفید است. برای دانلود کردن و ذخیره سازی ویدیو می بایست بر روی آیکون جزئیات ویدیو که به شکل  the Download button  نمایش داده می شود، ضربه بزنید. فیلم هایی که با iPhone دانلود و بر روی دستگاه ذخیره می شوند، از آدرس Settings > Videos و پس از غیر فعالسازی گزینه ی  Show iTunes Purchases  قابل مشاهده و دسترسی خواهند بود.

blank

  • تماشای فرمت های بیشتری از فیلم ها

برنامه ی Videos آیفون، این امکان را به شما می دهد که بتوانید انواع مختلفی از رسانه ها را بر روی گوشی خود دریافت و تماشا کنید. برای مثال انواع فیلم های زیر را می توانید با استفاده از این برنامه روی گوشی خود ببینید:

  • ویدیو کلیپ ها: برای مشاهده ی این نوع از رسانه ها می بایست برنامه Music را اجرا کنید.
  • پادکست ها: برای مشاهده ی این نوع از رسانه ها می بایست برنامه Podcasts را اجرا کنید.
  • فیلم های ضبط شده با دوربین آیفون و آیپد: برای مشاهده ی این نوع از رسانه ها می بایست برنامه Photos را اجرا کنید.

افزودن ویدیوها به Library برنامه ی Videos  آیفون

  • خرید یا اجاره فیلم سینمایی و سریال از فروشگاه iTunes

برای خرید و یا اجاره کردن فیلم از روی فروشگاه آیتیونز می بایست در گام اول وارد برنامه ی Videos آیفون شده و در ادامه بر روی گزینه ی Store  که در برنامه Videos و سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی آن می بینید، ضربه بزنید. در روشی دیگر می توانید آیتونز را روی آیفون خود باز کرده و در ادامه بر روی یکی از گزینه های Movies و یا TV Shows تپ کنید. دقت کنید که امکان خرید و اجاره رسانه از فروشگاه iTunes، برای همه ی کشورها موجود نیست.

  • انتقال فیلم و سریال از کامپیوتر به گوشی و تبلت

برای این منظور می بایست اول از همه گوشی را توسط کابل لایتنینگ و یو ای بی به کامپیوتر خود متصل کرده و پس از اجرای برنامه ی iTunes روی کامپیوترتان، فیلم های موجود روی iTunes رایانه را با گوشی خود همگام سازی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی همگام سازی آیفون با آیتیونز و توسط کابل USB نگاهی به پست “همگام سازی آیفون با آیتیونز” بیندازید.

  • جریان ویدئو از رایانه (Video Stream)

به جهت پیکربندی جریان ویدئویی که قرار است از رایانه تان  به سمت iPhone سرازیر شود،  می بایست ابتدا iTunes را روی رایانه خود اجرا کرده و در ادامه گزینه ی Home Sharing را بر روی آیتیونز روشن کنید. حال می بایست در ادامه و بر روی گوشی iPhone، به آدرسSettings > Videos رفته و در ادامه اپل آی دی و رمز عبوری را که برای سرویس Home Sharing در رایانه خود استفاده می کنید، وارد کنید. حال با باز کردن فیلم ها روی iPhone و تپ کردن بر روی گزینه ی Shared جریان ویدیو از رایانه به سمت گوشی ایجاد می شود. منظور از جریان ویدیو این است که نیازی نیست فایل های ویدیوهایی که روی رایانه هستند به گوشی منتقل شده و پس از اشغال کردن حافظه، بر روی گوشی اجرا شوند.

  • تبدیل یک ویدیو برای پخش بر روی iPhone (تغییر فرمت ویدیو)

چنانچه دوست دارید ویدیویی را از iTunes اجرا شده بر روی رایانه تان با گوشی iPhone همگام سازی کنید ولی پیغام ” video can’t play on iPhone” را دریافت می کنید، بایستی ویدیو را تبدیل به فرمتی کنید که به راحتی بر روی سیستم عامل آیفون اجرا شود. برای این منظور می توانید ویدئوی مورد نظر را بر روی iTunes رایانه انتخاب کرده و در ادامه با رفتن به آدرس File> Convert> Create iPod or iPhone گزینه ی Create iPod or iPhone را انتخاب کنید.

تغییر فرمت ویدیوها برای پخش روی آیفون

تغییر فرمت ویدیوها برای پخش روی آیفون

در نهایت هم با همگام سازی ویدیوی تغییر داده شده با آیفون، می توانید آن را روی گوشی خود مشاهده کنید.

  • حذف ویدیو

برای پاک کردن هر ویدیوی دلخواه از روی برنامه ی Videos آیفون بر روی گزینه ی Edit که در بخش بالایی و سمت راست مجموعه ویدیوها قابل مشاهده است،  ضربه زده و در ادامه بر روی دکمه the Delete button  که روی تصویر کوچک شده ی کاور ویدیو قرار دارد، تپ کنید. چنانچه نمی توانید دکمه Edit را ببینید، به دنبال آیکون the Cloud icon بر روی کاور ویدیوها بگردید – مشاهده ی the Cloud icon  بر روی کاور ویدیو ها به این معنی است که این ویدیوها بر روی iPhone دانلود نشده اند- بنابراین نمیتوانید آنها را حذف کنید. برای حذف یک قسمت خاص از یک سریال، روی سریال مورد نظر ضربه زده و در ادامه قسمت مورد نظرتان را که در لیست Episodes قابل مشاهده است، به سمت چپ بکشانید و بر روی آیکون حذف آن تپ کنید.

دقت کنید که حذف کردن یک ویدیوی خاص از روی دستگاه iPhone ، لزوماً آن را از کتابخانه iTunes کامپیوتر و یا از فیلم های خریداری شده بر روی سرویس iCloud حذف نمی کند. به همین دلیل پس از پاک کردن ویدیو از روی گوشی، باز هم می توانید آن ویدئو را همگام سازی کرده و یا بعداً آن را دوباره ب بر روی iPhone تان دانلود کنید. چنانچه دوست ندارید ویدیوی حذف شده بار دیگر بر روی  iPhone آپلود شود، می بایست iTunes را طوری تنظیم کنید که ویدیو را بین آیتیونز و آیفون همگام سازی نکند.

کنترل پخش ویدیوها بر روی برنامه ی Videos آیفون

کنترل-پخش-فیلم-روی-برنامه-ی-Videos-آیفون

کنترل-پخش-فیلم-روی-برنامه-ی-Videos-آیفون

در تصویر بالا می توانید گزینه های کنترلی برای پخش ویدئو را مشاهده کنید. زمان مشاهده ی هر ویدیو،  اسلایدری در بخش بالایی صفحه ی پخش ظاهر می شود که برای پرش فیلم به زمانی عقب تر و جلوتر از زمان پخش فعلی است. زمان کل ویدیو و نیز زمان باقی مانده از پخش هم در هر دو طرف اسلایدر قابل مشاهده هستند. کنترل های مرتبط با بازپخش فیلم در بخش مرکزی و پایین صفحه ی پخش نمایش داده می شوند. اسلایدر مرتبط با ولوم صدا نیز در سمت چپ و بخش پایینی صفحه پخش واقع شده است.

  • پخش ویدیو

برای پخش شدن ویدیو کافی است بر روی دکمه پخش که به شکل the Play button است، ضربه بزنید.

  • توقف پخش ویدیو

برای مکث و توقف در پخش ویدیو بر روی دکمه the Pause button تپ کنید.

  • پرش به جلو یا بازگشت به زمان پخش عقب تر

با لمس و نگه داشتن انگشت بر روی دکمه های the Next Track button  و یا the Previous Track button زمان پخش را به جلو یا عقب بکشید. روش دیگر برای جلو و عقب بردن زمان پخش لمس کردن نشانگر پخش بر روی صفحه و کشیدن آن به جلو و عقب است. برای کنترل سرعت جلو و عقب رفتن ویدیو، انگشتتان را به صورت عمودی بر روی نشانگر پخش حرکت دهید تا سرعت دلخواه حرکت ویدیو حاصل شود.

  • رفتن به تِرَک و یا فصل بعدی یا قبلی

دکمه های the Next Track button  و یا the Previous Track button  را تپ کنید. روش دیگر برای پرش به فصل بعدی و قبلی آن است که دکمه وسطی هدست را دو بار (پرش به ترک بعدی) و یا سه بار (پرش به ترک قبلی) فشار دهید.

  • انتخاب اندازه ی صفحه نمایش متناسب با اندازه ی فیلم

برای تنظیم اندازه ی صفحه نمایش با اندازه ی فیلم بر روی دکمه ی  the Full Screen button  و یا the Exit Full Screen button تپ کنید و یا دوبار بر روی صفحه ی پخش ویدیو ضربه بزنید.  چنانچه نمی توانید کنترل های اندازه ی صفحه نمایش را ببینید، به این معنی است که ویدیوی شما روی صفحه نمایش فیت شده است.

  • انتخاب زبان متفاوت برای پخش فیلم

دقت کنید که این قابلیت برای تمامی فیلم ها در دسترس نیست. برای تغییر زبان فیلم بر روی دکمه the Alternate Track button ضربه زده و در ادامه یکی از زبان های موجود در لیست صوتی را انتخاب کنید.

  • نمایش زیرنویس های موجود برای فیلم

دقت کنید که این قابلیت برای تمامی فیلم ها در دسترس نیست. برای نمایش زیرنویس موجود برای فیلم بر روی دکمه the Alternate Track button ضربه زده و در ادامه یکی از زبان های موجود در لیست زیرنویس ها را انتخاب کنید.

  • مشاهده ی زیرنویس های ناشنوایان و کم شنوایان 

برای مشاهده ی این نوع از زیرنویس های فیلم ها به آدرس Settings > General > Accessibility > Subtitles & Captioning رفته و در ادامه گزینه ی  Subtitled Captions + SDH را خاموش کنید. برای سفارشی سازی ظاهر زیرنویس هایی که بر روی فیلم ها نمایش داده می شود، بر  روی گزینه ی Style ضربه زده و در ادامه یکی از گزینه های موجود را انتخاب کنید.

نمایش زیرنویس های موجود برای ویدیو

نمایش زیرنویس های موجود برای ویدیو

  • انتخاب کیفیت پخش ویدیو در برنامه ی Videos آیفون

برای تغییر کیفیت پخش ویدیو به آدرس Settings > Videos رفته و ذیل گزینه ی Playback Quality بر روی یکی از گزینه های Wi-Fi یا Cellular ضربه زده و در ادامه گزینه ی Best Available یا Good را انتخاب کنید. دقت کنید که انتخاب  Best Available برای کیفیت پخش ویدیو، حجم بیشتری از اینترنت را مصرف می کند. چنانچه به فکر مدیریت مصرف حجم اینترنت خود هستید بر روی گزینه ی Good تپ کنید.

blankتوجه: پخش ویدیو با کیفیت بالا نیاز به اتصال اینترنت پرسرعت دارد و به همین دلیل است که انتخاب  Best Available برای کیفیت پخش ویدیو، حجم بیشتری از اینترنت را مصرف می کند. چنانچه به فکر مدیریت مصرف حجم اینترنت خود هستید بر روی گزینه ی Good تپ کنید.

  • انتخاب محل بازپخش ویدیو

برای انتخاب محل بازپخش ویدیو به آدرس Settings > Videos رفته و بر روی Start Playing ضربه زده و در ادامه یکی از گزینه های From Beginning و یا Where Left Off را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه ی From Beginning، پس از ترک کردن ویدیو و بازپخش آن ویدیو از ابتدا پخش خواهد شد و با انتخاب گزینه ی Where Left Off  ویدیو از جایی که برنامه روی آن بسته شده است، پخش خواهد شد.

انتخاب زمان پخش و توقف ویدیو ها روی برنامه یVideos آیفون

انتخاب زمان پخش و توقف ویدیو ها روی برنامه ی Videos آیفون

  • متوقف کردن خودکار پخش یک ویدیو در برنامه ی Videos آیفون

چنانچه غالباً هنگام تماشای ویدیوها به خواب می روید، می توانید پخش ویدیو را پس از زمان مشخصی متوقف کنید. برای این منظور برنامه Clock را باز کرده و بر روی تایمر ضربه بزنید،  حال می توانید زمان پخش ویدیو را در قالب ساعت و دقیقه تنظیم کنید. حال بر روی گزینه ی When Timer Ends تپ کرده و گزینه ی Stop Playing را انتخاب کنید. در انتها هم به ترتیب بر روی گزینه های Set و Start تپ کنید.

  • ایجاد جریان ویدیو به تلویزیون اپل و یا AirPlay با استفاده از برنامه ی Videos آیفون

برای ایجاد جریان ویدیوی از آیفون به تلویزیون و یا AirPlay می بایست ابتدا اقدام به پخش ویدئو بر روی iPhone کنید و پس از آن بر روی دکمه Mirroring که روی صفحه ظاهر می شود، ضربه بزنید.  با این کار صحنه هایی که روی گوشی نمایش داده می شود به تلویزیون منتقل خواهد شد.

مطالب مرتبط