ترفند اندروید

کلون کردن برنامه در یک گوشی اندروید

blank

کلون کردن برنامه در یک گوشی اندروید در این مقاله به صورت تصویری و کامل بررسی می شود.

شاید برای شما نیز این اتفاق افتاده باشد که بخواهید از یک برنامه با دو یا چند حساب کاربری استفاده کنید. برخی از افراد به دلیل شرایط کاری خاص و یا دلایل دیگر از چند حساب کاربری مجزا و فعال در کنار یکدیگر و بر روی یک دستگاه استفاده می‌کنند.در اصطلاح به این کار کلون کردن برنامه‌ می‌گویند. قطعا می‌دانید که در حالت عادی امکان انجام این کار بر روی سیستم عامل اندروید امکان‌پذیر نیست و برای این منظور باید ازاپلیکیشن‌های طراحی شده در این زمینه استفاده کنید.

کدام برنامه‌ها را می‌توان به صورت هم‌زمان با دو یا چند اکانت در یک دستگاه استفاده کرد؟

معمولا از اغلب برنامه‌های موجود می‌توان با دو یا چند حساب کاربری در یک دستگاه استفاده کرد اما از شاخص‌ترین و پرطرفدارترین آن‌ها می‌توان به اینستاگرام، تلگرام، توئیتر، لاین، Netflix، اسکایپ، فایرفاکس، اپرا و اپرا مینی، دراپ باکس، Flicker، Spotify، Tumbler، وردپرس و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

اما با وجود این‌که App Cloner توانایی زیادی در کلون کردن برنامه‌های مختلف دارد، باید بدانید که این اپلیکیشن قادر به پشتیبانی از همه برنامه‌ها نیست.

کلون کردن برنامه در یک گوشی اندروید

پاسخ به این سوال ساده است؛ همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، برای این منظور باید از اپلیکیشن‌های خاصی که برای انجام این کار طراحی شده‌اند کمک بگیرید.

برای کلون کردن برنامه‌ها، اپلیکیشن‌های بسیاری طراحی و عرضه شده است اما یکی از شناخته شده‌ترین آن‌ها نرم‌افزار اپ‌کلونر (App Cloner) است؛ این برنامه آپشن‌های متعددی را به منظور تغییر نسخه‌های کلون شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در ادامه این مطلب به معرفی اجمالی و نحوه کار با این نرم‌افزار خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

App Cloner دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

اگر از کاربران گوشی‌های اندرویدی باشید حتما می‌دانید در صورتی که یک نسخه جدیدتر از یک برنامه خاص را روی تلفن همراه خود نصب کنید، جایگزین نسخه قبلی شده و برنامه جدیدی روی دستگاه نصب نمی‌شود.

در این شرایط اگر بخواهید علاوه‌بر نسخه قدیمی‌تر برنامه یک نسخه جدید را نیز روی گوشی خود نصب کنید، باید چه کاری انجام دهید؟

جالب است بدانید اغلب برنامه‌های پرطرفدار مانند تلگرام، واتس‌اپ و سایر موارد مشابه برای این منظور نسخه‌های بتا از برنامه‌های خود را به کاربران ارائه می‌دهند؛ اما برای نصب بیشتر نسخه‌های یکسان برنامه‌های موردنیاز خود لازم است از یک برنامه کمکی استفاده کنید.

اپلیکیشن App Cloner در واقع برنامه‌های مختلف را کلون می‌کند و قادر است چندین نسخه از برنامه‌های مختلف را روی یک تلفن‌ همراه، تبلت و… نصب کند.

به عنوان مثال شما می‌توانید پس از دانلود و نصب این برنامه این برنامه، سه نسخه یکسان از اینستاگرام را روی تلفن همراه خود نصب کنید و در واقع سه اکانت جداگانه از این شبکه اجتماعی را روی یک تلفن همراه خود داشته باشید.

با انجام این کار نیازی به استفاده از یک تلفن همراه دیگر و یا خارج شدن از اکانت فعلی و ورود به اکانت دوم  برای بررسی اکانت موردنظر خود نخواهید داشت.

ویژگی‌های برنامه App Cloner:

App Cloner، امکانات متعددی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که از جمله بارزترین آن‌ها می‌توان به

امکان جایگزینی آیکون‌های لانچر، ساخت چند نسخه از یک برنامه، حذف آیکون لانچر یا ویجت، امکان پشتیبان‌گیری از برنامه‌ها، ذخیره کرده برنامه‌ها روی کارت حافظه، غیرفعال کردن پیش‌فرض‌های برنامه و اجرای خودکار آن، حذف مجوزهای برنامه و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

نحوه کار با App Cloner

برای کار با این اپلیکیشن کاربردی کافی است ابتدا آن را دانلود کرده و سپس نصب نمایید.

پس از نصب برنامه را اجرا کرده و مراحل معرفی برنامه را یک به یک رد کنید و در نهایت روی دکمه Finish، ضربه بزنید.

پس از انجام این کار لیست تمامی برنامه‌هایی که روی تلفن همراه شما نب شده است برای شما نمایش داده می‌شود. در این مرحله کافی است برنامه موردنظر خود را از لیست Installed Apps، انتخاب کنید.

کلون کردن برنامه‌ در یک گوشی اندروید

کلون کردن برنامه‌ در یک گوشی اندروید

در این مرحله، پس از انتخاب برنامه موردنظر خود، قادر هستید برخی از اطلاعات مربوط به آن مانند نام نمایشی و رنگ آیکون را به ترتیب و با استفاده از گزینه‌های Name و ge Icon ColorChan، تغییر دهید.

کلون کردن برنامه‌ در یک گوشی اندروید

کلون کردن برنامه‌ در یک گوشی اندروید

پس از آن‌که تمام تغییرات موردنظر خود را اعمال کردید باید گزینه Ok در پایین صفحه را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا برنامه شما ایجاده شود و در نهایت آن را نصب کنید.

کلون کردن برنامه‌ در یک گوشی اندروید

کلون کردن برنامه‌ در یک گوشی اندروید

در نهایت، پس از ایجاد برنامه پنجره‌ای مانند تصویر زیر برای شما نمایش داده می‌شود؛ کافی است گزینه Install App، را انتخاب کنید تا برنامه موردنظر نصب شود.

کلون کردن برنامه‌ در یک گوشی اندروید

کلون کردن برنامه‌ در یک گوشی اندروید

سوالات متداول- کلون کردن برنامه در یک گوشی اندروید

1- آیا می توانم برنامه های روی گوشی اندرویدم را کلون و یا دو نسخه ای کنم؟

کلون کردن برنامه ها و یا دو نسخه ای کردن آن در گوشی های اندریود به سادگی امکان پذیر است. در برخی از گوشی های هوشمند و جدید قابلیت کلون کردن برنامه ها از طریق یک برنامه داخلی و از پیش نصب شده صورت می گیرد و در برخی گوشی ها لازم است که برنامه شخص ثالث مثل Clone App نصب کنید.

2- برای دو نسخه ای کردن برنامه های روی گوشی ام از کدام برنامه کلون استفاده کنم؟

برنامه های شخص ثالث زیادی برای کلون کردن برنامه روی گوشی های اندروید و iOS وجود دارند که در زیر به چند از بهترین آنها اشاره می کنیم:
• Clone App
• Multi Parallel
• Do Multiple Accounts
• 2Accounts
• Dr
• Parallel U
• Clone App – Run Multiple Accounts
• Dual Space. این برنامه خیلی معروف نیست اما عملکرد بسیار خوبی دارد.

3- از برنامه App Cloner چه استفاده ای می توانم داشته باشم؟

داشتن نسخه کپی از یک برنامه روی گوشی همراه شما برای ساخت اکانت های بیشتر، ورود به شبکه های اجتماعی و یا برنامه های پیام رسان، و برای جداسازی اکانت های شخصی از حساب های کاری می توانید مفید باشید. برای مثال برای اینکه اکانت اینستاگرام کاری خود را از حساب شخصی خود جدا کنید می توانید اپ کلونر را روی گوشی خود نصب کنید و سپس با دو حساب اینستاگرام مجزا وارد سیستم شوید.

4- چگونه می توانم یک برنامه را چندین بار کلون و یا دو نسخه ای کنم؟

برنامه رایگان Parallel Space را از گوگل پلی دانلود و روی گوشی اندروید خود نصب کنید. وقتی برای اولین بار برنامه را اجرا می کنید، برنامه هایی را که می توانید دو نسخه ای کنید به شما نشان داده می شوند، اکنون برنامه های را که می خواهید کلون کنید را انتخاب کنید و روی گزینه Add to Parallel Space به معنای افزودن به این برنامه کلونر، ضربه بزنید. برای اجرای نسخه دوم برنامه ای که انتخاب کرده اید، روی آیکن آن ضربه بزنید. اکنون مراحل ورود به سیستم را دنبال کنید و از برنامه لذت ببرید.

5- آیا برنامه کلون امن و بی خطر است؟

برخی از سیستم عامل های تلفن همراه مانند اندروید دائماً در معرض بدافزارهایی هستند که می توانند با دزدی اطلاعات شخصی یا کدهای سرقت موسوم به Ransomware ، کاربران را تحت تأثیر قرار دهند، در حالی که بسیاری از برنامه های معروف می توانند قربانی فعالیت های مخربی مانند «دو نسخه ای شدن برنامه» شوند. نتیجه می گیریم که این برنامه به نوبه خود می تواند نا امن باشد.

6- چگونه می توانم برنامه های کلون را به روز کنم؟

برنامه cloned app به طور خودکار به روزرسانی نمی شوند. پس از به روزرسانی برنامه باید دوباره برنامه هایی را که کلون کرده اید را مجددا دو نسخه ای کنید. برنامه پارالل اسپیس را باز کنید و برنامه های مورد نظر خود را برای کلون کردن انتخاب و سپس وارد سیستم شوید.

7- چگونه می توانم برنامه های خود را دو نسخه ای یا کلون کنم ؟

در برخی از گوشی های اندروید این قابلیت به خودی خود وجود دارد. روی گزینه تنظیمات ضربه بزنید و به سمت پایین اسکرول کنید، روی آیکن دایره ای کاربر در بالا ضربه بزنید، کاربر جدیدرا باز کنید و اکنون یک گوشی جداگانه در گوشی خود تلفن خود دارید که از طریق آن می توانید به صورت امن کلمه عبور، رمز عبور و یا اثرانگشت خود را وارد کرده و به سیستم ورود کنید.

8- آیا می توانم گوگل پلی را در گوشی اندرویدم دو نسخه ای و کلون کنم؟

می توانید روی گوشی خود دو اکانت گوگل پلی (با اعتبارهای متفاوت مثل شماره تلفن، ایمیل، و غیره) داشته باشید اما همزمان نمی توانید از آنها استفاده کنید. حتی اگر برنامه را کلون کرده باشید. دو حساب گوگل پلی تنها و به طور همزمان با برنامه island app کار می کند.

9- از کجا بدانم که گوشی من کلون شده است؟

اگر این اتفاق بد بیفتد و گوشی شما دو نسخه ای و کلون شده باشد، باید با ارائه دهنده خدمات سیم کارت و اپراتور خود تماس بگیرید، تا آنها بتوانند دستگاه شما را کشف و یا دستگاه کلون شده را بلاک کنند، چرا که هر گوشی و دستگاه برای خود یک اثرانگشت رادیویی منحصربفرد با شماره سریال مستقل دارد که متعلق به شماست.

10- چرا برنامه کلون روی گوشی من کار نمی کند؟

ممکن است برنامه کلون شما خراب و یا معیوب شده باشد. البته ابتدا حافظه کش گوشی و برنامه کلون اپ خود را پاک کنید. سپس برگردید ببنید که آیا مشکل حل شده است و یا خیر. در غیر اینصورت از یک برنامه کلون شخص ثالث دیگر استفاده کنید

چنانچه احتیاج به مشاوره بیشتر در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان تعمیرات موبایل ما ارتباط بر قرار نمایید.

مطالب مرتبط