راهنمای خرید

آموزش برنامه ی Maps آیفون – بخش دوم

blank

پیدا کردن وسیله نقلیه با استفاه از برنامه ی Maps آیفون

در پست “آموزش آیفون – برنامه ی Maps” به تفصیل در مورد بسیاری از قابلیت های برنامه ی نقشه بر روی دستگاه های اپل صحبت کردیم. یکی از جالب ترین امکانات برنامه ی بومی Maps این است که می تواند به راحتی جای پارک شدن ماشین شما روی نقشه پین کند.  به این ترتیب که گوشی با قطع شدن اتصال آیفون از سیستم بلوتوث یا CarPlay ماشین،  محل پارک شدن خودرو را حدس می زند و دقیقا در محل تشخیص داده شده بر روی Maps یک پین برای پارک ماشین درج می کند، طوری که بعدا به راحتی بتوانید محل پارک خودرو را پیدا کرده و خود را به آنجا برسانید.

  • پیدا کردن محل پارک خودرو

برای دیدن محل پارک شدن خودروتان تنها می بایست بر روی فیلد جستجو در برنامه ی Maps ضربه زده و در ادامه محل دقیق پارک ماشین را از لیست پیشنهادات برنامه نقشه انتخاب کنید.

  • روشن یا خاموش کردن نمایش محل پارکینگ

برای آن که گوشی نتواند از طریق برنامه ی Maps محل پارک شدن خودرو را نمایش دهد می توانید به آدرس Settings > Maps > Show Parked Location بروید و گزینه ی  Show Parked Location را غیرفعال کنید. دقت کنید که این قابلیت به صورت پیش فرض بر روی دستگاه های اپل خاموش و غیرفعال است.

نمایش محل پارک کردن خودرو بر روی نقشه

نمایش محل پارک کردن خودرو بر روی نقشه

حذف مارکرها و مسیرهای علامت گذاری شده روی نقشه 

  • حذف مارکر 

برای حذف کردن مارکر از روی نقشه تنها کافی است که بر روی نشانگر ضربه زده و سپس بر روی گزینه ی  Edit Location تپ کنید و در انتها بر رویRemove Marker ضربه بزنید.

  • حذف یکی از مسیرهای روی نقشه

مسیرهایی که توسط شما استفاده شده اند در قسمت جستجوی این برنامه ذخیره شده اند. برای حذف هر کدام از آنها تنها کافی است که یکی از آن ها را به سمت چپ کشیده و بر روی گزینه ی Delete تپ کنید.

نمای 3D شهرهای موجود بر روی نقشه و Flyover

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد برنامه ی Maps آیفون، قابلیت پرواز و نمای سه بعدی بر فراز شهرها و مکان های نمایش داده شده بر روی نقشه است. کاربران آیفون ها و آیپدها قادر هستند با استفاده از دو قایلیت لمس 3D و Flyover، نمای سه بعدی و حتی نمای پرواز بر فراز بسیاری از شهرهای بزرگ جهان را تجربه کنند. شاید ای قابلیت برنامه ی Maps آیفون یکی از هیجان انگیزترین تجربه ها برای دانشجویان و مسافرانی باشد که برای اولین بار قصد مهاجرت به کشور و یا شهری جدید را دارند،

  • مشاهده نقشه در نمای سه بعدی 

برای  آن که بتوانید مکانی روی نقشه را با صورت سه بعدی تماشا کنید می بایست دوتا از انگشتان خود را روی صفحه گذاشته و آن ها را در هر جهت دلخواهی که دوست دارید بکشید. (اگر نقشه ای که نمایش داده می شود، به شکل سه بعدی به نظر نمی اید، می بایست روی نقشه بزرگنمایی کنید.) برای دیدن بهترین نمای سه بعدی ممکن از فراز شهر، از نمای ماهواره برای نمایش نقشه استفاده کنید. برای این منظور می بایست ابتدا بر روی دکمه the Settings button ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Satellite تپ نمایید.

  • تنظیم زاویه دید

برای آن که زاویه ی نمایش نمای سه بعدی را تغییر دهید، لازم است دو انگشتی را که روی صفحه قرار داده اید به بالا و یا پایین بکشید.

  • دیدن شهرها از آسمان آنها با استفاه از Flyover 

قابلیت پرواز بر فراز آسمان شهرها برای بسیاری از شهرهای بزرگ جهان در اختیار کاربران آیفون قرار دارد. برای پرواز بر فراز آسمان هر شهری می بایست ابتدا بر روی نام شهر (روی نقشه یا نمای ماهواره) ضربه زده و یا نام هر منطقه ی دلخواهی را تپ کنید و در ادامه بر روی گزینه ی Flyover که درون بنری نمایش داده خواهد شد، تپ کنید.( Flyover در iPhone 6 و iPhone 5s با نام Flyover Tour شناخته می شود). برای بازگشت به نقشه بر روی دکمه Close تپ کنید.

قابلیت Flyover توسط مدل های زیر از دستگاه های اپل پشتیبانی می شوند:

  • iPhone X
  • iPhone 8
  • iPhone 8 Plus
  • iPhone 7
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone 6s
  • iPhone 6s Plus
  • iPhone SE
  • تغییر جهت مشاهده 

برای تغییر جهت نمایش عمودی و یا افقی پرواز،  آیفون را در جهتی که دوست دارید، بچرخانید.

  • حرکت به اطراف

برای پرواز در اطراف یک شهر می بایست یکی از انگشتانتان را روی صفحه ی نمایش بگذارید و آن را در جهت دلخواه بکشید. برای چرخاندن چشم انداز، با یک انگشت روی صفحه نمایش را لمس کرده و انگشت را برای مدتی کوتاه روی صفحه نگه دارید، سپس انگشت دیگری را در اطراف آن حرکت داده و یا بکشید.

  • تور هوایی بر فراز آسمان شهرها با استفاده از Flyover  برنامه ی Maps

برای پرواز بر فراز آسمان شهرها بایستی پس از رفتن به آن نقطه روی نقشه، بر روی گزینه های Start Tour و یا Start City Tour که در کارتی و در پایین صفحه نمایش داده می شود، ضربه بزنید. (اگر کارت را نمی بینید، بایستی بر روی هر نقطه دلخواه روی صفحه ضربه بزنید تا صفحه بزرگنمایی شود.)

blank

تصویر بالا، تصویری 3D از Pyramid Transamerica در سانفرانسیسکو است. برچسب شهرهای ریچموند و هرکول نیز در تصویر قابل مشاهده هستند تا اگر دوست داشته باشید بر فراز آن شهرها هم پرواز کنید.
شهرهایی که می توان با استفاده از Flyover بر فراز انها پرواز کرد، با علامت a circle with “3D” inside it که در نمای نقشه پس از اسم آنها می آید، نشان داده شده اند. اگر نمی توانید در کنار اسم شهرها دایره ای را که داخل “3D” نوشته شده است ببینید باید بر روی نقشه زوم کنید. اگر از نمایش Transit یا Satellite استفاده می کنید، بر روی دکمه the Settings button ضربه زده و سپسMap را انتخاب کنید.لندمارک هایی که Flyover دارند، توسط دکمه Flyover ای که در بنر آنها روست می شود، قابل شناسایی هستند.

مطالب مرتبط