ترفند شبکه های اجتماعی

چگونگی کار با ربات ‌های درون خطی (Inline bots)

چگونگی کار با ربات ‌های درون خطی

تلگرام هر چند وقت یک بار نسخه ی جدیدی را به کاربران خود ارائه می کند.. شرکت تلگرام تا به حال ثابت کرده است که همیشه در ارائه بهترین خدمات و خلاقیت در بین پیام رسان‌ های موجود، در صدر جدول است و با قابلیت ‌های خلاقانه و کاربردی ‌ای که در اختیار کاربران خود قرار می ‌دهد، از رقبای خود جلوتر است. همان طور که می ‌دانید در نسخه 3.4 بیلد 713) که بر روی پلی استور گوگل منتشر شده است، تلگرام از قابلیت ربات‌های درون خطی (Inline bots)  رونمایی کرده است. برای بسیاری از کاربران ربات ‌‌ها بخش جدایی ناپذیر ازتلگرام هستند ولی پیش تر کار با آن کمی سخت و پیچیده بود و برای تعامل با یک ربات مجبور بودید که وارد محیط ربات شده و از نتایج تعاملات ‌تان با آن، به فرد/گروه/کانال فوروارد نمایید.ولی در حال حاضر ما به معرفی یک راه بهتر و با سرعت بیشتر برای تماس با ربات ‌‌ها پرداخته ایم. پس با ما همراه باشید تا با قابلیت جدید تلگرام بنام ربات های درون خطی (Inline bots)  را به شما معرفی کنیم.

چگونگی کار با ربات ‌های درون خطی  (Inline bots)

اگر می خواهید از ربات‌ های درون خطی (Inline bots)استفاده کنید، باید در همان محیط شخص/گروه/کانال و در محل تایپ نوشته، ابتدا نام ربات مورد نظر خود را تایپ کنید و سپس عبارتی که برای جستجو باید به آن ارسال شود را ذکر کرده و از بین نتایجی که در آنجا ظاهر می گردد، یکی را انتخاب کرده تا ارسال شود. تلگرام برای شروع و درک بهتر این ویژگی و قابلیت، خود اقدام به ساخت چندین ربات کاربردی کرده است.  ربات ‌های درون خطی (Inline bots) تلگرام که در وب سایت رسمی این شبکه اجتماعی آورده شده است به شرح زیر هستند:

  • ربات ‌های گفتگوی خطی

    ربات ‌های گفتگوی خطی

    @gif جستجوی تصاویرGIF  از وب سایت giphy.com –
  • @vid جستجوی ویدیو
  • @pic–  جستجوی تصویر از مرجع  Yandex
  • @bing–جستجوی تصویر در موتور بینگ
  • @wiki– جستجو در ویکیپدیا
  • @imdb– جستجو در IMDB
  • @bold– تغییر ساختار متن‌ ها
جستجوی تصاویرGIF

جستجوی تصاویرGIF

آموزش ساخت ربات تلگرام را مطالعه کنید.

پس با استفاده از قابلیت ربات ‌های درون خطی  (Inline bots) کار شما با ربات بسیار ساده شده و با این قابلیت شما می‌ توانید محتوای مختلفی از جمله تصاویر متحرک، عکس، فیلم و… را فراخوانی نمایید. مثلاً شما می ‌خواهید تصویری از یک موضوع مشخص که در ذهن تان است را به فرد مورد نظر بدهید، کافی ست عبارت pic @ را در محل تایپ ادیتور وارد نموده و بعد موضوع مورد نظرتان را تایپ کنید. برای مثال برای عکس های ایرانی می توانید عبارت  pic Iran@ را وارد نمایید.

چگونگی کار با ربات

چگونگی کار با ربات

سپس با استفاده از تصاویر متحرک GIF، این تصاویر بصورت خودکار به قسمت استیکرها اضافه می گردد و شما می ‌توانید هر وقت که بخواهید، از این تصاویر متحرک استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *