ترفند شبکه های اجتماعی

افزایش سرعت تلگرام و باز نشدن عکس و فیلم

افزایش سرعت تلگرام و باز نشدن عکس و فیلم

از مشکلات بسیاری از کاربران تلگرام، کند بودن سرعت، یا دانلود نشدن عکس یا تصاویر و فیلم و همچنین ارسال کند فایل توسط تلگرام است. بسیاری از کاربران وقتی با این مشکل برخورد می کنند، کلافه شده و فکر می کنند، مشکل از برنامه تلگرام آنها یا اینترنت آنهاست، ولی همیشه اینگونه نیست و این مشکل می تواند دلایل دیگری داشته باشد و در بسیاری مواقع هیچ ربطی به موارد بالا ندارد. ما قرار است در این مقاله به بررسی این مشکل پرداخته و با شما در مورد راه های افزایش سرعت و حل مشکل دانلود نشدن تصاویر و فیلم ها صحبت کنیم.

از مهمترین دلایلی که سبب کند شدن سرعت تلگرام می شود، حافظه پنهان یا همان Cache Data می باشد،. در ابتدا برای درک بهتر این اصطلاح توضیحی کوتاهی در مورد حافظه پنهان  (Cache)می دهیم. در اصل حافظه پنهان (Cache)، بخشی از حافظه سریع که چند دستور بعدی را که باید توسط پردازنده پردازش شوند را به صورت موقت درخود جای داده تا رایانه یا گوشی بتواند به سرعت به آن‌ ها دسترسی پیدا کند. در واقع حافظه پنهان (Cache) حافظه‌ای سریع، درون پردازنده مرکزی بوده که جهت صرفه جویی در زمان مراجعه به حافظه اصلی به کار می ‌رود و برای اجرای سریع برنامه‌ ها استفاده می گردد. ولی باید بدانید که این حافظه بعد از گذشت زمان و اشغال کردن فضای حافظه داخلی گوشی، باعث کند شدن سرعت برنامه ها و از همه مهم‌ تر گوشی می‌ شود. افرادی که دارای گوشی‌ های اندروید هستند به سادگی می ‌توانند، حافظه پنهان (Cache) تمامی برنامه ‌های خود را حذف نمایند و سرعت دستگاه اندرویدی و نرم افزارهای مورد نظر خود را به آنها برگردانند. فقط این موضوع را بدانید که برخی مواقع حجم حافظه پنهان (Cache) به چند گیگ هم می ‌رسد.

اگر بخواهید به طور کلی حافظه پنهان (Cache) در گوشی های اندروید را پاک کنید، برای این کار کافی ست  به Setting/Storage and USB  بروید و بعد از محاسبه محتویات داخلی گوشی، بروی Cache Data کلیک نمایید تا حافظه پنهان (Cache) تمام برنامه‌ های گوشی، یک جا پاک و حذف گردد. حال نوبت آن رسیده که به موضوع اصلی بپردازیم:

چگونگی افزایش سرعت تلگرام و راه حل مشکل باز نشدن تصاویر و فیلم

تلگرام در نسخه های جدید خود، امکان پاک کردن حافظه پنهان (Cache) را به صورت اختصاصی در برنامه خود فراهم کرده است که این امر بسیار کاربردی و مفید مخصوصاً برای کاربران دیوایس های اپل است، زیرا این مورد برای کاربران اپلی بسیار مهم و با اهمیت بوده، چون در دیوایس های اپل، بطور کلی گزینه ای برای پاک کردن حافظه پنهان (Cache) وجود نداشته و باید بصورت دستی برنامه مورد نظرشان را حذف و مجددا نصب کنند تا بتوانند از شر این حافظه پنهان (Cache)، راحت شوند.

پاک کردن حافظه کش و دیتای تلگرام

در بسیاری از موارد پاک کردن حافظه کش (Cache) و دیتای (Data) برنامه تلگرام باعث برطرف شدن مشکل باز نشدن عکس ها و ویدئوها می شود.

اگر تصمیم گرفتید حافظه کش خود را پاک کنید، مراحل زیر را طی نمایید:

در ابتدا وارد اپلیکیشن تلگرام شوید، حالا آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را انتخاب کنید و در اینجا گزینه Settings یا همان تنظیمات را انتخاب نمایید. گزینه Data & Storage  را لمس کرده و بعد گزینه Storage Usage را انتخاب کنید و در نهایت گزینه Clear Cache  و همچنین Local Database را لمس و حذف این اطلاعات را تایید کنید.

 

در صفحه ای که جلوی شماست، فایل های کش به تفکیک جدا شده اند و شما می ‌توانید در صورت نیاز هر کدام که دوست دارید انتخاب نمایید. ولی پیشنهاد ما این است که تیک همه ی گزینه ‌ها را بزنید تا کامل تمام حافظه پنهان (Cache) تلگرام حذف گردد.

اگر بخواهید حافظه کش و دیتای تلگرام را از طریق خود دستگاه اندرویدی پاک کنید باید به صورت زیر عمل کنید:

به بخش Settings گوشی خود وارد شوید، بعد از آن گزینه Apps یا Applications را پیدا کرده و برنامه تلگرام را از لیست انتخاب نمایید و بعد از آن گزینه Clear Cache و Clear Data را انتخاب کنید و این اطلاعات را پاک کنید.

در مواقعی که گزینه Clear Data را با طی کردن مراحل فوق پیدا نکردید، گزینه Manage Space را انتخاب و سپس در تنظیمات خود تلگرام دو گزینه Clear Cache و Local Database را انتخاب کرده و اطلاعات آن دو را پاک کنید.

رفع مشکل بازنشدن پروکسی عکس در تلگرام را مطالعه کنید.

البته در گوشی ‌های اندروید می ‌توانید این کار را دستی نیز انجام داده و به وسیله مدیریت فایل گوشی اندرویدی خود، به مسیر android/data رفته و فایل Cache را از داخل پوشه org.telegram.messenger پاک نمایید.

پاک کردن حافظه پنهان (Cache) در دیوایس‌ های اپل:

برای اینکه بتوانید حافظه ی پنهان خود را در دیواس های اپل حذف کنید ابتدا باید بر روی Setting کلیک نمایید و سپس Chat Setting را زده تا گزینه Cache Setting را دیده و بعد آن را لمس کنید.

پاک کردن حافظه پنهان

پاک کردن حافظه پنهان

 اکنون می توانید بر روی Clear Cache کلیک کنید و در اینجا نیز می توانید نوع فایل ‌های حذفی را انتخاب کرده و سپس بر روی Clear کلیک نمایید.

حافظه پنهان در دیوایس‌ اپل

حافظه پنهان در دیوایس‌ اپل

فقط قابل ذکر است که در دیوایس‌ های اپل امکان پاک کردن حافظه پنهان (Cache) در چت‌های یک نفره نیز ممکن است.

پاک کردن کش در چت یک نفره

پاک کردن کش در چت یک نفره

اما این قابلیت در گوشی ‌های اندروید فعلا فقط برای گروه‌ ها و کانال ‌های تگلرام امکان پذیر می باشد و کاربران اندرویدی می‌ توانند با نگه داشتن انگشت خود بر روی نام گروه یا کانال، بر روی گزینه Delete from cache کلیک نموده تا حافظه پنهان (Cache) مربوط به گروه یا کانال خاص پاک گردد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *