ترفند شبکه های اجتماعی

آیا هک تلگرام امکان پذیر است؟

آیا هک تلگرام امکان پذیر است؟

آیا هک تلگرام امکان پذیر است؟

در حال حاضر در عصر فناوری روزانه پدیده های جدیدی پا به عرصه وجود می گذارند و این پدیده ها برخی مواقع کاربران زیادی را جذب خود می کند و مورد استقبال خیلی ها قرار می گیرد و برخی اوقات خیر. ولی بعضی از پدیده ها به یک هیجان تبدیل می شود و بسیاری از افراد مایلند آن را امتحان کنند. اگر بخواهیم به یکی از هیجانات جدیدی که بین بسیاری کاربران به عنوان تب تبدیل شده است، تب هک کردن است. این هک می تواند شامل هک تلگرام یا حتی گوشی یا کامپیوتر شخصی باشد.

در اصل هک به معنی سود بردن از یک روش سریع و هوشمندانه برای حل یک مشکل در کامپیوتر است. در علوم فناوری و کامپیوتر معنی هک گاهاً مساوی معنی کرک (crack) که رمزگشایی می باشد، نیز عنوان می گردد. در گفتگو های روزمره ی افراد هک معنی نفوذ به یک سیستم رایانه ‌ای نیز می باشد.

در کل هک، در واقع افزایش سطح دسترسی به یک مجموعه از راه غیرمعمول یا غیر قانونی تعریف می شود.

بعد از تحقیقات و بررسی های در خواست های کاربران، مشخص شد که بعد از درخواست زیادی که افراد برای نصب برنامه تلگرام و بدنیال قابلیت های آن در بسیاری از وب سایت ها می چرخند، هک کردن تلگرام نیز به یکی از علایق جدید کاربران تبدیل شده است. امیدواریم که این مورد در بین جوامع همه گیر نشود تا به یک معضل برای کاربران تلگرامی تبدیل نگردد.

در ابتدا این موضوع را بیان کنیم که دربرنامه تلگرام، و اصطلاحی که در مورد تلگرام به “هک” معروف شده است، در واقع یک فریب و سوء استفاده از عدم آگاهی بعضی از افراد برای ورود به حساب کاربری شان بوده و هیچ ربطی به هک و هک کردن و نوشتن کدهای پیچیده و داشتن مهارت‌ های بسیار در این زمینه ندارد. حتی در سایت تلگرام این مورد بیان شده است که اگر فردی بتواند کد این نرم افزار قدرتمند را شکسته و وارد سرورهای عظیم و امنیتی این شرکت گردد، مبلغ 200000 دلار به عنوان جایزه به او خواهد داد. ولی تا به امروز این اتفاق رخ نداده است و کسی نتوانسته مدعی این کار شود. حتی روش کار آن را هم قرار داده است و گفته شده است که شخصی به نام “پل” با شماره تلگرام +79112317383 به شخصی به نام “نیک” با شماره تلگرام +79218944725 هر روز یک پیغام حاوی یک آدرس ایمیل محرمانه می ‌فرستد. فرد هکر فقط باید این ایمیل را بدست آورد و به آن آدرس یک ایمیل بزند و جایزه را دریافت کند

در مقالات دیگری که پیش از این در این سایت قرار داده ایم به چگونگی بالا بردن امنیت تلگرام و جلوگیری از هک آن پرداخته ایم. ولی در این مقاله می خواهیم در مورد “هک کردن” و نه هک شدن با شما صحبت کنیم. منظورمان هک کردنی ست که ممکن است با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی و انسانی همراه باشد. در حال حاضر وب سایت های زیادی به دلایل مختلف، اقدام به تبلیغ فراوان و فروش “نرم افزارهای هک تلگرام” و “نرم افزارهای ردیاب” می کنند. ولی آنجا جای تاسف ببار می آورد که بازار فروش این نرم افزارها بسیار داغ و پروفروش باشد و برخی از کاربران هم متاسفانه به سمت این تبلیغات رفته و به این کلاهبرداری ها میدان رشد و شاخ و برگ دار شدن می‌ دهند.

ما در اینجا ضمن رد تمامی این نرم افزارها و تاگید بر فریب بودنشان نکاتی را تنها محض یادآوری برای کاربران مان بیان می کنیم:

نرم افزارهایی که در این زمینه ارائه شده است به سه صورت هستند:

  • ابتدا باید گفت که نرم افزارهایی با دسترسی مستقیم هستند باید گوشی قربانی در اختیار شخص قرار گیرد تا بتواند این نرم افزار را بر روی آن نصب کند. به این نوع نرم افزارها کی‌ لاگرKeylogger  گفته می شود که به صورت گسترده و بطور رایگان در اینترنت وجود دارد. کی ‌لاگر به نرم ‌افزارهایی می گویند که کلیدهای فشرده ‌شده بر روی صفحه کلید را ذخیره می ‌کنند، به این حالت می‌توان از آن، اطلاعات تایپ شده کاربران از قبیل رمزهای عبور آن ‌ها را ربود. بنابراین این اطلاعات به اضافه اطلاعات شخصی شما که یک نسخه از این نرم افزار را روی گوشی خود نصب کرده اید، علاوه بر اینکه به دست شما برسد، به دست فروشنده نرم افزار هم خواهد رسید.
  • دومین نرم افزارها، آنهایی هستند که به ادعای فروشندگانشان احتیاجی به دسترسی به گوشی طرف مقابل نیست و با باز کردن پورت 1448 و از کار انداختن فایروال و آنتی ویروس و فشردن کلیدLet’s Go  می توانند، وارد اکانت تلگرام شخص قربانی گردد که همین جا این هشدار را می دهیم که با انجام این اعمال شما در واقع خود یه یک قربانی تبدیل خواهید شد و با این کار تمام اطلاعات کامپیوتر شخصی تان در اختیار فروشنده نیز قرار می گیرد و در عمل هیچ تلگرامی هک نمی گردد که اگر اینگونه بود، آن فروشنده جایزه 000‚200 دلاری را از آن خود کرده بود.
  • سومین گروه، شامل نرم افزار های ردیاب هستند که آنها هم باید بر روی گوشی قربانی نصب گردد تا محل قرار گیری قربانی را نمایش دهد. ولی با این اشکال که محدوده حداقل 500 متری را به شما نمایش می دهد. در واقع موقعیتBTS  یا همان آنتن اوپراتوری که در آن محل قرار دارد را نمایش می دهد.

چگونگی بازگشت اکانت هک شده ی تلگرام را مطالعه کنید.

پس با این توضیحات به این نتیجه خواهیم رسید که اینها تنها بازارهای فریب کاری بوده که یک عده سودجو برای خالی کردن جیب شما دکه باز کرده اند. در مقابل فقط شما هستید که از خرید این نرم افزارها هک ضرر می کنید.

بنابراین در نهایت باید بگوییم این نوع برنامه ها مخصوصاً برنامه هک تلگرام و خبر اینکه می توان شخص دیگری را هک کرد بدون آنکه خودش مطلع شود، برای جامعه و از آن مهمتر برای استحکام بنیان خانواده بسیار مضر بوده و چه بسا حس بی اعتمادی جای اعتماد به عزیزان مان را خواهد گرفت و بدتر از آن، اینکه برخی از ما متاسفانه ناخواسته به این گونه نابهنجاری ها در جامعه دامن زده و با خرید این برنامه ها، که تنها فکر ما را درگیر مسائل پوچ می کند و هیچ سود دیگری برای مان نخواهد داشت. پس ما نباید  به این سوداگران مجال رشد و ارائه نرم افزارهای فریبکارانه را بدهیم.

بنابراین از شما انتظار داریم که در صورت مشاهده این موارد، به پلیس فتا گزارش داده تا از تمامی دست اندر کاران تولید، تبلیغ و فروش این نوع محصولات، با طرح شکایت حتی بصورت شفاهی سبب جلوگیری از گسترش این موارد شوید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *