ترفند شبکه های اجتماعی

چگونگی قفل کردن پی وی و پیام های تلگرام

قفل کردن پی وی و پیام های تلگرام

در جواب، این سوال که آیا می توانیم پی وی خود را ببندیم؟ باید گفت فعلا چنین امکانی برای قفل کردن پی وی وجود ندارد. گاهی اوقات بسیاری از کاربران این درخواست را دارند که چه کنند تا شخصی را که نمی شناسند به pv آنها نیاید. بعضی وقتها به دلیل عضو بودن ما در خیلی از کانال ها و گروه ها، بعضی از افراد عضو آن گروه به پی وی شخصی ما می آیند و این کار باعث مزاحمت برای ما می شود و ما دوست داریم که کاری کنیم که آنها نتوانند به پی وی ما وارد شوند. ولی به جز افراد ریپورت، همگی افراد دیگر عضو کانال مشترک با شما می توانند به پی وی شما آمده و برای شما پیام بگذارند.

چه کنیم که نتوانند به چت خصوصی ما بیایند و pv خود را چگونه قفل کنیم؟

برای دانستن چگونگی نحوه ی قفل کردن تلگرام با اثر انگشت اینجا کلیک کنید.

گاهی اوقات در صورتی که شخصی به پی وی شما پیام داد اصلا پیام را باز نکنید تا شخص مقابل متوجه دیدن پیام توسط شما نشود. ولی اگر می خواهید اصلا پیام را دریافت نکنید از دو روش زیر کمک بگیرید.

در حالت اول شخص را بلاک کنید، در این شرایط فرد متوجه بلاک شدنش توسط شما می شود و دیگر نمی تواند به pv شما بیاید. و در حالت دوم از راه های مخفی کردن چت در تلگرام های غیررسمی مانند موبوگرام و … بهره ببرید.

در حال حاضی برنامه و نرم افزار یا قابلیتی برای قفل کردن پی وی وجود ندارد ولی توصیه ما این است به جای اینکه چت طرف مقابل را پاک کنید و او مجددا پیام دهد و شما عصبی شوید، اصلا پیام او را باز نکنید تا او متوجه شود که شما پیام او را نمی خوانید و در این حالت بعد از مدتی ناامید می شود و دیگر پیام نمی دهد.

برخی کاربران هم از ترفند دیگری استفاده می کنند و در قسمت بیو خود جمله ی مزاحمت = ریپورت را می نویسند و افراد دیگر از ترس اینکه بعد از بلاک شدن توسط چند نفر اکانتشان مسدود شود، به pv شما نمی آیند و این هم راهی است که از ورود افراد بیکار و مزاحم به پی وی خود جلوگیری کنید.

سوالات متداول- چگونگی قفل کردن پی وی و پیام های تلگرام

1- چگونه می توانم تلگرام را محدود کنم؟

اگر می خواهید تلگرام خود را محدود کنید تا مخاطبین کمتری بتوانند به شما پیام بدهند به صورت زیر عمل کنید:
1- برنامه تلگرام خود را باز کنید.
2- به زبانه Settings بروید.
3- به Privacy and Security بروید.
4- تنظیمات آن را به “My Contacts” محدود کنید
5- همچنین می توانید از گزینه “Blocked Users” برای مسدود کردن برخی از افراد با نام کاربری شان استفاده کنید.

2- آیا راهی وجود دارد که به هر کسی اجازه ندهم به پی وی تلگرامم پیام بدهد؟

اینکه پی وی خود را قفل کنید تا هر فرد ناشناسی نتواند به شما پیام بدهد، عملی نیست نیست. در واقع برای انجام این کار هیچ راهی وجود ندارد. البته برخی از کاربران پیام فرد را باز نمی کنند و انرا بی اهمیت جلوه می دهند تا از تکرار ارسال پیام جلوگیری شود. برخی دیگر نیز در قسمت بیو خود عبارت مزاحمت = ریپورت درج می کنند تا هر کسی به خود اجازه پیام دادن به پی وی را نداشته باشد.

3- آیا همه کاربران در تلگرام می توانند به پی وی من پیام دهند؟

تمام کاربران تلگرام و اعضای گروه که شماره و یا آی دی شما را دارند می توانند در PV به شما پیام دهند مگر اینکه شما آنها را بلاک کرده باشید و یا ریپورت شده باشند.

4- چگونه می توانم سکرت چت تلگرام خود را قفل کنم؟

برای قفل کردن یک گفتگو و چت، به ترتیب گزینه های Settings-> Privacy and Security-> Passcode Lock بروید و آن را فعال کنید. پس از ایجاد رمز عبور و فعال کردن آن، می توانید با ضربه زدن روی آیکن قفل در بالا سمت راست برنامه، گفتگو را قفل کنید.

5- دکمه قفل روی تلگرام چیست؟

پیام های در سکرت چت نیم توانند به کاربران دیگر فوروارد شوند و بعد از مدت زمان مشخص شده خود به خود از بین می روند. سکرت چت ها بوسیله ظاهر شدن آیکن قفل در کنار آنها، معلوم و مشخص می شوند.

6- آیا در تلگرام هر کسی می تواند به من پیام دهد؟

در تلگرام می توانید پیام ها را در چت ها و گروه های خصوصی ارسال کنید بدون اینکه شماره تلفن خود را برای فرد گیرنده مشخص کنید. به طور پیش فرض، شماره شما فقط برای افرادی قابل مشاهده است که شما به عنوان مخاطب آن را به دفترچه آدرس خود اضافه کرده اید. در صورت دلخواه می توانید این گزینه را با رفتن به تنظیمات> حریم خصوصی و امنیت> شماره تلفن تغییر دهید.

7- از کجا بدانم کسی شماره من را در تلگرام ذخیره کرده است؟

راه دانستن اینکه چه کسی با استفاده از شماره تلفن شخصی شما حساب تلگرام ایجاد کرده است، بسیار آسان است.
1- آن شماره را از مخاطبین خود حذف کنید (اگر آن را در لیست مخاطبین خود ذخیره کرده اید).
2- منتظر بمانید تا مخاطبین همگام سازی شود.
3- اگر هنوز می توانید شماره تلفن آن شخص را ببینید، 100٪ تضمین می کند که شخص شماره شما را ذخیره کرده است.

8- آیا می توان تلگرام را هک کرد؟

بله، یک حفره امنیتی به هکرها اجازه دسترسی به حساب های تلگرام را می دهد. تلگرام یکی از پرکاربردترین برنامه های پیام رسان است که تقریباً 200 میلیون کاربر از سرویس آن استفاده می کنند. تا بحال راه هایی برای ورود به سیستم، توسط هکرها برای سرقت اطلاعات کاربران سیاستمداران در سراسر جهان طراحی و استفاده شده است.

9- بهترین برنامه برای مخفی کردن پیام های متنی چیست؟

بهترین برنامه های اندروید برای پنهان کردن پیام های متنی
– Hide SMS and Call Recorder. این برنامه به شما امکان می دهد از جاسوسی مکالمات شخصی شما جلوگیری شده و در عین حال به شما امکان ضبط مکالمات خصوصی را می دهد.
– Message Locker.
– Private Message Box.

مطالب مرتبط

6 thoughts on “چگونگی قفل کردن پی وی و پیام های تلگرام

  1. blank Tina گفت:

    سلام من یه مشکلی برام پیش اومده
    دو سه روزه همش نوتیف میاد که ریکوئست سکرت چت دارم بعد که میرم توی تلگرام نیست و پاک شده
    ایا ممکنه باگ باشه یا کسی داره این کار رو میکنه و راهی هست بفهمم کیه

    1. blank دهقان گفت:

      با سلام و احترام. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد.

      مشکلات فنی: ممکن است به دلیل مشکلات فنی یا باگ در تلگرام با این مشکل مواجه شده باشید. در این صورت، پیشنهاد می‌کنم تلگرام را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید یا حتی آن را حذف و دوباره نصب کنید.

      کاربر دیگری: ممکن است کسی درخواست چت مخفی (سکرت چت) را ارسال کرده و سپس آن را لغو کرده باشد. در این صورت، متاسفانه راهی برای مشخص کردن اینکه کی این درخواست را ارسال کرده است، وجود ندارد.

      سکرت چت: در سکرت چت تلگرام، پیام‌ها به صورت خودکار پس از مدت زمان معینی پاک می‌شوند1. اگر کسی درخواست چت مخفی را ارسال کرده و سپس آن را حذف کرده باشد، شما فقط اعلان دریافت درخواست را می‌بینید ولی وقتی وارد تلگرام می‌شوید، پیام حذف شده است.

  2. blank معصومه محمدی گفت:

    لطفا قفل کلی تلگرام اصلی رو درست کنین ممنون

    1. blank تیم تحریریه کوک موبایل گفت:

      سلام منظورتون رو واضح تر بفرمایید تا حتما انجام وظیفه کنیم

  3. blank nian گفت:

    لدفا ب فکر ساختنش باشد

    1. blank تحریریه کوک موبایل گفت:

      چشم. در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *