ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه ی بکاپ گرفتن از محتوای تلگرام

بکاپ گرفتن از محتوای تلگرام

نحوه ی بکاپ گرفتن از محتوای تلگرام به صورت تصویری و کامل در این مقاله صورت می گیرد.

گاهی اوقات بسیاری از کاربران دوست دارند یک رونوشت و کپی از محتوای تلگرام خود داشته باشند، که اگر روزی تلگرام شان مسدود شد یا برای آن مشکلی پیش آمد بتوانند فیلم ها و موزیک های و یا هر چیز دیگری را بصورت Backup داشته باشند. در در این آموزش Backup گیری از مخاطبین و چت ها در اندروید را برای شما آورده ایم و اگر گوشی شما آیفون است ذخیره پیام ها فرقی ندارد.

برای شما پیش آمده، که در تلگرام تان، گفتگویی داشته اید که برای شما بسیار مهم و حیاتی است و دوست دارید آن را برای همیشه داشته باشید. در این صورت نباید گفتگو را خودتان پاک کنید و به دلیل بالا بودن امنیت تلگرام، امکان حذف خود به خودی آن وجود ندارد مگر اینکه تلگرام تان دیلیت اکانت شود یا مسدود گردد و یا اینکه اشتباهی پیام حذف شده است و یا اینکه شخص دیگری با وارد شدن به گوشی شما پیام تان را حذف کرده است. شما بعد از پاک شدن هیچ راه برای بازیابی پیام ندارید مگر اینکه قبل از این اتفاق، از آن بکاپ گرفته باشید.

اگر Backup نگرفته باشید دیگر پشیمانی سودی ندارد و آن پیام مهم به هر دلیلی از گوشی شما حذف شده و شما نمی توانید آن را برگردانید. تلگرام نیز با وجود اینکه نیاز بسیاری از کاربران را می داند ولی متاسفانه قابلیت Backup گیری را قرار نداده اند. نگران نباشید در آموزش زیر ما راه هایی برای Backup گرفتن، پیش پای شما می گذاریم و امیدواریم بتوانیم در این امر به شما کمکی کرده باشیم.

جهت آموزش Backup از اطلاعات گوشی اینجا کلیک کنید.

نحوه ی بکاپ گرفتن از محتوای تلگرام

راه اولی که پیشنهاد می شود این است که از صفحه های خود اسکرین شات گرفته و در گوشی خود ذخیره کنید و در صورت نیاز از آن استفاده نمایید و این روش برای بسیاری از کاربران، کاربردی نیست و خیلی وقت ها کاربران خواهان تهیه Backup از محتوای تلگرام به همان صورتی می باشند که وجود دارند مثلا بعضی از محتواها بصورت متن، بعضی دیگر PDF و یا به فرمت html هستند.

پس جهت معرفی چند نرم افزار و برنامه مخصوص همین کار، با ما همراه باشید تا بتوانید از محتواهای خود رونوشت تهیه کرده و در کامپیوتر یا رم خود ذخیره نمایید.

آموزش Backup گیری از تلگرام در گوشی

این روش توسط کامپیوتر قابل انجام و اجرا می باشد. اول از همه به گوگل کروم وارد شوید و اگر بر روی کامپیوتر ندارید آن را نصب کنید و بعد از طریق این مرورگر به نسخه ی وب تلگرام خود وارد شوید. در قسمت افزونه های گوگل کروم،  Save Telegram Chat History را پیدا کنید و حالا وقت این است که آن را add و فعال نمایید. سپس به تلگرام وب خود مجددا وارد شده و هر قسمتی را که می خواهید ذخیره کنید، انتخاب نمایید و در پوشه ای جداگانه، آن را save کرده و یا با زدن بر روی گزینه ی پرینت، آن را بصورت PDF در آورید.

برای ذخیره به صورت PDF در نسخه وب وارد اکانت تان شوید و گفتگوی مورد نظر را انتخاب کنید حالا از طریق منو یا سه خط بالا Print را انتخاب کنید و Destination را به Save as PDF تغییر دهید و گزینه های Background graphics و Selection only را فعال کنید و گزینه Save را بزنید.

Backup گیری از فایل های تلگرام

نحوه ی بکاپ گرفتن از محتوای تلگرام

اگر خواهان تهیه ی رونوشت از عکس ها و موزیک و فیلم و … هستید . اول از همه به File manager گوشی اندروید خود بروید و به دنبال پوشه Telegram یا موبوگرام یا هرتلگرام غیر رسمی دیگری که دارید، بگردید در پوشه تلگرام Telegram چهار بخش شامل Documents ، Telegram images ، Telegram Video و Telegram Audio را مشاهده می کنید، حالا همگی آنها را انتخاب کرده و در پوشه ای در رم یا فلش یا کامپیوتر خود کپی کنید. گوشی هایی که otg می باشند براحتی با اتصال یک فلش فایل ها را جا به جا می کنند.

در اینترنت و حتی بعضی کانال ها، تبلیغات زیادی برای برنامه ها و نرم افزارهایی جهت  Backup گیری از تلگرام وجود دارد ولی پیشنهاد ما این است اگر حریم خصوصی و اطلاعاتتان برای شما خیلی مهم هستند از آنها استفاده نکنید زیرا امکان دسترسی آنها به بکاپ شما وجود دارد.

سوالات متداول در مورد نحوه ی (Backup) بکاپ گرفتن از محتوای تلگرام

1- چرا باید از تلگرام بک اپ بگیریم؟

گرفتن بکاپ یا فایل پشتیبان از داده های تلگرام مهمترین ضرورت عصر حاضر است. بسیاری از افراد با تهیه نسخه پشتیبان سعی می کنند از کلیه اطلاعات و داده های خود به درستی محافظت کنند. برخی از والدین برای کنترل بهتر فعالیت فرزندان خود در تلگرام، برخی از کارفرمایان برای نظارت بر کار کارمندان خود و برخی نیز برای بازیابی چت های شخصی خود اقدام به تهیه نسخه بکاپ از تلگرام خود می کنند.

2- چرا باید از تاریخچه چت تلگرام پشتیبان تهیه کرد؟

مشابه اسنپ چت، تلگرام از ویژگی خودتخریبی پیام طی یک بازه زمانی مشخص می باشد. اگر برای مدت زمان طولانی از تلگرام استفاده نکنید، ممکن است حتی خود اکانت شما نابود شود. اگر گوشی خود را گم گرده اید و یا به مدت شش ماه وارد حساب خود نشوید ، حساب به طور خودکار از بین می رود. بنابراین شما باید از سابقه چت تلگرام خود پشتیبان تهیه کنید در غیر این صورت ، اطلاعات مهم خود را از دست خواهید داد.

3- برای گرفتن بکاپ از سابقه چت تلگرام از چه برنامه های استفاده کنم؟

iKeyMonitor به شما امکان می دهد با ورود به محاوره ها و گرفتن اسکرین شات، از تاریخچه چت تلگرام پشتیبان تهیه کنید. علاوه بر این، همچنین از لاگ های مربوط به آیفون و اندروید مورد نظر مانند پیام های SMS ، سابقه تماس ، ضبط تماس ، وب سایت های بازدید شده، مکان های GPS ، سابقه چت در برنامه های رسانه اجتماعی در واتس اپ، فیس بوک، وی چت، هایک، ایمو و غیره نسخه پشتیبان تهیه می کند.

4- آیا با کروم وب می توان سابقه چت تلگرام را ذخیره کرد؟

تهیه نسخه پشتیبان از سابقه چت تلگرام با Chrome Web رایگان و راحت است. اما شما فقط می توانید سابقه چت را در کامپیوتر ذخیره کنید. اگر می خواهید پشتیبان گیری تلگرام خود را روی گوشی موبایل خود مشاهده کنید، باید آن را به تلفن خود منتقل کنید. برای انجام این کار مرورگر کروم را باز کنید و آدرس سایت https://web.telegram.org را وارد کنید. برای ورود به نسخه وب تلگرام، کشور خود را انتخاب کرده و شماره تلفن خود را وارد کنید. مخاطب مورد نظر خود را برای تهیه نسخه پشتیبان انتخاب کنید. دکمه های Ctrl + P را فشار دهید، و روی دکمه save کلیک کنید.

5- چگونه می توانم سابقه چت تلگرام را بازیابی کنم؟

برای انجام این کار، در کارت حافظه SD به پوشه “Android” folder > “data” folder > “org. telegram” folder > “cache” folder بروید. پوشه را باز کنید و تمام عکس های حذف شده از گفتگوی مورد نظر خود در تلگرام را پیدا کنید.

6- راحت ترین روش برای تهیه نسخه بکاپ از تلگرام چیست؟

ساده ترین روش برای ساخت بکاپ از سابقه چت تلگرام کپی و چسباندن متن گفتگو و پیام هاست. برای این کار اکانت تلگرام خود را روی دسکتاپ کامپیوتر باز کنید و سپس با گرفتن دکمه های CTRL + A و CTRL + C تمام پیام ها را در حافظه موقتی دستگاه کپی کنید و روی فایل ورد بچسبانید. اکنون می توانید از روی آن پرینت بگیرید.

7- آیا با اکستنشن کروم می توان از سابقه چت تلگرام بکاپ گرفت؟

اگر روی کامپیوتر خود مرورگر کروم دارید، اکستنشن “Save Telegram Chat History” را نصب کنید و براحتی از تلگرام خود بکاپ بگیرید. برای این منظور باید از تلگرام تحت وب استفاده کنید. در نظر داشته باشید که از این روش تنها برای تلگرام روی کامپیوتر می توان استفاده کرد.

8-آیا با گوشی آیفون نیز می توانم از تلگرام بکاپ بگیرم؟

به طور کلی روند بکاپ گیری و تهیه نسخه پشتیان در تلگرام تحت وب و با استفاده از کامپیوتر و با گوشی های اندروید و آیفون یکسان است و این امکان نیز وجود دارد که بتواند با گوشی آیفون و دستگاه های آیپد خود بتوانید از چت های تلگرام نسخه پشتیبان تهیه کنید.

9- برای بکاپ گرفتن از نسخه تلگرام از چه برنامه ای استفاده کنم؟

امکان بکاپ گرفتن مستقیم از پیام های تلگرام وجود ندارد و پیام هایی که دریافت و ارسال می شوند در سرور تلگرام به صورت cloud ذخیره می شوند. برای گرفتن بکاپ می توانید از افزارهایی مثل telegram backup.jar که تحت ویندوز است و روی کامپیوتر اجرا می شود و همچنین از برنامه های شخص ثالث همچون tele backup می توانید نسبت به بکاپ گرفتن از پیام های تلگرام خود اقدام کنید.

10-چگونه در تلگرام از لیست مخاطبین خود بکاپ بگیرم؟

برای بکاپ گرفتن از مخاطبین تلگرام می توانید از نرم افزار contacts Excel استفاده کنید. این نرم افزار از مخاطب های شما با فرمت Excel بکاپ تهیه می کند.

مطالب مرتبط

3 thoughts on “نحوه ی بکاپ گرفتن از محتوای تلگرام

  1. blank نگار گفت:

    سلام ، من میخواستم فقط از یه صفحه چتم تو تلگرام بکاپ بگیرم راهی نداره که بتونم انتخاب کنمش؟

  2. blank یلدا گفت:

    با سلام.بنده یه تلگرام روی گوشیم دارم.الان میخوام با همون شماره تلگرامو روی گوشی جدیدم نصب کنم.تلگرام از گوشی قبلیم حذف میشه؟
    واتساپ رو گوشی جدید نصب کردم قبلی کلا حذف شد پبامهام رفت!!

    1. blank تحریریه کوک موبایل گفت:

      سلام. تلگرام این قابلیت را دارد که بعد از حذف و نصب مجدد روی گوشی جدید، اتفاقی براش نمی افته و مثل قبل تمام اطلاعات و شماره های قبلیتون بر می گرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *