ترفند شبکه های اجتماعی

چگونگی دور زدن فیس آیدی و تاچ آیدی در واتس اپ

فیس آیدی و تاچ آیدی در واتس اپ

بسیاری از کاربران فکر می کنند فقط از فیس آیدی و تاچ آیدی می توان قفل آیفون را باز کرد، در صورتی که اگر با مجوز پرداخت Apple Pay همراه باشد، می توان در موارد دیگری از آن استفاده کرد.

در کشور ما برخی اپلیکیشن ها، حتی زمانی گوشی از قبل باز است و آنلاک شده، نیاز به فیس آیدی و یا تاچ آیدی دارند. که از جمله این اپ ها، اپلیکیشن های بانکی یا برنامه های خرده فروشی می باشد و واتس اپ نیز از این برنامه می باشد.

گاهی اوقات در گوشی آیفون خود، واتس اپ را قفل می کنید و برای مشاهده ی گفتگوهای خود در واتس اپ نیاز به اثر انگشت و یا تشخیص چره می باشد، اگر ازقبل هم گوشی خود را باز کرده اید تمام مراحل زیر را سپری کنید:

در ابتدا به واتس اپ خود وارد شوید و به قسمت تنظیمات این اپلیکیشن، که در قسمت پایین سمت راست صفحه می باشد، بزنید و حالا گزینه ی Account را لمس کنید، و Privacy را انتخاب کنید و در نهایت Screen Lock را برگزینید و وقت آن رسیده که Require Face ID/Require Touch ID را فعال نمایید و در آخر مدت زمان لازم برای فیس آیدی و تاچ آیدی را نیز بزنید.

در حالتی که Screen Lock فعال می شود، به گفتگوهای واتس اپ بدون نشخیص چهره و یا اثر انگشت نمی توان دسترسی داشت ولی از امکان پاسخ دادن به پیام‌ها از نوتیفیکیشن‌ ها و پاسخگویی تماس ‌ها وجود دارد.

قابلیتهای پیام رسان واتس اپ را مطالعه کنید.

گاهی کاربران اعلام می کنند که تاچ آیدی و فیس آیدی کار نمی کند و صفحه ای نمایان می شود که در آن این جمله آمده است:

“WhatsApp Locked. Unlock with FaceID/Touch ID to open WhatsApp” که بدین معنی ست که واتس اپ قفل شده است و از طریق تاچ آیدی و فیس آیدی واتس اپ خود را باز کنید.

ولی اگر جمله تلاش های ناموفق برای شما نیامد، برای دور زدن تاچ آیدی و فیس آیدی مراحل زیر را طی کنید.

چگونگی دور زدن تاچ آیدی و فیس آیدی در واتس اپ قفل شده

در صورتی که مایلید به گفتگو و چت های واتس اپ که از طریق تاچ آیدی و فیس آیدی محافظت می شوند، دست پیدا کنید، در حالتی که کد عبور آیفون خود را بدانید این امکان وجود دارد. و با مراحل زیر می توانید تاچ آیدی و فیس آیدی را دور بزنید:

  1. به قسمت تنظیمات یا Settings در آیفون بروید.
  2. به بخش ‘Face ID & Passcode’ or ‘Touch ID & Passcode’ بروید
  3. کد عبور آیفون را وارد نمایید.
  4. روی ‘Other Apps’ در بخش  ‘Use Face ID/Touch ID For بزنید.
  5. WhatsApp را غیرفعال کرده و واتس اپ را مجدداً باز نمایید.
  6. رمز عبور آیفون خود را وارد کنید.

موارد گفته شده، یک راه حل رسمی نبوده و بیشتر نقص در خصوصیات آن می باشد. و با این راه حل مجوز واتس اپ برای بکار بردن تاچ آیدی و فیس آیدی لغو می گردد و شما در این حالت با کد عبور آیفون تان می توانید به چت های واتس اپ تان دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *