ترفند شبکه های اجتماعی

قابلیت های پیام رسان واتس اپ

قابلیت های پیام رسان واتس اپ

اگر بخواهیم یکی از معروف ترین اپلیکیشن های پیام رسان را نام ببریم، مطمئناً واتس اپ یکی از آنهاست که بر روی دستگاه های هوشمند نصب می گردد. بسیاری از کاربران از این اپلیکیشن استفاده می کنند ولی خیلی از قابلیت های آن را نمی دانند. برای مثال از این قابلیت ها می توان قرار دادن گفتگوی مهم در بالای صفحه و حتی خواندن پیام ها بدون متوجه شدن فرستنده، نام برد و خیلی از قابلیت های دیگر که در مطالب زیر آمده است. کاربران زیادی از این ترفندها و قابلیت ها اطلاع ندارند که ما در این مقاله سعی کرده ایم شما را با آنها آشنا کنیم.

1)سنجاق کردن یک گفتگوی مهم

blank

برخی مواقع می خواهیم نام فردی را جستجو کنیم و یا برای ما سخت است که با اسکرول کردن صفحه به سمت پایین به دنبال گفتگویی باشیم و هر روز برای فرستادن پیامی در یک گروه یا برای جستجوی فردی باید کلی صفحه را بالا و پایین کنیم تا آن را پیدا کنیم. در واتس اپ این امکان وجود دارد که تا سه گفتگو را بر روی گفتگوهای دیگر سنجاق کنیم. اگر گوشی شما اندروید می باشد برای اینکه گفتگویی را سنجاق کنید، انگشت خود را روی گفتگوی مورد نظرتان نگه دارید، بعد بر روی گزینه ی سنجاق بزنید و در صورتی که سیتم عامل شما iOS است گفتگوی مورد نظر تان را انتخاب و با انگشت خود آن را به سمت راست را بکشید، حالا بر روی سنجاق بزنید.

2) خواندن پیام بدون مطلع شدن فرستنده

blank

اگر می خواهید در واتس اپ بدون مطلع شدن شخص مقابل تان پیام را بخوانید و او متوجه خوانده شدن پیام توسط شما نشود، و از ظاهر شدن تیک آبی که نشان دهنده، خوانده شدن پیام است، خودداری کنید باید ابتدا گوشی خود را در حالت پرواز (flight mode) قرار داده، حالا به صفحه ی گفتگوی خود بروید و وقتی پیام را که خواندید، از اپلیکیشن خارج شوید، و در قسمت پنجره های باز شده نیز آن را حذف نمایید. حالا مجدداً گوشی را از حالت پرواز خارج نمایید، در این صورت شما پیام را خوانده اید ولی تیک آبی رنگ برای فرد مقابل ظاهر نشده است و شخص مقابل شما فکر می کند شما هنوز پیام را ندیده اید.

3) تغییر دادن گفتگوها به حالت خوانده نشده

blank

در صورتی که پیامی را خواندید و مایل نیستید فرد مقابل تان متوجه شود و در حال حاضر نمی خواهید پاسخ او را بدهید، گفتگوی مورد نظرتان را با یک نقطه علامت زده و با این کار برای برای خود علامتی گذاشته اید تا به شما یادآوری کند که پاسخ پیام را نداده اید. برای این کار در سیستم عامل اندروید انگشت خود را بر روی گفتگو چند ثانیه نگه داشته و گزینه ی unread را لمس کنید ولی در iOS گفتگو مورد نظرتان را به سمت راست کشیده و حالا گزینه ی unread را انتخاب کنید.

4) غیرفعال کردن آخرین بازدید

blank

همانطور که بارها مشاهده کرده اید، در اپلیکیشن واتس اپ به گفتگوی خصوصی هر کاربری که وارد شوید، در بالای صفحه ی او، آخرین بازدیدش مشخص است. پس آخرین بازدید شما نیز برای دیگر مخاطبان قابل رویت است. اگر مایل نیستید شخصی از آخرین بازدید شما مطلع شود و آن را جزء حریم خصوصی خود می دانید، به راحتی می توانید گزینه ی مربوط به آن را غیرفعال نمایید. برای این کار به صفحه تنظیمات واتس اپ خود رفته و حالا account را لمس کنید و بعد بر روی گزینه ی privacy بزنید، حالا در قسمت last seen گزینه ی مورد دلخواه خود را انتخاب نمایید.

5) خواندن و ارسال پیام ها بدون دست زدن به گوشی

blank

برنامه هایی برای ارسال و خواندن پیام ها تعبیه شده اند که اصلاً نیازی نیست از دستان خود استفاده کنید که به آنها دستیاران صوتی هوشمند گفته می شود از جمله دستیارانی که می توان نام برد Siri و Google Assistant هستند که در این امر به کاربر کمک کرده و کاری می کنند بدون دست بتوانید کارهای گفته شده را انجام دهید و برای انجام این کارها، با صدا می توانید به آنها اعلام کنید و هر کار که لازم است انجام می دهند.

6) جلوگیری از دانلود خودکار رسانه

blank

گاهی اوقات در گروهی عضو هستید و عکس یا ویدئوهایی در این گروه ارسال می شود که شما تمایلی به دانلود کردن آنها ندارید زیرا هم فضای گوشی شما را پر می کنند و هم بسته ی اینترنت شما را به پایان می رسانند و باعث کند شدن گوشی تان می شود. برای اینکه از دانلود خودکار جلوگیری کنید باید به بخش تنظیمات واتس اپ بروید و در بخش chats در iOS گزینه Save to camera roll و در اندروید گزینه Show media in gallery را غیرفعال نمایید.

آموزش حذف اکانت واتس اپ را مطالعه کنید.

علاوه بر این می توانید برای دانلود خودکار رسانه ها اولویت تعیین کنید، و برای هر گفتگو جداگانه اولویت دانلود خود را انتخاب نمایید. بدین صورت که به گفتگوی مورد نظر خود بروید و در قسمت بالایی صفحه، بر روی نام و یا گروه بزنید و در سیتم عامل اندروید گزینه ی Media Visibility را لمس کنید ولی در iOS باید گزینه ی Save to camera roll را برگزینید و حالا یکی از تنظیمات مناسب و دلخواه خود را انتخاب نمایید.

7) اضافه کردن شکلک‌های حسی و مناسبتی به عکس هایتان

blank

در صورتی که کاربری بخواهد به عکس های خودش، شکلک های جذاب و یا مناسبتی و یا حتی متن اضافه نماید، می تواند بر روی گزينه ی attach زده و حالا به بخش گالری رفته و عکس مورد نظر خود را انتخاب کند تا در بخش ویرایش باز شود. حالا شما می‌توانید شکلک‌ های مورد دلخواه خودتان را به عکس هایتان اضافه کنید.

8) پاک کردن پیام‌های ارسالی ناخواسته

blank

برخی مواقع به طور ناخواسته پیامی را برای شخصی یا گروهی ارسال می کنیم که بعد از آن متوجه اشتباه فرستاده شدن آن پیام می شویم. حالا می خواهید کاری کنید که پیام برای شخص مورد نظر نیز حذف شود، و در صندوق گیرنده ی او نباشد. اصلاً جای نگرانی نیست برای این کار باید بر روی پیام ارسالی بزنید و حالا گزینه ی Delete for everyone را انتخاب کنید.

9) تغییر دادن اولويت زبان متنی

blank

هر کاربری برای نوشتن متن و پیام های خود در این پیام رسان با زبانی راحت تر است، شاید شما جزء کاربرانی باشید که تمایلی به استفاده از زبان انگلیسی در گفتگو هایتان ندارید. برای تغییر این زبان یا هر زبان دیگری که در اپلیکیشن واتس اپ وجود دارد، کافی ست به صفحه تنظیمات رفته و chats را انتخاب نمایید و حالا روی گزینه ی app language ضربه بزنید و زبان مورد نظر خود را تغییر دهید.

10) تغییرشکل قلم

blank

اگر دوست دارید در نوشتن پیام هایتان تنوعی ایجاد کنید، قابلیتی در واتس اپ وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد نوع نوشتار متن خود را تغییر دهید و متن ساده را Bold یا ایتالیک کنید. در ابتدای جمله ی خود کاراکتر ستاره (*) را بزنید و متن خود را تایپ کنید و در انتهای آن نیز مجدداً همین کاراکتر را بزنید، حالا متن ارسالی شما برجسته یا بولد می شود و اگر در ابتدا و انتهای متن خود ازکاراکتر زیر خط (_) یا همان آندرلاین استفاده کنید، متن ارسالی شما خط کج یا ایتالیک می‌ شود و همچنین اگر مایلید بر روی متن خود خط بکشید (strike through) باید ابتدا و انتهای متن خود کاراکتر مد (tildes) را اضافه کنید.

11) بررسی اینکه از همه بیشتر با چه کسی صحبت کرده‌اید

blank

در هر شبکه ی اجتماعی که باشید شما با بسیاری از کاربران در ارتباط هستید و با خیلی از افراد به گفتگو می پردازید، ولی همیشه، با یک نفر بیشتر ازدیگران چت می کنید. گاهی مواقع دوست دارید بدانید کدام مخاطب، بیشترین فضای ذخیره سازی شما را پر کرده است، برای متوجه شدن این موضوع باید به صفحه تنظیمات واتس اپ خود برويد و Data and Storage Usage را لمس کنید، حالا بر روی گزینه ی Storage Usage بزنید و بعد contact را انتخاب نمایید. در این قسمت شما می‌توانید میزان فضای ذخيره شده توسط هر یک از مخاطبین خود را ببینید.

12) تغییر عکس پس زمینه

blank

برای اینکه پس زمینه ی خود را از یکنواختی دربیاورید و برای فضای واتس اپ خود پس زمینه ای انتخاب کنید، باید به صفحه تنظیمات اپلیکیشن واتس اپ برويد و وارد بخش Chats و بعد از آن Wallpaper را انتخاب کنید. حالا به راحتی می توانید عکس پس زمینه ی خود را از گالری تان انتخاب نمایید یا حتی از یک رنگ ثابت استفاده کرده و در صورت تمایل از کتابخانه ی پس زمینه، تصویر مورد دلخواه تان را پیدا کنید.

13) بوک مارک کردن پیام ها

blank

اگر در یک گفتگو چیز مهمی وجود داشت که شما مایل به بوک مارک کردن آن بودید، در واتس اپ می توانید با ستاره دار کردن پیام مورد نظرتان این کار را انجام دهید. بدین صورت که پیام خود را انتخاب نمایید و حالا بر روی ستاره ی بالای صفحه بزنید و در صورتی که خواستید پیام را از بوکمارک دربیاورید مجددا بر روی ستاره بزنید.

14) ارسال پیام عمومی به چند مخاطب به صورت خصوصی

blank

اگر بخواهید یک پیام عمومی را فقط برای چند نفر بصورت خصوصی ارسال نمایید، می توانید با کمک قابلیت لیست Broadcast در واتس اپ اینکار را انجام دهید. پیامی‌ که به فهرستی از مخاطبین ارسال می‌ گردد به عنوان یک پیام مستقل توسط تک تک آنها دریافت می ‌شود. در iOS روی Broadcast در گوشه سمت چپ صفحه و در اندروید روی آیکن منو (سه نقطه عمودی) ضربه زده و مخاطبین خود را برای ارسال پیام اضافه نمایید.

15) اضافه کردن تاریخ به تقویم خود

blank

برای این کار، روی یک تاریخ اشاره شده در یک گفتگو بزنید و آن را نگه داشته تا یک رویداد ایجاد شود. حالا این رویداد به طور خودکار از پیام شما به تقویم اضافه می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *